X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האישה היא המתנה הגדולה ביותר שהקדוש ברוך הוא נתן לאיש האיש הוא המתנה הגדולה ביותר שהשם יתברך נתן לאישה הילדים הם המתנות הגדולות ביותר רק בזכות המתנות האלה, תזכה להיקרא בן אדם
▪  ▪  ▪
אין אישה רעה. אין איש רע [צילום אילוסטרציה: AP]

להמתקת הגזירה על עיכוב נישואיי רווקים ורווקות, להמתקת הגזירה המביאה לרווקות מאוחרת, לעיכוב הזיווג, להמתקת הגזירה המעכבת שלום בית, המאיימת על המשפחה היהודית, ועל המשך הדורות, חשתי אם כי התמהמהתי, לכתוב מכתב אישי לאיש, וגם לאישה, שיש סיכוי לאהבה.
האישה היא המתנה שנותן הקדוש ברוך הוא לאדם ואם זוכה, אז היא עוזרת לו בגשמיות וברוחניות. האיש הוא המתנה שנותן הקדוש ברוך הוא לאישה ואם זוכה, אז הוא עוזר לה בגשמיות וברוחניות. עיקר הזכייה הוא בכבוד הדדי. אנחנו נשמה אחת. האיש והאישה, שמצאו זה את זו, הם נשמה אחת, וכשיורדים לעולם הזה, מתפצלים, וכשמתחתנים, אז חוזרים ומתאחדים יחד. כאשר מתחתנים, אז זהו הזיווג. זוהי הנשמה האחת המאוחדת. בכך, שתכבד ותוקיר את האישה, כך תשלים את עצמך, כך גם האישה תכבד ותייקר אותך, ותשרה ביניכם אהבה, אחווה וחברות. על-ידי זה תהיה הצלחה במשימת הזוגיות וההורות, והבית יהיה בית יהודי חם ונעים ומלבלב.
לימדו אותנו רבותינו, כי הברית בין האיש לאישה, היא ברית שתלויה בדיבור. דיבור יפה, לדון לכף זכות, להתפעל זה מזו, וזו מזה, ואהבה וגילויי אהבה וחיבה, על-ידי זה מתקיימת הברית לשנים טובות וארוכות. תדונו תמיד בעין טובה, לכף זכות, הזה את זהיה, ולהפך. בפרט, כשיש אתגרים, כשיש ילדים שגם הם מתנות גדולות מאלוהים, הם מכניסים לפעמים מתח חזק בבית, בפרט כשהם מתבגרים, ואז האישה עלולה ליפול בדעתה, ועלולה להגיע למרירות ודיכאון, ועל כן דווקא אז כשהאיש מכבדה ומחזקה ומגביהה, על-ידי זה מוציא אותה מהקטנות, ומעלה אותה ומגביה את רוחה, ובכך הוא עצמו מתעלה ומתחזק ומתמלא באהבה וסיפוק של נתינה למתנה הכי גדולה שלו, זו אשתו. אישה - בעלה משמחה. כשהאישה שמחה - כל הבית שמח.
מה האישה רוצה? שהאיש שלה ישמחה, יחזקה ויאהבה. מה האיש רוצה? אישה שמחה. איש ואישה - זכו בשמחה - שכינה ביניהם. זו ממש עבודה. עבודת השמחה. האישה היא נפש רגישה. ולכן, על האיש להיות זהיר מאוד. בזה שהאדם זהיר מאוד, ואינו דוקר את אישתו באמרי פיו, ואינו מצערה, רק זהיר מאוד מאוד בכבודה, ודן אותה תמיד לכף זכות, על-ידי זה הקדוש ברוך הוא מביא ברכה והצלחה בתוך ביתו.
סוד כמוס: טבע האישה בשעה שהאיש שלה משמחה ומגביה את רוחה, ודן אותה תמיד לכף זכות, ואינו מסתכל על הרע שבה, אז היא מתהפכת לגמרי להיות רצון האיש שלה, אפילו שטבעה הוא אחר לגמרי מהאיש. על-ידי שהאיש מכבדה, מוקירה, מחזקה, אפילו האישה הכי קשוחה, תתהפך לעשות רצון אישה. כשהרצונות של האיש והאישה מתאחדים, זה נקרא דעת. יש ביניהם איחוד הרצונות. שניהם רוצים לעשות רצון השם יתברך, שרצונו שיתקיים ביניהם: ואהבת לרעך כמוך. זו עבודה. יומיומית. ביקורת היא רעל קטלני. עין טובה היא תרופה לנפש הטרופה.
אין אישה רעה. אין איש רע. הכל משמיא. גילו לנו, אמנם, שמי שיש לו אישה רעה, אינו רואה פני גיהינום. הכוונה היא, שיש לך אישה רעה, כי כך החליט הקדוש ברוך הוא, לייסר אותך, לזכך אותך, ולהזכיר לך שיש לך גאווה, כעס, יוהרה, התנשאות, ותאוות נפולות. אם אתה מבין את זה היטב, מקבל עליך באמונה שלימה, שכל מה שמתרחש בחייך, מדויק לך, לטובתך, ותעשה עבודה נפשית ורוחנית על עצמך, על-ידי זה תתהפך הרעה לטובה. על-ידי זה תתהפך האישה הרעה לאישה טובה. וכן להפך, כשהאיש יכול להתהפך מרע לטוב, או חס ושלום מטוב לרע, שהכל מן האישה.
המשימה בשניים היא בית-הספר לתיקון המידות. הזוגיות וההורות, הן שיקוף מדויק של הנפש, על הטוב והרע. אל תברחו. לא תוכלו לברוח. לכל מקום אליו תברחו, אתם לוקחים את עצמכם. מידת הזריזות, לעזור איש לרעייתו, בכל מה שאפשר, היא מידה מאוד חשובה. זהו כבודך, זהו חוכמתך, להתייצב למשימה הזוגית וההורית, בזריזות וחריצות, ובהתחשבות מירבית. כאן מצוי האושר האמיתי. הזוגיות וההורות והמשפחה - זהו האושר.
האדם השלם, הוא האדם המשתלם. האדם משתלם דרך אישתו. האישה משתלמת דרך אישה. ההורים משתלמים דרך הילדים. לברוח זה לא כוח. אדם לעמל יולד. זהו עמל תיקון האלימות והמיניות. זהו עמל העלאת התאוות לעבודת השם. האדם המציב את אישתו במרכז עולמו, הרי הוא כמי שעובד עבודה זרה. כאשר האיש או האישה, עושים מבן-הזוג אליל, אזיי הוא יתנהג כמו אליל.
אין אדם בעולם שיודע להיות כל הזמן אליל טוב. בסופו של דבר, עבודת אלילים, מעוררת אלימות ומיניות כוחנית ומשפילה. ולכן, חייב האיש וחייבת האישה, להעמיד את האלוהים במרכז עולמם. בזה שהאדם דבוק בו יתברך, ומאמין בהשגחתו הפרטית, ואינו נשבר משום דבר שבעולם, אז מתנהג בדרך ארץ גדול מאוד עם אישתו, ואוהב אותה מאוד ומכבדה, כי מאחר שעל ידה הוא זוכה להינצל מבדידות ומאגואיסטיות ומאנוכיות, ומעבירות גדולות כאלה ועוד כהנה וכהנה, ועל ידה זוכה לתקן את עצמו, להתגבר על יצרו, לשבור את גאוותו, לגלות את נשמתו, זוכה לקיים מצוות בוראו: ואהבת לרעייתך כמוך.
האישה היא המתנה הגדולה ביותר שהקדוש ברוך הוא נתן לאיש. האיש הוא המתנה הגדולה ביותר שהשם יתברך נתן לאישה. הילדים הם המתנות הגדולות ביותר. רק בזכות המתנות האלה, תזכה להיקרא בן אדם.

תאריך:  21/12/2015   |   עודכן:  21/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכתב לאיש
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ל- News1 האם יש לכם כותבים
רספוטין  |  21/12/15 14:16
2
ומוצא אני מר ממות את האשה ל"ת
שלמה,החכם באדם.  |  22/12/15 16:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמעון זיו
על המזבח היו הטייקונים, כי זה הכי קל, לא שהם מסכנים, אבל הם בוודאי לא אהודים    זה שהם השקיעו מכספם וגילו את האוצר זה לא נחשב
דוד סנדובסקי
תופעת אפקט החממה מחממת ומשנה את אקלים כדור-הארץ באופן הפוגע בסיכויי קיימות ושרידות המין האנושי בפלנטת ארץ    זה גורם לתהליך התפכחות ושינוי תודעה גלובלית, שאחד משיאיהם הוא: "ועידת האקלים ה-21 של האו"ם בפריס בין התאריכים 30.11.15 ל-11.12.15
איתן קלינסקי
אבא קובנר שהיה 5-6 שנים קודם לכן אחד מגיבורי המלחמה נגד הנאצים במרד בגטו וילנה, כותב את העדות הקשה והכואבת בשנת 1948 ב"גרניקה על כל גבעה" לנוכח מראה הכפר הערבי שנחרב כליל והפגיעה בתושביו
יוסף קנדלקר
ואיך אפשר ללכת לישון בלילה כשמישהו מחכה למשכורת שלו שבעה עשר חודשים? האם המשכורת שלך עצמך מתעכבת כך? איך אפשר כאדם מאמין לחיות עם זה שמישהו לא יסב עם בני משפחתו בשבת כי אין לו?
יורם דורי
די ברור בראייה לאחור שאילו הייתה בוחרת בדרך של לחימה בהגנה, לא בטוח שהיינו זוכים ללוחמת מהוללת, אבל בטוח שהיינו מפסידים כשרון מוסיקלי ענק שלא היה מגיע לידי מימוש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il