X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ההתעלמות מן המניע הג'יהאדיסטי שהגיעה עד לקצה הפירמידה הביטחונית-פוליטית היא כה בוטה, שזו מתנגשת אפילו עם מדינות ידידות מוסלמיות שמגדירות את הפעולות כג'יהאד. המילים שאינן מוזכרות הן איסלאם, ג'יהאד, מוג'הידין, וכל ההטיות של המילים הללו. המילים שמושמעות בחו"ל הן עושי עוולות, חמושים, קיצוניים ביותר, טרוריסטים, אל-קאעידה ודאעש, בישראל - "לאומנים"
▪  ▪  ▪
הזדהות עם קורבנות הפיגוע במערכת העיתון צ'רלי הבדו [צילום: AP]
את המציאות יש להגדיר באורח אמיתי. הג'יהאד והנאציזם הם שתי פנים של אותה הנעה השואפת לשעבד את העולם ולהרוג את היהודים. יש לקרוא לג'יהאד בשמו, ולהסיק את המסקנות בהכרה צלולה, שעם הג'יהאדיסטים, כמו עם הנאצים, אין חולקים ארץ ואין עושים שלום.

כמו העולם שלא רק במאמרות אלא גם בעשייה נברא, כך גם תחייתו של העם וגאולתה של האנושות תבואנה לא רק בהטפות, אלא גם בכאבים מוחשיים, לפי אותו מודל בריאה בראשיתי.

הג'יהאד ממשיך לדקור את קורבנותיו בכל אתר ואתר בישראל. אתמול נרצחו עוד שניים בדקירות סכין ליד שער יפו, שניים המצטרפים לעשרות שנרצחו בחודשים האחרונים. כמעט בכל מקרה של רצח יהודי עולה השאלה אם זה רצח על-רקע "פלילי" או רצח "לאומני". גם כשהרוצחים והרוצחות צווחים אללה אכבר, קריאת הקרב של האיסלאם הלוחמני, יש הימנעות מלקרוא למניע בשמו - ג'יהאד.
הג'יהאד אינו מוגבל כמובן לסכינים, דריסות ועריפת ראשים. הג'יהאד הוא תרבותי, מדיני, כלכלי, משפטי, וכל אמצעי אחר שנוקט המוסלמי הלוחמני כדי להביס את אויביו ולקדם את שלטון האיסלאם. מלזיה, מדינה מוסלמית, עשתה את כל מה שדרוש על-מנת שמדינת היהודים, אויבת האיסלאם מספר אחת, לא תוכל להשתתף באליפות העולם בשייט. בכל אוניברסיטה מוקם תא או מסגרת של פעילות איסלאמית שמטרתה העיקרית לפגע בישראל וביהודים תומכי ישראל. כל מרכול בעולם מסתכן בהפגנה אלימה של ג'יהאדיסטים שיפגעו במדפים הנושאים מוצרים ישראלים. כל הפעילות הזו אינה "לאומנית". זהו ג'יהאד כהלכתו.
הכישלון העיקרי של המערב הוא התעלמותו מן הג'יהאד כמניע עיקרי לאירועי הטרור המופעלים בקרבו. דניאל פייפס מביא בסדרה של מאמרים את הדוגמאות הרבות של אירועי ג'יהאד שאינם מקבלים את הכותרת המתאימה ומוכמנים תחת כותרות שונות ומשונות. בינואר 2005 נרצחה משפחה קופטית בניו-ג'רזי. השלטונות סירבו לייחס לרצח שכלל עריפת ראשים וידיים של משפחה שלמה את המניע הג'יהאדיסטי, אף על-פי שאבי המשפחה היה פעיל נוצרי קופטי ששאף לנצר מוסלמים, ולמרות איומים גלויים על-רקע ג'יהאדיסטי.
בתחילת 2013 היה רצח נוסף, שוב נרצחו שני קופטים, שוב רוצח עם שם מוסלמי, שוב עריפת ראשים וקיצוץ ידיים. השלטונות הביעו פליאה באשר להנעה לרצח. בסיכום של ויקיפדיה אודות רצח שלושת היהודים בוולטהאם בידי טמרלאן צארנייב, שפוצץ את מרתון בוסטון, מוזכר בקושי המרכיב האיסלאמי, ואילו המשטרה סיכמה את הרצח המשולש כאירוע פלילי. בעקביות חשוב יותר לשלטונות למנוע תגובה נגד מוסלמים מאשר לוודא את המניע האמיתי. כך התעלמו החוקרים האמריקניים מן המניע הג'יהאדיסטי של הצלפים שרצחו בתחנות תדלוק מסביב לוושינגטון הבירה ב-2002, דיווחו על "מחלוקת במקום העבודה" בהתקפה על "אל על" בלוס אנג'לס ב-2002, וכך עשו גם ברצח החיילים בפורט הוד בידי פסיכיאטר מוסלמי נידאל מאליק שטוען בכל תוקף שהמניע שלו הוא ג'יהאדיסטי. ריסוק המטוס הקל לתוך בניין משרדים בטמפה שבפלורידה בידי טייס חובב אל-קאעידה שוייך לתופעות לוואי של תרופות. את ההצתה המכוונת במרכז התורה בפריז תיארו השלטונות בצרפת כארוע "פלילי". כך מקטין הממסד את ממדי הפשע הג'יהאדיסטי לכדי בעיה אחת מיני רבות ומונע מן הציבור לעסוק במלוא החומרה בה ובאיום שהג'יהאד מייצג.
עם ישראל נחלק לשניים
ההתעלמות מן המניע הג'יהאדיסטי שהגיעה עד לקצה הפירמידה הביטחונית-פוליטית היא כה בוטה, שזו מתנגשת אפילו עם מדינות ידידות מוסלמיות שמגדירות את הפעולות כג'יהאד. המילים שאינן מוזכרות הן איסלאם, ג'יהאד, מוג'הידין, וכל ההטיות של המילים הללו. המילים שמושמעות בחו"ל הן עושי עוולות, חמושים, קיצוניים ביותר, טרוריסטים, אל-קאעידה, ודאעש, בישראל - "לאומנים".
במערב נהוג לערפל את המאבק בג'יהאד בערפל של שמות אחרים, כגון המאבק באידיאולגיה קיצונית, המאבק נגד הקיצוניות, מאבק למען דת השלום. במחקרים רשמיים נהוג להתעלם מן המרכיב האיסלאמי, וכך המחקר שיצא מטעם המשרד להגנת המולדת בכותרת "התפתחות איום הטרור על ארצות-הברית של אמריקה" כלל את המילה איסלאם פעם אחת בכל המסמך. אפילו התקפת הג'יהאד הגדולה בזמן המודרני על מגדלי התאומים בניו-יורק לא זכתה להתייחסות ככזו מפי נשיא ארה"ב.
מדי פעם יש מדינאים המגדירים את הטרור כאיום שהוא בעיקרו איסלאמי, אלא שכרגיל הם עושים זאת כשהם באופוזיציה, או כשהם ממזרח אירופה.
ואצלנו? קוראים לטרור ולפעולות טרור "פלשתיני". פלשתינים ירו טיל מרצועת עזה? איך יודע הקריין שהיורה הוא "פלשתיני" ולא צ'צ'ני בשירות חמאס? חמאס, חיזבאללה, ארגונים סוררים, דאעש הן מילות הכמנה נוספות. המקרה היחיד שבו נופל הקריין בפח למרות כל הזהירות הוא כשהארגון היורה טיל או מציב מארב או מתפרץ ממנהרה נקרא "הג'יהאד האיסלאמי". גם אז אין העורך משייך את הפעולה שנעשתה למניע ג'יהאדיסטי, אלא רק מציין את שם הארגון. באותה מידה יכול היה לומר אימא תרזה.
מדוע מתעלמים קובעי מדיניות התקשורת, קובעי דעת הקהל, מן הג'יהאד? בארה"ב מעוניין השלטון להרגיע את המוסלמים שאין הוא נגדם. הוא חושש כי הגדרת פשע כאיסלאמי תבודד מוסלמים ותחמיר את אלימות. אבל יותר מכל חוששים במערב מן השלילה היסודית של עצם קיומם מצד האיסלאם, מהודאה בכך שהמניע היסודי לתקיפת המערב הוא המניע הדתי.
למעשה, זוהי תמונת מראה. האיסלאם שולל כל ריבונות, אלא אם זו מוסלמית, ומשתמש בג'יהאד כדי להביא את העולם תחת חסותו. המערב שולל את עצם הרעיון שהאיסלאם מתכוון להכחיד את המערב, ולכן מתעלם מן ההנעה הג'יהאדיסטית כגורם לזוועות שמנחית עליו האיסלאם. המערב מאמין בחייה ותן לחיות ואיש באמונתו יחיה. האיסלאם מאמין שזהו הפשע העיקרי של המערב, ועליו לכפר על הפשע בכניעה לאיסלאם.
בישראל חוזרת המנטרה על עצמה. אסור להפוך את הסכסוך הישראלי-ערבי על טריטוריה לסכסוך יהודי-מוסלמי על בסיס של דת - כך אנו שומעים השכם והערב מן הנשיא ומטה. למה הדבר דומה? לסערה שהתעוררה כשראש ממשלת ישראל האשים את המופתי שעמד בראש הוועד הערבי העליון, דמות דתית לכל הדיעות, באחריות חלקית לשואה.
הסערה התעוררה בעיקר אצל אלה שאינם מוכנים להגדיר פשע "פלשתיני" כפשע ג'יהאדיסטי. באותה מידה הם נחרדים מן האפשרות שההתנגדות הפלשתינית לקיומה של מדינת היהודים תוגדר כנאצית, שכן קבלת טיעון זה על דעת רוב המצביעים יסתום את הגולל על כל מתווה שלום. הרי עם נאצים אין עושים שלום. לנאצים הורסים את המדינה ומעבירים תהליך של דה-נאציפיקציה. כך, אם כל פשע "לאומני" או "פלשתיני" או "חמאסי" ייתפס כפשע ג'יהאדיסטי שמוכתב באיסלאם, הרי שבכך נסתם הגולל על משא-ומתן לשלום. שכן אין שלום עם דת השוללת את עצם קיומן של כל דת וישות אחרות כעצמאיות ובעלות זכויות שוות.
את עם ישראל אפשר לחלק לשני חלקים. החלק הקטן מורכב מניצולי משטר החסות וניצולי הנאצים - המאמינים ב"לעולם לא עוד". החלק הגדול מורכב ממכחישי הסיבות לשואה ולחסות. הם מאמינים שהחלק הקטן של העם יצא מדעתו ומביא לרוב הגדול נזק בשל התנהגותו הפרנואידית. לסיווג דלעיל אפשר להוסיף עוד הבחנה. החלק הקטן יקרא לפשע נגד יהודים שמבצעים מוסלמים "ג'יהאד", ואילו החלק הגדול ימציא לאירוע כינויים כגון תגובה לייאוש, תגובה לכיבוש, הפרעת נפש, תנועת שחרור לאומי, ולעתים, כאשר כלו כל הקיצים - פשע לאומני. למזלנו החלק הגדול מצוי ברובו בחו"ל, ומשליך את יהבו על ברק אובמה, הילרי קלינטון, פייר טרודו ופרנסואה הולנד שיצילו אותו מלוחמי החופש. למזלנו הרע, אותו חלק גדול מחזיק בחלק הגדול של אמצעי התקשורת, וכך מונע מן העם את המידע הדרוש לו על-מנת להגיע להחלטות מושכלות.
את המציאות יש להגדיר באורח אמיתי. הג'יהאד והנאציזם הם שתי פנים של אותה הנעה השואפת לשעבד את העולם ולהרוג את היהודים. יש לקרוא לג'יהאד בשמו, ולהסיק את המסקנות בהכרה צלולה, שעם הג'יהאדיסטים, כמו עם הנאצים, אין חולקים ארץ ואין עושים שלום.

לאתר מגזין מראה
הכותב הוא רופא ילדים, תושב הנגב, פובליציסט ומחבר הספר "Joe's trial" ו-"The Witches of West Bend ו- [קישור]
תאריך:  27/12/2015   |   עודכן:  27/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרדכי קידר
הצדדים הניצים בסוריה דואגים לעצמם ולפיסת הקרקע שעליה יוכלו להשתלט אחרי שיוכרז רשמית על מותה של סוריה
יוני בן-מנחם
ארגוני האופוזיציה הסורית טוענים כי אירן מסיגה את כוחות "משמרות המהפכה" בסוריה בגלל מחלוקת עם רוסיה. למרות המחלוקות בין רוסיה לאירן היחסים ביניהן איתנים והן פועלות בשת"פ צבאי מלא בסוריה
איתן קלינסקי
אצלנו החליפו "שׁוֹרְצִים" עבריים ב"שׁוֹרְצִים" אפריקנים בדרום תל אביב, ב"שורצים" בדווים בדרום הארץ ב"שורצים" ערבים בארץ כולה
אפרים הלפרין
מכתבים עפים בין פרקליט המדינה, היועץ המשפטי לממשלה והשופטת גרסטל, יש טענות על עיוות המציאות בחלק מהמכתבים, ואני חושש פחות מעיוות המציאות (שקרים) בתכתובת מנהלית ויותר מהפרקטיקה הנהוגה על-ידי הפרקליטות בבתי המשפט, מדרכי התנהלות פסולות לטעמי של פרקליטי מדינה בבית המשפט שכנראה הכו שורש.
יהונתן קלינגר
המטרה הסופית, של יצירת תעודה אלקטרונית להזדהות מול שירותי ממשלה, היא מבורכת במיוחד. אבל הדרך, כמו כל דבר אחר בחלם שבציון, נראית כמו תאונת דרכים
רשימות נוספות
אפילו לא תמורת נזיד עדשים  /  דפנה נתניהו
דמוקרטיה של שבטים   /  מרדכי קידר
ג'יהאד נגד האמת  /  יובל ברנדשטטר
אירן - כשלונות סביב לה  /  מנשה שאול
אבו-מאזן - אנטישמי מס' 1  /  דוד בוקעי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il