X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ניסוי שנערך בקרב עובדי חברת Wipro ההודית בנושא התחברות עצמית ורוחנית קובע: עובדים שהקדישו יותר זמן למחשבות שיפרו ביצועים וקיבלו ציונים גובים ביותר מ-20 אחוז מקבוצת הביקורת שלהם מתן סיוע לעובדים להשתהות כדי להתחבר לעצמי המוסרי שלהם אינה רוחניות מזויפת או סוג של פינוק ניו-אייג׳י רחפני - זהו צעד קריטי בהישרדותו של ארגון מודרני
▪  ▪  ▪
דב סיידמן [צילום: יח"צ]

אני נזכר בעצה הקבועה שהעניקו לי גורואים עסקיים - שממליצים לי לתרגל מודעות. סדרת הטלוויזיה ״עמק הסיליקון״ (Silicon Valley) מצליחה לקלוע בול ללב הבעיה, בהציגה את הדמות של גאווין בלסון - מנכ״ל הולי, חברת הטכנולוגיה הבדיונית דמויית-גוגל שמוצגת בסדרה - בעודו מתייעץ עם המדריך הרוחני שלו על אודות דרכים בהן יוכל להשתמש ביוגה ובמדיטציה כדי לרסק את מתחריו.
אין שום רע במודעות כשלעצמה. כאשר אנחנו עוצרים, אנחנו יכולים לדמות לשמוע את הקריאה שלנו. ההשתהות מאפשרת לנו לשוב ולהתחבר אל ערכי הליבה שלנו ויכולים בעזרתה לשוב ולדמיין מסלול טוב יותר ולהיות מונעים לצעוד בו עם תנופה מחודשת.
מתן סיוע לעובדים להשתהות כדי להתחבר לעצמי המוסרי שלהם אינה רוחניות מזויפת או סוג של פינוק ניו-אייג׳י רחפני - זהו צעד קריטי בהישרדותו של ארגון מודרני. מכונות מסוגלות לחשוב, אבל לא מסוגלות לעשות. הדברים שמגיעים מהלב, מהמקום בו שוכנים הערכים שלנו - אופי, יצירתיות, חמלה וענווה - אלה הדברים אשר מעניקים ערך יחודי לחברות של ימינו.
ביצועים טובים
עובדי חברת Wipro, המספקת שירותי תמיכה טכנולוגיים ופועלת בבנגלור, הודו, חולקו במסגרת ניסוי מבוקר לשלוש קבוצות וקיבלו סדרה של פאזלים להרכבה. במסגרת תרגיל ההדרכה שנמשך חודש, קבוצת הביקורת לקחה הפסקה בין הסיבובים רק כדי להירגע; קבוצת ״המשקפים״ הקדישה את הזמן למחשבה על האופן שבו חבריה פתרו את הבעיות; וקבוצת ״המשתפים״ עשתה את אותו הדבר, אבל חבריה גם רשמו הערות עבור אחרים.
אלה היו התוצאות: ״במהלך החודש, העובדים שפעלו הן בתנאי שיקוף והן בתנאי שיתוף השיגו ביצועים טובים בהרבה מאלה בקבוצת הביקורת. במבחן ההדרכה הסופי, חברי קבוצת השיקוף שיפרו את הביצועים בשיעור ממוצע של 22.8% יותר מאשר חברי קבוצת הביקורת. קבוצת השיתוף קיבלה במבחן ציונים טובים ב-25% לעומת חברי קבוצת הביקורת; נתונים דומים למדי... זה קרה למרות העובדה שקבוצת הביקורת עבדה מדי יום 15 דקות יותר מאשר הקבוצות האחרות, שהשקיעו את הזמן הזה במחשבה ובשיתוף במקום״.
המחסומים והמבנים שאילצו אותנו בעבר לקחת הפסקות קבועות - איזורי זמן, מרחק פיזי, מבני משרדים, גבולות בין מדינות וטלפון קווי, כבר אינם מהווים בעיה. העבודה תמיד שם. הבורסה לניירות ערך בניו-יורק נסגרת בשעה 16:00 אחר-הצהריים, ובורסת ניקיי ביפן נפתחת בסך-הכל שעתיים אחריה. עובדים מצופים לעבוד במשמרות משתנות תמידית, שיכולות להתנהל לגמרי מסביב לשעון. במקומות עבודה רבים, להיות בלתי נגיש בכל שעה שהיא נתפס כמעין סוג של חטא.
נופש יקרתי
החדשות הטובות הן, שהפסקות עבודה לא דורשות חדר מדיטציה או גורו או נסיעה - כל מה שהן דורשות זה מצפון, הדבר שאחרי הכל אמור להיות בשורש המודעות. אפילו בודהא לא עשה מדיטציה לשם המדיטציה בלבד; הוא עשה מדיטציה כדי לראות את העולם כפי שהוא, בלי עיוותים ושקרים. הוא הצליח לעשות זאת בעודו יושב תחת עץ. לא היה לו צורך באתר נופש יוקרתי.
מנהיגים מעוררי השראה בכלכלה האנושית סומכים על אנשים עם האמת. הם מעורבים בשיחות דו-צדדיות. הם נוקטים עמדה בסוגיות חברתיות. מעל הכל, מנהיגים מעוררי השראה רואים את המסלול שלפניהם כמסע אצילי, כיוון ששום דבר לא מעורר באנשים השראה רבה יותר מאשר יציאה למסע הראוי למחויבות ולמסירות שלהם. מה שמתרחש בעת ההפסקה הוא הדבר שמאפשר ושמעורר השראה לעשות את כל זה.

המאמר המקורי פורסם ב--like-it-do-to-have-you-but-work-and-life-your-improve-can-[קישור].
תאריך:  08/11/2015   |   עודכן:  08/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זמן למחשבות הוא לא פינוק ניו אייג'י
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא צריך לחשוב
אהרון שחר  |  8/11/15 20:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעקב שטרכר
בימים אלה אנו למדים שנבואת קישון התגשמה    הניסיון להקטין את הטבות המס לאותם שהתפתו לעקור לערים בהן מס ההכנסה נמוך יותר, יכול היה להצטייר כמודרניזציה של מערכון קישוני משובב נפש אילו לא היה אמיתי
נסים ישעיהו
ככה זה בגשמיות וכך, מן הסתם, גם היה גם אצל שרה אמנו    ברוחניות הצמיחה אינה כפופה למגבלות הגוף ועל כן אדם יכול ולכן גם צריך, להמשיך לצמוח בלי הפסקה
אלי אלון
לא רבים יודעים כי מאחורי בניין ימק"א בירושלים על השטח שעליו השתרע בעבר מגרש הכדורגל ימק"א המיתולוגי, שוכן נחבא מעיני הציבור גן ציבורי רחב ידיים המתפרס על שטח חמישה דונמים ובו מזרקה נאה - גן "כתר דוד"
יעקב עמר
עד שיעשה שלום עם אויביו, ימשיך השמאל במלחמה נגד אחיו בהם הוא תולה בטיפשות את כישלון השלום עם אויביו שכמיהתם לשלום ידועה בעולם כולו    ולליבוי להבות שנאת אחים זו, אין זמן מתאים יותר מימי חודש הזיכרון השנתי לרצח רבין
מעיין כפיר
עיריית תל אביב מגלה אוזלת יד מול המסתננים בדרום העיר, אבל בהחלט יודעת לפעול בנחישות מול הדתיים בצפון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il