X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נשיא רוסיה נוקט מדיניות תקיפה שמטרתה לחזק את מעמדו של הנשיא הסורי בשאר אסד לקראת חידוש השיחות על יישום מפת הדרכים בסוריה. האסטרטגיה הרוסית היא להחליש ולפצל ככל האפשר את האופוזיציה הסורית כולל באמצעות סיכולים ממוקדים
▪  ▪  ▪
פוטין עם הגנרל מקסימוב [צילום: Alexei Druzhinin/Sputnik, Kremlin Pool Photo via AP]

שליח האו"ם המיוחד לעניין סוריה, סטיבן דה מיסטורה, קבע את תאריך ה-25 בינואר למועד הבא של חידוש השיחות על יישום החלטת מועצת הביטחון 2254 בנושא מפת הדרכים להסדר מדיני בסוריה אך נראה כי לקראת הדיונים, רוסיה בשיתוף עם אירא וסוריה, פועלת באופן אינטנסיבי בשטח כדי לשפר עמדות ולנסות לשנות את מאזני הכוחות לטובתו של הנשיא הסורי בשאר אסד.
מישור הצבאי
האסטרטגיה הרוסית היא כי הצבא הסורי, בסיוע של לוחמים מחיזבאללה ויועצים של "משמרות המהפכה" האירניים, צריך להשיג מקסימום של הישגים צבאיים בלחימה בשטח לפני תחילת השיחות בז'נווה ב-25 בינואר. וכן, במהלך השבוע החולף הצליח הצבא הסורי להשיג שליטה בשני הכפרים חווארין ומהין מדרום לעיר חמץ ושחרר אותם מידי כוחות דאעש.
אולם ההישג היותר גדול שלו היה בדרום סוריה, באזור מחוז דרעא, שהשלטון הסורי מתייחס אליו כקו ההגנה הדרומי על הבירה דמשק.
הצבא הסורי הצליח להשתלט בימים האחרונים על חלקים נרחבים של העיר שיח' מסכין במחוז דרעא בפעולת התקפה גדולה בסיוע אווירי של חיל-האוויר הרוסי.
הייתה זו המתקפה הגדולה הראשונה של הצבא הסורי בדרום המדינה מאז החלה המעורבות הצבאית הרוסית בסוריה ב-30 בספטמבר 2015. במקביל פועלת רוסיה באמצעות חיל-האוויר שלה כדי לחסל את ארגוני האופוזיציה הסורים, כולל ארגונים הנחשבים ל "מתונים", אחת ההצלחות הגדולות שלה הייתה חיסולם בדמשק, באמצעות הפצצה מהאוויר, של כמה מבכירים של פלגי האופוזיציה הסורית ובראשם זהראן עלוש, ראש ארגון "ג'יש אלאיסלאם" הנחשב לאחד מארגוני האופוזיציה הסורית הגדולים המונה כ-20 אלף לוחמים.
במישור המדיני
רוסיה נותנת גיבוי מדיני לצעדיה הצבאיים בשטח ויוצאת בגלוי נגד סעודיה וההחלטות שהתקבלו ב"וועידת ריאד", וועידת פלגי האופוזיציה הסורית, לפני כשבועיים.
שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב הצהיר בסוף השבוע שעבר כי ארגוני האופזיציה הסורית הגדולים "ג'יש אלאיסלאם" ו"אחראר אלשאם" הינם ארגוני טרור שאין להם מקום בשולחן המשא-ומתן.
השלב הבא של הדיונים ליישום מפת הדרכים אמור לכלול משא-ומתן בין משלחת של האופוזיציה הסורית לבין נציגי המשטר הסורי של בשאר אסד על תקופת המעבר ועריכת בחירות לנשיאות ולפרלמנט אך רוסיה מתנגדת להשתתפותם של חלק מנציגי האופוזיציה הסורית במשלחת למשא-ומתן. היא דורשת שבמשלחת ישתתפו גם נציגים של המורדים הכורדים ושל פלגים נוספים הנחשבים למקורבים למשטר הסורי.
עדיין גם לא הושלמה קביעת הרשימה של פלגי האופוזיציה הסורית הנחשבים לארגוני טרור שאמורה להימסר לאו"ם, עד כה הוכללו ברשימה 163 ארגונים דבר שמעיד יותר מכל על הקושי לנהל משא-ומתן עם האופוזיציה הסורית למציאת הסדר מדיני בסוריה.גם המתיחות הנמשכת בין רוסיה לטורקיה מחזקת את בשאר אסד שכן טורקיה נחשבת למתנגדת נחרצת לשלטונו.
רוסיה סיכלה את הכוונה הטורקית להקים אזור חיץ בצפון סוריה והיא מגישה סיוע למורדים הכורדים נגד טורקיה שפועלת ביחד עם סעודיה וקטר נגד משטרו של בשאר אסד.
החלטת מועצת הביטחון בדבר אימוץ מפת הדרכים להסדר מדיני בסוריה העניקה לראשונה אופק מדיני למלחמת האזרחים העקובה מדם בסוריה אולם הדרך ליישום מפת הדרכים היא קשה ומורכבת.
נראה כי ההבנה בין רוסיה לארצות הברית על הצורך במציאת הסדר מדיני למשבר בסוריה איננה מספיקה כדי להביא את המהלך המדיני לקראת סיום ורוסיה חושפת עתה את כוונותיה האמיתיות, המתואמות עם אירן, שהן לנסות ולכפות הסדר מדיני בהתאם לאינטרסים שלה שהם בראש ובראשונה המשך הישארותו של הנשיא בשאר אסד על כס השלטון.
הרושם הוא כי לאסטרטגיה הרוסית יש הישגים, בזירת הלחימה נוצרו שני צירים הפועלים נגד האופוזיציה המזויינת למשטרו של בשאר אסד.
מחד-גיסא, הקואליציה הבינלאומית בראשות ארה"ב תוקפת את יעדי דאעש ו "ג'בהת אלנוצרה" ומאידך-גיסא, רוסיה בסיוע אירן, לוחמי חיזבאללה וכוחות הצבא הסורי נלחמים בפלגי האופוזיציה הסורית האחרים הנחשבים ל "מתונים" יותר.
בפועל, הנשיא בשאר אסד הוא המרוויח העיקרי מהמצב שכן הפעולות הצבאיות האלה מחלישות את כוחה של האופוזיציה הסורית. האופוזיציה הסורית בלחץ, היא מציבה עכשיו דרישות מהמשטר הסורי כדי להמשיך בתהליך יישום מפת הדרכים, היא דורשת נקיטת צעדים בוני אמון כמו שחרור עצורים של האופוזיציה הסורית מבתי הכלא בסוריה, הפסקת אש באזורים מסוימים והפסקת ההפצצות האוויריות של רוסיה ומטוסי חיל-האוויר הסורי.
הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין הצליח באמצעות המעורבות הצבאית הרוסית האינטנסיבית בסוריה ליצור מגמה חדשה של איזון הכוחות ושיפור מצבו של המשטר הסורי שעמד בפני קריסה עד לפני שלושה חודשים.
פוטין מפעיל כעת לחץ צבאי בשטח על האופוזיציה הסורית כדי שתגמיש את עמדותיה כלפי משטרו של בשאר אסד. האופוזיציה הסורית הנתמכת על-ידי הציר טורקיה-סעודיה-קטר היא נחרצת נגד המשך הישארותו של בשאר אסד בשלטון ופוטין מנסה להחלישה באופן שיטתי באמצעים שונים שכוללים גם סיכול ממוקד בראשי האופוזיציה הסורית כדי להגיע לשולחן הדיונים המדיני עם קלפים חזקים יותר.

תאריך:  03/01/2016   |   עודכן:  03/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פוטין מחזק את בשאר אסד
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מעמדו של אסעד איתן. ככל שזה
הגוי..  |  3/01/16 15:44
2
יוני היקר
כבש 44  |  3/01/16 15:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמה בסוריה
יוני בן-מנחם
מועצת הביטחון אישרה לראשונה מתווה להסדר מדיני לסיום מלחמת האזרחים בסוריה. מדובר בניצחון של הציר הרוסי-אירני אולם הדרך ליישום ההסדר עדיין רחוקה מאוד
אריאל י. לוין
זירות הלחימה בסוריה ועירק אינן שקטות אפילו לרגע: דאעש והמערב, דאעש והכורדים, אסד והאירנים, חיזבאללה והמורדים - כולם בתוך הקלחת הרותחת, כאשר הגבולות בין שתי המדינות נעלמו מזמן
יוני בן-מנחם
המצב בסוריה ממשיך להסתבך בגלל התנגדות רוסיה וארגון "ג'בהת אלנצורה" להחלטות "ועידת ריאד". הנשיא בשאר אסד שוב מרוויח זמן נוסף על כס השלטון
יוני בן-מנחם
ועידת האופוזיציה הסורית החליטה כי סילוק בשאר אסד הוא תנאי לכל הסדר מדיני בסוריה. רוסיה, סוריה ואירן מתנגדות להחלטה שאמורה לסבך עוד יותר את הסיכויים לסיים את מלחמת האזרחים בסוריה
אריאל י. לוין
אז אלו היו המכבים נגד היוונים. היום יש במזרח התיכון שורה ארוכה של מוקדי סכסוך אחרים, ובחרנו להצביע על המרכזיים שבהם
רשימות נוספות
רוסיה ירתה טילים מצוללת לעבר יעדי דאעש  /  איציק וולף
יעלון: מודאג מהאירנים בסוריה  /  עידן יוסף
כתישה רוסית  /  עידן יוסף
האם תצליח וועידת ריאד?  /  יוני בן-מנחם
ניגוד האינטרסים של פוטין וארדואן  /  יוני בן-מנחם
נתניהו מאשר  /  אריאל י. לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il