X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם אנחנו שואפים לחברה מתוקנת ולא מושחתת הגיע הזמן להפסיק עם המצב שרשע ומושחת טוב לו. הגיע הזמן שהאחראים לחקיקה ואכיפה של חוקים שנועדו להגן על חושפי שחיתות, ידאגו לוודא כי אכן מתייחסים ברצינות ובכבוד לאותם אנשים נדירים, ומעריכים את מעשיהם
▪  ▪  ▪
אולמרט. שחיתות בצמרת [צילום: דבי היל/AP]

אין כמעט שבוע ללא חשיפת פרשיית שחיתות חמורה בישראל, אם מדובר במועצה מקומית, עירייה, רשות ממשלתית או גוף כזה או אחר שניזון ברוב המקרים מכספי ציבור.
בדרך כלל רק הפרשיות הגדולות והמתוקשרות בהם מעורבים אנשי ציבור בכירים או סכומי עתק, זוכים לתהודה תקשורתית כמו פרשת "הולילנד ואולמרט" שרק אתמול שמענו על תוצאות הערעור בעליון. חבל מאוד שהקרדיט המגיע לעיתונאי יואב יצחק מ-News1 שחשף את הפרשה "נישכח" בתקשורת.
נידמה כי בכאוס השחיתות בו נימצאת ישראל בשנים האחרונות, כשהיא "זוכה" לדירוג הגבוה והמפוקפק בעולם כמדינה מושחתת, הציבור לצערנו נידמה שהתרגל לתופעה החמורה והמסוכנת לחברה בישראל.
הבעיה החמורה באמת היא היחס כלפי מי שחושף את רוב פרשיות השחיתות, שרק מיעוטם מגיעים לתקשורת. ולידיעת הציבור, אלה הם חושפי שחיתות אמיצים ונדירים - אבירי היושר.
הזדמן לי במסגרת התנדבותי בעמותת "עוגן" המטפלת ומלווה חושפי שחיתות שנים רבות, לפגוש חושפי שחיתות, שאילו הציבור היה יודע את תרומתם היה מצדיע להם כמוני.
למרבה הצער, ברוב המקרים אותם חושפי שחיתות שהיו מוערכים מאוד במשך כל שנות עבודתם, "זוכים" ליחס מחפיר וכפוי טובה מצד מעסיקיהם, מרגע שנודע כי הם חושפי השחיתות במוסד או בגוף הציבורי בו הם עובדים. מרגע זה, הם ובני משפחותיהם עוברים סבל ממשי של נידוי וחרם כאילו היו מצורעים, וכל זאת בהתאם ל"רוח המנהלים" ובעלי השררה באותם מקומות, שדואגים לסמן ולנדות את אותם חושפי שחיתות.
אם חשבנו בתמימותנו שהמדינה תתמוך ותסייע לאותם אבירי יושר אמיצים ונדירים, תלווה אותם ותידאג שלא יפגעו בהם במקום עבודתם ובכלל, והמושחתים הם שיהיו מוקצים ונירדפים, מסתבר שהמצב הפוך.
חוקים שנועדו לסייע לחושפי שחיתות לא נאכפים, ואם סוף-סוף הם זוכים לצווי הגנה, התהליך לא פשוט, ארוך ומייגע, ומה קורה במשך כל אותם שנים, מרגע שנחשפו? בדרך כלל מצבם מידרדר בכל היבט.
רק כאשר ניקבע ע"י מוסדות האכיפה ובתי המשפט לאחר שנים כי תרומתם של אותם חושפי שחיתויות הייתה מכרעת וראויה לכל שבח, ואותם מושחתים מורשעים בדין, ניזכרים לבדוק מה עלה בגורלם של חושפי השחיתות שצריכים לשרוד כלכלית ובכלל, ולעבור מסכת השפלות השמצות וסבל בכל תחומי חייהם.
אם אנחנו שואפים לחברה מתוקנת ולא מושחתת הגיע הזמן להפסיק עם המצב שרשע ומושחת טוב לו. הגיע הזמן שהאחראים לחקיקה ואכיפה של חוקים שנועדו להגן על חושפי שחיתות, ידאגו לוודא כי אכן מתייחסים ברצינות ובכבוד לאותם אנשים נדירים, ומעריכים את מעשיהם בניקוי החברה ממושחתים.
כיום המצב הוא רחוק מלהיות משביע רצון בנושא. אותם חושפי שחיתויות זוכים לסיוע מעמותות כמו "עוגן", שכל בעלי התפקידים בעמותה עושים זאת בהתנדבות מלאה ללא משאבים ותקציבים חיצוניים.
הגיע הזמן שיבינו כי חושפי השחיתויות הם נכס אסטרטגי ליושרה וחסינותה של החברה בישראל.

הכותב הוא מומחה לתקשורת שיווקית דוברות והסברה.
תאריך:  30/12/2015   |   עודכן:  30/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הגיע הזמן לדאוג לחושפי השחיתות במדינה
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
ללא ספק- ובושה גדולה שבכלל צר
קורןנאוה טבריה  |  31/12/15 08:34
2
עוד לא הגיע הזמן
אהרון שחר  |  1/01/16 21:19
3
גרסטל שופטת ומנהיגה
משפטן  |  2/01/16 11:35
 
- למשפטן
אהרון שחר  |  3/01/16 22:38
 
- תגובה למשפטן חושף השחיתות
מוטי קפלן  |  13/01/16 14:25
4
כתבה ראוייה לשמה
מלווה חושפי שחיתו  |  4/01/16 06:19
5
בימ"ש מינהלי נועד לחשוף שחיתות
עיניה  |  4/01/16 17:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת אולמרט
ראובן לייב
חשיפת פרשת השחיתות של אולמרט באתר "News1" קוצרת עכשיו את פירותיה. גם לאחר שהופחת עונשו על-ידי בית המשפט העליון - הרשעתו עדיין נותרה על-כנה, והיא אפילו התבקשה מאליה
מנחם רהט
אהוד אולמרט, האיש שכמעט חיסל בזחיחות דעת את המפעל הציוני, חושף את פשעיו המדיניים: מדינת אויב פלשתינית-דאעשית בקווי 67', ויתור מלא על הר-הבית, הכותל והעיר העתיקה, ועוד
יואב יצחק
דרשה כ-4-3 מיליון דולר לתקופה של חמש שנים    החלטתה של זקן לשבור שתיקה ולהסגיר את אולמרט לא נבעה מחמת זלזול מצדו של אולמרט או יחס מעליב כלפיה וכלפי בני משפחתה, ולא נוכח רצונה "להתנקות" ו"להיטהר", אלא נבעה בעיקרה מתאוות בצע שלא ידעה שובע: כסף, כסף, ועוד כסף
איתמר לוין
אומרת בתוכנית "עובדה": חיברנו בין הארגונים על-מנת ליצור עודף    רומזת ששיקרה עבור אולמרט בפרשת החשבוניות בליכוד    מספרת שאולמרט לא התקשר אליה אחרי פסק הדין בירושלים
אריה אבנרי
בימים אלה מנסה זקן המושחתת למנף את העבריינות הבלתי פוסקת שלה לצורך עשיית כסף באמצעות הרצאות מתחסדות שבהן היא מנסה למרק את עצמה בפומבי ולהטיל את כל הבוץ על הבוס שלה לשעבר, אולמרט שעומד על סף כליאה מאחורי סורג ובריח לתקופה ממושכת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il