X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ב-2016 ישראל היא מעבדה בתנאי-קרב החסכונית ביותר, המעבירה לצבא והתעשיה הביטחונית בארה"ב לקחי פעולה ותחזוקה של מאות מערכות נשק אמריקניות המשדרגים את הביטחון הלאומי, המחקר והפיתוח של ארה"ב
▪  ▪  ▪
[צילום: אנדרו הרניק/AP]

ההשקעה השנתית של ארה"ב בישראל - המוגדרת בטעות כ"סיוע חוץ" - נושאת תשואה גבוהה מאוד בהשוואה להשקעות ארה"ב בעולם. ישראל הפכה מצרכנית ליצרנית של ביטחון לאומי וכלכלה, המעניקה למשקיע המוביל - ארה"ב - דיבידנדה נדיבה. שתוף הפעולה בין ישראל לארה"ב חורג באופן דרמטי מהעניין הפלשתיני, והפך מכביש חד-סטרי לדו-סטרי לתועלת הדדית בתחומי ביטחון לאומי, ביטחון פנים ומסחר, למרות המתיחות ואי-ההסכמה בין מנהיגי המדינות - מאז 1948 - בהקשר הסכסוך הערבי-ישראלי והעניין הפלשתיני.
לדוגמה, שתוף הפעולה בין חילות האוויר מרקיע שחקים ואושרר בהסכם ייחודי ביוני 2015 הממנף את היכולות הייחודיות של ישראל בתחומי תורות לחימה, אימונים משותפים, תחזוקה, רפואה, בטיחות, וכו'. טייסי קרב אמריקנים טוענים שתמרונים משותפים עם טייסים ישראלים מפיקים תועלת מירבית: "כל טייס ישראל טס בתחושת 'להיות או לחדול', הגורמת לביצועים נועזים ויצירתיים יותר מטייס אמריקני." לאחרונה פיתח חיל-האוויר הישראלי שיטה לאיתור בקיעים בכנף מטוסי אפ-16 המקצרת קרקוע המטוסים מ-6 חודשים - לפי הוראות היצרן האמריקני - לשבועיים.
ב-1989, 1969 ו-1966 העבירה ישראל לארה"ב דגמי מיג-23, מערכת רדאר מתקדמת סובייטית פי-12 ומיג-21 שהיו בשרות צבאות סוריה, מצרים ועירק. המידע המבצעי והטכנולוגי שדרג את תורות הלחימה, הבסיס הטכנולוגי וכושר התעשייתית של ארה"ב והיטו את מאזן הכוחות הבינלאומי לטובתה. ב-1982 ישראל הוכיחה - לראשונה בעולם - שאפשר לשבש ולהשמיד (20) סוללות טילי קרקע-אוויר מתוחכמות סובייטיות מדגם "סאם" שהיו בבקעת הלבנון. שיטות הלחימה והטכנולוגיות החדישות הועברו לארה"ב, ושיפרו את כוח ההרתעה שלה מול ברה"מ.
מלחמות 1967 ו-1973 שפכו אור על ישראל כ"מוצב קדמי" ו"מעבדה בתנאי קרב" המקדמים אינטרסים אמריקניים. ריסוק צבאות מצרים וסוריה הפרו-סובייטיות חילצו משטרים ערביים פרו-אמריקניים (סעודיה ומדינות המפרץ) מאיום קטלני. 50 מומחים אמריקנים הפיקו שמונה כרכים עבי-כרס בששת חודשי שהייה בישראל לבדיקת נשק השלל הסובייטי וללימוד לקחי 1973, ששיפרו את הגנת מערב אירופה בזמן "המלחמה הקרה" ויושמו במלחמת המפרץ ב-1991. לדברי הגנרל צ'אק קרולאק, מפקד חיל המארינס לשעבר: "תורות הלחימה של ארה"ב מגובשות לפי הספר הישראלי. ב-1991 יישמתי בעירק את לקחי לוחמת השריון של ישראל בסיני."
הגנרל ג'ורג' קיגן, שהיה ראש המודיעין של חיל-האוויר האמריקני, טען שתרומת המודיעין הישראלי לביטחון ארה"ב שקולה לחמישה CIA. לדברי הסנטור דניאל אינוייה, שהיה יו"ר וועדת המודיעין ווועדת ההקצבות: "ישראל מעבירה לארה"ב מודיעין יותר מכל מדינות נאטו ביחד."
ב-2016 ישראל היא מעבדה בתנאי-קרב החסכונית ביותר, המעבירה לצבא והתעשיה הביטחונית בארה"ב לקחי פעולה ותחזוקה של מאות מערכות נשק אמריקניות המשדרגים את הביטחון הלאומי, המחקר והפיתוח, היצור, היצוא והתעסוקה בארה"ב בשווי של מיליארדי דולר.
ב-2016 על-רקע התגברות איום הטרור האיסלאמי, קריסת אירופה, הכרסום בתדמית ההרתעה של ארה"ב והתגברות הצונאמי הערבי, ישראל בולטת כ"מוצב קדמי" יחודי של ארה"ב שהוא יציב, אמין, יעיל אזרחית וביטחונית, דמוקרטי וללא-תנאי, המאריך את הזרוע האסטרטגית של ארה"ב, בתקופה של קיצוץ דרקוני בתקציב הביטחון.

תאריך:  17/01/2016   |   עודכן:  17/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השקעה נושאת-רווח של ארה"ב בישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
הפרס ניתן על-ידי גלי חום ואהבה, שהרעיף קהל רב של צעירים ומבוגרים, שבא מכל קצות הארץ למדרשת שדה בוקר לימי שירה במדבר
ציפי לידר
במעגל ההתחדשות: ממצוות החודש עד הפסח והתפילין שביניהם. זכר ליציאת מצרים
יצחק מאיר
מכת חושך    הכתוב אומר עליה "וְיָמֵ֖שׁ חֹֽשֶׁךְ"    יש מפרשים שבכל היו ממששים דרכם באפלה    יש מפרשים שחושך זה לא היה העדר אור, אלא חומר מעובה שניתן למימוש, ענן שכולו אבק של חושך    יש אומרים כי כמו חסרה א' בתיבת 'וְיָמֵ֖שׁ' ויש לקרא אותה "ויאמש", היום נעשה כאמש
יעקב שטרכר
עצם העובדה שבנק המזרחי מעלה בכלל את האפשרות שהונו העצמי יחתך בצורה כה דרסטית עלולה לגרום למפקידים לאבד את האמון בו. הפגיעה היא בעצם בסיס קיומו של בנק לאורך זמן
ציפי לידר
בשולי הכותרות: כן לכיפה    מיתוס מדינת תל אביב    הפנים האנושיות שמאחורי הנכים    שלום עכשיו: החיפזון מהשטן?    מיהם צבוּעי השמאל?    אילנה דיין שוברת שתיקה    מדור עיתונות - אגף חורק בספרייה?    ולקינוח פסוקו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il