X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
טוב שיש לנו אויבים מסוגו של מזכ"ל חיזבאללה, שייח' סייד חסן נסראללה, שיכולים לאצבע, באצבע גלויה, זקורה ובלתי חוששת, על פגמים גלויים, שמשום מה אנחנו עוברים עליהם, לסדר היום, תוך שאנחנו "מנחמים" עצמנו בפתגם הנחמה הידוע והמטופש, בכל הכבוד הראוי - לפיו "הכל יהיה בסדר"
▪  ▪  ▪
מיכל האמוניה בחיפה. פצצה גרעינית [צילום: צבי רוגר/עיריית חיפה]

מסתבר ומתברר, כי לעתים השכן הערבי מעבר לגבול המוגדר כאויב תמידי ונצחי למדינת-ישראל רגיש לבעיות הזיהום האקולוגי בישראל, יותר מהרשויות והגופים, המופקדים על פתרון עניין זה, מכוח הוראות החוק.
אתמול פרסם מזכ"ל חיזבאללה, שייח' סייד חסן נסראללה, תסריט בלהות מבית מדרשו שלו, המתבסס על עבודתו של ד"ר אפרים לאור, מאוניברסיטת חיפה. לפי תסריט אימים זה, הרי דליפה של חמישית מכמות האמוניה שקיימת במיכל הנמצא במפרץ חיפה, מספיקה כדי להביא למותם של 17 אלף בני אדם ולפציעתם של עשרות אלפים נוספים. דברים אלה עולים מנתונים שפרסמה עמותת "צלול", כל זאת בתגובה להודעה שפרסם מנכ"ל חיזבאללה, שייח' סייד חסן נסראללה, אתמול (יום ג) על תקיפה אפשרית של ארגון חיזבאללה, בישראל.
לדברי חסן נסראללה, הרי "לחיזבאללה יש 'פצצה גרעינית' - בחיפה יש 15 טונות של אמוניה, כל פגיעת טיל של חיזבאללה תהפוך אותו לפצצה גרעינית שתביא למותם של עשרות אלפים". מתברר, כי תרחיש האימים ותסריט הבלהות של נסראללה, הינו ריאלי לחלוטין ודבריו משקפים, מציאות דברים יומיומית, לפיה נתונים תושבי מפרץ חיפה, בסכנה יומיומית קיומית, בשל קיומו של מיכל האמוניה בקרבתם.
למי שאינו יודע, הרי מיכל האמוניה ממוקם, בתוככי מסוף הקישון, במפרץ חיפה - כל זאת בלב ליבו של אזור צפוף אוכלוסין, על שבר יגור הנחשב לרגיש מבחינה ססמית, תוך שהוא מסכן מאות אלפי תושבים. למי שאינו יודע נדגיש ונציין, כי מיכל האמוניה הממוקם בתוככי מסוף הקישון, במפרץ חיפה, פועל ללא רישיון עסק וללא היתר בנייה. תכולתו המקסימלית של מיכל זה, מגיעה כדי 12 אלף טון, כאשר הוא מאחסן מכלול האמוניה המיובאת לארץ, באמצעות אונייה הפורקת - אחת לחודש - הגז הרעיל, בתהליך שמשכו 24 שעות.
אנשי עמותת "צלול", שהינה העמותה המובילה המאבק לפינוי המיכל, ממקומו וממיקומו העכשווי, שותפים לתסריט האימים של שייח' סייד חסן נסראללה, לפיו עלול להתרחש אסון אקולוגי, בקנה מידה עצום, אם תיגרם פגיעה ישירה של טיל, במיכל זה.
טוב שיש לנו אויבים מסוגו של מזכ"ל חיזבאללה, שייח' סייד חסן נסראללה, שיכולים לאצבע, באצבע גלויה, זקורה ובלתי חוששת, על פגמים גלויים, שמשום מה אנחנו עוברים עליהם, לסדר היום, תוך שאנחנו "מנחמים" עצמנו בפתגם הנחמה הידוע והמטופש, בכל הכבוד הראוי - לפיו "הכל יהיה בסדר".
מיכל האמוניה, הממוקם במסוף הקישון, במפרץ חיפה, הינו רק דוגמה אחת, מיני רבות של שלטון וממשל מרכזי, שאינו "רואה ממילימטר" טובתם ורווחתם של אזרחי המדינה ומעז להקים ולהציב מתקנים אסטרטגיים, המסכנים חיי אדם - גם אם לא במישרין, אזי בעקיפין בקרבת אזורים מיושבים. מה מועילה הקמתה של תחנת כוח וגם/או תחנת חשמל, המהווים מתקנים אסטרטגיים - ואפילו יטען שאין הם מזהמים ומסכנים, דבר שבשגרה, חיי התושבים, הגרים בסמוך אליהם - אם מתקנים אלה מצויים בטווח וביעד הטילים של ארגוני הטרור ושל ארצות האויב, כאשר פגיעה במתקנים אסטרטגיים אלה, עלולה לגרום שרשרת של נזקים אקולוגיים, כמו-גם פגיעות עצומות, בנפש.
הגיע הזמן שגורמי איכות הסביבה בישראל ובראשם המשרד לאיכות הסביבה והשר העומד בראשו של משרד זה יפעלו להוצאת ולסילוק מתקנים המסוכנים מבחינה אקולוגית וגם/או המסוכנים מבחינה אסטרטגית, מתוך תוכם של יישובים אזרחיים וגם/או המותקנים, בקרבתם של יישובים אזרחיים שכאלה.
ישראל של המאה ה-21, מתנהגת, כאילו היא מדינת עולם שלישי ועד שלא יתפוצצו פצצות הזמן, בפנינו, דומה שלא נלמד הלקח הראוי. מבחינה זו צריכים אנו להיות אסירי תודה למזכ"ל החיזבאללה, שייח' סייד חסן נסראללה, שהציב המראה אל מול פנינו והראה לנו פנינו הכעורים והאמיתיים, למרות שאנחנו מתחמקים מלהסתכל על המראה ומתנהלים כאילו דבר לא אירע וכאילו דבר לא יארע בעתיד, עולם כמנהגו נוהג, השמש זרחה, השיטה פרחה והשוחט שחט ושום נזק אקולוגי וגם/או אסטרטגי, לא ייגרם, חלילה וחס, מקרבת מתקנים המסוכנים אקולוגית וגם/או מקרבתם של מתקנים המסוכנים אסטרטגית, ליישובים אזרחיים.
כל עוד לא נלמד להתנהל כמדינה ברת-תרבות, כל עוד לא נדאג לביטחונם האישי של אזרחי ותושבי המדינה, אין לנו כל זכות להלין על אנשי החמאס בעזה, שבמצבע "צוק איתן" האחרון ירו טילים, מתוך בתי ספר ומתוך בתי מגורים. במה אנחנו טובים יותר מאנשי חמאס אלה ואפילו שאנחנו לא יורים טילים, מבין בתי תושבים, אלא רק מקימים מתקנים אקולוגיים ואסטרטגיים, ליד בתים אלה, תוך ידיעה מודעת וברורה, כי מדובר ב"פצצות זמן", אשר זו רק שאלה של זמן, עד שיתפוצצו הן לנו, בפנים.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, אינו עובד במקצועו, במהלך השנה הקרובה ובמקומו עובדים - בתקופה זו - עורכי הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  17/02/2016   |   עודכן:  17/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נסראללה כמגן הזיהום האקולוגי בישראל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שלשול של הטפת מוסר
א.ב.גימל  |  18/02/16 01:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
טוב שיש במחוזותינו שופט כשופט בית המשפט המחוזי מרכז וכסגן-נשיא של בית משפט נכבד זה, שלא גבה ליבו, והוא נהג ונוהג הוא הליכותיו השיפוטיות במתינות, וחשוב מכל - יש בו הכנות, האומץ והיושרה, להודות בכך, כי גם לציבור השופטים והשופטות, ישנן חולשות אנוש, כמו לכל בן אנוש אחר
חיים שטנגר
על-פי ההסכמות שהתגבשו בין שר האוצר, משה כחלון ונגידת בנק ישראל, קרנית פלוג, הרי הפיקוח על הבנקים יאפשר לבנקים להעניק לרוכשים הזכאים משכנתא, לפי שווי השוק של הדירה הנרכשת ולא על-פי שווי הרכישה של הדירה המוזלת. משמעותם של דברים הינה, כי קיימת אפשרות לזכאי מחיר למשתכן להפחית, באופן ממשי ומשמעותי כאחת, ההון העצמי שיידרשו הם להעמיד
אריה אבנרי
לקראת תחילת ריצוי עונשו של אולמרט, כדאי להיזכר בכמה אוהדים וחברים שיצאו להגנתו בכל מחיר. מדגם מייצג: רוני בר-און, אלפרד אקירוב ורפי גינת
ארי בוסל
ברגע שנגמרה התועלת שניתן היה להפיק מהפעילים ומהפילנתרופים בארצות הברית למען המדינה שהם אוהבים - מדינת ישראל, הם הושלכו על-ידי הארגונים בהם פעלו ולהם תרמו ככלי אין חפץ בו
חיים שטנגר
הגיע הזמן שנתבעים הנתבעים בתביעות אזרחיות, בבתי-משפט ובמסגרת תביעות בדיני עבודה ובתי-המשפט, בתי-הדין לעבודה, פוסקים נגדם, כמו-גם נאשמים בפלילים, המורשעים בפסקי-דין, יבינו ויפנימו - סוף-סוף - כי בתי-המשפט ובתי-הדין, אינם גורמים פוליטיים, שיש צורך "לפרש", כמו-גם "להסביר", פסקי-הדין שלהם ולהציג טיעונים נגדיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il