X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
שחקניות "על אהבה וחברות" [צילום: כפיר בולוטין]
היש אהבה בחברות?
בחירתה של ציפי פינס, מנכ"ל תיאטרון בית לסין, להעלות קומדיה רגשנית סנטימנטלית שזכתה להצלחה על בימות לונדון - "על אהבה וחברות", ששם נקראה "di and viv and rose" ממשיכה את הקו הנקוט בידיה: להביא לקהל בידור טוב ברמה, ורצוי - באורך של שעה וחצי
[צילום: כפיר בולוטין]

האמת, שדיוקנו של הנער בן ה-19, לוחם המג"ב בנימין יעקובוביץ', שמת מפצעיו בפיגוע הדריסה ליד חלחול לפני ארבעה ימים, דיוקנו זה חדר ללבי ואינו מרפה ממני, וקשה לי לשבת ולכתוב על קומדיה גם אם היא עם שחקניות כה חביבות. אך אין ברירה, והאצילות מחייבת.
למעשה, במציאות קשה למצוא מערכת יחסים כה מהודקת ורגשנית בין בנות, כפי שכתבה עליהן המחזאית האנגלייה אמליה בלמור. לעיתים, המושלמות ביחסים כאן קצת נראית מוגזמת. אומנם בתחילת דרכן הן לא בדיוק תואמות, ואפילו בעלות דעה לא סימפטית אחת על רעותה, אך בהמשך, מעצם התגוררותן במגורי הסטודנטים באוניברסיטה, הן מתחברות עד שאין להתיר את הקשר ביניהן לאורך כל העלילה המשתרעת על כעשרים שנה לערך. בעוד לרבים מוכרות תכונות פחות מושלמות בין נשים - כמו הקנאה, שהיא אם כל חטאת, הגורמת לאסונות ותוצאות גרועות למי שמחובר לחברות כאלו.
שלוש החברות: די - נתי קלוגר המשחקת לסבית ספורטיבית וגברית משהו, אך תוססת ורוקדת בחן במלוא הקצב בקטעי הריקוד של הבנות; וויוו - מיכל שטמלר המשחקת את המעצבת האלגנטית המוקפדת, שבולטת בשונותה מההיפיות של שנות השמונים, אז מתחילה העלילה, ורוז, מגי אזרזר שהיא הדמות המאחדת את כולן, סולחת ויודעת להעביר הכל בטוב, הן חמודות. אך להודות על האמת: נוכחותה של מגי אזרזר על הבמה, מעצם הקסם הבלתי נדלה שלה, שכובש כל צופה בכל תפקיד שהיא עושה, ומבליט אותה מכל היתר, גורם לה להאפיל על כל מי שנמצא על הבמה מלבדה.
מגי אזרזר, זוכת פרס התיאטרון כשחקנית המבטיחה לשנת 2015 על תפקידה הבלתי נשכח ב"לחנך את ריטה" בתיאטרון בית לסין, ובתפקידים בסרטים ובסדרות מצליחות רבות, מגי היא תופעה. כל משפט היוצא מפיה (כאן - בטקסט שתרגם אלי ביז'אווי המחונן), מקסים את הצופים, ומעורר עניין. כנות משחקה שובה את הלב. למרות המינוריות של הסיפור בטרם מגיעים לסוף הדרמטי, היא מצליחה להעניק עניין ולרתק את הצופים שהתעייפו אולי מקטעי הפילוסופיה של וויוו, שבהתחלה די דוחה את הצופים עקב כך. התבטאויותיה של רוז על נושא המין, ותיאוריה את גודל "הזה.." של חברה באותו זמן, מצחיקים כל כך, עד כי בכך היא מעניקה להצגה עסיסיות רבה. כך גם קרה בהצגה "מקווה" שהעלה בית לסין לפני כמה שנים. גם שם הייתה הדמות הכי ססגונית וכובשת לב. ומהצגת "לחנך את ריטה" - זוכרים רק אותה, כשזכרון הפרופסור מתאדה ונמוג.
עיצוב הבמה החכם והתלבושות של אורנה סמורגונסקי, הבימוי החלק של עדנה מאז"א, המוזיקה שערך אלדד לידור המוכשר, ועיצוב הווידאו ברקע של נמרוד צין, שמעניק לבמה עושר ויזואלי, עם התאורה הנכונה של נדב ברנע - כל אלה מעניקים שעה וחצי רגועות, נעימות, גם אם לא מסעירות, על-רקע האירועים שצובטים את ליבנו, ואינם מרפים מאיתנו ולו לדקה.

תאריך:  09/11/2015   |   עודכן:  11/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
לראשונה מזה שבעה עשורים תשמיע בארץ התזמורת הקאמרית היהודית של דרזדן יצירות מוסיקליות נדירות, שהוחרמו בשעתן על-ידי הנאצים ושנאסרו בהוראתם להשמעה באירופה
דניאל פלורנטין
המרכז למחקר ולמידע מארח את פרופ' חיים רבינוביץ, לשעבר דיקן הפקולטה לחקלאות באוניברסיטה    הצגנו לאורח שאלה אחת: עד כמה מבוססת הסברה כי ירקות אורגניים בריאים יותר?    אנו מודים לפרופ' על אדיבותו ונכונותו לשתף איתנו פעולה, והרי הדברים
חיים נוי
"מה הסיפור שלך, תמר?" - הצגה מוזיקלית מקסימה לילדים עם קריצה למבוגרים - תיאטרון חיפה
ליטל פיינגרץ
השימוש בסוכר או בתחליף לסוכר להמתקת המזון, הוא נושא שנוי במחלוקת    ישנם מחקרים רבים שעסקו בסוגיה    מצד אחד המקטרגים, שבודקים את הקשר בין שימוש בממתיקים להתעוררות מחלת הסרטן ומאידך-גיסא, הממליצים צריכה של תחליף סוכר, במקום סוכר, לאיזון רמות הסוכר אצל חולי סוכרת
שרה אהרונוביץ קרפנוס
"סמוקי קוורץ, אבן מרפא העוזרת להכיר בגבולות היכולת של כל אחד, להתחבר לרצונות האישיים ולא לבזבז אנרגיה על מה שחושבים שמצופה מאיתנו. עוזרת לעשות הפרדה בין הצרכים והרצונות האישיים לבין אלו של אחרים, ולפעול מתוך בחירה שטובה לנו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il