X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דאעש ניצל את המדיניות ההססנית של מדינות המערב כלפיו והנחית מכת טרור רצחנית וכואבת בלב פריס המערב יצטרך לשנות את דפוסי הלחימה שלו באיסלאם הקיצוני באופן דרסטי, אחרת צפויה לו תבוסה מחפירה
▪  ▪  ▪
[צילום: AP/Nasser Nasser]

בעוד ארגון דאעש סופג הפסדים משמעותיים בשדה הקרב בסוריה ובעירק, הוא הצליח להנחית שתי מכות כואבות למדינות בקואליציות שקמו כנגדו. את המכה הראשונה הוא הנחית על רוסיה כשהפיל את מטוס הנוסעים הרוסי בשמי חצי האי סיני, ואת המכה השנייה הוא הנחית על צרפת באמצעות התקפת הטרור הרצחנית בפריז.
השאלה היא אם אירופה ומדינות נוספות כמו מדינות אירופה, ארצות הברית ורוסיה יתעוררו סוף-סוף כדי להילחם ברצינות בטרור של דאעש ולא באמצעות הפצצות אוויריות בלבד בסוריה ובעירק? האם הן ימשיכו לקבל את דרך הפעולה שטבע הנשיא אובמה במלחמה נגד דאעש האומרת NO BOOTS ON THE GROUND?
בסופו של דבר, ראש הנחש של הטרור של דאעש נמצא בבירת ה"ח'ליפות האיסלאמית" שהקים הארגון בעיר רקה שבסוריה. כוחותיו פרוסים גם על פני שטחים נרחבים בעירק ובסוריה. מדובר ב"אויב בעין" שאפשר להילחם בו ולהשמידו מהאוויר, אבל ההכרעה הברורה יכולה להיעשות רק במהלך קרקעי גדול. זה יכול לקרות רק אם מדינות המערב יפסיקו לנקוט מדיניות מגמגמת.
הכל תלוי בשאלה אם התקפת הטרור בפריז תהווה את הקטליזטור לפעולה צבאית רצינית נגד דאעש כפי שההתקפה על מגדלי התאומים בניו-יורק ב-2001 הביאה לפתיחת המלחמה הנחרצת על ארגון אל-קאעידה ובסופו של דבר גם לחיסולו של אוסאמה בן-לאדן.
המחדל המודיעיני במלחמה מול דאעש זועק לעין. מצרים ורוסיה לא הצליחו לסכל את הפיגוע במטוס הנוסעים הרוסי בסיני ואילו צרפת נכשלה במניעת התקפת הטרור בפריז.
כר פורה לטרור
תשתית הטרור של דאעש באירופה נעזרת בקהילות המוסלמיות שם. אירופה נחשבת לבטן הרכה של המערב וקל לארגון דאעש להכות בה מכיוון שיש לו תשתית ענפה בה. הקהילות המוסלמיות מהוות כר פורה לצמיחת הטרור בגלל העוני המחפיר שבו חיים מוסלמים רבים באירופה, המצב הכלכלי הירוד והקיפוח החברתי.
בצרפת חיים יותר משישה מיליון מוסלמים. מאז הפיגועים במערכת העיתון "שרלי הבדו" וה"היפר כשר" בפריז, היו במהלך השנה החולפת מספר ניסיונות של דאעש להוציא פיגועים בצרפת ובמדינות אירופיות נוספות. האם שירותי המודיעין באירופה הקימו תשתית מודיעינית יעילה בקרב הקהילות המוסלמיות שתדע להתריע ולמנוע פיגועים של דאעש? התשובה היא לא, עובדה שדאעש הצליח להחדיר שמונה מחבלים ללב פריז שביצעו את הטבח ההמוני במאות אזרחים צרפתים חפים מפשע.
צעירים מוסלמים רבים יצאו מאירופה לסוריה ולעירק לאימונים צבאיים במחנות דאעש ושבו לאירופה מתחת לרדאר של שירותי הביטחון המערביים, כשהם מאומנים ומחכים לפקודה להוציא פיגועים אל הפועל.
התקפת הטרור בפריז מהווה שינוי מצב מהותי שמדינות אירופה יצטרכו להתמודד איתו ולקבוע מדיניות חדשה להתמודדות עם הקהילות המוסלמיות וגל ההגירה המוסלמית לאירופה. לא כל מיליוני המוסלמים החיים באירופה הם טרוריסטים. השאלה היא האם מדינות המערב יכולות לבודד את הטרוריסטים ולגרום לקהילות המוסלמיות להקיא ולהוקיע את גורמי הטרור מתוכן.
הבעיה היא איך מכריזים מלחמה על הקיצונים באיסלאם ולא על דת האיסלאם כולה. בתנאים הנוכחיים המוטיבציה של הקהילות המוסלמיות לשתף פעולה עם השלטונות נגד הטרור של דאעש היא נמוכה מאוד. הפתרון הוא בענישה ובחקיקה. מדינות אירופה יצטרכו להתפכח מחלום השמירה על "זכויות האדם" ולשנות את החקיקה כדי להילחם בטרור ביעילות.
טורקיה - תחנת המעבר
תחנת המעבר הגדולה ביותר במזרח התיכון להצטרפות לארגון דאעש הינה טורקיה. אלפי מתנדבים מוסלמים מכל העולם, גם מקרב ערביי ישראל, מגיעים לטורקיה ומשם מסתננים לסוריה כדי להצטרף לדאעש. נשיא טורקיה ארדואן העלים עד לפני כמה חודשים עין מהתופעה הזו. השנאה שלו למשטרו של בשאר אסד והרצון להפילו גברו על כל שיקול אחר. מדינות המערב חייבות להפעיל את הלחץ הדרוש על טורקיה כדי שתמנע את הסתננות המתנדבים משטחה לסוריה ומשם לשורות דאעש.
אסד - המרוויח הגדול
דווקא בעיתוי הזה, שבו המעצמות מנסות להוביל מהלך מדיני לפתרון מלחמת האזרחים בסוריה באמצעות נוסחה שתשאיר את בשאר אסד בשלטון לפחות לעוד כמה חודשים עד לעריכת בחירות, מקבל בשאר אסד מתנה משמיים בדמות התקפת הטרור בפריז. מתברר שבשאר אסד צדק, מה שקורה בשטח סוריה בכל הקשור לדאעש משפיע ישירות על מה שקורה באירופה.
הטרור של דאעש בפריז מחזק את הטיעונים של הנשיא הסורי שהזהיר עוד בזמנו מהפלת משטרו של סדאם חוסיין והפלישה לעירק שיביאו להתפשטות האיסלאם הקיצוני. עכשיו שוב טוען בשאר אסד כי ההתנגדות אליו ולהמשך שלטונו איננה של אופוזיציה לגיטימית אלא של קבוצה של ארגוני טרור ג'יהאדיסטים שבראשה עומדים ארגוני דאעש וג'בהת אלנוצרה.
"אם לא תילחמו בשטחי סוריה בנחישות נגד דאעש תקבלו אותו בפריז ובבירות אירופיות נוספות", הזהיר בשאר אסד את האירופים בשבועות האחרונים. נשיא רוסיה פוטין הבין זאת מזמן והעדיף להקדים את דאעש ולהילחם בו בסוריה לפני שהארגון יפתיע אותו בקווקז או באזורים אחרים ברוסיה.
ארגון דאעש הכריז מזמן ג'יהאד (מלחמת קודש) על מדינות המערב, אך הן לא הפנימו כי בכוונתו להפוך את בירות אירופה לשדה המערכה. עכשיו הוא מצלצל בפעמון גדול של טרור בפריז לאמור "רבותיי, אנחנו כאן".
מדינות ערב חייבות ליישם את הכלל "במלחמה כמו במלחמה". אם לא יתפכחו במהרה, מחיר הדמים שיצטרכו לשלם רק יילך ויאמיר.

תאריך:  15/11/2015   |   עודכן:  15/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטרור בצרפת - המחדל של המערב
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
לכל הכותבים יפי הנפש אתם טועים
אופיר  |  15/11/15 02:59
 
- כל מילה בסלע. מדיניות
בני בנקר  |  15/11/15 08:43
 
- הפרשן בגרוש תלמד משהו מאופיר
בבר  |  15/11/15 09:31
 
- הפרשן בגרוש תלמד משהו מאופיר
בבר  |  15/11/15 09:32
2
לצרף את הרודן קים ג'נג און לצד
יוסי--ס  |  15/11/15 09:09
3
ומיהו השטן הגדול האמיתי?רוסיה!
ברז'נייב   |  15/11/15 09:12
4
את דאעש הקימה ארהב כי
הגוי..  |  15/11/15 09:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
אריאל י. לוין, איתמר לוין
המערב חייב להבין שהוא נמצא במלחמת דת מול האיסלאם הקיצוני    הבעיה היא, שאין מי שיוביל מאבק כלל-עולמי ושהאינטרסים הסותרים עלולים להכשילו ממילא    במצב זה, ייתכן שיש לחזור לתפישות הלוחמה הבסיסיות ביותר
עידן יוסף
ארה"ב אישרה כי חיל-האוויר של הצבא האמריקני הרג הלילה בסוריה את המחבל שהופיע בסרטוני התעמולה כשהוא עורף את ראשיהם של שבויים מהמערב
עמית עוז
אם העולם לא יתעשת במהירות ויחסל קליל את דאעש על תשתיותיו, הוא מזמין לעצמו אפוקליפסה של מלחמת תרבות עקובה מדם
יוני בן-מנחם
שלטונות ירדן הטילו איפול על חקירת האירוע שבו ירה קצין ירדני למוות בכמה אזרחים זרים בתוך בסיס צבאי סמוך לרבת-עמון. ירדן חוששת שדאעש הצליח להסתנן למנגנוני הביטחון שלה ולגייס תומכים בו
עידן יוסף
רוצחי ארגון המדינה האיסלאמית הורו לבני הנוער והילדים להשתטח חצי עירומים על דיונת חול וירו בהם בנשק קל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il