X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
משרדי הנהלת החברה להגנת הטבע בת"א [צילום: אלי אלון]
הבחירות בחברה להגנת הטבע
תעלומה: מהו מספר המצביעים שהצביעו בבחירות למועצת החברה להגנת הטבע שנערכו ב-21.12.15 ומהו אחוז המצביעים מתוך כלל בעלי זכות הבחירה שמימשו זכותם והצביעו ומדוע מבין אלפי בעלי זכות הבחירה הציגו רק ארבעה מועמדים את עצמם לוועדת הביקורת ונבחרו באופן אוטומטי ללא בחירות

ביום שני 21 בדצמבר 2015, נערכו בחירות למועצת החברה להגנת הטבע. ועדת הבחירות פרסמה בתום הבחירות באתר החברה להגנת הטבע את פרוטוקול סיכום הבחירות ואת רשימת המועמדים שנבחרו, אך משום מה, לא פרסמה נתון חשוב שוועדות בחירות ציבוריות נוהגות לפרסם: מהו מספר המצביעים שהצביעו ומהו אחוז המצביעים מתוך כלל בעלי זכות הבחירה שמימשו זכותם והצביעו.
לא ברור לי מדוע ועדת הבחירות למועצת החברה להגנת הטבע לא פרסמה בסיכום הבחירות נתון חשוב כמו מהו שיעור ההצבעה ומה היה מספרם של המצביעים. אני יוצא מתוך הנחה שאי פרסום נתון זה נובע מתום לב או אולי מתוך מחשבה שאין חשיבות לפרסמו לציבור. הבחירות אגב היו ממוחשבות וניתן לשלוף נתונים אלה תוך דקות.
פניתי לדובר החברה להגנת הטבע באימייל שהעתקו נמצא ברשותי בשאלה פשוטה: כמה אנשים הצביעו בבחירות למועצת החברה ומה שיעורם מכלל מספר בעלי זכות הבחירה? אך הוא לא השיב לשאלתי זו והסתפק בתגובה כללית שתובא בהמשך הכתבה.
איני טוען לאי חוקיות הבחירות ואינני נכנס לצדדים המשפטיים של הבחירות. אבל אם אחוז המצביעים בבחירות למועצת החברה להגנת הטבע היה 10% בלבד או אפילו 20% בלבד מכלל בעלי זכות הבחירה, יש כאן על פניו עניין של נראות וטעם לפגם.

אז בכל זאת מה שיעור אחוז ההצבעה

וזאת לדעת הבחירות למועצת החברה להגנת הטבע הן חשובות, שכן מועצת החברה להגנת הטבע בוחרת למעשה את הוועד המנהל של החברה להגנת הטבע ובעקיפין גם את בעלי התפקידים הבכירים. אם נשווה את הדברים למוסדות הנהגת השלטון שלנו במדינה, הרי מועצת החברה להגנת הטבע היא הכנסת וועד המנהל של החברה היא הממשלה.
על-פי תקנון ועדת הבחירות למועצת החברה להגנת הטבע, "רשאי לבחור למועצת החברה מי שהיה חבר בעמותה 12 חודשים לפחות קודם לישיבת האספה הכלכלית (לעריכת הבחירות)". מאחר שבחברה להגנת הטבע חברים, כך אני מעריך, כ-60,000 בתי אב ואולי אף יותר. אני מסיק שבעלי זכות הבחירה לבחור למועצת החברה להגנת הטבע מסתכמים באלפי איש רבים. כמה אחוז מתוכם הצביעו? זה באמת מסקרן וחשוב שיפורסם.
על-פי מה שאני שומע, שיעור המצבעים היה קטן ביותר. יש המסבירים זאת בעובדה, כי בכל הארץ הוצבה קלפי אחת בלבד. הקלפי הוצבה באולם "המכביה" ברמת-גן. שעות פתיחתה היו בין 10 בבוקר לארבע אחר-הצהריים, שעות בהן אנשים נמצאים בעבודה בדרך-כלל. לא ברור לי מדוע הוצבה רק קלפי אחת בלבד במרכז הארץ ולא הוצבו קלפיות באזורים אחרים בארץ כמו למשל באזור הצפון, באזור הדרום ובאזורים אחרים.
על פניו לא ניתנה כאן זכות הצבעה שווה לכלל אלפי בעלי זכות הבחירה, שכן לא סביר ולא הגון שחברי החברה להגנת הטבע הזכאים ורוצים להצביע המתגוררים למשל באילת או במטולה או אפילו בחיפה, ייסעו הלוך ושוב ועוד על חשבונם מרחק שעות רבות במיוחד לרמת גן כדי להצביע. למעשה, אם אני מבין נכון, נמנע מהם להצביע גם אם רצו. גם שעות פתיחת הקלפי היחידה בארץ (16:00-10:00) בשעות בהן אנשים עובדים בדרך-כלל לא איפשרה לאנשים רבים שעובדים להצביע.

הקלפי היחידה הוצבה באולם בו נערך כינוס בתשלום

ואם לא די בכך, הקלפי היחידה בכל הארץ בבחירות למועצת החברה להגנת הטבע, הוצבה בכניסה לאולם המכביה ברמת-גן במסגרת הכינוס השנתי של החברה להגנת הטבע "כינוס ישראל לטבע ושנערך באותה עת במקום. הקלפי הוצבה צמוד לדלפק הרישום וקבלת הפנים לכינוס. הכינוס היה בתשלום של כמה עשרות שקלים ובהרשמה מוקדמת (עובדי החברה להגנת הטבע נדמה לי היו פטורים מתשלום).
אמנם חבר / חברה להגנת הטבע שרצה להצביע גם אם לא שילם דמי השתתפות לכינוס, היה יכול לעשות זאת, אבל הסיטואציה שנוצרה ומיקום הקלפי (הייתי שם ראיתי את הדברים במו עיניי), היא כזו שחלק ניכר מהמצביעים בבחירות למועצת החברה להגנת הטבע, היו אנשים שנרשמו לכינוס ושילמו דמי השתתפות לכינוס. יצוין, כי המשתתפים בכינוס הם ברובם עובדי החברה להגנת הטבע וסניפיה או פעילים סביבתיים אחרים הקשורים לחברה להגנת הטבע או שהוזמנו על ידה.
כמה חברים בחברה להגנת הטבע סיפרו לי, כי לא קיבלו הודעה מיוחדת לבוחר ולמעשה ידעו על הבחירות רק יומיים לפני הבחירות. עם זאת, יש לציין כי הודעה על הבחירות הופיעה במגזין "ירוק" המופץ בין חברי החברה להגנת הטבע. כל מי שהתייצב להצביע למועצת החברה להגנת הטבע לאחר הזדהות בתעודת זיהוי, קיבל דף נייר ובו רשימה של 71 איש, מתוכם היה רשאי להצביע עבור 40 מועמדים.
בסופו של יום, על-פי הודעת ועדת הבחירות, נבחרו 70 המועמדים ברשימה ולמעשה כל המועמדים ברשימה להוציא אחד נבחרו. אם אני מבין נכון מפרוטוקול ועדת הבחירות, כל מועמד שקיבל 10 קולות לפחות, נבחר למועצת החברה להגנת הטבע. שימו לב שוב לנתון. כל 70 המועמדים ברשימה נבחרו. היה מספיק שיקבלו רק 10 קולות! כדי שיבחרו למועצת החברה להגנת הטבע וכל זאת, כאמור, מתוך אלפי בעלי זכות בחירה.

חברי ועדת הביקורת נבחרו ללא בחירות באופן אוטומטי

בשעות הבוקר במושב פתיחת כנס ישראל לטבע וסביבה 2015 שנערך באולם המכביה במקביל לבחירות באותו מקום, הודיע מנכ"ל החברה להגנת הטבע, משה (קושה) פוקמן, כי הוא קורא להצביע לבחירות למועצת החברה להגנת הטבע שהתקיימו במהלך שעות הכינוס באולם סמוך, והודיע כי לא יערכו בחירות לוועדת הביקורת, שכן רק ארבעה! חברים הציעו עצמם לוועדה זו.
ומאחר שלוועדת הביקורת יכולים להיבחר חמישה חברים, נבחרו ארבעת המתמודדים לוועדה באופן אוטומטי ללא בחירות או הצבעה. הארבעה שנבחרו אוטומטית לוועדת הביקורת, כפי שנמסר בפרוטוקול ועדת הבחירות, הם: משה הבדלה, יצחק מצא, משה סיגליס, שלמה שעיו. גם אם מדובר בהליך חוקי, יש טעם לפגם כשאנשים נבחרים באופן אוטומטי ללא בחירות וצריך גם לשאול ולברר איך וכיצד מתוך אלפי חברים הזכאים להציג את מועמדותם, רק ארבעה חברים! הציעו עצמם לתפקיד חבר ועדת הביקורת. וזאת לדעת וועדת הביקורת בחברה להגנת הטבע הוא גוף חשוב ביותר, שכן תפקידו לפקח על תקינות פעילות והתנהלות החברה להגנת הטבע לארבע השנים הקרובות. ואם יש צורך, עליו להתריע על פעילות לא תקינה.

תגובת דב גרינבלט - דובר החברה להגנת הטבע

פניתי לדובר החברה להגנת הטבע עוד בסוף השבוע שעבר ואף שלחתי לו את טיוטת הכתבה באופן כללי כדי שיגיב ויעיר הערותיו. הפניתי אליו כמה שאלות ובהן: מה היה מספר בעלי זכות הבחירה למועצת החברה להגנת הטבע ומה היה אחוז ההצבעה, מדוע הוצבה בבחירות בכל הארץ רק קלפי אחת בלבד. למה הקלפי היחידה שהוצבה הייתה פתוחה רק משעה 10 ועד שעה ארבע אחר-הצהריים, שעות בהן נערך כנס ישראל לטבע וסביבה. איך מוסברת העובדה, כי לוועדה כה חשובה כמו ועדת הביקורת, הציגו את מועמדותם רק ארבעה חברים מתוך אלפי חברים.
הדובר במקום לענות לשאלות, שלח אליי תגובה כוללנית ולמעשה לא ענה על רוב השאלות הספציפיות ששאלתי אותו וזו תגובתו של דובר החברה להגנת הטבע כפי שנשלחה אליי: "במציאות של היום, בה כמעט לכל אחד יש גישה לאינטרנט ולרשתות החברתיות, אפשר להציג כל סיפור באחת משתי הדרכים - המעוותת, הבלתי מדויקת, המגמתית, לעומת הדרך האמתית והעובדתית. לצערי, בחרת באפשרות הראשונה, אנחנו נציג את הדרך השנייה. הבחירות למועצת החברה להגנת הטבע התקיימו באופן מופתי, שקוף, פתוח ופומבי, תוך פיקוח ובקרה של כל הגורמים הרלוונטיים, בכללם מבקר הארגון. אך טבעי היה לקיים את הבחירות בכנס השנתי של הארגון, מה שהתברר כהחלטה נכונה, שהוכיחה את עצמה בצורה הטובה ביותר. הבחירות פורסמו בכל האמצעים של החברה להגנת הטבע, במקום בולט ובלתי נותן לפספוס, במשך שבועות רבים, לקראת הכנס".

תאריך:  31/12/2015   |   עודכן:  31/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 זכות הצבעה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבחירות בחברה להגנת הטבע
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
החברה להגנת הטבע
איל  |  31/12/15 18:26
2
הקרן לישראל חדשה השתלטה
חשדנית  |  1/01/16 11:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
ביקורת בעולם הערבי על הקואליציה האיסלאמית שהקימה סעודיה באחרונה למלחמה בטרור. עד עתה לא נקבעו משימות ויעדים לקואליציה וסעודיה עצמה מאפשרת קיום של מערכת הסתה ושנאה בשטחה
ארי בוסל
עוד נרגיש את כוחה של תנועת החרם והשנאה, הדה-לגיטימציה, דה-הומניזציה ודמוניזציה הפועלת נגדנו ללא החרש, ללא סופי שבוע "סודיים בהחלט" ומתוקשרים עוד יותר, ללא עשרות מיליונים אך עם שנאה תהומית רבת שנים - אנטישמיות טהורה לה נוספה שנאה עצמית
אברהם פכטר
המפלצת הארכיטקטונית על הגבעה הצופה על ירושלים, תישאר לעד כעדות לשחיתות המוסדית הגדולה ביותר של הדור, ופסק הדין המרשיע יישאר כעדות למשפט השחיתות הגדול והמשפיע של שנת 2015
אריאל י. לוין
השבוע מלאו שנתיים לתחילת המתקפה של דאעש על הערים העירקיות רמאדי ופלוג'ה - אירוע המפנה ששם את הארגון על המפה העולמית. כיצד זה החל, מדוע זה נמשך והאם זה יסתיים?
יעקב עמר
בעיני פסק הדין המזכה היא מורה דרך והנחייה לכל מושחת: התעלם מהשחיתות עצמה והתרכז בספק הסביר. מלא בשחיתותך את הכוס כמעט עד סופה אך השאר טיפה ל"ספק סביר" שהוא ורק הוא יצילך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il