X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
בימים הקרים של החורף, אחד הבילויים המשפחתיים הפופולריים הוא בישול יחדיו, אך כך בדיוק גדלה הסכנה שילדינו יינזקו מכוויות יש מה לעשות כדי להימנע מהן ומה ניתן לעשות כדי לטפל בהן?
▪  ▪  ▪
הדריכו את הילד [צילום: AP]

חודשי החורף הקרים מאופיינים בגשם, ברוחות ובאווירה קרה בחוץ, ובו-זמנית בהמון חום ובפעילות משפחתית משותפת בתוך הבית. אחד הבילויים הנפוצים והמגבשים ביותר הוא בישול משותף של בני המשפחה. אין כמרק חם, כתבשיל או כטוסט, בשביל לחמם את הלב, את הגוף ואת האווירה בבית, כאשר בחוץ יש גשם ורוח.
בילוי משותף של בני המשפחה ושיתוף הילדים בפעילות זו, הוא חוויה מספקת ומתגמלת. אך בצד הצדדים החיוביים המלווים את הכנת האוכל, עלינו להיות מודעים לבריאות הילד במטרה למנוע כוויות ופציעות, הן כתוצאה משימוש בחפצים חדים והן כתוצאה מחשיפה לחום גבוה שמקורו בתנור, בסיר או בכלי חם.
חשוב לטפל באופן מיידי
הדרך הטובה ביותר לטפל בכוויות היא להימנע מהן. לשם כך יש להיות ערים לסכנות האורבות במטבח. הדבר חשוב מאוד, שכן לצערנו, מרבית התאונות מתרחשות בבית ולא מחוצה לו. לשם כך עלינו להדריך את הילד בגישה לאש ולכלים חמים, כיצד להיזהר מקומקום ומסיר מים חמים. אם אינכם יודעים מה בדיוק עליכם ללמד, דעו כי ישנן הנחיות של ארגון בטרם - ארגון המוקדש לשמירה על בריאותם של הילדים מפני תאונות, המנחות ומסבירות כיצד לשמור על סביבת הבית בטוחה.
הימנעות מפציעות ומכוויות היא משמעותית. העור הוא האיבר עם שטח הפנים החיצוני הגדול בגוף. הוא מגן עלינו מפני זיהומים, משמש לוויסות טמפרטורת הגוף, ומגיב לשינויים חיצוניים בטמפרטורת הסביבה. תפקוד העור תלוי בשלמותו וחתכים, פצעים וכוויות מהווים פתח לחדירה של מזהמים כגון נגיפים, חיידקים או פטריות. אלו עלולים לחדור אל תוך חלל הגוף ולגרום להופעת מצבים כגון זיהום, זיהום עמוק וזיהום איברים פנימיים.
כאמור, הדרך הטובה ביותר לטפל בתאונות היא להימנע מהן. אך במידה ואלו קרו, יש לטפל בהם מיידית על-מנת להפחית את הסיכון לפתח זיהום, ולעזור לעור להחלים בצורה המהירה והמיטבית ביותר.
ההחלטה בין טיפול בבית לבין פנייה לעזרה רפואית, תלויה במספר משתנים, כגון: גודל / שטח הכוויה, עומק הכוויה ועוצמת הכוויה - מהו גודל השטח האדום והמגורה, האם מדובר בפגיעה בשכבות העמוקות של העור, והאם הופיעו שלפוחיות.
לא ניתן להגדיר כלל אצבע בנושא, אך במצבים בהם שטח הכוויה ועומקה נראים משמעותיים, יש לפנות לעזרה רפואית מיידית. עד ההגעה לעזרה, יש לשטוף את המקום במים קרים, ולבצע קירור מקומי על-ידי קרח עטוף במגבת. אין להשתמש במגע ישיר של הקרח על הכוויה, ואין להשתמש בחומרים כגון קפה "לחיטוי הפצע", כפי שרבים עושים בטעות.
אם וכאשר מדובר בפציעות קלות, ניתן להשתמש בקרמים המכילים חומרים המגנים מפני זיהום ומזרזים את החלמת הפצע.

הכותב הוא מומחה ברפואת ילדים ויועץ למותג בפנטן פלוס
תאריך:  28/12/2015   |   עודכן:  28/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ליטל פיינגרץ
כמחווה ללוח הפופולרי ביותר שלא חשוב מהי דתנו, עדיין את השכר מקבלים בראשון לחודש של הלוח הזה    אז מי שחוגג ולמי שלא חוגג, תמיד נחמד לקבל המלצות לארוחה חגיגית
דוד חרמץ, אסף משניות
"פאגלין אמר לי שיש מגיפה של כלבים ושצריך לבנות מהר תנור, כדי לשרוף אותם"
עידן יוסף
כך ניסתה חוקרת במשטרת ישראל להניא אותי מלהגיש תלונה נגד משטרת ישראל ומה עשתה המפקחת כאשר נודע לה על כך
אלי אלון
בית רוק הוקם בלב הפרדס של משפחת רוק, שהשתרע, על-פי ספרו של יצחק רוקח "פרדסים מספרים", בין רחוב לבונטין של היום לבין דרך פתח תקוה
עליס בליטנטל
המחזה "יהודים רעים" שמעלה התיאטרון הקאמרי, מעלה שאלה נוקבת שלא מותירה אף צופה ללא סערת רגשות ותהיות בקשר למהו ומיהו יהודי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il