X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מי הניח את המטען סמוך לגבול רצועת עזה? מה טוב יותר מאשר הלוויה שקטה למחבל? האם רוסיה מציידת את חיזבאללה? מה יקרה לדאעש אם יתעסק עם צה"ל? ומי מגלה דו-פרצופיות ביחסו לישראל?
▪  ▪  ▪
מי נלחם בישראל [צילום: עאדל חנא, AP]

חמאס לא לבד

אתמול (יום ד', 13.1.16) דווח על תקיפה אווירית של צה"ל נגד חוליית מחבלים, שהניחה מטען חבלה סמוך לגדר בצפון רצועת עזה. לפי דיווחים פלשתינים, אחד המחבלים נהרג ועוד שלושה נפצעו. אירוע זה מצטרף לסיכול הפיגוע בחודש שעבר בגדר רצועת עזה, כאשר כוח צה"ל שסייר סמוך לגדר איתר מספר מטעני חבלה רבי-עוצמה.
ישנם מספר גורמי כוח ברצועה שיכולים להיות אחראים להנחת המטענים, כאשר החזק והמוכר שבהם הוא חמאס. עם זאת, ברצועת עזה פועלים ארגונים המהווים אופוזיציה לחמאס, כמו תומכי דאעש וארגון א-צברין השיעי. התשובה לשאלה מי הניח את המטענים, חיונית להבנת כוונות ויכולות עתידיות. אם מדובר בחמאס, ידוע שלארגון יש ארסנל תחמושת מלא, והנחת המטענים היא רק הצעד הראשון. אם מדובר באחד משני הארגונים האחרים, ניתן לראות את התחזקותם הצבאית וגם התדמיתית כמובילי ההתנגדות נגד ישראל, כאשר נראה שהחמאס לא נוקט שום פעולה צבאית.

הלוויה לילית

השבוע התקיימה הלוויתו של המחבל נשאת מלחם, אולם בנוכחות מצומצמת ביותר. ההלוויה התקיימה בלילה שבין שלישי לרביעי ולפי דיווחים כללה כ-80 אנשים, זאת בניגוד להלוויות אחרות של מחבלים שכללו מאות אנשים. הלוויה מצומצמת זו נעשתה לפי הנחיית המשטרה, כאשר הותנתה החזרת גופתו של מלחם באי-קיום הלוויה גדולה.
קיום הלוויה קטנה זהו החלק הטוב, כאשר לא מתאפשר לנהל מסע הסתה תוך כדי ההלוויה. אולם ישנה אפשרות יותר טובה: לקבור את המחבלים בעצמנו. הידיעה שגופות מחבלים לא יוחזרו, יכולה להשפיע על הנכונות שלהם לבצע פיגועים. המחבל יודע שישנה סבירות גבוהה שימות במהלך הפיגוע ויהפוך לשאהיד, בנוסף לכבוד שיקבל לאחר מותו. אם הם יידעו שיקברו אותם לפי כללי האיסלאם, אבל בשקט ובלי רעש וצלצולים, יכול להיות שהדבר ישפיע על הנכונות לבצע פיגוע או על הנכונות למות באותו פיגוע.

היערכות בדרום

השבוע דווח על היערכות פיקוד דרום ליום שבו שלוחת דאעש בסיני תפנה את נשקה גם לעבר ישראל. ההיערכות כוללת בין היתר ביצוע אימונים בדגש על לוחמה בשטח בנוי וחדירת מחבלים, נערכו שינויים בסדר כוחות השריון והתותחנים ובהגנת כוחות רגליים. גורם בצה"ל אמר שארגוני הטרור צריכים לדעת, שתקיפה מצידם תביא לתגובה קטלנית בהרבה ממה שהם מכירים.
זהו בדיוק ההבדל. דאעש ושלוחותיו פורחים במקום ללא חוק, סדר ואכיפה. במקומות אלו הצבא וכוחות הביטחון אינם יכולים להתמודד מול האיום שמציב הארגון, משום שאין להם את היכולת. אם דאעש או אחת משלוחותיו יתקפו את ישראל, הם יספגו מכה קשה ביותר, מאחר שהם מעולם לא התמודדו מול צבא אמיתי. ההיערכות של צה"ל היא טובה, אולם לא נראה כי דאעש יתקוף בקרוב את ישראל מאחר שהדבר יביא לסופו.

תמיכה רוסית

שני מפקדי חיזבאללה הפועלים בסוריה דיווחו השבוע שרוסיה מספקת לארגון נשק מתקדם, כמו טילים ארוכי טווח ונשק נגד טנקים. לפי אותם מפקדים, ישנו שיתוף פעולה מלא בין רוסיה וחיזבאללה בלחימה בסוריה, כאשר רוסיה מלמדת את חיזבאללה כיצד להשתמש בנשק ולא אמרה שהנשק אינו מיועד ללחימה נגד ישראל.
מובן שהרוסים העבירו את הנשק לחיזבאללה, במטרה שהארגון ישתמש בו בלחימה בסוריה. נכון שרוסיה לא הציבה תנאים בפני חיזבאללה לגבי השימוש בנשק, אולם ניתן להעריך שאם רוסיה הייתה רוצה להעביר נשק לחיזבאללה נגד ישראל, היא הייתה עושה זאת ישירות מול בכירי הארגון בלבנון, ולא דרך סוריה. דבר שני, כבר היו מספר רב של דיווחים על סיכול העברות נשק מסוריה ללבנון, כאשר נאמר שמדובר בנשק סורי או אירני. לכן ניתן להיות בטוחים שאם נשק רוסי מתקדם יועבר לידי חיזבאללה בלבנון, העברה זו תסוכל.

דו-פרצופיות

הממשלה השבדית היא היום הכי אנטי-ישראלית באירופה. ממשלה שלא מחמיצה שום הזדמנות לנגח את ישראל ולהאשים אותה בפשעים נגד הפלשתינים. מנגד, דווח השבוע על הרצון השבדי ללמוד מהניסיון הישראלי בנוגע ללחימה בטרור.
השבוע הגיעו לארץ 11 בכירים לשעבר ממערכת הביטחון השבדית, במטרה להכין את שבדיה לאתגרים הביטחוניים העתידיים, תוך למידה מדרכי הפעולה שישראל פיתחה לאורך השנים. השבדים אולי לא יודו בדבר בפומבי, אבל הביקור מראה שהם צריכים את ישראל ואת הראש הישראלי כדי לדעת כיצד להתמודד מול אתגרי העתיד. מהצד הישראלי, הביקור מראה שישראל תמיד תהיה מוכנה לעזור למי שיזדקק לה, אפילו אם מדובר במדינה שמגנה אותה השכם והערב.

תאריך:  14/01/2016   |   עודכן:  14/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
איציק וולף
חיל-האוויר האמריקני הפיל שתי פצצות של כ-1,000 קילוגרם על בניין בעיר מוסול שבעירק ששימש כמקום אחסון כמות עצומה של כסף מזומן    הכסף היה מיועד למימון אנשי המדינה האיסלאמית ולמימון פעולות הטרור של הארגון
יהודה דרורי
אנחנו רואים פה כשל של ההנהגה המצרית שאינה מצליחה לנצל את משאביה הביטחוניים ולכן, אם הרשלנות המצרית הביטחונית מאי-חיסול כוחני ומיידי של דאעש בסיני תמשך, ואם תתמיד באיטיות בתגובתה בגבול הלובי, הדבר יביא בהכרח למפלתו של השלטון הנוכחי במצרים, ומכאן לשליטת דאעש בכל צפון אפריקה
אריאל י. לוין
השבוע מלאו שנתיים לתחילת המתקפה של דאעש על הערים העירקיות רמאדי ופלוג'ה - אירוע המפנה ששם את הארגון על המפה העולמית. כיצד זה החל, מדוע זה נמשך והאם זה יסתיים?
יוני בן-מנחם
שחרור העיר רמאדי מידי דאעש מסמל שינוי מגמה וכניסת הארגון למגננה בעירק. שיתוף פעולה הדוק בין רוסיה לארה"ב הינו הכרחי להבסת הארגון בעירק ובסוריה
שמעון שטיין, שלמה ברום
בחלוף כחודש מאז מתקפת הטרור בפריס אפשר לסכם ולומר, שכנראה אין מדובר באירוע מכונן, שיחולל שינוי פרדיגמטי בהתמודדות עם איום הטרור מצד 'המדינה האיסלאמית' - לא בהיבט הלחימה בסוריה ועירק וגם לא במה שנוגע למאבק באיום בזירה הפנים-אירופית
רשימות נוספות
דאעש  / מי ומי    | 
פיצוי לכומר על השוואתו לאל-בגדדי  /  איתמר לוין
דוח חושף: דאעש מחזיק בנשק מ-24 מדינות  /  איציק וולף
5 תושבי נצרת הקימו חוליית דאעש  /  מירב ארד
קואליציה חדשה למלחמה בטרור  /  יוני בן-מנחם
הקלחת הרותחת  /  אריאל י. לוין
התנגשות איתנים?  /  צבי מגן, גליה לינדנשטראוס, שרה פיינברג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il