X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השמאל כבר התחיל בחגיגות ההסתה וההכפשה שלו, מיד אחרי שנודע על האש שפרצה במשרדי ארגון בצלם בירושלים. אבל אז אירע תקר לא צפוי: החקירה העלתה כי מקור האש הוא קצר חשמלי! בינתיים כבר ידע שלום עכשיו מי בדיוק אחראי לדליקה, וזהבה גלאון כינתה את נתניהו "ברון ההסתה, השנאה והאש"
▪  ▪  ▪
דיווחי שווא. משרדי בצלם בירושלים [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
   עידן יוסף
נבדק גורם האש בבניין בו שוכן "בצלם"

מסתמן: קצר חשמלי גרם לדליקה
איציק וולף
חגי אלעד, מנכ"ל ארגון בצלם שמשרדיו נשרפו כליל אמש טען כי הוא מסרב להתייחס לספקולציות אודות סיבת הדליקה עד לסיום החקירה * "אווירה של הסתה קשה ומסוכנת נגד פעילי זכויות אדם בשטחים"
לרשימה המלאה

צרות, כידוע, באות בצרורות. מסתבר שכלל עתיק זה חל גם על מי שעוסקים במצוות, גם לצורך קבלת פרס ממדינות האיחוד האירופי.
עוד בטרם התאוששה קהיליית ארגוני השמאל לזכויות האדם הפלשתיני, מתחקיר "עובדה" (שחשף כיצד פעיל ארגון "תעאיוש" הסגיר למנגנוני הביטחון של הרשות הפלשתינית, סוחר קרקעות פלשתיני שביקש למכור קרקע ליהודים, והאיש עונה והוצא להורג), וכבר התפוצצה לה בפניהם של יצרני השנאה מהשמאל הקיצוני, עלילת הצתת משרדי ארגון "בצלם" בירושלים.
חוקר הדליקות מסר כי ככל הנראה מדובר... בקצר חשמלי, והוא אשר גרם לדליקה הגדולה. הכתב של רשת ב' שמסר על כך הבוקר במסגרת התוכנית "הכל דיבורים" של עדי מאירי ובני טייטלבאום, נחקר בידי שני מגישי התוכנית המאוכזבים שתי וערב, בדבר אמינות המידע שבידיו, ונאלץ לחזור על המידע המאכזב שלוש פעמים.
במהדורה האינטרנטית של עיתון הארץ, נאלצו העורכים ההמומים להתנחם רק בשביב התקווה הבא: "בשרותי הכבאות מדגישים כי מדובר בממצאים ראשוניים והחקירה נמצאת עדיין בראשיתה".
נקל להבין את האכזבה הגדולה שירדה על מחנה השמאל המוכה. פתאום גוועה בדמי ימיה עלילת שריפת משרדי "בצלם". וכמי שאמונים (כפי שלמדנו להכיר לאחרונה) על השוואות פופולריות לתקופת המשטר הנאצי, כבר יכולנו לקרוא הבוקר את תגובותיהם של כמה ממאוכזבי המחנה המצטמק, שהזדרזו להשוות את הקצר החשמלי לשריפת הרייכסטאג!
בלילה, מיד כאשר פרצה הדליקה בבניין שבו נמצאים משרדי "בצלם", נמסר ממכבי האש כי "קיים חשד להצתה". דיווח ראשוני שיגרתי, שמוקדם עדיין להסיק ממנו מסקנות, אם לשפוט מעשרות מקרים דומים שבהם נמסר דיווח שכזה.
אבל ההודעה המוקדמת הזו הספיקה לאלה שרק המתינו לאיזושהי הזדמנות להתנפל על "הימין הפשיסטי", המתנכל לצדיקי הארגונים ההומניסטיים. ואמנם גרגורי ההנאה מן ההצתה בירושלים, שבקעו מירושלים, הציפו מיד את אמצעי התקשורת המפרגנים.
מעניין, דווקא ארגון "בצלם" שמשרדיו עלו באש, הגיב בצורה זהירה. "אם יתברר כי אכן מדובר בהצתה מכוונת, הרי שאי-אפשר לראות אותה במנותק מגל ההתקפות וההכפשות כנגד ארגוני זכויות האדם" - נאמר בהודעת הארגון.
אבל היו מי שרק ציפו בכליון עיניים להזדמנות להשפריץ את מנת ההכפשה הקולקטיבית הקבועה שלהם. ארגון "שלום עכשיו" לא רק שאץ-רץ להגיב, הוא גם הצביע מיד לעבר האשמים בהצתה. "האחראים הם שרי הממשלה ובראשם בנימין נתניהו", פסקו בלשי שלום עכשיו. מה יש לומר, הרקיול פוארו ושרלוק הולמס יכלו ללמוד תורה מחבריו של יריב אופנהיימר.
מובן שגם מקומו של ראש הרשימה הערבית המשותפת, ח"כ איימן עודה, לא נפקד. מי ששמר על דממת אלחוט מופתית בפרשת הרצח של נשאת מלחם, החזיר לעצמו באורח פלא את כושר הדיבור: "אנחנו לא יודעים מי השליך את הגפרור, אך המקור לאש שהוצתה הלילה במשרדי בצלם היא הממשלה והעומד בראשה שמנהלים קמפיין הסתה נגד ארגוני זכויות האדם".
אבל שלא תהיה אי-הבנה. בתואר המדורגת מספר 1 במצעד ההסתה, מחזיקה ללא עוררין ראשת מרצ, ח"כ זהבה גלאון. גם היא שלא נשמעה בפרשת הרוצח מערערה, הגיבה בפוסט נרגש בפייסבוק, אולי משום שהיא עצמה עמדה בראש ארגון בצלם בראשית דרכו.
"אפשר לשרוף את המשרד, את הניירות, את הארכיונים, אבל אי-אפשר לשרוף את בצלם", השתפכה גלאון. כמובן שהיא גם התפנתה לרקוד על ההצתה (שלא היתה), כדי להפיק אולי מעט רווחים פוליטיים. לכן תקפה את הימין המדרדר את המדינה לפשיזם ואת נתניהו כינתה "ברון ההסתה, השנאה והאש".
שלא תתפלאו אם אחד מערוצי הטלוויזיה, 10 או 2, יגלה כי החשמל הבוגדני הזורם בבניין שבו נמצאים משרדי בצלם, הוא בעל עבר ימני ידוע, חובש כיפה ובעבר התגורר תקופה קצרה בהתנחלות לא חוקית.

תאריך:  11/01/2016   |   עודכן:  11/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איזו אכזבה - לא הייתה הצתה...
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
איזו
שמ  |  11/01/16 21:21
2
יש להם ממי ללמוד.
אהוד פרלסמן  |  12/01/16 02:41
 
- צודק לחלוטין!
ישראל רוזנבלט  |  12/01/16 13:12
3
זהבה'לה ההיסטרית אינה מבחינה
בין אמת לכזבים  |  12/01/16 08:11
4
דייקת בכל
דרור5  |  12/01/16 08:37
5
אל ! אל ! ישראל !
יופי,ישראל,יופי.  |  12/01/16 09:14
 
- למגיב#5: זה קצה הקרחון הנפשע. ל"ת
שאר95% הם שם!  |  12/01/16 14:37
6
לא נקבע שלא היתה הצתה
טיל אוילנשפיגל  |  12/01/16 11:42
7
איזה מזל של שרפה
מ.  |  12/01/16 17:57
8
המציתים היו אלה שגרמו לקצר-כדי
קורןנאוה טבריה  |  13/01/16 12:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
הסדרי טיעון הם כורח, שכן בלעדיהם בתי המשפט יסבלו מסחבת קשה והצדדים יספגו עינוי דין. לצד זאת, יש להקפיד על עשייתם רק כאשר הם מוצדקים ובמידת הצורך להסבירם לציבור
נסים גבאי
הוכשרה הדרך בישראל לשתי מפלגות בלבד    שאחת הרעות החולות של הדמוקרטיה הישראלית טמונה עמוק במצב הבלתי אפשרי של אינסוף מפלגות
איתן קלינסקי
עוד חודש אביחי מנדלבליט הוא היועץ המשפטי החדש, שיחליף את היועץ המשפטי יהודה וינשטיין. חודש לפני כניסתו לתפקיד מבהיר לנו אביחי שהוא המיועד להיות נחוש בתפקיד המלבין הלאומי
אלברט שבות
כך נולד הצורך במונח "ימין שפוי" שיבדיל את הימין המצולק בנפשו אך החכם והרציונלי, מהימין התמהוני המשוגע שמוכן, רחמנא ליצלן, לשלם ולהתחייב עבור דעותיו!
נאוה קורן
עובדתית, למרות הרצח הצליח נתניהו לסגור פער של 30% בסקרי דעת הקהל ולנצח את שמעון פרס שיודה בפני שלום ירושלמי מאוחר יותר, ב-20.9.96 מעריב: "אם רבין היה מתמודד מול ביבי, הוא היה מפסיד בפער של שמונה מנד"טים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il