X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ר.א - המכונה רוני אלשיך הוא הרמטכ"ל התימני הראשון. רוני היה ילד מחונן (קפץ שתי כיתות בעממי), היה תלמיד מעולה, סטודנט מצטיין עם שני תוארים בהצטיינות יתרה, ציוני חובש כיפה, שב"כניק מתוחכם ופיקח כשועל לפי הגדרת חבריו - ומפכ"ל מבטיח. איש שב"כ, ארגוניסט מוכשר, יכול להחזיר לה את ההילה שחסרה לה
▪  ▪  ▪
רוני אלשיך. סדר חדש במשטרה[צילום: מרים אלסטר/ פלאש90]
"אל תתחכם הרבה ואל תצדק הרבה – קום ועשה והכל יהיה כשורה" (חיים נחמן ביאליק).
"עם שועלים אתה צריך לשחק את השועל" (תומאס פולר).

חילופי דורות
שימו לב לתופעה המעניינת, מה שהיה פעם נוער הקיבוצים, המושבים וקצת עירוניים, שהיוו את היסודות לנוער המתנדב לכל היחידות הקרביות, הממלא את כל הסיירות ויחידות השדה המיוחדות, כיום מחליפים אותם חובשי הכיפות הסרוגות.
הציונות הדתית והנוער שלה, הם שליחי הציונות המעשית החדשה, ישיבות ההסדר ואלה שאינם בהסדר, מחנכים לאהבת הארץ, לאג'נדה ציונית, לתורה, לעבודה ולהגנת הארץ. לא פלא איפה, שבחורים עם כיפות, נמצאים במוקדים של כל יחידות צה"ל, המשטרה, השב"כ והמוסד. מינויו של רוני אלשיך, איש שב"כ, מהדרג הגבוה, הוא דוגמה נוספת למצוינות של הציונות הדתית, חינוכה וערכיה.
המהומות בירושלים ופתרונן
יותר מדי זמן, יותר מדי תגובות מאוחרות והתנהלות לא אפקטיבית הביאו את האירועים בירושלים לנקודת רתיחה מסוכנת. התלקחות יש לכבות מיד כל עוד האש קטנה, ולפני שהיא מתפשטת בין עצי היער או העיר.
תגובה חריפה ועקבית - כמו מעצרים, משפטים מהירים, שימוש באמצעים לפיזור הפגנות, עשן ירי בצבע שלא יורד, כדי לבצע מעצרים מאוחרים, שימוש במצלמות ככלי עזר בזיהוי ומעצרים, והטלת קנסות כבדים על הורי הקטינים, שמשתתפים בהתפרעות ובידוי אבנים, כולל מעצרים מנהליים של המארגנים והמסיתים - הם כלים יעילים ביותר.
המשטרה, תפקידה ויעודה
במשטרה בישראל, להבדיל ממשטרות רבות בעולם המערבי, ניתן דגש נכבד ולפעמים עיקרי, לבעיות ביטחון פנים ולחימה בטרור במקום לטפל בבעיות משטרתיות קלסיות של שיטור, סיור ושמירה על תקינות החיים האזרחיים, כולל טיפול בבעיות יום יומיות של תקיפות, שוד, סכסוכי שכנים וגניבות למיניהן. משימות אלה, במיוחד נושא הביטחון, דורשים תקציבים נוספים, כוח אדם מיומן ונבחר ואמצעים טכנולוגיים ותחבורה. בשלב זה על המשטרה לתפקד במגבלות של תקציב וכוח אדם, אבל גם במגבלות אלה היא יכולה ומסוגלת ליותר, אם תהיה מאורגנת יותר, נחושה יותר, מוכנה יותר. זהו התפקיד המיידי של המפכ"ל החדש.
מפכ"ל חדש - מטאטא חדש
אחרי שהסתיימה סאגת מינוי המפכ"ל בשני שלבים, כשהשלב הראשון היה כושל ומיותר, נקווה לפתרונות מהירים יותר ומתוחכמים יותר, לפתרון מהיר של האיומים על ביטחון התושבים בירושלים רבתי.
אבנים - הן כלי נשק קר. צריך להבין את העקרון הזה, יש מספיק הוכחות מהשנים האחרונות, בהן זריקת אבנים גרמו לתאונות, הרוגים ופצועים, לכן התגובה צריכה להיות בהתאם - מהירה וכואבת.
אם המפכ"ל החדש, יעצור וישתלט במהרה על הנושאים הבוערים, כל היתר, לרבות שינוי התדמית לטובה - יבוא בהמשך ובמהרה.
ברגע האחרון
גל הפיגועים, לרבות הפיגוע הקשה במוצ"ש בירושלים, לא מטופל בצורה נכונה ע"י כוחות הביטחון. הפתרון איננו ברדיפה או מניעה של מפגע בודד, המטרה צריכה להיות - מעצר מאסיבי של ראשי ופעילי חמאס, וכל הארגונים המביעים שמחה ותמיכה בפיגועים. כשיש נחשים פוגעים בקן ולא בבודדים.

תאריך:  06/10/2015   |   עודכן:  06/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רמטכ"ל תימני - למשטרה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רוני אלשיך רצח את הזוג כדורי
gilteva  |  23/05/22 07:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
אליהו קאופמן
יש בטקסט הזה - של השאלה הדמיונית ב"דיני נזיקין", הכול חוץ מרמה אקדמית ואנושית. יש שם ילדותיות עם רמה אינטלקטואלית מתחת למינוס ועם הרבה שנאה וגזענות. פרופ' בן-ששון, נשיא האוניברסיטה בי"ם, חייב להסיק מסקנות ולא רק לגנוז את השאלון הזה אלא גם לגנוז את המרצה הזה לבלי שוב
עמוס שריג
גדעון לוי ושות', אתם לא צריכים סיבה או תירוץ כדי להתנגד, להשמיץ ולהוקיע את רוני אלשיך בשל מינויו. יש עליו די סממנים חיצוניים וביוגרפיים שמהווים סדין אדום עבורכם: איש שב"כ, מתנחל לשעבר, חובש כיפה וגם, שומו שמים, מזרחי ועוד נולד בתימן
ציפורה חלפון
לצערי בשנים האחרונות נוצר רושם שהמפכ"ל המכהן לא רצוי, ולכן צריך למנות מפכ"ל חדש. דווקא השר האחרון, יצחק אהרונוביץ, בניגוד לאחרים פעל הרבה לתוספת תקציב וכוח אדם. הוא השתדל לעשות רבות לביטחונם של השוטרים עצמם ולביטחון הציבור כולו. זאת בניגוד לשרים אחרים שהעדיפו להיות נציגי הממשלה במשטרה
איתמר לוין
קצינים בכירים במשטרה עלולים להפר פקודות של רוני אלשיך ואף לשקר לו כדי להכשיל אותו. יש לפחות שתי דרכים בהן המפכ"ל המיועד יכול לטפל מראש בסכנה הזאת
פנחס (פיני) פישלר
תלמד גל הירש, תלמד. הומור לשבת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il