X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רבים שואלים מה גרם לממשלת ישראל ולעומד בראשה להיתפס לסעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים, ולעקוף באמצעותו חלק מסעיפי החוק מנימוקים מדיניים ביטחוניים
▪  ▪  ▪
גילה. מהלך מורכב [צילום: פלאש 90]

הייתי מאוד רוצה להתגאות בממשלה שלי ובעומד בראשה על התבונה והידע המקיף שלהם בחוק כולל ולא רק בחוק ההגבלים העסקיים, עד לרמה שהם מצאו פתרון לעובדה שהממונה הקודם התהפך יום אחד וצו שהוא עצמו חתם עליו ועמד להגישו לבית הדין להגבלים עסקיים, בוטל על ידו.
הייתי מאוד רוצה, אך לצערי אני צריך לחפש סיבות אחרות להתגאות בהם, כי את ההקשרים המדיניים והביטחוניים של סוגיית הגז לא העלה ראש הממשלה תחילה, לא העלה גם שר האנרגיה, אלא היה זה לא אחר מאשר הממונה על ההגבלים העסקיים המתפטר, והוא לא סתם העלה את העניין, הוא העלה אותו במכתב ההתפטרות שלו.
וכך הוא כותב שם: "בנוסף לכך, מדובר בנושא שעלולות להיות לו השלכות מרחיקות לכת שאינן קשורות לתחרות, כגון יחסי חוץ וביטחון ועצמאות אנרגטית. אלה ההשלכות שבלב חששותיהם הכנים של משרדי הממשלה האחרים. על כן, אינני חושב שראוי ונכון שרגולטור שממונה על התחרות יבצע צעדים חד-צדדיים אל מול התנגדות גורפת של משרדי הממשלה האחרים, וללא כל גיבוי מצידם. אני מקווה שמשרדי הממשלה האחרים ישנו את עמדתם לגבי המתווה. אני כאן בשלושת החודשים הבאים ואוכל לסייע, כולל בחינה של שימוש בכל הסמכויות העומדות לרשותי, אם יהיה לי גיבוי מכיוון משרדי הממשלה".
מידה של אמון
דייויד גילה, יקיריהן של שלי יחימוביץ' וזהבה גלאון כותב לממשלה ביום בו הוא מתפטר "מדובר בנושא שעלולות להיות לו השלכות מרחיקות לכת שאינן קשורות לתחרות, כגון יחסי חוץ וביטחון ועצמאות אנרגטית". לא השלכות מקרבות לכת, לא השלכות יושבות בטל, אלא השלכות מרחיקות לכת, כך הוא אומר, לא ראש הממשלה, לא שר האנרגיה, אלא הממונה על ההגבלים העסקיים בכבודו ובעצמו.
ואם אנו שוקלים אם להאמין למישהו אם לאו, אנו תמיד ניקח את דבריו הראשונים על אותו נושא, דברים שאמר טרם קפצו עליו כולם, הפליאו בו את מכותיהם (מטפורית), ומה שאמר לאחר מכן ראוי למידה הרבה יותר פחותה של אמון.
דיויד גילה הוביל מהלך מאוד מורכב של ניסיון להגיע להגנה מיטבית על הצרכן הישראלי בתחום מרובה אינטרסים נוגדים, הוא כשל, ולא היה מוכן להתפשר על האינטרס הצרכני אל מול אינטרסים אחרים, והתפטר, אך הוא לא אמר "תמות נפשי עם הפלשתים", הוא אמר, "אני מחזיר את המפתחות, אני אחראי לצרכן ואינני מוכן להתפשר על אינטרסים צרכניים, אבל לכם, ודאי מותר לתעדף אינטרסים, של חוץ, ביטחון ועצמאות אנרגטית, אז תעשו זאת בלעדי".
ובואו כולנו נקווה שבית המשפט יקשיב לדבריו המאוד פשוטים ומאוד נכונים של הממונה על ההגבלים העסקיים, כי מילה שלו, כמגן האולטימטיבי של הצרכנים, שווה אלף מילים של ראש הממשלה ושר האנרגיה גם יחד.

תאריך:  09/02/2016   |   עודכן:  09/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמעון זיו
זה עתה אושרה תוכנית גרנדיוזית למגזר הערבי, היה מצופה מהם שישבו בשקט וישתפו פעולה פעם אחת לטובת האזרחים הערביים, אבל לא הם ח"כי בלד יתנו לנו להתבלבל, הם יראו לנו בריש גליי עם מי יש לנו עסק
יובל לובנשטיין
המבחן הוא מבחן הקניה. אם עובדי החנות קונים, סימן שזה שווה. אם המבצעים טובים - תדעו לכם שהעובדים יודעים לזהות אותם ראשונים ויש פעמים שהם קונים את רוב המלאי ונשארות רק "דוגמיות ללקוחות"
יצחק מאיר
המאבק הוא בין האישה הראשונה בבית הלבן לבין היהודי הראשון בבית הלבן, בצד הדמוקרטי כמובן. לא פחות ממרתק. חומר לתחרויות טריוויה לעתיד לבוא
יורם אטינגר
במקום לצמצם את הטרור האנטי-צרפתי, גורמת הפייסנות להחמרתו, מעניקה פרס למאה שנות חינוך לשנאה, הסתה וטרור פלשתינים, מנסה לקבוע מראש את תוצאות המו"מ, ומתמרצת את הרש"פ להימנע ממו"מ
ראובן לייב
בתהפוכות הגורל ישמש מותו הטראגי של הזמר גבי שושן כזרז להקמתה של תחנת "רדיו נוסטלגי" במסגרת תאגיד השידור הציבורי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il