רובנו רוצים להגדיל מכירות, להיות משמעותיים יותר, להשפיע, לצבור כוח ולהרוויח יותר.
השאלה הגדולה היא איך עושים זאת, מבלי להיכנס למערכת הוצאות מיותר, אשר תאפיל על תוספת הרווח השולי, שהרי כולם יכולים להגדיל מכירות, אם נשקיע מאמצי שיווק מיוחדים אשר יעלו לנו כסף רב, אך לא כולם יודעים לעשות זאת מבלי תוספת הוצאות.
רוצים טיפ קטן ופשוט? בבקשה... ואפילו ללא דמי יעוץ! - אחד הכללים הוא - לפשט "make it simple"
רוצים מספר דוגמאות בבקשה:
- קופיקס - כל פריט ב-5 שקלים.
- יריד ספרים של סטימצקי - כל ספר וישנם ממש ספרים טובים ב-25 שקל, הלקוח לא מתלבט בנושא המחיר ולכן קל לו להתרכז בקניית הספר.
מנגד פיזור ספרים בכל מיני מחירים, רק גורם לנו להפרעה/רעש בתהליך הקניה.
- ריכוז מוצרים על-פי צבע, מפשט את תהליך הבחירה
קיימות חנויות בחו"ל, אשר מרכזות את המוצרים שלהן, לפי צבע - רעיון מדליק ומגביר מכירות.
- ריכוז מוצרים באותו מאפיין, לדוגמה מידה של נעלים או בגד
- מבצעי מחיר של רשתות הפארם, מאות מוצרים ב-8 שקלים למשל.
- ריכוז מוצרים לפי גילאים - מתאים במיוחד לצעצועים לילדים.
- סידור מוצרים לפי סוג השימוש ולא לפי ספקים. מקרר החלב לדוגמה מסודר ברוב החנויות לפי ספק ולא לפי שימוש, דבר המקשה על הלקוח (עוזר לסדרן הסחורה של הספק)
תנסו לאמץ כלל זה ותראו שניתן להגדיל מכירות, עם קצת מחשבה ולהיכנס לראש של הלקוח.
הלקוח נחשף בתהליך הקניה לאלפי גירויים, אשר גורמים לו לסוג של הפרעה קשב ועל-מנת להרגיע אותו, יש לרכך את המסרים המפריעים ולהקטין תחושת אי-הביטחון שלו.
הידעת?
המותגים, עוזרים לנו בתהליך הקניה, שכן הם מפחיתים רעשים, בכך שהם משרים על הלקוח תחושת ביטחון, מקטינים את הסיכון ואת אי-הוודאות מאחר "והלקוח נמצא בסביבה המוכרת לו".