X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
האוקטוברפסט בגרמניה [צילום: Matthias Schrader/AP Photo]
האוקטוברפסט של מינכן
פסטיבל השיכר המסורתי בבוואריה נערך בהשתתפות המוני חוגגים, אך הפעם באווירה של מתח-מחאה מצד גורמים מוסלמים, שבשם הפליטים שכבשו את העיר, מחו על נוהג שתיית המשקאות האלכוהוליים בו, שאינה לרוחה של המסורת המוסלמית

שיכרון מוחלט של חושים - רק כך ניתן לאפיין את האוקטוברפסט - פסטיבל הבירה השנתי שנערך בימים אלה במינכן. בהבדל משנים קודמות התלווה השנה לפסטיבל מתח כבד, בגין הפליטים המוסלמים הרבים שמציפים בימים אלה את בירת-בוואריה. עד כדי כך הגיע המתח, שגורמים מוסלמיים מקומיים מצאו לנכון למחות כנגד קיום הפסטיבל, שבמרכזו שתיית-שיכר, המנוגד לרוח המסורת המוסלמית, הרואה בה פגיעה במאמיניה.
אלא שאחרי ככלות הכל, האוקטוברפסט הוא הילולה בעלת אופי נוצרי מובהק, וחרף המחאה המוסלמית - לא דרך הפסטיבל במקום גם הפעם, באשר כבר שנים ארוכות הוא נדבך מרכזי במסורת-בוואריה ומושרש עמוקות בתוכה. קיומו, כרגיל, לא מנע ממיליוני חוגגים מבית ומחוץ לצפות בהתלהבות-שיא בתהלוכה המסורתית של כאלף צועדים בתלבושות ססגוניות, כשהם מלווים בשיירת-כרכרות רתומות לסוסים, שנישאו עליהן חביות-בירה גדולות-ממדים.
עלמות מכרכרות
טבעו של האוקטוברפסט שנשפכת בו הבירה כמים. ליטרים כבדים של משקאות משכרים באים לפיהם של המוני שתיינים המתגוללים ברחובות העיר כשהם שיכורים כלוט. לצד שלל סוגי הבירה, המוגשת בגביעים ענקיים, מוגשים לקהל החוגגים גם מאכלים אופייניים למטבח הבווארי, בהם נקניקיות בגריל וכרוב כבוש, בצקיות מסוגים שונים ומאכלי-גבינה מגרי-תיאבון.
החגיגות התמקדו בבתי המרזח, בגני הבירה ובאולמות הציבוריים, שהגדול והמפורסם שבהם הוא ההופברויהאוס - מרתף הבירה ההיסטורי, הממוקם בעיר העתיקה, ושבו הוגשה תוכנית-פולקלור גרנדיוזית, עם שירים בקצב היודל, שהושמעו מפיהם של זמרים ושלוו בנגנים של כלי-נשיפה, מפוחית-פה ואקורדיון, כשהם עוטים על גופם מכנסי-בוקרים קצרצרים וחולצות הדוקות בשלייקעס גזעיים..
את מסמר האוקטוברפסט היוו העלמות הבוואריות בתלבושות הדירנדל העממיות, שכירכרו ופיזזו ללא הרף סביב שולחנות האורחים, כשהן משדלות את המתקהלים הרבים לרקוד ולשמוח.
אבל בתום מהומת האלוהים שהותירו אחריהם המוני החוגגים, תיאלץ כמובן עיריית מינכן לעמוד, כמו בכל השנים הקודמות, במעמסת הניקיון המוטלת עליה ובהשבת הסדר הרגיל על-כנו.

תאריך:  06/10/2015   |   עודכן:  06/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האוקטוברפסט של מינכן
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ברגע שיהיו שם מספיק מוסלמים
אהרון שחר  |  8/10/15 11:27
2
בחג השיכורים הזה נולד הנאציזם. ל"ת
היסטוריון  |  9/10/15 09:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
סכסוכים בין תושבי אריאל מגיעים לפתרונות מוסכמים בעידודו הנמרץ של השופט אילן בן-דור. הבעיה היא שהדיונים לוקחים זמן רב, בין היתר משום שבאולם שלו נרשמת בפרוטוקול כל מילה, פשוטו כמשמעו
עו"ד דוד סנדובסקי
פוטין פועל בעקביות להקמתה מחדש של מעצמת "רוסיה האימפריאלית הפרבוסלאבית-הביזנטינית" ההיסטורית כתחליף לבריה"מ הקומוניסטית שקרסה לפני 25 שנים. זאת תעמוד במרכז גוש מרחבי עצום בסובב רוסיה. זה כולל גם את המזה"ת, שרוסיה החדשה רואה בו מרחב שבו באים לידי ביטוי הביטחון הלאומי והאינטרסים שלה
משה פריאל
כתובת הנאצה "רוצחים" מעטרת את חומת אחת מחלקות הקברים בבית העלמין הישן בב"ש    פריטי קודש מוטלים על הארץ בחוסר כבוד    מי אחראי לוונדליזם הזה?
הרב נחמיה לביא
מכתב פרידה ששלח הרב נחמיה לביא הי"ד שנרצח אתמול בפיגוע בירושלים לחבריו במילואים    "עלית על מדים - השארת בצד את כל הפרטיות והאנוכיות... והתעלית אישית לגובה אחר - לגובה הכללי של העם, של לאומיות ישראל"
אודי דקל, צבי מגן
המעורבות הרוסית במשבר בסוריה מהווה מעצב אסטרטגי חדש במערכת המזרח תיכונית ובמערכת הבינלאומית. למהלך זה תהיינה השלכות ניכרות הן על מאזן הכוחות והיריבויות במלחמת האזרחים בסוריה והן מבחינת המאבק בין המעצמות על ההשפעה בעולם    וגם: מהן המשמעויות לישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il