X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מתקפת טרור בפריז. הדם הצרפתי הותר [צילום: AP]
בורסת הדמים העולמית
בבורסת הדמים, בדומה ליתר בורסות העולם, יש שווים יותר ויש שווים פחות, יש תנועות ותנודות שבכוחן להפוך עולמות ויש כאלו שקריסתן לא תורגש כלל. יש דם ששווה יותר ודם ששווה פחות, אפילו בקרב אותן מדינות ואומות שחרטו את ערך השוויון בין בני האדם על דגלן ובמורשתן

בורסת הדמים העולמית מעולם לא הייתה ברורה, שקופה, ידועה ברבים ובוטה יותר מכעת. אולי הדברים מתבררים הודות לגלובליזציה, אולי הודות לאמצעי התקשורת שמגיעים לכל פינה, אולי בשל פעילותם הפורה של הארגונים השונים ותופעות חברתיות כאלו ואחרות.
תהא הסיבה לכך אשר תהא, בורסת הדמים העולמית עובדת במרץ, מעדכנת מדדים ושערים יציגים מדי יום ביומו, או ליתר דיוק משעה לשעה, כל עוד הדם ניגר, הסכין שלופה והכדורים שורקים.
בבורסת הדמים, בדומה ליתר בורסות העולם, יש שווים יותר ויש שווים פחות, יש תנועות ותנודות שבכוחן להפוך עולמות ויש כאלו שקריסתן לא תורגש כלל. יש דם ששווה יותר ודם ששווה פחות, אפילו בקרב אותן מדינות ואומות שחרטו את ערך השוויון בין בני האדם על דגלן ובמורשתן... עד שנחשפה תרמיתם וצביעותם.
בבורסת הדמים נסחר הדם האפריקני בזול. הרי כבר מזמן הפסקנו לספור את מספרם של ההרוגים והפצועים, בכפרים, בערים בסוואנות ובנהרות של אפריקה. תושביהן של מדינות מרכז אפריקה סובלים מנחת זרועם של שליטים רודניים ואכזריים, נטבחים על-רקע של נאמנויות שבטיות, טיהורים אתניים ודתיים, נרצחים ללא אבחנה תוך הטלת פחד ומורא על-ידי טרוריסטים, שודדים או סתם פושעים וסוחרים צמאי דמים.
זול לא פחות הוא דמם של הסורי, העירקי, היזידי ושכניהם שמדי יום נהרגים שם במאותיהם. חלקם אומנם אוחזי נשק, אולם חלק לא מבוטל מהנקטלים הם אזרחים, וביניהם זקנים, נשים וטף, שנקלעו לקרבות ולהפצצות מכל עבר המקפחות את חייהם ללא חשש וחמלה וללא הפרעה. את שפיכות הדמים הזו לא יימצא מי שיבלום. להפך, יש רק מצטרפים לחגיגת הדמים ויוזיל את מחיר הדמים.
זול הוא גם דמם של היהודים, שאליו כבר הורגלה משכבר הימים משפחת העמים, ובכללם האירופים והערבים. ערכו של מדד דם היהודים עלה אומנם מאז קמה לה מדינת ישראל על צבאה, השב"כ, המוסד ומשטרה. אך שלא נטעה: לאיש לא אכפת אם יהיה יהודי אחד או אלף פחות.
"הדם הפלשתיני" צבר לו כבר מדד מכובד, כשכל מחבל נחשב שהיד וקדוש, שמישראל את דמו יש לנקום ואותה הם מזדרזים לגנות, לסמן ולהחרים באמצעים שונים, כשהם נעזרים במכונת התעמולה והשקרים המשומנת בנפט, בסיועם של יפי הנפש, שבקרוב יתעוררו (אולי) לעולם המערבי שהופך במהירות לערבי.
"הדם הרוסי" מגרד את קטגוריית ה"ביוקר", כשכבר נשכחו המלחמה בקרים ונפילת המטוס הרוסי מעל סיני, שגבה לאחרונה את חייהם של 224 תיירים ואנשי צוות.
"הדם האמריקני" יקר קצת יותר, אך כמו כל דבר באמריקה, רק אם יבוא בכמויות ובאריזות גדולות, לא ייבלע בחדשות.
כעת יעיד השוק על מדד "הדם הצרפתי", שהפר את השלווה והרומנטיקה הפריזאיות, הפך את מחוזות העיר לשדה קרב של ממש בגיבוי בינלאומי ואף זכה לתגובה וגינוי של כמה מנהיגים ערבים, שלא השמיעו את בגנות רצח חפים מפשע, אפילו יהא זה דמם של בני עמם.

לאתר מגזין 'מראה'
תאריך:  29/11/2015   |   עודכן:  29/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
כאשר קיים יסוד אמוני-אידיאולוגי חזק המחבר מיעוט מובדל מרוב עויין או מפוחד שסביבו, תיווצר אצל המיעוט נטייה להזדהות עם בעלי הברית הטבעיים שלו – המוסלמים. ככל שבעל הברית הזה מספק סיבות טובות יותר או מצביע בהתמדה על פתרונות מובטחים ולכאורה מוחשיים יותר, גובר משקלו ומתחזקת הנטייה להצטרף אליו. משבר התמוטטות של האמון ההדדי בין שתי אוכלוסיות שמשני צידי המתרס של האינטרסים הקיומיים ביותר, הוא מרשם לאלימות ולהתדרדרות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך-כלל, גם מהמותן, בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי או עניינו אותי    והפעם: נעלמים, עיצומים, הפלות, שמונה, ישראל יוק ונזיפות
רון בריימן
אין היגיון בעולם שיצדיק התאבדות תמורת "שלום" ובה בשעה יאפשר לנו להיות עם חופשי בארצנו. הסם של "יהיה שלום" הוא סם משכר, משקר וקטלני, שאותו מכרו סוחרי האשליות האוסלואידים לעם הרוצה שלום, אבל אינו רוצה להתאבד תמורתו. רק כשנפנים את העובדה שזה לא שלום ולא "יהיה שלום" נוכל להתחיל לעשות את השלום האמיתי
יעקב שטרכר
במקום ללוות מטבע חוץ כמעשה חכמי חלם צריכים באוצר לרכוש את האג"ח כמו כל פירמה שיש לה תזרים חיובי ומחליטה לרכוש את אגרות החוב שלה. בנק ישראל המתלבט מה לעשות ברזרבות המט"ח ישמח לקנות אותן
משה חסדאי
לנו לעם ישראל, יש הרבה יותר סבלנות וסובלנות, אורך רוח, שאר רוח, עוצמה רוחנית    אנו ננצח את הטרור הערבי, האיסלאמי, השמאלני    עם הנצח לא מפחד    אילו היינו מחליפים שמות בסיפור דלעיל, היינו מחליפים את הצורר הנאצי בראש הרשות הפלשתינית מכחיש השואה, בראש ממשלת חמאס, נשיא אירן, בסולטן הטורקי או הדאעשי    היינו מחליפים את הדוצ'ה במלך קטר, בקרן החדשה לישראל    את צ'רצ'יל היינו מחליפים בראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו או במלך ישראל העתיד לקום לאחריו
רשימות נוספות
אפילו לא תמורת נזיד עדשים  /  דפנה נתניהו
דמוקרטיה של שבטים   /  מרדכי קידר
יונתן פולארד הוא אידיוט  /  יובל ברנדשטטר
בסבך המזימות  /  מנשה שאול
למה דווקא צרפת  /  נחמן פביאן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il