X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רוסיה התחילה לאבד חיילים בקרבות בסוריה והזהירה את סעודיה שלא לספק למורדים נשק נ"מ שיסכן את הטייסים הרוסים. ההפצצות האוויריות של רוסיה אינן מכניעות את המורדים וצפויים קרבות קרקעיים קשים
▪  ▪  ▪
ולדימיר פוטין בפגישה עם הנשיא אסד [צילום: Alexei Druzhinin, RIA-Novosti, Kremlin Pool Photo via AP]

זו הייתה רק שאלה של זמן עד שהחיילים הרוסים שנשלחו לאחרונה לרוסיה לסייע לצבאו של בשאר אסד יתחילו להיפגע מאש המורדים. אומנם רוסיה עסוקה בהפצצות אוויריות נרחבות בסוריה על מעוזי המורדים ואיננה מעורבת, בשלב הזה, במלחמה קרקעית, אך חייליה המוצבים באזור לאד'קיה סופגים אבדות בקרבות על העיר.
סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה ב-20 באוקטובר על מותם של שלושה חיילים רוסים באזור לאד'קיה כתוצאה מנפילת פגז של המורדים.
עדיין לא ברור מהן התוכניות הצבאיות של רוסיה בסוריה והאם הנשיא פוטין, למרות הכחשותיו, מתכוון להטיל בהמשך את חייליו למערכה כדי להכריע אותה באופן ברור לטובתו של הנשיא בשאר אסד.
האופוזיציה הסורית הג'יהאדיסטית וגם ארגוני האופוזיציה הנחשבים למתונים מבטיחים לרוסיה כי היא צפויה לשקוע בביצה הסורית כפי שהסתבכה קשות באפגניסטן. תנועת "האחים המוסלמים" העולמית הכריזה על גי'האד נגד החיילים הרוסים בסוריה, נראה כי ההרפתקה הצבאית של הנשיא פוטין עלולה להיות ארוכה ועקובה מדם.
העיתון "ראי אליום" דיווח ב-19 באוקטובר כי רוסיה עושה הכנות צבאיות למתקפה צבאית נגד כל ארגוני האופוזיציה הסורית בסוף החודש הזה, מקורות מודיעין אמריקנים מסרו לעיתון כי רוסיה מעבירה לסוריה כוחות בסדר גודל של דיביזיה וכי ציוד צבאי רב נפרק כבר בנמל טרטוס, המתקפה אמורה להיות משולבת ביחד עם צבא סוריה, חיזבאללה וחיילי "משמרות המהפכה" האירנים.
דיווחים של גורמים שונים מסוריה מצביעים על כך שלמרות ההפצצות האווירות המסיביות של מטוסי חיל-האוויר הרוסי על מעוזי כל ארגוני המורדים בסוריה, הם נלחמים באופן עיקש ואף הצליחו להסב בימים האחרונים אבדות כבדות לכוחות חיזבאללה ולכוחות האירנייים.
באחרונה הוזרם לארגוני האופוזיציה הסורית נשק נגד טנקים שמסייע להם להסב אבדות קשות לחיזבאללה ולכוחות האירנים, ארגונים אלה נתמכים בכסף ובנשק על-ידי סעודיה וקטר.
על-פי דיווח ב-21 באוקטובר, בעיתון "אל-חיאת" המזוהה עם סעודיה, גם ארגון "צבא סוריה החופשי", שנחשב לארגון מתון והופצץ על-ידי המטוסים הרוסים, קיבל נשק נ"ט. האם הנשק הגיע מארצות הברית שתומכת בארגון לקראת התמודדות בשטח עם הצבא הרוסי?
כזכור, התוכנית של הפנטגון, במימון של 500 מיליון דולר, לאמן אופוזיציה סורית מתונה ולחמש אותה בנשק נכשלה. בסוריה לא פוסלים את האפשרות שהאמריקנים החלו לצייד את המורדים המתונים בנשק נ"ט כדי להכשיל את תוכניותיו הצבאיות של הנשיא הרוסי.
על-פי דיווחים בתקשורת הערבית, רוסיה הזהירה את סעודיה לפני כמה שבועות שלא לספק נשק נגד מטוסים לארגוני המורדים בסוריה שעלול לסכן את הטייסים הרוסים.
המגעים המדיניים למציאת פתרון למצב בסוריה תקועים, שר ההגנה הסעודי מחמד בן סלמאן ביקר באחרונה במוסקבה אך לא הצליח לשכנע את ההנהגה הרוסית לוותר על בשאר אסד. יש לכאורה הבנות בין רוסיה למדינות המערב על תקופת מעבר בסוריה של שישה חודשים שבמהלכה יישאר הנשיא בשאר אסד על כסאו עד לעריכת בחירות, אולם הדברים אינם מתקדמים, האופוזיציה הסורית מתנגדת בתוקף למהלך הזה ונראה כי הדיאלוג המדיני מדשדש וההידברות היא באמצעות קני הרובים בלחימה אינטנסיבית בשטח.
הנשיא בשאר אסד מחזיק מעמד בזכות ההתערבות הצבאית הרוסית שמספקת לו את החמצן השילטוני, אך למעשה הוא שולט רק על כ-20 אחוזים משטח סוריה המקורי במה שנקרא "מדינת החוף". הצבא הרוסי עושה הכל כדי להבטיח את שליטתו המלאה בשטח הזה שנתון אף הוא להתקפות מצד המורדים.
הנשיא פוטין חשף את ערוותו של הנשיא אובמה וכישלון מדיניותו בסוריה, ואף הפתיע אותו במהלך צבאי בסוריה, אולם אין זה מספיק כדי להציל את בשאר אסד. מה שהנשיא הסורי צריך כדי להמשיך לשרוד הוא הכרעה צבאית ברורה בשטח.
הכרעה כזו לא ניתן להשיג באמצעות הפצצות אוויריות, יהיו מסיביות ככל שיהיו, בדיוק כפי שהקואליציה של המערב לא הצליחה להביס את דאעש בהתקפות האוויריות שלה. הכרעה יכולה להיעשות רק באמצעות כוחות צבא שיילחמו על הקרקע.
אם הנשיא פוטין מכוון למהלך כזה בעתיד, של שילוב חיילים רוסים בלחימה קרקעית נגד המורדים הוא צריך לקחת בחשבון כי המחיר יהיה גבוה ויישפך דם רוסי רב.

תאריך:  22/10/2015   |   עודכן:  22/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רוסיה מתחילה להקיז דם בסוריה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
וזוהיא רק ההתחלה
כבש 44  |  22/10/15 14:29
 
- הכל ל"ת
אפשרי!!!  |  23/10/15 06:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמה בסוריה
עופר וולפסון
ביקור הפתע הוא כנראה הראשון של אסד מחוץ לסוריה מאז החלה מלחמת האזרחים בשנת 2011    השניים דנו בהמשך הצעדים הצבאיים ובצעדים המדיניים העתידיים
עמוס ידלין, כרמית ולנסי
המעורבות הרוסית במלחמת האזרחים בסוריה מציבה את ישראל מול מציאות המאפשרת ואולי אף המחייבת אותה להגדיר מחדש את יעדיה ואת כללי המשחק מול גורמי הכוח השונים באזור, ובראשם אירן ומשטרו של אסד
עופר וולפסון
לאחר הפרות חוזרות ונשנות, הפילו מטוסי הקרב הטורקיים מטוס שחדר 3 ק"מ לתוך שטח המדינה    משרד הביטחון הרוסי מכחיש: "כל מטוסינו שבו בשלום"    בפעם הראשונה מאז מלחה"ע השנייה: מטוסי נאטו ורוסיה בתקיפות אוויריות באותו השטח
גדעון סער, גבי סיבוני
הסכם סייקס-פיקו גזר את הלבנט למדינות לאום לפני כמאה שנים, בתהליך שלא הצטיין בזיקה הדוקה לזהויות ולהגיונות דמוגרפיים. הגיעה שעת הפרידה ממנו, לפחות בסוריה. המציאות כבר עשתה זאת. עתה הגיע תורם של המדינאים
נחמן פביאן
המשבר בסוריה משמש לנשיא הרוסי כלי ייחודי להחזיר את נוכחות ארצו במזרח התיכון לממדיה בעבר ולבססה. פוטין שואף להשיב את רוסיה למעמדה כמעצמה, ועיניו מופנות גם לירדן, למצרים ולמדינות נוספות במרחב. נשיא סוריה בשאר אסד משמש כלי משחק נוח בשחמט של פוטין, המצהיר מעל במות בינלאומיות כי בכוונתו של המשטר הסורי למנוע את נפילת אזרחיו לידיהם של דאעש ושל המורדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il