X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שאלת טריוויה: מי השר שטען בעת פינוי מתיישבים בחברון, כי "שר הביטחון מבעיר מדורות"?
▪  ▪  ▪
יעלון. נימק בציניות [צילום: יונתן סינדל/פלאש 90]

1. המציאות עולה על כל דמיון. שאלת טריוויה: מי הציע לכנסת הראשונה ב-1949 להחליט כי "הכנסת מכריזה על אי-הכרתה של מדינת ישראל בשלטון המלך עבדאללה... בירושלים העתיקה ובחלקה השני של ארץ ישראל"? (ותודה על התזכורת, לחגי סגל ולמיכאל בהגן).
תשובה שלא תאומן היום: איש השמאל הסוּפֶר-קיצוני ח"כ מאיר וילנר, הקומוניסט, ולימים איש סיעת חד"ש, שעימה נמנה כיום היהודי היחיד בה ח"כ דב חנין.
ומי דרש באותו דיון לכבוש – כן, לכבוש!! את ירושלים העתיקה מידי הירדנים, בכוח הנשק? תשובה: איש סיעת מפ"ם (כיום מר"צ), ח"כ יצחק בן אהרון.
ואיזו סיעה העלתה הצעת אי-אמון בממשלת בן-גוריון, רק מפני ש"הממשלה משלימה עם סיפוח ירושלים העתיקה וחלקי הארץ הכבושים (בידי הירדנים – מ"ר), לממלכת עבר הירדן"? לא להאמין: סיעת מפ"ם שבקצה השמאלי של הסקאלה (כיום מרצ).
ועוד טריוויה אחת ודי: מי טען באותה ישיבת כנסת כי "לא השלמנו ולא נשלים עם חלוקת הארץ"(!?) שוב לא תאמינו: ח"כ אהרון ציזלינג, איש מפלגת השמאל מפ"ם, שברבות הימים נטמעה במרצ של שולמית אלוני ויוסי שריד.
מסתבר שהיו ימים שבהם השמאל בהתלהבות קרא לממשלה, לשחרר את ירושלים ויהודה ושומרון, מידי הירדנים. היו זמנים.
2. כלפי מה אמורים הדברים, הנשמעים היום כֹה מופרכים? כלפי שליחם של מצביעי הליכוד, שר הביטחון בוגי יעלון, לשעבר חניך קן הנוער העובד בקריית חיים האדומה, אשר הזדרז בשבוע שעבר לפנות מתיישבים, ובהם שלושה ראשי סניפים של הליכוד: אילן בדני, רחלי סקעאת ומתי יצחק, שהתנחלו בשני בתים שרכשו יהודים בכסף מלא, סמוך למערת המכפלה בחברון.
יעלון נימק בציניות רבה את הגירוש, בטענה כוזבת של הפרת החוק. מה לעשות, אבל מסתבר שדווקא האיש שרוממות החוק בגרונו, אינו נוקף אצבע למניעת הפרה סיטונית וסדרתית של החוק, על-ידי הבנייה הערבית הפרועה בכל רחבי הארץ. החוק היה לצחוק.
3. וכאן באה שאלת טריוויה מס' 5: כיצד היה מגיב הפוליטיקאי יעלון, כלפי הליך גירוש מתיישבים מבתים שנרכשו בחברון בכסף מלא, ביוזמת שר ביטחון אחר?
לא צריך לנחש. הנה ציטוט מדויק של דברים שהשמיע לפני ארבע שנים השר לעניינים אסטרטגיים בוגי יעלון, בעת ששר ביטחון אחר, אהוד ברק, פינה מתיישבים מבית שרכשו יהודים בחברון: "שר הביטחון מבעיר מדורות. הוא פועל בניגוד לדרכה של הממשלה ופוגע ביכולת שלנו לפתור בעיות... שר הביטחון מעדיף לתקוע את ההליכים, לא רק בבית בחברון, אלא בעוד מקומות ברחבי יהודה ושומרון, בהם ניתן להסדיר את הבעיות שעולות".
בוקר טוב אליהו-בוגי! המציאות, שוב הוכח, עולה על כל דמיון. מי היה מאמין שמי שמאשים את קודמו בפופוליזם, תוך קריצה מפא"י'ניקית לעבר השמאל הנושף בעורפו, ינהג בדיוק באותן שיטות שבהן נקט המפא"י'ניק המוצהר אהוד ברק?
4. איפה אם כן ניצב שר הביטחון יעלון? בימין או בשמאל? עם המתיישבים או נגדם? האם הוא מבקש לשחזר את גיבור סיפורו של סטיבנסון, ד"ר ג'קיל ומיסטר הייד?
מצד אחד, הוא אכן תרם תרומה משמעותית בנושאי התיישבות ביו"ש. הוא אישר בשבועות האחרונים את צירופו של המתחם הכנסייתי 'בית ברכה' המשתרע על פני 40 דונם, לשטח השיפוט של המועצה האזורית גוש-עציון. זהו מתחם שרכשה 'הקרן לגאולת קרקעות ישראל', גוף אמריקני שמאחוריו עומדים איל ההון ארווין מוסקוביץ' מניו-יורק, ורעייתו.
יעלון היה זה שאישר את תוכניות המיתאר ביישובים שונים ביו"ש: איתמר, יקיר, שבות רחל, סנסנה, ויקיר בשומרון, שהתב"ע שלו אושרה אך לפני כחודש.
מצד שני קשה להגדיר כאיש המחנה הלאומי את מי שמתנהג כאילו נשלח לממשלה על-ידי השמאל: החלטתו האישית להפר את החלטת הממשלה שלא למסור לפלשתינים גופות מחבלים; התנגדותו ליוזמת הרמטכ"ל להוציא מידי צה"ל את שופרו של השמאל הקיצוני, גלי צה"ל; עיקשותו לסכל את ההסכם הקואליציוני בדבר מינויו של סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן לממונה על המינהל האזרחי; ביזוי התחייבותו הקואליציונית של נתניהו לסיעת הבית היהודי להקים ועדת שרים לענייני התיישבות; אדישותו כלפי המכשלה הצפויה לרוח הלחימה של צה"ל, מהעברת תחום התודעה היהודית (שהוקם בימי ממשלת מפא"י, ביוזמת שר החינוך דאז זלמן ארן), מידי הרבנות הצבאית, שניהלה אותו בהצלחה מוכחת, לידי אכ"א, גוף מינהלי-טכני, נטול הכשרה, ידע ורצון, לעסוק בהקניית תודעה יהודית חיונית בסיסית לחיילי צה"ל.
ומי יכול לשכוח את התעקשותו של יעלון בישיבות הקבינט בימי צוק איתן, מאז תחילת המבצע ב-8.7.15 עד 18 בחודש, שלא להיענות לדרישת שרים לצאת לפעולה נגד מנהרות התופת בעזה? תושבי הדרום ברחו אז מבתיהם מאימת המנהרות, ויעלון עדיין סירב. עד שהמהלך נכפה עליו על-ידי החמאס, כש-13 מאנשיו הגיחו מתוך מנהרת תופת ביישוב סופה, ואילצו את הרמטכ"ל גנץ להתנצל: "האירוע הזה הפיל לנו את האסימון". עד אז לא נפל להם האסימון.
5. אז איפה נמצא באמת יעלון? מעקב אחר התנהלותו מעלה, כי האיש צופה, ככל הנראה, את שיא הקריירה הציבורית שלו בלשכת ראש הממשלה, לאחר שנתניהו יתלה את הנעליים. לשם כך הוא הסיק, כנראה, לקחים מהתנהגותו הבעייתית של איש ימין נוסף, רובי ריבלין, שמכוחה גרף הנשיא תמיכה רבתי מהשמאל במירוצו לנשיאות.
ריבלין אהב אז להציג עצמו כאישיות ממלכתית, על-מפלגתית, א-פוליטית, לכאורה כלל ישראלית. השיקול של רובי יכול להיות גם השיקול של יעלון: קולות מימין ממילא יימצאו בכיסו בעת מבחן, ואת קולות השמאל יצטרך לקושש באמצעות מטבע קשה: מחוות שונות, החל בהמשך התנהלותה השמאלנית של תחנת גלי צה"ל מבלי לנסות לשדרג אותה, ולוּ רק לכאורה, לתחנה כלל-ישראלית; וכלה בגירוש כוחני של יהודים מבתים שרכשו בכסף מלא.
6. עצה טובה ליעלון: אל תלך בדרכו של ריבלין. הוא לא נזקק לתמיכת הליכודניקים במרוץ לנשיאות. בנשיא בוחרים רק הח"כים. אבל בפריימריז מצביעים רבבות בוחרי הליכוד, שעדיין מחבקים בחום את ההתיישבות ביו"ש, ומדיחים כל מי שנחשב יריב לה. יש דוגמאות למכביר. קח עצה טובה, מר יעלון.

תאריך:  27/01/2016   |   עודכן:  27/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי אתה, השר יעלון?
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מנהיגים שדרכם להתנדנד והם
בשום אפן לא יעלון  |  27/01/16 14:09
2
נו באמת,הכותב אינו יודע ש
רותי א.  |  28/01/16 13:10
3
יעלון שמאלני,אופורטוניסט
דניאל143   |  28/01/16 22:16
4
Let's Boogie. ותודה ששאלת. ל"ת
שוחר-שלום  |  28/01/16 22:28
5
יצור שאומר על הפיקודים שלו שהם
נחשים  |  15/02/16 16:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
מרדכי ליפמן
האם השמאל מודע לתהליך התדרדרותו והתפוררותו? כרסום בתדמיתו הכמעט מושלמת של השמאל ובחתירתו לשלום, החל כבר מיד עם תהליך האישור של הסכם אוסלו
יוני בן-מנחם
פתח וחמאס מנהלות מגעים אינטנסיביים בתיווך קטר להפעלת הסכם הפיוס ביניהן והקמת ממשלת אחדות לאומית. ראשי שתי התנועות חוששים לגורל שלטונם בגדה וברצועה ומנסים למצוא מכנה משותף לשמור על כס השלטון
איתמר לוין
דבריו של באן קי מון יכלו להוות הזדמנות מצוינת להסברה הישראלית - אם הייתה כזאת. המוח האטום של ממשלתנו מסרב להבין, שהסברה היא עסק למקצוענים - לא לפוליטיקאים ולא לפקידים
איציק וולף
ראש הממשלה הגיב על דברי מזכ"ל האו"ם שהביע הבנה למניעי הטרור הפלשתיני בטענה שזו תגובה טבעית לכיבוש    "האו"ם איבד את הניטרליות שלו ואת הכוח המוסרי שלו"
איציק וולף
מזכ"ל האו"ם גינה את הפיגועים בישראל, אך טען שהתסכול הפלשתיני גדל בדומה לעמים מדוכאים אחרים בהיסטוריה    את הבנייה בהתנחלויות כינה פרובוקציה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il