X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התגובה הישראלית היא מכרעת בימים הללו, ומוכרחה להיות נחרצת יותר, אך בד-בבד נדרשת כנות ורוח גבית מן הממשל האמריקני בזמן שבו עבאס שולף סכינים ומלבה את האזור לעוד יום שישי של זעם, מנהיגינו לא יכולים לאפקו במילים, אלא לצאת ברובים שלופים ובטקטיקה מחושבת
▪  ▪  ▪
מסע הסתה שקרי [צילום: AP]

ישראל עדה בחודשים האחרונים למסע הסתה שקרי וחסר תקדים. בחודש האחרון ראינו את תוצאותיה של הסתה זו, והדם זועק מן האדמה. אם בעבר יו״ר הרשות הפלשתינית נזהר מבוטות, אז שהפעם הוא מקפיד להצהיר בגלוי על תמיכתו באלימות ובטרור של בני עמו.
בחודש אוגוסט אמר אבו מאזן ליו״ר המחנה הציוני, שהוא מוטרד מאינתיפאדה שלישית, ומהצעירים שאין לו עליהם שליטה. היה מי שדאג לצטט אותו, כאילו הוא - המצית הראשי, דואג לכבות את האש. אכן, עבאס דאג לומר שהוא דואג, ולו בכדי להתנער מנשיאת האחריות על כתפיו. הוא צבע את עצמו בורוד ואת המצב בשחור, וכך, חשב שהוא יתנקה מכל אשם.
עבאס מתנהג כעבריין ומתעקש שהוא הקורבן. המתווכים בינו לבין נתניהו, הם כשוטרים המנסים לדבר עם פושע על דרכים למיגור הפשע. ובאשר לתגובה הישראלית - היא פוספסה.
לאחר נאום הסתה שקרי של אבו מאזן, נתניהו הדף את השקרים כמצופה, אך החטיא למטרה רגע לאחר-מכן. ״אני מוכן להיפגש עם אבו מאזן בכל עת כדי להביא להרגעת הרוחות״ אמר נתניהו במסיבת העיתונאים שאירח משרד החוץ. בתקשורת הישראלית היו מי ששיבחו את ההצהרה ועוד יותר את העיתוי. אך דווקא ההצהרה, ובמיוחד העיתוי, גרמו לאפקט הנגדי. ותגובת אבו מאזן החד-צדדית בהצבת אולטימטום, היא ההוכחה המוצקה לכך.
ישנן נקודות עיוורון בתגובה ובהסברה הישראלית; והעיתונות מפרשת את פרספקטיבת הממשלה בכותרות נלהבות, במקום לעשות את עבודתה הסקפטית. הממשלה מצידה ממשיכה באותו קו מאופק - מה שבעצם גורם לאפקט בומרנג פעם אחר פעם. גינוי צריך להיות גינוי מלא, והושטת יד משמשת לו כסתירה וכפרדוקס.
התגובה הישראלית המעורערת קמעה, יוצרת משולש יחסים לא בריא בין הממשל בישראל, הממשל האמריקני, וההנהגה הפלשתינית. כאשר האחרונה ניזונה מרפיסות וחולשה בצד הישראלי.
לעומת זאת, האדמיניסטרציה האמריקנית צריכה להיות גורם מרכזי ומכריע בכינון היחסים, וכשהלה מתיימרת לבקר את ישראל ולהטות עצמה לצד הפלשתיני באופן לא מאוזן ובלתי מוצדק, היא הופכת לגורם סובייקטיבי באזור, ונעשית חלק בלתי נפרד מן ההסתה.
התגובה הישראלית היא מכרעת בימים הללו, ומוכרחה להיות נחרצת יותר. אך בד-בבד נדרשת כנות ורוח גבית מן הממשל האמריקני. ביקורת על שימוש בכוח מופרז, היא שימוש בכוח מופרז כנגד ציבור ישראלי הנלחם על קיומו וזכותו יום יום. זוהי התערבות חסרת תקדים בענייני ביטחון הפנים הישראלים, באופן הפסול מיסודו.
כך או כך, בין הצהרה פוליטית לבין מציאות עכשווית, יש דברים חשובים יותר מכותרות בעיתון, ומ״בלאק פריידי״; ובזמן שבו עבאס שולף סכינים ומלבה את האזור לעוד יום שישי של זעם, מנהיגינו לא יכולים לאפקו במילים, אלא לצאת ברובים שלופים ובטקטיקה מחושבת.

בלוג ׳לחם פוליטי׳
תאריך:  18/10/2015   |   עודכן:  18/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מגעים שלא מרגיעים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
פחדן והססן אין סיכוי לשינוי
נובל  |  19/10/15 19:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
נסים גבאי
מדינת ישראל של היהודים היא למעשה אותה מדינת פלשתין של הערבים. ירושלים בירת ישראל היא אותה בירת פלשתין שלהם. מסגד אל-אקצה הקדוש ביותר לאיסלאם על הר-הבית, בדיוק המקום בו היה ממוקם (פעמיים) בית המקדש היהודי – שיא הקדושה ליהדות. עכשיו לך וחפש נקודות ממשק כדי לפתור את הסכסוך
איתן קלינסקי
לינון מגל יש מתכון להדברת סכינאות נפשעת - כדור בראש. כן יש לו וגם לחברו למפלגה, אורי אריאל המכהן בתפקיד שר החקלאות, מתכון לזקפה לאומנית גאה, זקפה שבחרה להכריז ברחבת הר-הבית, כי פה ייבנה במהרה בית המקדש
יהודה דרורי
המלחמה הלאומית-דתית למימוש השאיפות הפנטזיונריות הדתיות של הפלשתינים מתבטאת במאבק פנימי בכל מי שמאמין בחופש, בדמוקרטיה ובשוויון - שאלה שלושה עקרונות המנוגדים בהחלט לפשיזם ולדת המוסלמית גם יחד. אידאולוגיה זו פועלת בעזרת מסע של שקרים והסתה, בפרופוגנדה רצופה, קוראת למלחמת-קודש והשמדה ומאלצת את כל המאמינים להתגייס כנגד "האויב המשותף"
ראובן לייב
אחרי שנחשף כשקרן פתולוגי - איבדה ישראל כל סיכוי למגע פורה עם הרשות הפלשתינית; ואולי עדיף לה המצב הקיים על פני עתיד מעורפל ובלתי ברור עם הצד שכנגד
איציק וולף
אלפי צעירים וצעירות יצאו אל הצמתים ברחבי הארץ, בהכוונת מפלגת הבית היהודי, כדי לחלק דגלי ישראל וכדי להעניק לשוטרים ולחיילים ממתקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il