X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אני יודעת להעריך את העובדה שגדלתי בבית ספר שמחנך לאהבת הארץ, לעשייה חינוכית ולצנעה, בית ספר מיוחד שכל הזמן לומד ומתחדש
▪  ▪  ▪
קבוצה פעילה [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

בית הספר הריאלי העברי בחיפה עלה לכותרות פעמים רבות לאורך השנים, על-פי רוב בהקשרים חיוביים. לאורך יותר ממאה שנות קיומו קנה לו המוסד שם של בית ספר יוקרתי, המחנך לערכים ולעשייה חברתית, ולא בכדי. רבים מבוגרי בית הספר השתלבו ומשתלבים בתפקידי מפתח במדינה ובצבא. אם כך, מדוע רוצה משרד החינוך להגביל את מקורות ההכנסה של בית ספר ולהסתכן באפשרות לסגירתו?
בית הספר הריאלי הינו מוסד חינוכי עצמאי הפועל במסלול "מוכר שאינו רשמי". בית הספר מורכב משישה סניפים ומחנך את תלמידיו החל מגיל הגן ועד לסיום התיכון. חלק מחזון בית הספר הינו לחנך ולכוון את תלמידיו להיות בני אדם, מעורבים ומשפיעים בחברה הישראלית. מאז הקמתו היווה בית הספר מרכז חינוכי פורה ויוזם והקים מפעלים חינוכיים דוגמת הצופים, השירות הלאומי והמחויבות האישית. אבל מעבר להיותו מוסד חינוכי, עבורי בית הספר הריאלי הוא משפחה.
נולדתי לתוך "משפחת הריאלי". למדתי בבית הספר מכיתה א' ועד י"ב ובילדותי אמי הייתה מורה בבית הספר. כיום מנהלת אמי את אחד מסניפי בית הספר ואחותי מורה ומחנכת בסניף אחר. באשר אליי - היום, כמעט עשור מאז סיימתי את לימודיי, אני יודעת להעריך את העובדה שגדלתי בבית ספר שמחנך לאהבת הארץ, לעשייה חינוכית ולצנעה, בית ספר מיוחד שכל הזמן לומד ומתחדש. על כן, כששמעתי לפני מעל שנה שעניינים תקציביים מאיימים על קיומו של בית הספר, לא האמנתי שהדבר הגיוני. מי יפגע בבית ספר הריאלי, אחד המוסדות החינוכיים הבולטים בחיפה בפרט ובארץ ככלל?
קיצוץ משמעותי
לפני כשנה שוב עלה בית הספר לכותרות אלא שהפעם לא בהקשר חיובי, סביב יציאתו של חוזר משרד החינוך הנוגע להגבלת תשלומי ההורים. לפי ההנחיה החדשה, המשרד מגביל את גובה תשלומי ההורים שהוא מתיר לבתי הספר לגבות. החלטה שכזו עשויה להיות הרת גורל לבית הספר, כיוון שכ-60% מתקציבו מתבסס על תשלומי ההורים. זאת ועוד, בית הספר מקבל תקציב חלקי מאוד ממשרד החינוך. על כן, אם ייושמו ההגבלות, יקוצץ תקציב בית הספר בכ-40% ואין צורך להיות כלכלן בכדי להבין שקיצוץ שכזה, ללא הזרמת משאבים ממקורות אחרים, יפגע בבית הספר אנושות. בכדי להבין את המורכבות אוסיף כי בניגוד למרבית מוסדות החינוך, בית הספר הריאלי לא זוכה לתקציבים מטעם הרשויות המקומיות, כך שקיצוץ משמעותי בתשלומי ההורים, ללא תוספת כספית ממקור אחר, עלול אף להוביל לסגירתו של המוסד.
בית ספר הריאלי הוא יותר ממוסד חינוכי איכותי, הוא קהילה פעילה שלא תשב בחיבוק ידיים. במהרה קמה מחאה סביב הסכנה לסגירת בית הספר, נוצרה קבוצת פייסבוק פעילה ששמה "לא סוגרים את הריאלי" אליה הצטרפו תלמידים, הורים, בוגרים ומורים. הקבוצה מנתה כ-7000 איש, ודרכה פורסם מידע על-אודות המאבק הציבורי, נכתבה עצומה לראש הממשלה בבקשה להתערבותו ופורסמו פרטים על הפגנות שונות.
בית הספר עתר לבג"ץ נגד חוזר התשלומים ובג"ץ הושיב את הצדדים להתיידנות. כבר קרוב לשנה שמתקיים משא-ומתן שקט בין משרד החינוך לבית הספר על קביעת מעמדו המיוחד והמחאה כבר איננה פעילה. מטבע הדברים ירד הנושא מסדר היום הציבורי, אך דווקא במדינה כשלנו, בה תמיד יש עניין ביטחוני בוער, אסור לתת לנושא חינוכי משמעותי שכזה להיעלם מתודעתנו. בעת הזו עלינו "לשבת על הספסל" ולחכות, אך אני קוראת לחבריי לקהילת בוגרי הריאלי- אם המשא-ומתן יתפוצץ לחזור למחאה פעילה עד שנבטיח שבית הספר הריאלי, שחינך אותנו לפעול בחברה וחשוב מכך- להיות אנשים, ימשיך לחנך את דור העתיד.

תאריך:  24/11/2015   |   עודכן:  24/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא סוגרים את הריאלי
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
הצידוק לקיומו בציוויליזציה אחת
ישראל עם רם  |  24/11/15 16:15
2
צרת החינוך ליבנת סגרה את
שבץ חלובה  |  24/11/15 20:44
 
- "ת"ת ישיבה וכולל הריאלי" -
אין בריריה  |  25/11/15 06:57
3
רגב, ביבי, לפיד וחזן ניצחו
אפשר לסגור  |  24/11/15 23:26
4
לכל המתלהמים זהו בי"ס לסדיסטים
יודעת  |  28/11/15 12:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרק בריל
כאלו שמדברים עליהם רק בסלון...    הגיע העת להתעשת מיידית    יהיו מחאות ורקיעות ברגליים, גג שבועיים
מרדכי צבי
שֶׁבֶר עַל שֶׁבֶר נִקְרָא כִּי שֻׁדְּדָה כָּל הָאָרֶץ: פִּתְאֹם שֻׁדְּדוּ אֹהָלַי רֶגַע יְרִיעֹתָי: עַד מָתַי? אֶרְאֶה נֵּס אֶשְׁמְעָה קוֹל שׁוֹפָר (ירמיהו:ד) מַבְלִיגִיתִי, עֲלֵי יָגוֹן; עָלַי, לִבִּי דַוָּי(שם ח:יח) תפילה לא-ל שדי שיאמר לצרותינו די
יוני בן-מנחם
השר לשעבר גדעון סער מותח ביקורת מוצדקת על ראש הממשלה נתניהו ומדיניותו אך נמנע מלהתראיין לאמצעי התקשורת. הציבור יעריך יותר את גדעון סער אם ישמיע את ביקורתו בתקופה הרגישה הזו כדי להשפיע על תהליך קבלת ההחלטות
רועי אורן
להקת ה"צ'רצ'לים" אשר תתאחד בקרוב לציון יובל שנים להיווסדה החילה את מהפכת הרוק עליה חתומים בסופו של דבר איינשטיין וחנוך.
יוסף קנדלקר
את הרומן הקצר שלי מול מכשירי חשמל מיציתי בגיל עשר, כשמצאתי את עצמי מכיר את החשמל באופן אישי שעבר לי דרך הלבלב    לאחר מכן, ניסיתי להרכיב את השידה בחדר של אבא שלי, ונאלצתי להשתמש במקדחה שבדיעבד הסתבר שאין צורך בה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il