X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יהודי ארה"ב, המשענת הגדולה של ישראל, מאבדים את מקומם בדרוג המיעוט הדתי
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

העדה המוסלמית בארצות הברית תהיה בעוד שני עשורים קהילת המיעוט הדתית השנייה בגודלה בארה"ב, במקום הקהילה היהודית. זהו התרחיש של מכון "פיוּ" - מכון עצמאי רב מוניטין בסקרים ובתרחישים סטטיסטיים. דיווח זה התפרסם באתר של הקונגרס היהודי העולמי.
לפי נתוני המכון מספר האנשים שמגדירים עצמם יהודים בארה"ב הוא 5.7 מיליון. מספר המוסלמים שחיים כיום בארה"ב הוא 3.3 מיליונים.הם מהווים אחוז אחד מכלל האוכלוסייה בשעה שאחוז היהודים הוא 1.8% .ממצאים אלה של המכון הם חלק מתרחיש דמוגראפי של קבוצות דתיות בארה"ב. התחזית האחרונה של המכון היא שהאוכלוסייה המוסלמית תגדל מהר יותר מאשר האוכלוסייה ההינדית, והרבה יותר מאשר האוכלוסייה היהודית. זה יקרה הן בשל הגירה והן בשל ריבוי ילודה, ולכן הצפי הוא כי בעוד שני עשורים המוסלמים יהוו 2.1% מכלל האוכלוסייה בארה"ב, ויהוו קבוצת המיעוט הדתית השנייה בגודלה באמריקה.בני הדת הקתולית מהווים כ-20% פחות ממחצית של הדת הפרוטסטנטית.
עם זאת יש לשער שגם במישור הדתי הנוצרי יחולו שינויים דרסטיים, בהרכב האוכלוסייה של ארצות הברית. וזאת בשל ההגירה ממדינות דרום אמריקה, שכבר עכשיו מהווים התושבים ממוצא הלטינו - אמריקני קרוב למחצית האוכלוסייה בארה"ב, וכן מארצות אסיה והמזרח התיכון..
ההשפעה על ישראל
שלושה גורמים דומיננטיים היו הבסיס ביחס של אזרחי ארה"ב אל היהדות בכלל ואל ישראל בפרט. המתיישבים הלבנים הראשונים האמינו בתנ"ך, לאמור גם בברית הישנה ובמעמד היהודים בהיסטוריה האנושית . ההגירה המסיבית של היהודים לאמריקה בראשית המאה ה-20 הפכה אותם לגורם חשוב בכול התחומים מעבר לאחוז שלהם באוכלוסייה. במרוצת הזמן השדולה היהודית בוושינגטון "הוועדה הישראלית אמריקנית לענייני ציבור" הידועה כ-"אייפאק" נחשבה כשדולה החזקה ביותר על גבעת הקפיטול בהשפעה על חברי הקונגרס למען ישראל. ולבסוף מדינת ישראל נחשבה בעיני האמריקנים כסמל לדמוקרטיה באזור של משטרים רודניים.
במציאות של המאה ה-21 חל פיחות ניכר בגורמים הללו. הציבור האמריקני הוא כיום ציבור מעורב, לא רק של שחור ולבן אלא גם מדרום אמריקה מאסיה ומהמזרח התיכון, לאמור המשקל של פרוטסטנטיות לבנה הולך ויורד. בקרב הדור היהודי הצעיר יש מצד אחד התבוללות ומאידך - גישה הרבה יותר קריטית לישראל מעבר למשותף של הדת. ולבסוף מתברר שגם כמותית, הקהילה היהודית באמריקה תרד מגדולתה.
כמי שעוקב אחר ההתפתחויות החברתיות והפוליטיות בארה"ב, קשה להתעלם מן המעבר האטי אך המתמיד של הדור החדש בהתרחקות מן השמרנות וקפיטליזם והמעבר לליברליזציה, ואף לסוציאליזציה מבית מדרשו של הסנטור ברני סנדרס. סנדרס מגדיר עצמו כסוציאליסט וזוכה לאהדה הולכת וגוברת בקרב הציבור הדמוקרטי. השינוי חל בתחומים רבים, כלכליים, חברתיים, ערכיים.המורשת שמשאיר הנשיא אובמה בתחומים אלה, אף שלא בכולם זכה בהצלחה בשתי תקופות נשיאותו, הזרעים ינבטו במהלך הזמן. ארצות הברית תהיה שונה.
המסקנה המתבקשת היא שהמשענת המסורתית של ישראל בארה"ב, שבמידה רבה מאוד שמרה על ישראל, על כלכלתה, על בטחונה ועל מעמדה בעולם, לא תהיה עוד כפי שהיינו רגילים לה. אם נוסיף לכך את אירופה, הרי על כף המאזניים תהיה דמותה של ישראל. אם היא תהיה דמוקרטית, על כול המשתמע מזה, בפנים וביחס אל הפלשתינים כמדינה שכנה, היא תהיה גם יהודית ותזכה לאהדה ולתמיכה של הכוחות החדשים בעולם. והיה וזה לא יקרה הרי שהגורמים הישנים, שישראל בנתה עליהם לפני הקמתה כמדינה ואחרי כן, קרוב ל-70 שנה, יאבדו באורח משמעותי את היכולת שלהם כשמשענת לישראל.

תאריך:  24/01/2016   |   עודכן:  24/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הדמוגרפיה פועלת נגד יהודים - גם בחוץ
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מה פרוש גם בחוץ?
גדעון אמיר  |  25/01/16 08:15
 
- אל תדאג, עוד יפחידו אותך
משה מיכאל  |  26/01/16 09:17
2
עוד משענת כזאת ואבדנו
משה מיכאל  |  26/01/16 09:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
על-פי פסיקה משותפת של בית הלל ושל בית שמאי, לא נקבע ראש השנה לאילנות כיום חג וגם לא כיום נטיעות. עץ השקד, המסמל בימינו את המועד, כלל לא נזכר במקורות, פשוט משום שאין הוא עונה על דרישות ההלכה
עו"ד יצחק איתן (פרנלדס), עו"ד ארתור בלאייר
בתי המשפט למשפחה מתחילים ליישם את הלכת העליון ולפיה בן-זוג אלים לא יזכה למחצית מרכושו של בן-הזוג האחר בעת גירושין
יובל לובנשטיין
נראה שקיימת האטה לא קטנה בשוק הנעליים עם תו המחיר המופקע, בעקבות ריבוי קניות של נעלים בחו"ל
מרדכי ניסן
לקראת פתרון לסכסוך הישראלי-פלשתיני יש לחזור לפתרון הבינלאומי המקורי    הניידות המתמשכת של פלשתינים מיהודה ושומרון לעבר הירדן המזרחי אינה מפליאה, כי למעשה המהגרים נעים בתוך מרחב ערבי-מוסלמי רק כמה ק"מ מזרחה
איתמר לוין
אולמרט לא ייענש על ההדחה והשיבוש    יעלון ואיזנקוט לא סופגים ביקורת על הטרור    זליכה לא נושא באחריות לקריסת מגה    בכירי משרד המשפטים עושים ככל העולה על רוחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il