X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הרוסים, המבינים, שהם יכולים לצפצף על העולם, מצאו "פטנט" להרוג מורדים סורים: הורגים אזרחים ואגב כך גם הורגים את המורדים הנטמעים בתוכם היעד של הרוסים עבור צבא השכירים של אסד: להגיע לגבול הטורקי והירדני. המטרה עדין לא הושגה, אך יש הישגים לשכירים
▪  ▪  ▪
סוריה. מפגיזים [צילום: AP Photo/SANA]
עולם "נאור"
חלב הגדולה לא עומדת עדיין ליפול. הכוונה היא לצור עליה ולהרעיבה. גם זאת משימה לא פשוטה. פליטים ואסונות הומניטריים צפויים בשפע, מול עולם "נאור" שרק רוצה שלא יבואו אליו פליטים.

לא ברואנדה, לא בדארפור שבאפריקה, אלא לא הרחק מכאן, מתבצע רצח עם וטיהור אתני בממדים מבהילים. זה מתרחש במדינה שפעם הייתה סוריה. זה לא אני בישראל קובע זאת. האו"מ, בדוח מיוחד שפורסם בימים אלו, קובע זאת מפורשות, בלי להצטעצע במילים. העם שנרצח ומטוהר הוא העם הסורי המשתייך ברובו לעדה הסונית. רב הטבחים הוא בשאר אסד, אך המבצעים הם הרוסים, האירנים, חיזבאללה, מיליציות שיעיות שבאו מעירק וממקומות אחרים, ורסיסי צבא סורי. אסד הפך לבן חסות של הרוסים. מה מתרחש בשבועות האחרונים בסוריה?
הרוסים קבעו עבור המשטר של אסד שתי מטרות אסטרטגיות: האחת, להגיע לגבול הטורקי באזור שמצפון לחאלב, לנתק את חאלב ממקורות האספקה שלה הבאים מטורקיה. המטרה השנייה היא להגיע לגבול הירדני שמדרום לעיר דרעא (שם פרצה ההתקוממות נגד משטר אסד לפני כ-5 שנים). בכך ליצור חוט שדרה איתן למשטר אסד מירדן ועד טורכיה, ולנצל זאת מדינית, בשדה הדיפלומטיה, על-מנת להשיג לגיטימיות בינלאומית למשטר אסד, גם אם חלקים גדולים מסוריה אינם בשליטתו. כאשר מולו ניצבת רק דאעש.
איך עושים זאת? ובכן מדינת ישראל וצבאות המערב מתלבטים זה שנים כיצד להלחם מול ארגונים חצי צבאיים הנטמעים בתוך האוכלוסייה, נלחמים מתוכה, מפגיזים מתוכה, מסתתרים במוסדות ציבור ובבתי חולים - מבלי לפגוע באוכלוסייה אזרחית חפה מפשע, או לפחות שהפגיעה תהיה מזערית. הרוסים מצאו את "הפטנט" - "מגלחים", בהפצצות ברבריות כל מה שבולט מהקרקע, ללא אבחנה. ואז, האזרחים או שיהרגו או שינוסו, ובאופן טבעי יהרגו גם מורדים. אין עכבות מוסריות, אין עכבות משפטיות, אין שום יראה רוסית ממה שקוראים אצלנו "דעת הקהל העולמית", או בתי הדין בהאג.
למה? פוטין מבין היטב שהמערב הוא חסר אונים. למערב אירופה, זאת הליברלית, הנאורה, המוסרית, המטיפה לכולם, לא איכפת מכלום, לא איכפת שכל סוריה תחרב, אבל, רק שלא יבואו אליה פליטים! ואובמה? מהרגע שחתם על עסקת הגרעין עם אירן, הוא תומך למעשה בצד הרוסי-אירני, ובהמשך שלטונו של אסד. הרוסים הם אלו שקובעים עבורו את כללי המשחק בסוריה. להם יש קלפים, לו אין קלפים.
בפני מה נעמוד?
ראשית, במצב הנוכחי יש לאסד ולרוסים הישגים במרחב שממזרח ומצפון לחלב ובדרום רמת הגולן, לכיוון הגבול הירדני. אבל, הרוסים טרם השלימו את המטרות שלהם, וצבא השכירים של אסד צריך עוד להלחם קשה על-מנת להגיע לגבול הטורקי והירדני ולחסל כיסים חשובים של מורדים (כמו בחלק מחומס).
שנית, כל הדיבורים על הנפילה הקרובה של חאלב (שדרך אגב, חלק ממנה מצוי בידי אסד מלכתחילה ולא נכבש בזמנו על-ידי המורדים) הם מאוד מופרזים. אני מסופק אם יש בכלל כוונה של הרוסים ואסד לכבוש אותה, פשוט מכיוון שזאת משימה בלתי אפשרית, אפילו לצה"ל שיכול להיבלע בתוכה וללכת לאיבוד. הכוונה כנראה היא לצור על העיר, להרעיב אותה, ולהרוס בה כמה שיותר. גם זאת משימה לא קלה, כי אין למשטר של אסד מספיק כוחות לכך, לפי שעה.
שלישית, תימשך מלחמת ההתשה האכזרית בין הצדדים, מלווה בטיהורים אתניים ובאסונות הומניטריים. במקביל תימשכנה הקומדיות של דיונים והסכמים על "הפוגה", וה"פסקת אש" שאינם שווים את הנייר עליו הם כתובים.
רביעית, מי שיוצא מאוד נשכר מהמצב הם הכורדים הסורים, שהקימו לעצמם טריטוריה גדולה כמעט לכל אורך הגבול הטורקי (למעט באזור שמצפון לחאלב ), ומי שיוצא מאוד נפסד מהמצב הם הטורקים. לך ותדע מה יעשה ארדואן. אם יחליט, למשל, לפלוש לסוריה ולכונן אזור חיץ במרחב שמצפון לחלב (מה שנראה לכאורה כסיכון אדיר ), ויתנגש עם צבא השכירים של אסד, האם המטוסים הרוסיים יפציצו את הצבא הטורקי? ואם יחליט לפלוש לטריטוריה הכורדית, איך יגיבו האמריקנים שזה עתה הכריזו כי הם תומכים בכורדים? עולם של נעלמים.
ולכן, אנו מצויים על הר געש פעיל בסוריה.

תאריך:  16/02/2016   |   עודכן:  17/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אין הכרעה בסוריה
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
וגם זאת:
ישראל עם רם  |  16/02/16 13:58
 
- האיש אפוף דמיון מזרחי ל"ת
הגוי..  |  16/02/16 22:56
2
"עולם של נעלמים"
שוחר-שלום  |  16/02/16 16:11
3
למה צילום מרכבה ? לא רלוונטי
מה הקשר?  |  16/02/16 19:29
4
קשקוש מקושקש ולא יותר
מסעודה משדרות  |  16/02/16 19:30
5
בליל שטויות אפוף דמיון מזרחי
הגוי..  |  16/02/16 22:43
 
- הגוי, אם אתה חושב שהעולם
שפוטין "פותח"  |  17/02/16 03:30
 
- אז מעכשיו אנחנו כורתים ברית עם
גוי גוי ימח שימוי  |  17/02/16 20:45
6
פוטין רוצח אכזרי
דניאל143   |  16/02/16 23:31
7
איפוא כל יפי הנפש
אבי כהן  |  18/02/16 09:15
 
- אין סיכוי!
נובל  |  20/02/16 08:16
8
שנים של הפצצות קואליציה גרמו
להתפשטות דעאש  |  18/02/16 11:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמה בסוריה
יהודה דרורי
עמידת הרוסים לימין אסד, עשויה להביא את הרוסים גם לתמוך ב"שינויים" שנשיא סוריה רוצה לעשות בשטחי ארצו, דהיינו, בהעברת השטח המזרחי של סוריה לכורדים. ומכאן שתהיה לטורקים בעיה עם הרוסים אם ירצו להפציץ מטרות של הכורדים בשטחי סוריה של "אסד-פוטין"
אריאל י. לוין
שלא יהיה ספק: לא האסון ההומניטרי העצום המתחולל בסוריה ולא רצח העם שהתרחש במדינה הביאו להתערבות המערב, אלא רק האינטרסים הצרים שלו
איציק וולף
כלי תקשורת בטורקיה דיווחו על הפצצה שביצעה טורקיה בבסיס חיל-האוויר הסורי באזור חלב ועל הפגזת יעדי מיליציה כורדית
איציק וולף
מזכיר המדינה האמריקני ועמיתו הרוסי הודיעו על הבנות להפסקת אש רשמית ראשונה בסוריה מאז תחילת מלחמת האזרחים לפני חמש שנים    הפסקת האש תהיה חלקית בלבד משום שדאעש וארגון ג'בהת אל נוסרה לא צפויים לכבד אותה
יוני בן-מנחם
המשבר בסוריה מחריף ומסתבך והקהילה הבינלאומית מנסה למצוא מוצא שיאפשר את המשך המו"מ למציאת הסדר מדיני למלחמת האזרחים. ממשל אובמה נכנע בפני המדיניות הרוסית ואיבד לחלוטין את אמונן של סעודיה וטורקיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il