X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הסודות מאחורי המדפים

האם שוק הכרמל איבד את זה?

שוק הכרמל, אשר שימש כסמן ימני למחירים השפויים, נראה מאבד את כוחו בשנים האחרונות וממש מתרחק כמרחק שנות אור מהמחירים של רשתות המזון הזולות
▪  ▪  ▪
זה שוק זה? [צילום: משה שי /פלאש 90]

למי אין סידורים לעשות בתל אביב?
מצאתי את עצמי במספר סידורים במרכז תל אביב ובשארית הזמן שנותרה לי קפצתי לשוק הכרמל, על-מנת לנשום את ריח הטריות ולשמוע את המולת הקניות וקריאות המוכרים.
עברתי בין דוכני הירקות והפירות ופשוט נדהמתי, זה שוק זה? הכל יקר. ולא סתם יקר, אפילו יקר יותר ממגה בעיר, שהיא שיא היוקר וקצת פחות יקר מטיב טעם שהיא ממש שוברת את סקלת המחירים. מחירי העגבניות והמלפפונים נעים סביב 8-10 שקלים (כאשר ברשתות המוזלות מחירן כיום סביב 2 שקל), אפרסמון 10-12 שקלים (ברשתות המוזלות 6 שקלים) שנמשיך? חבל... הכל פשוט יקר.
נכון, ישנם עדיין מספר דוכנים, אשר מציעים מחירים זולים כמו פרחים, גבינות, תבלינים, מוצרי סדקית וכלי בית פשוטים ופירות יבשים (מהסיבה שהרשתות פשוט קורעות אותנו במחיר של מוצרים אלה ולא בגלל שבשוק זול) אבל בסיכום הכללי, אכזבה גדולה מרמת המחיר ואולי לא פחות מכך, שמוסד כה מכובד ושורשי, פשוט הולך ונעלם.
סמן ימני
הדוכנים אשר מתחילים להעלם נתפסים על-ידי דוכני מזון, מזון בריא של ניצת הדובדבן ומסעדות ונראה שלולא ההרגל של הקונים, שרובם מבוגרים (קהל שבוי) וכמה קבוצות של תיירים, שרוצים לראות "שוק אותנטי", המקום היה נסגר כבר מזמן.
נדמה שאין דוגמה טובה וחייה (עדיין) לכוחן של הרשתות בחיי המסחר בישראל.
שוק הכרמל, אשר שימש כסמן ימני למחירים השפויים, נראה מאבד את כוחו בשנים האחרונות וממש מתרחק כמרחק שנות אור מהמחירים של רשתות המזון הזולות.
הסוחרים בשוק, ממשיכים להתנהל כמו פעם, כל אחד לעצמו, נאבק מול משווקי התוצרת החקלאית, בכמות הקטנה שהוא מושך לדוכן שלו, בעוד הרשת מאגדת כוחות וקונה בכמויות גדולות אלפי מונים.
נראה שלשוק במתכונתו הקיימת אין זכות קיום לאורך זמן ונראה שגם לכאן יכנסו כרישי הנדל"ן אשר יהפכו פינת נוסטלגיה זו לעוד בוטיק או מסעדה או שימצאו בעיריית תל אביב גורמים שיהפכו את המקום, כבר עכשיו לאתר לשימור ולעלייה לרגל לקבוצות מטיילים ולתיירים, אחרת הוא ידעך ויעלם בטרם נוכל לחגוג לו את מספר החרום למשטרה (100), כפי שקיים בישראל ובהודו.
הידעת?
השוק שיחגוג עוד 4 שנים, יום הולדת מאה, הוקם על קרקעות ששווקו על-ידי ארתור רופין, אשר בשנת 1913 הציע לקבוצת יהודים עשירים מרוסיה "להשקיע ולקנות אדמות בארץ ישראל", השקעה זו הפכה במהרה (דבר שלא תוכנן מראש) לשוק מסחרי, שאושר בצמוד לרחוב הכרמל, בשנת 1920 על-ידי ראש העיר מאיר דיזנגוף.

תאריך:  10/02/2016   |   עודכן:  10/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם שוק הכרמל איבד את זה?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
שוק הכרמל
אחד העם  |  11/02/16 10:51
 
- תגובה
yuv  |  11/02/16 13:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרצל חקק
במשך השנים שינה עולם התקשורת את פניו, ואין הכוונה רק לתחום התקשורת הבינלאומית והסלולרית. השוק הפך למגוון יותר, וגם בענף העברת הדואר קמו מתחרים
איתמר לוין
עו"ד אליעד שרגא מתנהג כאילו בית המשפט העליון שייך לו - והוא יכול לעשות זאת משום שרוב השופטים מאפשרים לו לעשות ככל העולה על רוחו
עידן יוסף
במפעל הוופלים המשפחתי של חברת מן מבהירים כי לא יוותרו על סימון מוצריהם בשם המדינה ולא ייכנעו לחרם ה-BDS    בשיחה לרגל יום המשפחה מצהירה הבעלים ציפי פקר: "טובת העסק קודמת"
גיל נוילנדר
פנה אליכם מישהו בליקדאין בטענה שהורישו לכם סכום גדול של כסף? כן, זה עוקץ
עמוס ידלין
על ישראל לקבוע, כי הבנה שיש מנהרות שחצו את קו הגבול לישראל ושחמאס מתכונן לפעול מהן תחייב מכה מקדימה. אם בעקבות מתקפה כזו תהיה הסלמה לעימות מלא - עליו להיות קצר ורב-עוצמה, מבוסס על תכלית אסטרטגית ברורה ובעלת אופק לשינוי משמעותי במאזן הכוחות ובדינמיקה שבין הצדדים - בשונה מכל הסבבים הקודמים. כל בחירה אחרת תביא אותנו לנהל את אותו דיון במהלך 2016, לאחר עוד עימות מול חמאס ברצועת עזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il