X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ארגון דאעש בחצי האי סיני ממשיך בפיגועים למרות נוכחות של כוחות גדולים של הצבא המצרי. אם מצרים לא תנקוט בצעדים המתאימים עלול הארגון להשתלט על כל חצי האי סיני
▪  ▪  ▪
אמבולנסים בסיני [צילום: AP]

למרות הפיגוע הקשה שעשה ארגון דאעש במטוס הרוסי בשמי חצי האי סיני שהביא לפגיעה קשה בענף התיירות המצרית נראה כי גורמי הביטחון המצרים מתקשים להתמודד עם הפעילות הטרוריסטית של ארגון "ווילאית סינאא'", השלוחה של דאעש הפועלת בצפון סיני.
המבצע הצבאי שעשה הצבא המצרי לפני כחודש בצפון סיני שנקרא "חק אלשהיד" ושמטרתו הייתה לבער את קיני הטרור של דאעש לא הצליח לבלום את פעילות הטרור שהפכה לפעילות יומיומית, דאעש מקבל סיוע נרחב מהאוכלוסייה הבדואית המקומית אשר האנטגוניזם בינה לבין הצבא המצרי גובר מיום ליום בעקבות הצעדים שנקט ונוקט הצבא המצרי נגדה כמו הריסת בתים, פינוי משפחות, מעצרים ועוד.
המצב הכלכלי בחצי האי סיני קשה, שלטונות מצרים הזניחו את האזור במשך עשרות שנים, העיר שרם אלשיח', שהייתה אחת מפניני התיירות המצרית, הפכה בעקבות הפיגוע במטוסי הרוסי לעיר רפאים.
העיתונות המצרית מתארת את העיר כשוממה וריקה, אין פעילות בבתי המלון שהתרוקנו מתיירים וממשלת מצרים בוחנת כעת ברצינות בקשות שהגישו בעלי עסקים ותושבים בעיר להקלות בתשלום המיסים העירוניים בעקבות המשבר הכלכלי שנוצר באופן מפתיע.
בעוד המצב הכלכלי בחצי האי סיני מתדרדר ובעוד ההנהגה המצרית נועדת בקהיר עם משלחת צבאית רוסית בראשותו של שר ההגנה הרוסי, שהגיעה למצרים לבחון שיתוף פעולה רוסי מצרי למלחמה בטרור של דאעש, הצליחה שלוחת דאעש בסיני לבצע ב24 בנובמבר פיגוע בעיר אלעריש בצפון סיני.
הפיגוע כוון למלון SWISS INN באלעריש שבו התארחה קבוצה של שופטים שהגיעה כדי לפקח על פעילות ההצבעה בקלפיות בשלב השני של הבחירות לפרלמנט המצרי. בפיגוע נהרגו 7 בני אדם, שני שופטים ועוד ארבעה אנשי משטרה ואזרח.
המחבלים פוצצו מכונית תופת בפתח המלון, מחבל נוסף חדר ללובי של המלון, ירה לכל עבר ואח"כ פוצץ את עצמו באמצעות חגורת נפץ. הפיגוע נועד לנסות ולשבש את פעילות הבחירות לפרלמנט שמהווה את השלב האחרון במפת הדרכים שקבע הנשיא א-סיסי מאז שנבחר לתפקידו ולהבליט את חוסר השליטה של הצבא המצרי במצב הביטחוני בחצי האי סיני.
בשבועות האחרונים טען הנשיא המצרי בהופעות פומביות כי למרות אירוע התרסקותו של המטוס הרוסי בשמי סיני העניינים בחצי האי סיני "בשליטה".
שלטונות מצרים התקשו להסביר את הצלחת ארגון דאעש למרות צעדי הביטחון שנקט הצבא המצרי בעיר אלעריש, דובר הצבא המצרי ניסה לטעון כי הצבא המצרי הצליח למנוע רצח של עשרות שופטים שהתאכסנו במלון ואילו מאמר המערכת של עיתון "אלאהרם", השופר הרשמי של השלטון המצרי, טען ב25 בנובמבר כי כוחות הביטחון של מצרים הצליחו למנוע את פיצוץ המלון כולו ומנעו קורבנות רבים.
ארגון דאעש העתיק בחודשים האחרונים את פעילותו בצפון סיני מהעיר שיח' זוויד לעיר אלעריש בעקבות פעילות אינטסיבית של הצבא המצרי ואף שינה את שיטות הפעולה שלו אך נראה שהצבא המצרי לא מצליח להתמודד בהצלחה עם מאפייני הפעילות החדשה של הארגון.
אירוע הפלת המטוס הרוסי בשמי סיני גרם נזק גדול לתדמיתו של הנשיא א-סיסי בקרב הציבור המצרי והמשך פעילות הטרור של דאעש בחצי האי סיני ממשיכה את הכרסום במעמדו.
אם ההנהגה המצרית לא תתעשת ותמצא דרכים יעילות יותר למלחמה בטרור של דאעש בסיני עלול דאעש להרחיב את פעילותו בסיני לאזורים נוספים בחצי האי, בדרך להקמת מחוז נוסף של ה"ח'ליפות האיסלאמית" של דאעש, המטרה של דאעש היא לנתק את חצי האי סיני ממצרים ולהשתלט עליו.

תאריך:  26/11/2015   |   עודכן:  26/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מצרים מתקשה בהתמודדות מול דאעש בסיני
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
שמצריים תחכיר את סיני לישראל
מ.אלקרייאף  |  26/11/15 19:03
 
- הזוי למדי
מסעודה משדרות  |  27/11/15 04:05
2
להרוג טורקי ולא לנוח.
הגוי..  |  26/11/15 21:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
אריאל י. לוין
מי שמוכר למחבלים חומרים מסוכנים - שישלם מיליונים    הערכות עדכניות של מלחמת האזרחים בסוריה    ההזדמנות לעצב את עולמם של ילדי הטרור    ארה"ב חוששת מפיגועים בכל הגלובוס
דביר מור
האם ישנה בכלל אפשרות לסכל את טרור המדינה האיסלאמית (ISIS-דאעש) בצורה הנוכחית? האם מדובר בכלל במלחמת ציביליזציות?
יוני בן-מנחם
הטרור של האיסלאם הקיצוני נמשך מבלי שהעולם מצליח לגבש מדיניות נחרצת שתנצח את הטרור של ארגון דאעש. הבעיה העיקרית הינה המדיניות של הנשיא אובמה כלפי דאעש שמשפיעה על המדיניות של שאר העולם
איציק וולף
ראש הממשלה הודיע כי ביקש מהיועץ המשפטי לממשלה לקדם צעדי שלילת אזרחות מאזרחים שיצרפו לדאעש    "מי שיצטרף לדאעש - לא יהיה אזרח, אם ייצא מגבולות ישראל - לא יחזור אליה"
יניב הלפרין
לפי החברה, החשבונות "שימשו את אנשי הארגון להפצת התעמולה שלהם"    עם זאת, המהלך לא מונע צ'אטים ביניהם, וכמה אנשי דאעש אף הודיעו כי הפיצו מסרים בערוצים חדשים
רשימות נוספות
התרעה חמורה לפיגוע בוותיקן  /  עידן יוסף
דאעש: נפוצץ את הבית הלבן  /  איציק וולף
מנואל ואלס: חשש לפיגוע כימי וביולוגי  /  מירב ארד
מלחמת דת ותרבות  /  פסח רויטמן
מצרים חוששת מגל טרור נוסף  /  יוני בן-מנחם
כאסח לסאלח  /  אריאל י. לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il