X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דברי הרהב של השר יובל שטייניץ על נשיא מצרים והתיאום הביטחוני שלה עם ישראל גרמו לנזק חמור ביחסי ישראל מצרים. שטייניץ הרואה עצמו כמועמד המוביל לתפקיד שר החוץ צריך למצוא את הדרך הנכונה למזער את הנזק שגרם
▪  ▪  ▪
שטייניץ. נזק חמור [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

סוף-סוף, לאחר שנים רבות מאז חתימת הסכם השלום בין ישראל למצרים, קם נשיא מצרי, עבד אלפתאח א-סיסי שמו, שהיחסים עם ישראל חשובים לו מאוד והוא רואה עין בעין עמה את הסכנה שמהווה שלטון חמאס ברצועת עזה לביטחונה של ישראל ולביטחון הלאומי המצרי.
לכן, תמוה מאוד, מדוע צריך לקום שר בישראל ולפגוע ביחסים הטובים ובתיאום הביטחוני המצויין בין ישראל למצרים באמצעות הצהרות לתקשורת שמציגות את הנשיא המצרי כמשתף פעולה עם ישראל.
כן, את הנזק ליחסי ישראל-מצרים גרם שר התשתיות יובל שטייניץ אשר בתוכנית "שבת תרבות" בבאר שבע שלשום דיבר על קריסת כמה מנהרות ברצועת עזה וייחס לנשיא מצרים עבד אלפתאח א-סיסי את הצפת המנהרות של החמאס על גבול רצועת עזה עם מצרים כצעד שנעשה "בהתאם לבקשתה של ישראל".
ההנהגה המצרית הוכתה בהלם מדבריו של שטייניץ, העיתון "אלערבי אלג'דיד" דיווח ב-8 בפברואר מפי מקורות מצרים כי מנכ"ל משרד החוץ המצרי, השאם סייף, התקשר לשגריר ישראל במצרים חיים קורן, כדי למחות בפניו על התבטאויותיו של השר יובל שטייניץ.
דברי הרהב של השר יובל שטיינייץ משמשים כנשק בידי האופוזיציה המצרית ובראשה תנועת "האחים המוסלמים" ואת תנועת חמאס כדי לנגח את הנשיא המצרי ולהציגו כעושה דברה של מדינת ישראל.
אפילו הנשיא המצרי חוסני מובארק שנחשב, בזמן שלטונו, ל"נכס אסטרטגי" עבור ישראל סירב לטפל באופן יעיל במנהרות ההברחה על גבול ישראל מצרים למרות שידע היטב את הסכנה שבדבר גם עבור מצרים.
הנשיא מובארק דחה בזמנו את בקשתה של ישראל להקים אזור חיץ בין רצועת עזה למצרים באזור רפיח כדי לסכל את פעולות ההברחה, והנה הנשיא עבד אלפתאח א-סיסי הסכים לבקשתה של ישראל והקים אזור חיץ נרחב שבשלב הראשון עומד על עומק של שני ק"מ ויורחב בהמשך לחמישה ק"מ. לשם הקמת אזור החיץ הרס הצבא המצרי יותר מאלף בתים פלשתינים באזור רפיח ופינה את יושביהם.
יתרה מכך, הנשיא המצרי א-סיסי הורה להציף את אזור הגבול עם רצועת עזה במי ים כדי להרוס את המנהרות שלא נתגלו על-ידי הצבא המצרי ובכך פגע פגיעה קשה בתנועת החמאס ובתעשיית הברחות הנשק לרצועת עזה. עכשיו בא השר יובל שטייניץ ובהבל פיו חשף את התיאום הביטחוני הרגיש בין הנשיא המצרי לישראל בנושא המנהרות.
להערכתי, ראש הממשלה נתניהו קפץ עד לתקרה כששמע את הצהרותיו של השר שטייניץ אבל ספק אם ייעשה משהו בנדון למרות ששטייניץ חשף סוד מדינה, השר שטייניץ ידוע כמשרתו הנאמן, עושה דברה של משפחת נתניהו, הוא צריך את שטייניץ כשכפ"ץ, כדי שהוא שיקום להגן עליו בתקשורת, מפני מבקריו ומתנגדיו, בכל עניין קטן כגדול.
במצב שבו מרבית שרי הליכוד אינם מוכנים לשכוב עבור נתניהו על הגדר, לשר יובל שטייניץ אין שום בעיה לעשות זאת ולהפוך לאסקופה הנדרסת של נתניהו.
מבחינתו הדרך להתקדם ולהשיג תפקידים חשובים בממשלה היא באמצעות חנופה למשפחת נתניהו. יש להניח שיובל שטייניץ, הרואה את עצמו גם כמועמד המוביל לתפקיד שר החוץ, התרברב על חשבון הביטחון של מדינת ישראל כדי להראות לציבור שהוא בעניינים ויודע היטב את סודותיה של מדינת ישראל, להבליט את עובדת היותו מקורב לראש הממשלה ובקי בענייני הביטחון הרגישים. אז מה אם נגרם נזק לשת"פ הביטחוני עם מצרים והדבר פוגע בנשיא מצרים?
העיקר ששטייניץ ייצא גדול בתקשורת וייראה כאיש חשוב.
הנשיא המצרי עבד אלפתאח א-סיסי אינו פרייר, הוא ימצא בוודאי את הדרך להבהיר לישראל את הנזק שגרם לו השר יובל שטייניץ, אולם לא מן הנמנע שפומבית הוא ייעשה עכשיו בדיוק את ההפך כדי להראות שדבריו של השר שטייניץ אינם נכונים וכדי למזער את הנזק שנגרם לו, סביר להניח שהדבר יהיה על חשבון היחסים עם ישראל.
מאידך-גיסא, הנשיא א-סיסי צריך את ישראל לא רק כשותפה אסטרטגית חשובה באזור, אלא גם לצורך היחסים שלו עם הממשל האמריקני, בעבר הוא הסתייע בישראל אשר הפעילה את קשריה כדי להפעיל לחץ על ממשל אובמה שלא לפגוע בסיוע הכלכלי למצרים בעקבות העימות של הנשיא א-סיסי עם תנועת "האחים המוסלמים".
לכן, סביר להניח שהמחאה והזעם של הנשא א-סיסי על דבריו של השר שטייניץ ייעשו בערוצים השקטים מול ישראל אבל הטעם המר יישאר בפיו ויהווה עננה מרחפת על התיאום הביטחוני בין ישראל למצרים.
ומה באשר לשטייניץ? יש לקוות שיפיק את הלקח מהנזק החמור שגרם, כדאי שימצא את הדרך הדיפלומטית הנכונה להתנצל בפני נשיא מצרים ודרכים נוספות למזער את הנזק הביטחוני והמדיני שנגרם ליחסי ישראל מצרים, במיוחד אם הוא רוצה להיות שר החוץ הבא של מדינת ישראל, והרי כולנו יודעים שהוא רוצה מאוד את התפקיד.

תאריך:  08/02/2016   |   עודכן:  08/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפדיחה של שטייניץ
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
יוני היקר
כבש 44  |  8/02/16 13:52
 
- אין סוף לטיפשותו של בן מנחם ל"ת
איינשטיין  |  9/02/16 20:10
2
משה דיין בתגובה:"פרס מדליף סוד
קורןנאוה טבריה  |  9/02/16 06:35
3
50 מיליארד
לא נשכח   |  9/02/16 13:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
מרדכי ניסן
לקראת פתרון לסכסוך הישראלי-פלשתיני יש לחזור לפתרון הבינלאומי המקורי    הניידות המתמשכת של פלשתינים מיהודה ושומרון לעבר הירדן המזרחי אינה מפליאה, כי למעשה המהגרים נעים בתוך מרחב ערבי-מוסלמי רק כמה ק"מ מזרחה
איציק וולף
ג'ואד נסראללה, בנו של מזכ"ל חיזבאללה, גייס פלשתיני מטולכרם לצורך ביצוע פיגועים ואיסוף מודיעין על צה"ל    חיזבאללה העביר לחוליה 5,000 דולר    שב"כ: אירוע חריג ביותר שבו הבשילה חוליית טרור בהכוונת חיזבאללה שתכננה לבצע פיגוע
אריאל י. לוין
"חולשת המנהיגים וחוזקת הקיצונים משני הצדדים הביאה למצב הנוכחי"    קורא לפתח את התעשיה והתעסוקה ברש"פ ולקיים כנס ביטחוני עם המדינות הערביות המתונות
אריאל י. לוין
תוקף ברמז את בנט: "ישנם אנשים שמצביעים בקבינט על דבר אחד ואומרים ברבים דבר אחר"    טוען שהמחנה הסוני המתון בראשות מצרים וירדן מאוכזב מההתקרבות האמריקנית לאירן
יוסי בלום הלוי
דרושה נחישות ודבקות במטרה, לשמור על דו-קיום בין עפולה לנצרת ולא לשחק באש שמוצתת על-ידי פוליטיקאים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il