X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מי שמוכר למחבלים חומרים מסוכנים - שישלם מיליונים הערכות עדכניות של מלחמת האזרחים בסוריה ההזדמנות לעצב את עולמם של ילדי הטרור ארה"ב חוששת מפיגועים בכל הגלובוס
▪  ▪  ▪
צריכים דבק [צילום: עבד אל-כרים חטיב, פלאש 90]

מבריחים לעזה

חוק העונשין קובע, כי "מי שעשה, בכוונה לסייע לאויב במלחמתו נגד ישראל, מעשה שיש בו כדי לסייע לכך, דינו - מיתה או מאסר עולם". בתיקון לחוק משנת 1979 נקבע, כי ארגון מחבלים הוא אויב של מדינת ישראל.
סעיף זה של חוק העונשין מוזכר פה, לאחר הגשת כתב האישום נגד דותן וולפר, ולפיו העביר לרצועת עזה חומרים אסורים שיכולים לשמש ארגוני טרור. לטענת המדינה, וולפר העביר לרצועה מדללי צבע, חומר דו-שימושי שיכול לשמש גם ארגוני טרור. וולפר תייג את החומר כ"לכה ליד שנייה" כדי להערים על הבודקים הביטחוניים, וגם העלים הכנסות בגובה של 1.5 מיליון שקל – הכל, כמובן, לפי כתב האישום.
החוק מתייחס בעיקר להעברת מידע לאויב, ופחות להעברת מוצרים פיזיים שיעזרו לו בלחימה נגד ישראל. מאחר שמדובר בתופעה שחוזרת על עצמה, יש להוסיף תיקון זה לחוק. ביולי השנה הואשם תושב גבעולים שבדרום בהעברת דבק אפוקסי לרצועה, מוצר שיכול לשמש לייצור רקטות ומטעני חבלה. במרס השנה דווח על מספר אנשים שהעבירו ברזלים לרצועת עזה, כאשר הם יודעים שברזלים אלו מגיעים לחמאס.
מקרים אלו הם דוגמאות לאנשים שתאוות הבצע והכסף שלהם, גדולה יותר מהדאגה למדינה בה הם חיים. מאחר שהכסף הוא הדבר הכי חשוב להם, יש להטיל עליהם – לצד המאסרים – קנסות של מיליוני שקלים, וכך להרתיע עבריינים-בכוח אחרים.

עיצוב ותיקון

השבוע אושר בקריאה טרומית החוק, לפיו ניתן יהיה להטיל עונש מאסר על קטין שהורשע בעבירת טרור אפילו אם הוא מתחת לגיל 14 ומעל לגיל 12: בשנתיים אלו יוחזק הילד במעון סגור, ולאחר מכן יועבר לכלא נוער. מדובר בצעד משמעותי, אליו יש להוסיף עוד היבט. בגיל ההתבגרות, המוח עובר תהליכי התפתחות והבשלה, שבסופם המוח מתגבש ומתייצב. זהו גם הזמן המתאים להשפיע על אותם צעירים. אם לא ישנו את דפוסי ההתנהגות שלהם בזמן מאסרם, אותם צעירים עתידים להפוך למחבלים ולמנהיגי ארגוני טרור. בזמן מאסרם צריך לפעול כדי להניע אותם להתנתק מהאידיאולוגיה הרצחנית שבעקבותיה נכנסו לכלא.

אזהרה עולמית

מחלקת המדינה האמריקנית פרסמה השבוע אזהרת מסע לכל העולם. לדבריה, אזהרה זו נובעת מהתכנון של ארגוני הטרור דאעש, אל-קאעידה, בוקו חראם ואחרים להוציא לפועל פיגועים במספר רב של אזורים. באזהרה נקראים אזרחי ארה"ב להיות ערניים במקומות ציבוריים ולהימנע ממקומות הומי אדם.
ארה"ב מוציאה אזהרות מסע כמעט מדי יום, והרושם הוא שמדובר בכסת"ח – כדי שלא יתבעו את הממשל אם מישהו ייפגע. אבל במקרה זה יש להודות שארה"ב צודקת. באמת לא ניתן לדעת איפה יהיה הפיגוע הבא, ולכן כל מקום בעולם הוא יעד. עם זאת, הדבר מצביע שוב על הלחץ והטירוף של ארה"ב, כאשר פיגוע משמעותי אחד, מכניס אותה לפאניקה ומביא להוצאת אזהרת מסע לכל העולם.
באזהרת מסע נכתב שהיא תפוג ב-24 בפברואר 2016. הבעיה היא שבבית הלבן יושב כעת אדם שלא שש להילחם בכל הכוח בדאעש ובארגוני טרור אחרים. האי-לחימה הזאת תאפשר לארגוני טרור להמשיך לפעול באין מפריע ולהוציא לפועל פיגועים, דבר שיגרום לכך שהחשש האמריקני לנוע בעולם לא ייעלם בקרוב.

אסד מפתיע

השלטון הסורי ריתק גורמי מודיעין בעולם, ובעיקר את ישראל. לאחר מותו של חאפז אסד בשנת 2000 ועלייתו לשלטון של בנו בשאר אסד, חשבו שהשליט שספג תרבות מערבית יביא לשינוי במדינה, דבר שאכן קרה - אבל לזמן קצר. בחמש השנים האחרונות מתמודד אסד-הבן עם האתגר המשמעותי ביותר של שלטונו, כאשר הוא מנסה להמשיך ולהחזיק בסוריה תוך לחימה נגד גורמי ג'יהאד, אופוזיציה ובעלי בריתם.
גורם מדיני שבקיא בנושא הסורי אמר השבוע, שאסד מוכיח עמידות נפשית ופיזית שאיש לא ציפה לה. לכך יש להוסיף שביקורו של אסד ברוסיה בחודש שעבר, היה הפעם הראשונה שהמנהיג הסורי יצא מהמדינה מאז פרוץ מלחמת האזרחים. לדעת אותו גורם מדיני, אסד לעולם לא יוותר על דמשק וסביבתה מאחר שמדובר בעניין של יוקרה.
בעניין הרוסי, גורמים ישראלים טוענים שלא תהיה התקדמות רוסית בשטח, ללא הגעה להסדרים מול הכוחות הלוחמים. אותם גורמים מעריכים שסוריה לא תהיה אפגניסטן חלק ב' עבור רוסיה, בשל השוני במשטרים והדבקות הרוסית במטרה.

שנאה וקנאות

השבוע פורסמה ידיעה בדבר השתתפותן של חיילות ממשטרה צבאית בטקס הפרשת חלה בכפר חב"ד. ידיעה כזאת לא הייתה מתפרסמת אילולא זעמה של אימא של אחת החיילות, שטענה לכפייה דתית. דובר צה"ל מסר שמדובר היה בפעילות רשות, וכי במהלך הסיור אחת החיילות סירבה להשתתף באחת הפעילויות והיא אכן לא השתתפה.
התגובה הזאת של האימא היא סתם שנאה וקנאות. במהלך השירות הצבאי, חובה על כל חייל וחיילת לבקר לפחות פעם אחת ביד-ושם ובכותל. האם מבחינת האימא מדובר בכפייה דתית? אם מישהו לא היה רוצה ללכת ליד-ושם, סביר להניח שהוא אשר היה סופג את הביקורת (המוצדקת), כי מדובר בהיסטוריה של העם היהודי. גם הכותל קשור להיסטוריה של העם היהודי, ששב למקומות הקדושים לו לאחר אלפיים שנות גלות. מעבר לכך, ישנן יחידות צבאיות שההשבעות שלהן נערכות בכותל.
אפשר להסתכל על זה שלא בראייה הדתית, אלא ההיסטורית. מדובר בטקס דתי היסטורי של עם שלאורך אלפיים שנות גלותו נרדף, נשחט ונרצח בשל אותה דת ששמר עליה באדיקות. חשיבותה של הדת בחיינו וזכירתה מתקשרות למילותיו של יגאל אלון: "עם שאינו יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל".

תאריך:  26/11/2015   |   עודכן:  26/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סייעניו של האויב
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אילו לא עמידותו של אסעד רוסיה
הגוי..  |  26/11/15 21:33
2
יש גם סייענים רבים בתקשורת ל"ת
סב  |  27/11/15 01:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
דביר מור
האם ישנה בכלל אפשרות לסכל את טרור המדינה האיסלאמית (ISIS-דאעש) בצורה הנוכחית? האם מדובר בכלל במלחמת ציביליזציות?
יוני בן-מנחם
הטרור של האיסלאם הקיצוני נמשך מבלי שהעולם מצליח לגבש מדיניות נחרצת שתנצח את הטרור של ארגון דאעש. הבעיה העיקרית הינה המדיניות של הנשיא אובמה כלפי דאעש שמשפיעה על המדיניות של שאר העולם
איציק וולף
ראש הממשלה הודיע כי ביקש מהיועץ המשפטי לממשלה לקדם צעדי שלילת אזרחות מאזרחים שיצרפו לדאעש    "מי שיצטרף לדאעש - לא יהיה אזרח, אם ייצא מגבולות ישראל - לא יחזור אליה"
יניב הלפרין
לפי החברה, החשבונות "שימשו את אנשי הארגון להפצת התעמולה שלהם"    עם זאת, המהלך לא מונע צ'אטים ביניהם, וכמה אנשי דאעש אף הודיעו כי הפיצו מסרים בערוצים חדשים
פסח רויטמן
בארצנו המקרה סבוך יותר    קיימת פה מלחמה שהיא שילוב של מלחמת דת ותרבות ומלחמתה של ישות לאומית הרוצה להקים מדינה חופשית לעמה    אנו חייבים להפריד בין הדברים    לתמוך ולפעול להקמת מדינה לעם הפלשתיני (תוך אבטחת קיומה של מדינת ישראל) ולהצטרף לארצות אירופה במלחמה שלהן באיסלאם
רשימות נוספות
דאעש  / מי ומי    | 
התרעה חמורה לפיגוע בוותיקן  /  עידן יוסף
דאעש: נפוצץ את הבית הלבן  /  איציק וולף
מנואל ואלס: חשש לפיגוע כימי וביולוגי  /  מירב ארד
מצרים חוששת מגל טרור נוסף  /  יוני בן-מנחם
כאסח לסאלח  /  אריאל י. לוין
הטבח בפריז: מניעים והשלכות  /  עודד ערן, אדם הופמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il