X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נוכלי קמפיין ה'שוויון בנטל' עסוקים בטשטוש והסתרת שוד מיליארדים שנלקחים מהפריפריה, מהחינוך, הבריאות ומחיילי הסדיר ומועברים לקבוצת כוח מצומצמת לשכר ופנסיה מוגזמים אז מי אמר שאין 'ועד עובדים' לביטחוניסטים?
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

למרבה "ההפתעה" שוב חוזר הקמפיין. זה המפומפם לנו מדי שנה: 'שוויון בנטל', 'שוויון בנטל'. ניחשתם נכון, זוהי תקופת העברת תקציב המדינה. אם לדייק יותר - זמן הדיונים על גובה תקציב הביטחון והדרישה הציבורית לשקיפות ולצמצום פערי שכר וההטבות המופלגות לאנשים מסוימים.
בתקציב הביטחון ישנם 'חורים שחורים' גדולים ונעלמים. מיליארדים רבים נספגים שם שוב ושוב כלא היו. המדובר לא על התקציב המיועד נטו לענייני ביטחון והגנה אלא לעשרות מיליארדים שמחולקים כהטבות למיוחסים ללא שום שקיפות וללא שום דיון ציבורי. שלא לדבר על העברת תקציב ל'בני טובים' שהם כל כך "קרביים" עד שסידרו להם 'לשרת' בגלי צה"ל ובעיתון 'במחנה', כמו מר לפיד הנכבד ש'שירת' בו ו"נהרג באוהלו של עיתון". הרי 'ברור' שצריך עיתון ותחנה צבאית, שהרי צה"ל הוא גם 'המחנך הלאומי' ו'כור ההיתוך' ותירוצים נוספים כדי להמשיך לשדוד את הקופה הציבורית ולהמשיך לעקוף ולמנוע כל אפשרות לפיקוח ושקיפות על עשרות מיליארדים שנלקחים מהכיס של כולנו.
כך מתנפח לו תקציב הביטחון מדי שנה, כשבמקביל סך האיומים על מדינת ישראל הולך ויורד. זה לא מספיק להם, כי במהלך השנה כשנודע שיש עודפי מיסים או כמה מיליארדים שהוחבאו למטרות שונות בסעיפי תקציב עלומים, המשאבה מתחילה שוב לעבוד. מהר מאוד הכסף ברובו מוצא את דרכו לעוד הטבות, הגדלת משכורות ופנסיות ושאר התופינים והבזבוזים עבור קבוצה מאוד מוגדרת של אנשים. חלילה לא יגיעו כמה שקלים עבור חיילי הסדיר שרוצים קצת 'שוויון בנטל' בתקציב הצהל"י המנופח. עשרות שנים חיילי הסדיר לא ראו שקל מהניפוח הזה. לא טרחו אפילו לעדכן את שכרם בהתאם למשהו ריאלי ועכשווי. ככה זה כשאתה 'רכוש צה"ל', דהיינו של המפקדים הבכירים. אתה פשוט לא נספר. (שלא לדבר על הבזבוז העצום בהחזקת המוני חיילים ב'אבטלה סמויה', אבל זה כבר ענין לכתבה בפני עצמה..). לחיילים הפשוטים הלא מיוחסים, זורקים כמה עצמות. יותר נכון: אוספים עבורם 'תרומות', משל היו נזקקים. (היו זמנים ש90% מהתרומות הלכו עבור המנגנון האיסוף, משכורות וכו' ו10% נשאר לחיילים).
מעולם לא התכוונו לכך ברצינות
ובכן, מי אמר שאין "וועד עובדים" לבכירי הביטחון? הנה שוב קופצים להם נוכלי ה'שוויון בנטל'. הם טוענים שהם כביכול רוצים "לגייס חרדים". יהיה הרבה יותר מדויק להגדיר זאת: "להשתמש בחרדים לצורכי תעמולה". מישהו שפוי מעלה בדעתו לרגע שהם בכלל התכוונו לכך ברצינות באיזשהו שלב? הרי הם צריכים חומר תעמולה לקמפיין הבא בזמן העברת תקציב הביטחון הבא או בזמן שירצו שוב לשאוב עוד כמה מיליארדים פנויים עבור הטבות חסויות מאד. התירוץ הסטנדרטי הוא שצריך כביכול כמה מיליארדים נוספים למטרה מאוד חשובה כמו "לחנך מחדש" את החרדים, "לשלב אותם", "ללמד אותם כישורי שפה", "לעזור להם ללמוד מקצוע ולמצוא מקום עבודה", שהרי זה כביכול 'צבא העם'.
אלו התירוצים כדי להעביר עוד מיליארדים שאיש לא יודע לאן הם באמת הולכים. השיטה עובדת כך: מלהיטים את הרוחות בעזרת כתבות ממומנות ובדרכים נוספות, משסים ציבורים זה בזה, ולא מפסיקים עד ש'פתאום' מועברים עוד כמה מיליארדים לתקציב הביטחון. ההמשך יבוא בזמן הדיון על העברה הבאה של תקציב הביטחון וכדומה. לכן כל המעורבים דואגים להנציח את המצב תוך שינויים קטנים (כדי להראות 'התקדמות' כביכול, עם נתונים מופרכים) שמסייעים להמשך המשחק בקמפיין הבא.
רק לפני זמן לא רב אנשי הקמפיין 'נלחמו' נגד מפלגת יש עתיד בטענות שונות ומשונות. אולי הם חששו שהם לא יהיו רלוונטיים בסיבוב הבא של תקציב המדינה. והרי צריך קמפיין לתקציב הביטחון (עקיף כמובן. מי שצריך להבין את הרמז, מבין היטב). פתאום קורה כעת דבר 'מפתיע', אנשי ה'שוויון בנטל' חברו למפלגת יש עתיד לקמפיין משותף.
זה לא סוד שקבוצות כוח כמו וועדי עובדים ושלוחיהם של אנשי כוח אחרים מתברגים במפלגות השונות, הן באמצעות התפקדות מאורגנת והן באמצעות מימון עקיף ודרכים נוספות כדי לייצר עבורם 'לוביסטים' שהם בעצם חברי כנסת ששומרים על האינטרסים של קבוצות הכח והם משיבים להם הטבות בדרכים שונות של שחיתות. גם קבוצת הכח של 'הביטחוניסטים' שהיא אולי 'וועד העובדים החזק ביותר' דואגת בדרכים שונות להתברג במוקדי הכח ולשלוח חברי כנסת מטעמה שיפעלו כלוביסטים עבור האינטרס של קבוצה חזקה זו. לכן מידי פעם גם בזמן מערכות בחירות צץ לו הקמפיין של הכאילו 'שוויון בנטל', לצורך הכנסת לוביסטים (חכי"ם) לכמה שיותר מפלגות. לכן כעת אין להם שום בעיה לחבור ליש עתיד כל עוד הם משתפי"ם איתם פעולה ומקדמים את האינטרסים שלהם עכשיו ובעתיד. (כן, גם עפר שלח שכתב ספר שלם על הצורך ב'צבא מקצועי').
בקיצור, החרדים הם כלי משחק נחמד ונח. הם הרי בדרך כלל שותקים כשמשפילים וכשמפלים אותם. גם לא רואים אותם ביומיום, כך שאין בעיה של אי-נעימות להסתכל להם בעינים ולהתבייש מהקמפיין המחפיר שכל כולו הסתה ריקה מתוכן, כזו שגם אין שום כוונה אמיתית מאחוריה. משחק מכוער של שקרים בו שותפים פוליטיקאים מושחתים, חברי ההון-שלטון-עיתון-ביטחון, שמשתפי"ם פעולה יחד בקמפיין אכזרי ואינטרסנטי שמטרותיו אחרות לגמרי ממה שמצהירים בגלוי.
מדובר במשחק מרושע שמשתמש היטב ברגשות הציבור, מפלג את העם, משסה ציבורים זה בזה ועושה שימוש ציני ואכזרי במשפחות שכולות ובהרוגי צה"ל. הם אנשי מדון ורשע שלא בוחלים להשתמש גם בהמחשות וקריקטורות אנטישמיות מהסוג הגרוע ביותר, המזכיר תקופות אפלות בעם היהודי מלפני כמה עשרות שנים בלבד. שלא לדבר על הכללות גזעניות ומסיתות, בלי שום אחריות לתוצאות מעשיהם. (בעבר הותקפו יהודים חרדים באלימות פיזית כתוצאה מהסתה זו). שום לקח לא נלמד מרצח רבין.
הכי חשוב להבין: אין דבר שיותר נוגד את ה"שוויון" מהמשך המצב של חוסר השקיפות בתקציב הביטחון והמשך העברת המיליארדים לקבוצות הכח. שהרי במקום לחתור לשוויון בתקציבי המדינה גם לפריפריה ולקבוצות משלמי המיסים הפחות חזקות, ברגע שמגיע מידע על רזרבה כספית (גם במהלך השנה), מיד המשאבה פועלת במלוא הכח ובדרך כלל גם מצליחה, להעביר חלק ניכר מהכסף אליה. לאן? זאת לא תדעו. אולי גם ראש הממשלה עצמו לא יידע. זה מאוד סודי. זה עבור הטבות נוספות לקבוצת כוח על חשבון השוויון הכלכלי חברתי, על חשבון הפריפריה, על חשבון החינוך, הבריאות והרווחה.
לא פלא אם כן, ששקרני ה'שוויון בנטל' חברו למר לפיד שכידוע "מאד" עזר לחלשים בחברה כמו שהוא גם ממש "דאג" לשוויון בנטל, כל כך דאג עד ששחרר אלפים שלא ביקשו כלל פטור (כמובן כחלק מתהליך סיבובי שנועד לפגוע בהם בדרכים שונות) ובהסתה והשיסוי שלו גרם לאנטגוניזם ולרתיעה מצה"ל אצל מרבית החרדים, מה שלא היה קיים קודם לכן. אז עכשיו השקרנים הללו הם "השותפים הטבעיים" של מר לפיד. כי ככה זה כשהכל רק פוליטיקה, אינטרסים, לוביזם ושחיתות ההון-שלטון-עיתון וביטחון.

תאריך:  06/11/2015   |   עודכן:  06/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 כולנו  עפר שלח / Ofer  Shelah
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שוד הציבור במסווה 'שוויון בנטל'
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
כל מילה אמת
מילואימניק לשעבר  |  6/11/15 11:45
2
נסיון פתטי לזרוע חול בעיניים
גלילי  |  6/11/15 12:03
3
שוד הציבור במסווה הכל
אהרון שחר  |  6/11/15 14:08
4
מאמר הזוי, נטול כל הגיון
אחד העם  |  8/11/15 20:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
אברהם אבינו: שיעור של הקרבה אישית ואמונה צרופה מהכנסת אורחים, דרך הסנגוריה על סדום, ועד לעקידת יצחק. דמותו של מנהיג, אבי האומה והיהדות המונותאיסטית
הרב צחי להמן
בטחונו של אברהם אבינו בכך שעבדו ימצא אישה ליצחק בארם נהריים, הוא שמוביל בסופו של דבר להצלחת השליחות. בטחונו של מנהיג יכול לחולל שינוי
איתמר לוין
אם וכאשר אירופה תטיל חרם על מוצרים מהשטחים, יש להגיב בחרם נגדי    פגיעה כלכלית בעבריינים היא אמצעי נכון וחכם במאבק נגדם, ויש להרחיב אותה
איתמר לוין
אם ממשלת ישראל הייתה תוכנית סאטירה טלוויזיונית, היא הייתה יכולה לציין שבוע מוצלח. הבעיה היא, שחבורת הברדקיסטים הללו אחראית לשלומנו, בטחוננו ורווחתנו
הרצל חקק
על הביוגרפיה של אניטה שפירא על חיי דוד בן-גוריון, דמותו של מנהיג, הוצאת עם עובד, תשע"ה, 208 עמודים. בעקבות ערב השקה לספר בבית הסופר של אגודת הסופרים העברים. אלה הדברים שנשאתי כיושב-ראש אגודת הסופרים העברים בפני קהל רב של סופרים ומחנכים - בהנחיית הסופר והמבקר ד"ר משה גרנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il