X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שלטונות ירדן הטילו איפול על חקירת האירוע שבו ירה קצין ירדני למוות בכמה אזרחים זרים בתוך בסיס צבאי סמוך לרבת-עמון. ירדן חוששת שדאעש הצליח להסתנן למנגנוני הביטחון שלה ולגייס תומכים בו
▪  ▪  ▪
דגל המדינה האיסלמית. בירדן משתיקים את הפרשה [צילום: AP/Nasser Nasser]

אין זה סוד כי לארגון דאעש יש שאיפות להשתלט על ירדן ולצרף גם אותה ל "ח'ליפות האיסלאמית" שהקים בחלקים מסוריה ועירק אבל יש לו גם רצון עז לנקום בה.
כזכור, ירדן הצטרפה לקואליציה נגד דאעש בראשות ארה"ב ומטוסיה אף הפציצו מעוזים של דאעש בסוריה ועירק, שלטונות ירדן גם הוציאו להורג את המחבלת סאג'דה אלרישאווי, שארגון דאעש דרש את שחרורה, לאחר שהארגון שרף למוות בתוך כלוב ברזל את הטייס הירדני השבוי מועאז אלכסאסבה.
ב-8 בנובמבר נכנס קצין ירדני בשם אנואר אבו זיד לקפיטריה בבסיס הצבא הירדני ע"ש המלך עבדאללה באזור הבירה הירדנית, לאחר תפילת הצהרים, וירה למוות בחמישה אנשים ופצע עוד שישה אחרים, שניים מההרוגים הם אזרחים אמריקנים, אחד מהם אזרח דרום אפריקני ושניים ירדנים.
על נסיבות מותו של היורה יש גירסאות שונות, האחת טוענת כי הוא התאבד לאחר הירי והשנייה כי הוא נהרג מירי כוחות הביטחון הירדנים.
אירוע הירי אירע ביום השנה העשירי לפיגועים בבתי המלון הירדנים ברבת-עמון ב-2005 שבוצע על-ידי חוליה של ארגון "אלתווחיד ואלג'יהאד" שבראשו עמד אבו מצעב אלזרקאווי הנחשב בעולם הערבי למייסד האמיתי של ארגון דאעש.
בסדרת הפיגועים הזו נהרגו 60 בני אדם ועוד 115 אחרים נפצעו. אלמנט עיתוי ביצוע פיגועים הוא מרכיב חשוב בשיקולים של דאעש, גם הפלת המטוס הרוסי בשמי סיני, שבוצעה כנראה על-ידי דאעש, בוצעה ביום השנה הראשון להצטרפות ארגון "אנצאר בית אלמקדס" בחצי האי סיני לשורות דאעש והבעת אמונים למנהיגו אבו בכר אלבגדדי.
בכמה אתרי אינטרנט בירדן תואר הרוצח כאדם "דתי" ובכמה ציוצים בטוויטר נמסר כי הוא משתייך לדאעש, אם כי עד כה הארגון לא נטל אחריות על האירוע.
האופן שבו מטפלים שלטונות ירדן בפרשה מזכיר את האופן שבו מטפלת מצרים בפרשת התרסקותו של המטוס הרוסי בסיני. שלטונות ירדן מנסים להשתיק את הפרשה, לטעון כי אין שום הוכחה שהרוצח השתייך לדאעש ולנסות להוריד אותה מסדר היום התקשורתי. על-פי כמה דיווחים הפעילו השלטונות לחץ על משפחת הרוצח להכחיש כל קשר שלו לדאעש או לאיסלאם הקיצוני.
אולם החשש הירדני הוא גדול כי ארגון דאעש הצליח להסתנן לתוך מנגנוני הביטחון הירדנים, וכי אפשר אף שיש לו חוליות רדומות שאותן הצליח לגייס בירדן. הירדנים מודאגים מהנעשה במדינות שמסביבן ומהאפשרות שגל הטרור של דאעש יזלוג גם לתוך ירדן, בגבולה הצפוני של ירדן נמשכת המלחמה של הצבא הסורי בארגונים הג'יהאדיסטים, בגבולה המערבי משתוללת "אינתיפאדת הסכינים" הפלשתינית בגדה, בדרומה מתחזקת הפעילות של ארגון "ווילאית סינאא'", השלוחה של דאעש בחצי האי סיני, ובגבולה המזרחי שולט דאעש במחוז אנבר שבעירק.
למודיעין הירדני יש יכולות מודיעיניות חזקות מאוד ומוכחות בתחום המלחמה בטרור, אולם נראה שזו רק שאלה של זמן עד שארגון דאעש יצליח לחדור לתוך הממלכה ההאשמית ולבצע בה פיגועים.
גם אם ארגון דאעש לא נטל עד כה אחריות על הרצח שביצע הקצין הירדני אנואר אבו זיד, לא ניתן להתעלם מהעובדה שככל הנראה מדובר במוסלמי קיצוני שביצע רצח של אזרחים מערביים בתוך בסיס צבאי ירדני ללא סיבה כלשהי, כנראה שנצטרך להמתין עוד כמה ימים בתקווה שדאעש ישפוך אור על הפרשה.

תאריך:  12/11/2015   |   עודכן:  12/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם דאעש מתפשט לירדן?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
דאעש בירדן מאז אלקעידה
הגוי..  |  12/11/15 12:57
2
דאע"ש מתפשט לאן שקובע ה-CIA
מסעודה משדרות  |  12/11/15 15:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
עידן יוסף
רוצחי ארגון המדינה האיסלאמית הורו לבני הנוער והילדים להשתטח חצי עירומים על דיונת חול וירו בהם בנשק קל
יוני בן-מנחם
ארגון דאעש הצליח להנחית מכה קשה על התיירות המצרית ולתדמיתו של הנשיא א-סיסי כלוחם מוצלח בטרור האיסלאמי. ההנהגה המצרית חוששת כי ארגון דאעש מנסה להתפשט לכל חלקי חצי האי סיני במטרה לנתקו ממצרים
עופר וולפסון
בדיקות שבוצעו על רשמקול תא הטייס הראו כי האירוע לא היה יכול להיגרם על-ידי תקלה טכנית או טעות של הצוות
עופר וולפסון
ראש ה-FSB, שירות הביטחון הפדרלי של רוסיה, אמר כי זו צריכה להפסיק את הטיסות למצרים על-רקע חוסר הסדר המוחלט בשדה התעופה בשארם א-שייח'    אובמה: "קיימת אפשרות שמדובר בפצצה"
אריאל י. לוין
כל מה שדאעש צריך כדי להטמין פצצה במטוס, הוא כמה אנשים בסביבתו הקרובה - למשל סבלים או אנשי קייטרינג - שיפעלו עבורו. בצורה הזאת, אפילו לונדון וברלין נמצאות על הכוונת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il