X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אף שמינויו של אריה דרעי לשר הפנים הוכשר בסופו של דבר - לא נעלמה ממנו הסתייגות המכשיר. היה זה היועץ המשפטי לממשלה שקבע בעצמו כי המינוי "מעורר קשיים משפטיים"
▪  ▪  ▪
אריה שרעי. פגיעה בטוהר המידות [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

חזרתו של אריה דרעי לזירה הציבורית אינה מוסיפה כבוד למדינה. יתר על כן: יש בה אפילו פגיעה אנושה בטוהר המידות הראוי שיהיה לה.
דרעי אומנם שילם את חובו לחברה, אך בכל זאת נותר בה ממש כמוקצה. מינויו החוזר לתפקיד שר הפנים לא היה מתאפשר במדינה מתוקנת. לא מוסרית, ואף לא משפטית.
אחרי ככלות הכל, מי שהורשע בעבר בפלילים, ראוי לפחות למען הסדר הטוב להיות מורחק מהמינהל הציבורי, גם לאחר שריצה את עונשו וכשכתם הקלון כבר הוסר מראשו.
לא בישראל, שבה משק הכספים של המדינה חוטא לא אחת לטוהר המידות שלה, באין פוצה פה ובאין מצפצף. שרים שסררו ועברו על החוק - מוכשרים מחדש לחזור לסורם, וכך מתנהל לו סדר היום בשלווה ורגיעה, כאילו בעצם, דבר לא אירע.
הכשרת השרץ
אף שמינויו של דרעי הוכשר, בסופו של דבר, הוא לא נעשה בלב שלם. בסוף השבוע שעבר מסר היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, את חוות-דעתו המשפטית, לפיה מינוי דרעי לתפקיד שר הפנים "אינו לוקה באי-סבירות קיצונית".
בצד קביעה זו, היה זה וינשטיין עצמו שסייג וציין, במפורש, כי המינוי "מעורר קשיים משפטיים". אכן, מלים כדורבנות. שהשומע אותן - אוזניו תצילנה. מדוע, לעזאזל, היה בהן כדי להכשיר את השרץ?
בשורה התחתונה ראוי לזכור שזה לא רק החשד הבסיסי, כמו העניין המוסרי. אחרי ככלות הכל, אריה דרעי מעל באמון הציבור, לקח שוחד, ועכשיו רוצה שנחזיר אותו לאותו תפקיד בדיוק, עם אותה אחריות כמקודם. אלא שזה לא רק איננו כשר - זה, במחילה מכבודכם, גם מסריח!.

תאריך:  12/01/2016   |   עודכן:  12/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא כשר וגם מסריח
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יש לי הצעה.
אונגארד  |  12/01/16 14:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שייקה מרום
החלטת הממשלה השבוע הינה נקיטת קו ברור של מדיניות מאקרו, המעדיפה הקטנת חסמים כלליים, בכדי לעזור לחיזוקם של העסקים הקטנים והבינוניים, המהווים קטר צמיחה חשוב במשק. זוהי גישה שהוכחה במדינות רבות ב-OECD כטובה יותר במונחים של עלות-תועלת
איתמר לוין
שנת מאסר בפועל על שרשרת עבירות שוחד, הפרת אמונים, הדחת עד ושיבוש מהלכי משפט - זה מה שמציעים סניגוריו של אולמרט. התשובה צריכה להיות: אין מה לדבר על פחות מכמה שנים
ישראל רוזנבלט
השמאל כבר התחיל בחגיגות ההסתה וההכפשה שלו, מיד אחרי שנודע על האש שפרצה במשרדי ארגון בצלם בירושלים. אבל אז אירע תקר לא צפוי: החקירה העלתה כי מקור האש הוא קצר חשמלי! בינתיים כבר ידע שלום עכשיו מי בדיוק אחראי לדליקה, וזהבה גלאון כינתה את נתניהו "ברון ההסתה, השנאה והאש"
עו"ד אברהם פכטר
הסדרי טיעון הם כורח, שכן בלעדיהם בתי המשפט יסבלו מסחבת קשה והצדדים יספגו עינוי דין. לצד זאת, יש להקפיד על עשייתם רק כאשר הם מוצדקים ובמידת הצורך להסבירם לציבור
נסים גבאי
הוכשרה הדרך בישראל לשתי מפלגות בלבד    שאחת הרעות החולות של הדמוקרטיה הישראלית טמונה עמוק במצב הבלתי אפשרי של אינסוף מפלגות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il