X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השופטת הילה גרסטל נציבת הביקורת על הפרקליטות, ביקרה בחריפות את הניסיונות של הפרקליטות, לשנות את תצהירה של מאיה פורמן, פתולוגית, שבו קבעה שהחתכים על גופה של הנערה תאיר ראדה ז"ל מתאימים לסכין משוננת (כמו סכין קומנדו) ולא לסכין יפנית, שהייתה ברשות זדורוב ונקבעה ככלי שגרם למוות
▪  ▪  ▪
איפה המשפט, איפה הראיות? [צילום: פלאש 90]

"מי שאין לו ספקות, אינו זוכה להישגים". (ליאונרדו דה וינצ'י)
"הספק הוא הפסיעה הראשונה לקראת האמת". (דידרו)
"ברי ושמא - שמא עדיף". (מיכה יוסף ברדיצ'בסקי)
הפרקליטות אף עשתה מהלך קיצוני נוסף וניסתה למנוע את מינוייה של ד"ר פורמן, לתפקיד בכיר במכון הפתולוגי, אבל בית הדין לעבודה, פסק לטובתה והיא מונתה לתפקיד. עתה מתברר שהיועץ המשפטי לממשלה נותן גיבוי לפרקליטות ופרקליט המדינה למהלך התמוה הזה (ראה מאמר בארץ מ-14.12.15), כנגד עמדתה של השופטת הילה גרסטל, מבקרת הפרקליטות.
תוך ניהול המשפט ובסיומו במחוזי, התברר כי חקירת המשטרה בפרשיה שהסעירה את המדינה, רצח ילדה צעירה ותמימה מבית-ספר ברמת-הגולן, הייתה לא תקינה, היו בה הרבה חריגות וחריקות שהתחילו במסיבת עיתונאים בומבסטית והמשיכה בתוכן חקירתי שנמצאו בו הרבה פגמים.
הסנגורים הן במחוזי והן בערעור, הצביעו על הכשלים הרבים ועל הסתירות ובעיקר שמו דגש על הבדיקות הפורנזיות, שמהן עולה תמונה שונה מזו שבהודאות בהן הוא מודה באשמה או בשחזור שנראה קצת מבויים.
זירת הרצח הייתה מלאה דם, ולמרות זאת הד.נ.א. של זדורוב לא נמצא שם. טביעת הנעל על בגדיה של הנרצחת היא בספק גדול לא הנעל של זדורוב, והסכין היפנית שהייתה בחזקתו, כשיפוצניק בבית-הספר, לא תאמה את החתך בצווארה שעל-פי ד"ר פורמן הייתה מסכין משוננת, מה שאנו קוראים סכין קומנדו.
בדעתה של ד"ר פורמן, החזיק גם ותמך ראש המכון הפתולוגי דאז, ד"ר קוגל שנמנע ממנו להעיד לטובתה ולטובת הסנגוריה, שזה כשלעצמו מעשה לא מקובל, ולא עומד בקריטריון של עשיית צדק ובוודאי לא בקטע של "כללי הצדק הטבעי".
בית המשפט המחוזי בנצרת שהרשיע את זדורוב, אומנם דחה את חוות דעתה של ד"ר פורמן, תוך לשון בוטה, עוקצנית ופוגענית, שגם היא לא מקובלת בבתי משפט, אך עושה רושם שבעיקר הגן על פסק דינו, ולא חתר לצדק המשפטי כמצופה ממערכת המשפט.
אך לגוף העניין וטענות הסנגוריה, על סתירות וכשלים בחקירה ובראיות, לא נתן הסבר משכנע, ולא הסבר שיכול להתיישב עם הסתירות בראיות. נראה היה מפסק הדין, שהשופטים היו מקובעים בשכנועם שזדורוב אשם ומכאן ההרשעה.
כבר בגמר המשפט במחוזי, כתבתי כאן באתר שיש לזכות את זדורוב מחמת הספק, ומאז אני עומד על דעתי זו, שרק התחזקה עם הממצאים החדשים שהביא צוות הסנגוריה לעליון וגם מעמדתה וחוות דעתה האמיצה של ד"ר פורמן.
העובדה שבית המשפט העליון, החזיר את התיק למחוזי להשלמה ולעיון מחדש, בראיות החדשות, אינו מהלך שגרתי ומסתתרת מאחוריו הדעה שיש לבדוק מחדש את כל מערך הראיות שמא נעשתה טעות גורלית.
האם שופטים יכולים לטעות? כן וזה קרה פעמים רבות, ראה את כל הזיכויים של העליון על תיקי הרשעה של המחוזי וכן הזיכויים בעקבות משפטים חוזרים, שהיו ועוד יהיו בעתיד.
בארה"ב, אנגליה וגם בישראל - קמו צוותים של משפטנים וסטודנטים למשפטים, שבודקים תיקי הרשעות, שיש בהן סיכויים לזיכוי או של עיוותי דין, בידוי ראיות וכו'...
ומאות מקרים של עוולות משפטיות כבר התגלו, כולל מקרים שהנידונים שהיו חפים, מתו בכלא ולא זכו לשמוע את הזיכוי המיוחל, ואילו אחרים זוכו ושוחררו אחרי שנים רבות. על בית המשפט העליון, להערכתי המקצועית לזכות את זדורוב, לפחות מחמת הספק.
לסיכום הפרשיה:
משפט זדורוב התחיל והתנהל מבחינה משפטית ברגל הלא נכונה. המשטרה והפרקליטות ננעלו על קונספציה סגורה, ולא היו מוכנים להסתכל מחוץ לקופסה, למרות שהיו רמזים לכך בתיק. נוח לחפש את המטבע, מתחת לפנס. אבל אסור לנו להסכים להליך מעין זה, שיכול להשפיע על כל חשוד או נאשם, כי מי שנכנס לשערי בית המשפט חייב וצריך להאמין שמשפטו יתנהל וגורלו יקבע על-פי ראיות אוביקטיביות ושאסור לשכוח ש"חזקת החפות" ו"חזקת האינטליגנציה" עומדים לצידו.

הכותב הוא עורך-דין, בעל תואר שני במשפטים, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר מדריך בקורס קציני שריון, ראש לשכה של האלוף טל, פרקליט צבאי, יועץ משפטי ביו"ש וברצועת עזה, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז, משנה ליועץ המשפטי של מועצת העיתונות, שופט בבתי דין משמעתיים ופרשן משפטי בהווה
תאריך:  20/12/2015   |   עודכן:  20/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משפט זדורוב: פגיעה בכללי הצדק נמשכים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
פרשת רצח החייל שייחט ז"ל
מישקה הזוכר  |  20/12/15 14:30
2
רומן זאדורוב - הרשעה חסרת שחר1
צפריר  |  21/12/15 17:33
3
רומן זאדורוב - הרשעה חסרת שחר2
צפריר  |  21/12/15 17:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות רצח הנערה בקצרין
אברהם פריד (פריצי)
היתכן שהשופטת גרסטל היא הילד האחרון עם האצבע בסכר?
איתמר לוין
הפתולוגית מאיה פורמן-רזניק התלוננה על יחס פוגעני של השופטים יצחק כהן, בני ארבל ואסתר הלמן    ריבלין קיבל את תלונתה בנוגע להתנהלותם בדיון ודחה אותה בנוגע לביקורת הקשה עליה בפסק הדין
איתמר לוין
לבני ביקשה מגרסטל לבדוק האם בכירים בראשות לדור ידעו בזמן אמת על עבירות המין המיוחסות לכהן, אך וינשטיין מנע זאת    וינשטיין טרפד גם בדיקה בנוגע להתנהלות הפרקליטות מול מאיה פורמן בעקבות משפט זדורוב    ניצן מעכב מזה שלושה חודשים את הטיפול בפרקליטה רשלנית ובלתי אמינה
אברהם פכטר
לאחר הופעתה של ד"ר מאיה פורמן, מהמכון הפתולוגי בתוכנית "עובדה", ולאחר שהיא חזרה בעקביות ובביטחון על חוות דעתה בנושא הסכין שכנראה הייתה כלי הרצח, כלומר סכין משוננת (או סכין קומנדו) ולא סכין יפנית שהייתה בידי זדורוב, מתחזקת הסברה שיש לזכותו לפחות מחמת הספק
אבי דוידוביץ
ד"ר מאיה פורמן-רזניק הופיעה בתוכנית "עובדה" ושפכה אש וגופרית על המכון הפתולוגי ועל רשויות האכיפה. העובדה האמיתית היא, שבית המשפט המחוזי זרק לכל הרוחות את עדותה במשפט זדורוב ובכך קבע שהיא נכשלה במבחן החשוב ביותר שלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il