X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השר אבי גבאי שאף להציג בפני ועדת הכלכלה של הכנסת עמדה עצמאית הנוגדת את עמדת הממשלה, וזאת אחרי שהיועץ המשפטי לממשלה, באמצעות עוזרו אבי ליכט אסר על מינוי של אבי גבאי כמחליפו של שר אוצר לעניין הגז, חבריא, זה הגז הזה מריח לי לא טוב, הגז הזה מריח לי לא טוב.
▪  ▪  ▪
כחלון. נאסר עליו [צילום: אמיל סלמאן/פלאש 90]

במסגרת הסכם ניגוד עניינים שנחתם עם שר האוצר כחלון, נאסר עליו לעסוק בעניין הגז, בשל חברותו עם קובי מימון המעורב עמוקות בשדה תמר במסגרת ישראמקו, המחזיקה כ 30% מהשדה.
כאשר נשאלה השאלה איזה שר יקבל את סמכויות הגז אשר ניטלו בהסכמה משר האוצר עלתה האפשרות שהשר גבאי, חבר במפלגתו של שר האוצר, הוא זה שיקבל אותן סמכויות, אך הרעיון הזה נפסל (ובצדק לדעתי) על-ידי היועץ המשפטי לממשלה באמצעות עוזרו אבי ליכט להבנתי בשל העובדה שהקשרים של ברון גז עם מנהיג המפלגה, לא מאפשרים לבכיר אחר באותה מפלגה לקבל את הסמכויות.
הסמכויות הואצלו אז לשר התיירות יריב לוין.
ועתה, כאשר השר גבאי גילה עצמאות תמוהה ומוזרה בעניין הגז, התנגד היועץ המשפטי לממשלה, והנימוק איננו אותו חשש ניגוד עניינים, אלא האיסור על שר להציג בכנסת עמדה הנוגדת את עמדת הממשלה.
ואינני יכול להשתחרר מהתחושה הקשה, שדווקא החשש לניגוד עניינים הוא זה שחייב להטריד אותנו, ולאו-דווקא ניסיון למנוע "חופש ביטוי" מחברי הממשלה, ומדוע. כבר נקבע בעבר שהחשש שניגוד העניינים עלול להיות מורש לבכירי כולנו, ולא קרה דבר אשר הפיג את החשש הזה.
פרקליטו של השטן
אנו מתייחסים לגז כאילו מדובר בעסק שיש לו שני צדדים, בעלי המניות בחברות שגילו את הגז ומתעתדות להפיק אותו, ומולן מדינת ישראל, ואנו שוכחים שיש שני שדות, בגדלים שונים, בסטטוס הפקה שונה, וחברת ישראמקו בה לקובי מימון יש אינטרסים, היא הבעלים של שדה תמר בלבד, ולא ידוע לי על כל קשר שלה לשדה לוויתן.
ואם ארשה לעצמי להיות לרגע פרקליטו של השטן, ולאחר עיון בעקרונות המתווה החליפי שמציע השר גבאי הרי שיש במתווה הנ"ל נושאים אשר כל שרי איכות הסביבה הקפידו עליהם, כמו למשל, העדפה בולטת לשוק המקומי על-מנת להגביר החלפת אנרגיה מזהמת בגז, אך יש בו גם סעיפים אחרים המעלים תמיהה בעיני, בכל הנוגע לאינטרס העומד מאחוריהם, לדוגמא: הנחת צינור גז נוסף משדה תמר על חשבון משלם המיסים הישראלי (כלומר להבנתי הכפלת המכירות), ומניעת פיתוח שדה לוויתן עד אותו מועד, ביטול שיטת המיסוי המוסכמת על-פי מסקנות ועדת ששינסקי והחלפתה בשיטה אחרת, שינוי שיטת תמחור הגז, גיבוי ממשלתי למימון הקידוחים במקום אשראי בנקאי שייקחו החברות, התעלמות מנושא הגברת התחרות מתוך הנחה שלא תהיה תחרות.
תמהני על כן מדוע אין אנו קוראים לילד בשמו, חשש לניגוד עניינים של כל צמרת מפלגת כולנו, מול קובי מימון ועסקיו, ואין זאת אומרת שצמרת כולנו פועלת בניגוד לאינטרס הלאומי, אלא שעל-מנת למנוע כל אפשרות שיפעלו בניגוד לאינטרס הלאומי, ועל-מנת למנוע לזות שפתיים כאילו הם פועלים בניגוד לאינטרס הלאומי, אסור להם לפעול בתחום הגז.
ולמפלגות האופוזיציה הייתי מציע לא לשוש ולא לשמוח על השותפים שקמו להם לכאורה סביב שולחן הממשלה לטעמי זו שותפות בערבון מוגבל מאד.

תאריך:  03/12/2015   |   עודכן:  03/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גז טבעי
מירב ארד
השר להגנת הסביבה והמתנגד היחיד בממשלה למתווה הגז השתתף בוועדת הכלכלה ואמר: לא מדובר בעניין של איכות חיים - זה עניין של חיים. הגז הטבעי יכול לצמצם זיהום אוויר
מנחם רהט
על בנימין נתניהו כמועמד לתפקיד הבלפור של הפלשתינים, על ברכת הגז הטבעי ועל השְׁמָנִים לנר חנוכה
דרור אידר
המתנגדים למתווה הגז נעלבים    האסטרטג הגדול קובע: "בריתות עם תאגידי אנרגיה בינלאומיים הן תעודת ביטוח עבור ממשלת הימין"    יצחק הרצוג חוזר לסורו ומפיל על היהודים את צרות העולם
עידן יוסף
פלוג בוועדת הכלכלה: אם לוויתן לא יפותח והמתווה לא יניב תחרות אז צריך הסדרה אחרת כולל פיקוח מחירים    כבל: הזמנו לא פעם את שותפויות הגז והנציגים שהם ביקשו לשלוח מעידים על זחיחות
עידן יוסף
אמיר לוי: הנזק מאי פיתוח מאגרים - 1.8 מיליארד דולר ב-3 שנים    יו"ר ועדת הכלכלה מותח ביקורת על כך שנציגי הממשלה לא ענו על כל השאלות שהפנו אליהם חברי הכנסת: אין שקיפות מלאה והיום התחלנו לראשונה לעשות משהו בעניין - אין במתווה אפילו אמירה מה תעשה המדינה אם החברות יפרו את ההסכם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il