X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שתי הערות על חיסולו של סמיר קונטאר ואיומי התגובה של חיזבאללה, שתיים על הניסיון הטורקי לחמם את היחסים עם ישראל ואחת על עזות המצח של תוקפי שוטרים
▪  ▪  ▪
חוסל בדמשק [צילום: AP]

המתנה לתגובה

בתקיפה אווירית שבוצעה בתחילת השבוע ויוחסה לישראל, חוסל המחבל סמיר קונטאר בבניין בו שהה בדמשק. בתגובה אמר מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, שישראל היא שביצעה את החיסול, וחיזבאללה יגיב בכל מקום ובכל זמן שיראה לנכון. השאלה הגדולה עכשיו היא, כיצד יגיב חיזבאללה.
יממה לאחר החיסול נורו רקטות משטח לבנון לעבר ישראל, ככל הנראה על-ידי ארגון החזית העממית, המפקדה הכללית של אחמד ג'יבריל, קבלן ביצוע של חיזבאללה והמשטר הסורי בלבנון, אולם זאת כנראה רק תגובה ראשונית. כאשר חוסל ג'יהאד מורנייה בחיסול שגם הוא יוחס לישראל, חיזבאללה הגיב תוך שבוע וחצי כאשר הארגון תקף סיור של צה"ל בהר דב, הרג שני חיילים ופצע שבעה. אירוע זה נותן טווח זמן ודרך אפשרית שבהם חיזבאללה ינקום את מותו של קונטאר.
הדרך הבטוחה ביותר עבור חיזבאללה לפגוע בישראל, היא בפעילות נגד מטרות ישראליות ויהודיות בחו"ל. דבר כזה ידרוש הערכה מצד חיזבאללה האם כדאי לו לבצע פעולה גדולה בחו"ל שלא תיוחס לארגון, אבל תדרוש זמן ומשאבים ואפשרות שהיא תסוכל. מכיוון ששני הצדדים לא מעוניינים כעת במלחמה, דרך הפעולה הסבירה ביותר היא שחזור הפעילות לאחר מותו של מורנייה. הדבר מחייב את ישראל להגביר את הכוננות בגבול הצפון, לקראת מה שיכול להיות פעילות צבאית עתידית של חיזבאללה.

ניסוי ואיתות

משרד הביטחון הודיע השבוע על השלמת סדרת ניסויי יירוט מוצלחים של מערכת ההגנה "שרביט קסמים". מערכת זו מהווה שכבת הגנה נגד טילים לטווחים בינוניים (300-40 ק"מ). המערכת נמצאת מעל "כיפת ברזל" שפועלת נגד טילים ורקטות מטווחים קצרים, ומתחת ל"חץ" שמספק הגנה מירי טילים ארוכי טווח.
הייעוד העיקרי של שרביט קסמים הוא לתת מענה לטילים של חיזבאללה, לאור ההערכות המודיעיניות שבידי חיזבאללה עשרות אלפי רקטות שיכולות להגיע לגוש-דן. אני לא יודע כמה זמן מראש נקבע הניסוי והאם אפשר בכלל לדעת זאת, אולם לא נראה שמדובר במקרה שלאחר חיסול סמיר קונטאר ישראל מציגה מערכת הגנה אקטיבית נגד רקטות של חיזבאללה. בכל מקרה, מדובר ביכולת הגנה משמעותית של צה"ל, ואיתות מפורש לחיזבאללה שישראל יודעת ותדע להמשיך להגן על עצמה.

בדרך לפיוס?

במהלך די מפתיע, טורקיה מנסה לחזק את קשריה עם ישראל ומגישה הצעות לפיוס. גורמים ביטחוניים טוענים שמדובר בניסיון טורקי להילחץ מהמצב הבעייתי שהיא נקלעה אליו מול רוסיה, במקביל ליחסים המתונים עם האיחוד האירופי בשל זרם הפליטים העוברים דרך טורקיה.
בנוסף לכך אומרים אותם גורמים, שטורקיה עדיין מארחת את פעילי החמאס, ביניהם משוחררי עסקת שליט, שמעורבים בתכנון פיגועים נגד ישראלים. במקרה זה יש לשים לב לעזיבתו של סלאח אל-ערורי, בכיר חמאס, את טורקיה. נאמר שהעזיבה קשורה ללחץ שישראל וארה"ב הפעילו על טורקיה, ועזיבתו נועדה למתן לחץ זה. הנקודה המרכזית היא, שלפי גורם בכיר בחמאס אין החלטה של ממשלת טורקיה הקוראת לצמצום פעילותו של אל-ערורי.
אל-ערורי כנראה עזב את טורקיה על דעת עצמו, ללא לחץ מבחוץ. אם לטורקיה אכן היה חשוב לשפר את היחסים עם ישראל, היא הייתה פועלת בעצמה לסילוק אל-ערורי. חוסר הפעילות הטורקי מראה, כי ניסיונות הפיוס הם עקרים מבסיסם.

לחץ אירני

במסגרת התנגדותה של טהרן לניסיונות הפיוס בין טורקיה לישראל הזכיר השבוע חוסיין ג'אבר אנסארי, דובר שר החוץ האירני, את משט המרמרה בו נהרגו עשרה פעילים טורקים. אנסארי הזהיר את טורקיה שלא לחדש את יחסיה עם ישראל, ואמר שהממשלות המוסלמיות צריכות לאמץ מדיניות שתואמת את האינטרסים שלהן, כמו גם את זכויות העם הפלשתיני.
טורקיה צריכה לענות כעת על השאלה מה יותר חשוב לה: היחסים עם ישראל או עם אירן. מאחר שכאמור טורקיה עדיין מארחת את החמאס, לא נראה כי ישראל תיאות להחזיר את היחסים לרמתם הקודמת. למרות שאירן וטורקיה לא רואות עין בעין את המצב בסוריה, שמירה על יחסים תקינים ביניהן הוא אינטרס של שתי המדינות, בעיקר לאור שיתוף הפעולה הכלכלי שביניהן.

אנושיות בספק

השבוע נערכו ברחבי הארץ הפגנות מחאה אלימות, נגד מעצרם וחקירתם של מספר חשודים בשריפה בכפר דומא. ההפגנות כללו קריאות קללות לעבר השוטרים, וגם יידויי אבנים שהביאו לפציעתם של שני שוטרים.
ניתן להניח שההפגנות קיבלו את האישורים המתאימים ועל-כן נערכו בצורה חוקית. אולם מעניין מאיפה באה עזות המצח לתקוף את המשטרה מילולית ופיזית. לא משנה מהו נושא ההפגנה ועד כמה חושבים שהיא נכונה, אין שום הצדקה לתקיפה של שוטרים.
בנאומו האחרון, אמר יצחק רבין שהאלימות היא כרסום יסוד הדמוקרטיה הישראלית. בעוד שהוא התכוון למה שרק שנים אחר-כך ייחשב כהסתה, אני מייחס את המשפט הזה לכל פעולה שבה תוקפים את רשויות החוק. מעבר לכך, האלימות היא לא סתם כרסום יסוד הדמוקרטיה הישראלית, אלא כרסום יסוד החברה האנושית. כאשר אדם פועל באלימות ללא הצדקה כדי להשיג את מטרותיו, הוא מעמיד בספק את האנושיות שבו.

תאריך:  24/12/2015   |   עודכן:  24/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קונטאר וקנטור
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
קונטר הו רוצח ילדים עם קבלות
שבץ חלובה  |  25/12/15 08:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אור יזרעאלי
כי הידיעה שיהודים ביצעו מעשי טרור תופסת אותך כנשיכה של נחש    היא עוקצת עם מורסת הרעל שלה שמזדחלת למקומות הרגישים    היא מטלטלת את כל התפיסה הזאת
מנחם רהט
על-פי קריטריונים של מוסר יהודי ובינלאומי, צבא המקריב חיי חייליו לשווא, הוא ממש בלתי מוסרי
מתי דוד
הגעגועים לשקט, לשלום ולקץ הסכסוך עם הפלשתינים, מובילים רבים בתוכנו להיאחז בכל רעיון ובכל תוכנית שלום
איתמר לוין
שופט בית המשפט העליון מציין "כחומר למחשבה" את העלות הניכרת של הריסת בתי מחבלים ואת האפשרות שהמדינה תיתבע בעקבות זאת    נדחו עתירות נגד הריסת שני בתי מחבלים
איתן קלינסקי
בעקבות ההצגה "מכנה משותף" של התיאטרון הגרמני על במת הקאמרי    במשך שעה וארבעים דקות הצופה מרותק לבמה, המטלטלת אותו בין כאב וסבל בפינות רבות ורחוקות בעולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il