X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
איש מרכזי אבל למעשה זוטר המקיף עצמו באישים מפוקפקים בדרגת אמינות נמוכה לא פחות מרמת השפעתם הקונקרטית
▪  ▪  ▪
אל חוסייני. מתועב[צילום: לע"מ]

בת יאור הוא שמה הספרותי של החוקרת והסופרת ג'יזל ליטמן, ילידת מצרים שהתאזרחה בבריטניה אחרי שגורשה ממולדתה ושם השלימה לימודיה והייתה להיסטוריונית פורה שהתמחתה בחקר היחסים בין האיסלאם לבין העולם המערבי בכלל ובין היהדות, בעיקר יהדות בת זמנינו. הייתה לי היכרות טובה מאוד איתה ועם בעלה (שתרם תרומה משמעותית מטעם עליית הנוער-אף על-פי שהיה אזרח בריטי להצלת ילדי מרוקו בתקופות בהן השקיעה הקהיליה הישראלית מאמצים גדולים בפעילות הצלה בארץ האיסלאמית הזאת).
בת יאור היא אישה מרשימה, צנועת הליכות, מכניסת אורחים, דעתנית בתחומי מחקרה ושנויה במחלוקת, אולם ראויה לכבוד השמור ללוחמות אינטלקטואליות המחמשות עצמן בידע מופלג, במתודה אקדמאית, בנאמנות מדודה אך בלתי מעורערת לממצאיה היא.
היא פרסמה עתה כמה שורות על "תרומתו" של המופתי ושל הקרובים לו למערכה הנמשכת מימים לקעקוע זכותו של העם היהודי לקיום בארץ ישראל ולקיום בכלל. ראוי לדעת, ובעת ובעונה אחת לא לראות בדברים סנגוריה על האמירה הבלתי סבירה והאומללה בעליל שטענה כי המופתי היה בעל יכולת להיות המכה בפטיש שהביא את אדולף היטלר ליזום ולהורות על ביצוע השמדת היהודים.
בת יאור מזכירה כי אל חוסייני היה חייל בצבא העותמני במלחמת העולם הראשונה שהיה בברית עם כוחות גרמניה גם בימי הג'נוסייד הארמני. הוא שוחרר מן השירות מטעמי בריאות.
בשנת 1941, כנציגם של האחים המוסלמים הפלשתינים, הוא עומד בסיוע גרמני מאחורי ניסיון המרד הכושל בעירק בבריטים. הוא בורח לגרמניה שם הוא עושה את כל ימי מלחמת העולם השנייה הנותרים ומשיק את הקמת היחידות המוסלמיות של האס.אס ועומד בראשן. שם הוא קושר קשרים עם כמה וכמה מראשי המשטר הנאצי. הפגישה הזוכה עתה להארה מחודשת ולעניין תקשורתי מסעיר, בינו לבין היטלר, מתקיימת בשולי אותן מערכות היחסים.
התעסקות אובססיבית
עם הכניעה הנאצית, מלווה במשתפי פעולה של פושעי מלחמה נאציים בתוכם רבים שהתאסלמו, הוא בורח למצרים ולסוריה בעזרה מוסווה של גורמים צרפתיים. פושעי המלחמה האלה זוכים למעמד רם למדיי בשורות המשטרים הסורים והמצרים ומסייעים בקידום מדיניות הסתה בציונות בכלל ומטיפים להשמדת ישראל בהשראת המופתי. נוצרים קשרים עם משרדי הליגה הערבית בכמה וכמה ארצות אירופיות, בין היתר בבון, בז'נבה, ברומה ובלונדון. בשוודיה עומד בראש ss Obersturbannfuehrer Bernard Bender הממיר דתו לאיסלאם תחת השם בן סאלם. האיש עמד בראש השירותים החשאים של הוורמאכט באוקראיינה בימי מלחמת העולם השנייה, ופועל עתה בסמכות ממצרים בשוודיה במסגרת המאמצים הפאשיסטים והאקס נאצים ליישום מדיניות הדלגיטימאציה של הנוכחות היהודית בארץ ישראל. הרשת של הנאצים המומרים המקבלים השראה מאל חוסייני כוללת שמות כגון Johannes von Leers חבר בכיר במפלגה הנאצית מקורב לגובלס ולרוזנברג האידיאולוג של המפלגה. הוא ממיר דתו ומאמץ את השם Omar Amin לכבודו של של אמין אלחוסייני המנטור שלו. Willi Berner, alias Ben Kashir נמנה עם צוותימ הביטחון של מאוטהאוזן ועוד גם הוא פעיל מרכזי.
בת יאור אינה מתייחסת כלל ועיקר לנושא של השפעתו המכרעת כביכול של חוסייני על הנאצים. היא משרטטת מפה של התעסקות אובססיבית, והייתי אומר בראייה לאחור ובפרספקטיבה היסטורית, פתטית, של איש מרכזי אבל למעשה זוטר המקיף עצמו באישים מפוקפקים בדרגת אמינות נמוכה לא פחות מרמת השפעתם הקונקרטית. בלי משים היא יוצרת תמונה של עיסוק פתולוגי בקידום רעיון השמדת העם היהודי כאידיאה ועקירתו מישובו בפלשתינה, הערבית לדידם, כפרקטיקה. אלה דמויות יותר חולניות מהיסטוריות המסתובבות גמדיות בצילה של הממוטה הנאצית המפלצתית הרומסת את הציוויליזאציה ודורכת על היהודים בסדר זה אן הפוך, היינו הך, וכמו מוצאת הנאה יתרה לסייע למונסטר שאינו צריך לסיוע וכנראה גם לועג לנאיבים הקטנים המפצים על אפסותם באמונה כי אכן הם מוליכים את השד, מחזיקים במושכות החיה הנוראה, ורוחם שורה על נשמותיהן הפרועות.
בת יאור מתארת את אל חוסייני כאיש דת נכלולי, רדוף רוחות רעות, אינה בוחנת אם הוא איש דת מאמין או איש דת הנזקק למעמדו לקידום שאיפות החולין האידיאולוגיות ולאומניות שלו, תאור המחייב ידיעה על-ידי כל אדם העוקב אחר תולדות בעלי המזימות האנטי ישראליות והאנטי יהודיות. היא נזהרת מהביע דעה ביחס לרלוונטיות של החומר הזה בימינו ולמצאי שאנו מתבקשים לו בקונטקסט המזרח תיכוני בהווה. היא אינה בוחנת מה השתנה מאז 1917, 1941, 1947-8, 1967, 1973, ומה לכל אותם תאריכים ל 2015. אבל לידי תרומתה לגרוטסקה האל חוסיינית ולמלוויו הנאצים שניסו לטפס לתוך ההיסטוריה ונשרו לנשכחות, מעוררת וצריכה לעורר עניין.

תאריך:  29/10/2015   |   עודכן:  29/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גרוטסקה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ככה
שמ  |  29/10/15 20:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
רפי לאופרט
מטרת הערבים במלחמתם בישראל - בין אם בעצימות גבוהה ובין אם בעצימות נמוכה - היא אותה מטרה: נסיון לחסל את הקיום הלאומי היהודי. הם משתמשים לשם כך ברעיונות ובתקדימים מכל הבא ליד ובכלל זה בשיטות נאציות ובניצול לרעה של השואה
מרדכי ליפמן
לדיבוק של השמדת היהודים בקנה מידה גדול, תרמה הקבוצה האמורה וביניהם גם המופתי. לדבריו היה משקל מיוחד כי הם חיזקו את האמונה של היטלר, כי הוא אכן יכול ויש לו הכלים לעשות זאת: לארגן את העולם מחדש על בסיס ההגמוניה הגרמנית הטוטאלית. יודן ריין!
פסח רויטמן
על-רקע ההסתה הפרועה של הציבור הפלשתיני בארץ ובעולם כנגד מדינת ישראל בפרט והציבור היהודי בכלל אמירתו של ראש הממשלה באה להדגיש את חלקו של חאג' אמין אל חוסייני ב"שואה" ואת הסכנה שה"שואה" עשויה לשוב בימינו על-ידי ממשיכי דרכו ותורתו של חאג' אמין ובני-בריתם בכל ארצות תבל
עמי דור-און
דבריו של נתניהו הם רק תחילת הדרך שבה ישמשו התיאוריות הרחוקות שאותן מציג ראש ממשלת ישראל, נשק חם ויעיל לשימושם החופשי של כל שונאי ישראל ברחבי העולם, ויתרמו תרומה משמעותית ומזיקה ביותר לכל הלהקות המתרבות של מכחישי השואה
הרב אליהו קאופמן
אילו נתניהו היה באמת חושב רגע לפני שדיבר, הרי שהיה גם מבין שהערבים אינם ולא היו מקשה אחת בעניין הנאציזם, שהרי מרוקו הייתה המדינה היחידה בימי השואה שמלכה, מוחמד החמישי, הציל את כל נתיניו היהודיים. אבל כנראה שהעובדות אינן תמיד מעניינות את נתניהו והוא לא תמיד מבין כיצד יתבזה לאחר ששוב ושוב הוא שולף שטויות מהמותן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il