|
תאריך:
|
21/02/2016
|
|
|
עודכן:
|
21/02/2016
|
כשאין-אונות מיתרגמת לרגישות מוסרית |
|
1 |
|
|
צה"ל אמור להגן על ישראל מצבא אויב. זו מהותו ותכליתו. הוא לא אמור להגן על ישראל מהחום והלחות בקיץ,ומנערים סכינאים.גם לא מעם כבוש ומתקומם. |
|
כתובת IP: |
212.143.217.205 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שאינך מבין- |
|
|
|
|
|
כל הנחות היסוד לטרוניה שאתה מעלה פסולות – שגויות, הזויות או שיטחיות וחלקיות. לכן, גם מסקנותיך מצוצות מן האצבע.
עינני רואה לנגד עיני שום עם שמתקומם. אילו היה מדובר בעם ואילו העם היה מתקומם על כיבוש, הוא היה עושה כן גם בימי השלטון הירדני והמצרי בתקופה שבין 1949 לבין 1967. הוא היה עושה כן גם בירדן, שבה נמצא חלק יותר גדול "מעם" זה מן החלק שנמצא באיו"ש, הוא היה עושה כן בסוריה ובלבנון, בנסיכויות המפרץ ועוד. אין שום עדות לכך ואין שום עדות לאינטגרציה שבין אוסף העדות והחמולות המוכנים יחד "העם הפלשתינאי".
הקבוצה הערבית המכונה באדיקות פוליטית מכוונת ויזומה "העם הפלשתינאי", היא חוד החנית של המאבק הערבי בתנועה הלאומית היהודית. היא התארגנה סביב מאבק זה, היא מתקיימת סביבו, היא ממומנת בגינו והיא חיה למענו; ומכל מקום היא אינה חיה למען עצמה!
מטרת המאבק במקור היתה למנוע הקמת מדינה יהודית בא"י. משכשלו נסיונות אלה, הוסב המאבק לתכלית של חיסול המדינה היהודית, בין אם בדרך צבאית ישירה ובים אם בדרכים אחרות לרבות שינוי מבפנים של אופיה הלאומי של המדינה היהודית. מי שזו מטרתו הוא אויב ועל כן הוא יעד לטיפול צה"לי חד-חד ערכי.
תפקידו של צה"ל (ולמעשה של כל צבא לגבי מדינתו) הוא להגן על מדינת ישראל ואזרחיה בכל מקום בו הם מותקפים והממשלה הנבחרת מורה לו לעשות כן.
כאשר אמצעי הלחימה הערבי הראשי הופך מגייסות סדירים של מדינות ללוחמי טרור אכזריים לא פחות ותדיר אפילו יותר, אנשים שרוצחים בדם קר, בכוונה תחילה ובסיטונות ילדים, נשים, זקנים וסתם אזרחים תמימי-דרך ובלתי חמושים, הם איום חמור, הדורש טיפול אפקטיבי – לא מעניין אותי מהו גילם של המפגעים!
אינני רואה את המאבק בערבים כשאלה של דימוי: מי יהיה יותר מת אבל יראה מוסרית יותר טוב; אלא, מי ישרוד ומי ייתם לגווע במאבק זה. במאבק קיומי מסוג זה, חולשה או טיפשות של מי מאוים על ידי אויב הם חלק מחומרת האיום.
אינני לוקה בזחיחות-דעת כזו של השואל הנכבד או המתריס הנכבד פחות. כשמדינת היהודים אינה מקיימת את מחוייבותה הבסיסית ביותר לאזרחיה – ביטחון – זו מציאות בלתי נסבלת גם אם בצד התוקף אותם יש מי שחשים נפגעים, בצדק או שלא בצדק. רצח ללא אבחנה אינו תשובה שניתן להשלים עימה.
אילו רצו הערבים באיו"ש לחיות בשלום , היו פועלים כדוגמת המצרים או הירדנים. יש לפניהם דוגמאות חיות לשיטה, אבל לא בהכרח לפתרון. הפץתרון יושג במו"מ או בעימות כוחני. אם אין הם רוצים במו"מ, יהיה עימות ובעימות חייב צה"ל להוכיח את עצמו יום-יום ושעה-שעה. מי שאינו מבין אמת בסיסית זו, מוטב יעסוק בכתבי שפינוזה ולא בשאלות של ביטחון לאומי.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רפי לאופרט |
|
|
|
|
|
# אתה לא רואה עם מתקומם. כל העולם- כן !
# גם העם היהודי (ישראלי?)לא נראה כמתקומם לפני 100 שנים. אז מה ?
# למה שיתקוממו במדינה אחרת ? יהודי אמריקה התקוממו אי פעם ?
כאן אדמתם ומולדתם.
# ההתקוממות הנוכחיתי "תמימה" ואותנטית שיכולה להיות. לא מאורגנת.עממית. צעירים שעתידם לא לפניהם שונאים אותך כל כך. עד מוות.
# הם רוצים"לחיות בשלום...ולפעול כדוגמת המצרים או הירדנים"-דבר עם מנהיגותם הנבחרת,והחזר את אדמתם עד הס"מ האחרון.כמו שעשית עם המצרים והירדנים. |
|
כתובת IP: |
212.143.217.205 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אבנר צפוני |
|
|
|
|
|
משהו אחר לגמרי ממה שאתה אומר. הם אומרים שהמטרה שלהם זה לא חופש ושחרור מעולה של ישראל אלא סילוק הישות הציונית מהאזור. זה בדיוק מה שהם אומרים עוד כשהם היו תחת שלטון ירדן ולפני זה. אז אתה ממציא לך סיפור על עם שרוצה חופש וזה כולה המצאה שלך. דמיון פורה כמו שלך יכול לספק חומר לסופרים למשל, אז למה שלא תיכתוב ספרים וסיפורים ותשאיר את המציאות לאנשים שרואים אותה כמו שהיא. נכון שזה נורא רומנטי ומלא שיק להיות "מתקן עולם" אבל לא כדאי לתקן קודם את השפיל שקיים בין הדמיונות שלך לבין המציאות? אתה לא יכול לדחוף לשם איזה חתיכת גומי או משהו וליישר את השבר שקיים אצלך בין החיים לדמיון? מה, כל כך קשה להקשיב למה שהפלסטינים אומרים? נכון, צפויה לך תקופת התאקלמות אחרי שתקשיב להם וזה לא פשוט אבל זה כדאי, אין כמו המציאות וזה בדוק. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
באום |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
שהם לא מוותרים על זכות השיבה, למשל, זה כבר אומר שהם רוצים לקחת את כל הארץ וברור שאם הם שבים לפה במיליונים, על האדמות ששייכות לנו כרגע, לנו אין מה לחפש פה יותר.אם היו רוצים רק להשתחרר מהכיבוש, הם היו מוותרים כבר מזמן על זכות השיבה.למה הם לא מוכנים לסוף הסיכסוך? למה הם לא אומרים שברגע שנעזוב את יו"ש,יהיה סוף לסיכסוך? כי הם רוצים להמשיך במאבק על כל הארץ. זה כל כך ברור ואולי יותר מדי ברור עד כדי כך שאתה לא רואה את זה. עכשיו, יש ציטוטים בלי סוף שנאמרים על ידי המנהיגים שלהם ולא רק מהחמאס, גם מאש"ף,אבל לא עצלן כמוני ילך וידפדף באינטרנט עכשיו להוציא לך אותם אבל בפעם הבאה שאראה ציטוט כזה, ארשום אותו ואשגר לך אותו בהזדמנות הראשונה. זה יקרה כבר היום כנראה. אגב, אהוד פרלסמן שהוא יותר חרוץ ממני, היה מביא לך עשרות ציטוטים תוך דקה. עכשיו בוא ניתן לך משימה. תביא לי ערבי ישראלי אחד, לא מהשטח הכבוש כלשונך אלא אזרח הארץ, שיסכים לוותר על האדמות שהם הפסידו ב48 בגלל המלחמה שהם רצו בה. אחד לא תמצא. כלומר, אפילו הערבי הישראלי רוצה שאנחנו נתפנה מהמקומות שאנחנו יושבים עליהם והם יתיישבו עליהם.אגב, אני מתכוון לערבי ישראלי שיגיד את הדברים מול הציבור שלו ויחתום עליהם ולא בשיחה איתך על המרפסת. אתה צריך להבדיל בין דברים שנאמרים כדי שאתה תאכל את הלוקש לבין דברים שנאמרים בפורומים שלהם כי שם הם יאכלו את הלוקש והוא יהיה גדול וחזק אם הם יוותרו על קוצו יוד מהאמנות שלהם.זה רק עניין של רצון שלך להבין את המציאות טיפה יותר כדי שתראה שכל הסיפור על עם שנילחם על החופש שלו ורוצה להשתחרר מהשיעבוד, זו בדיה אחת גדולה ועבודה בעיניים על תמימים שרוצים להראות יפים בעיני עצמם. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
באום |
|
|
|
|
|
יש בקושי 5 קלפים,הנשמרים עד למו"מ הסופי להסדר.
ביניהם:
# זכות השיבה
#איום באלימות
# איום פניה לגורמים בינלאומיים
# תביעת "הכל שלי"
וזהו,בערך.
על כל אלו,הם יוותרו/יתפשרו בבוא העת - כאשר יקבלו תמורה הולמת. |
|
כתובת IP: |
212.143.217.205 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אבנר צפוני |
|
|
|
|
|
זה לא מה שהם אומרים. אני לא עושה משא ומתן איתך ואין לי שום עימות איתך, יש לי עימות איתם ואני צריך להקשיב למה שהם אומרים, לא למה שאתה אומר. |
|
כתובת IP: |
109.253.128.125 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
באום |
|
|
|
|
|
המחלוקת/המאבק שלנו היא כן עם השמאל הקיצוני , הם עודדו את הרצחנות ה"פלסטינית" עוד בתחילת המאה הקודמת ! הפרעות בהם נרצח הסופר ברנר ואחרים בוצעו לאחר שקומוניסטים יהודים עודדו אותם לעשות כן !!! עובדה זו לא מופיעה כמובן בספרי ההיסטורי שלנו כי זה לא מתאים ל"צאצאי המייפלאור" אבל מצוין בפירוש בספר צ'רצ'יל והיהודים מאת |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אנונימי |
|
|
|
|
|
עם השמאל הקיצוני זה סיפור אחר והוא נוגע ליחס שלנו אל האויבים שלנו וליחס לארץ עצמה.המחלוקת עם הפלסטינים היא על הארץ.כלומר,של מי הארץ מצד אחד,ואיך חיים ביחד,אם חיים ביחד.כלומר,עם השמאל המחלוקת היא היחס לארץ ועם הפלסטינים המחלוקת היא על הארץ.אלה שתי מחלוקות שונות.השמאל הקיצוני מנסה לייצג את הפלסטינים אבל הוא לא יכול לייצג את הפלסטינים משום שלגבי הפלסטינים,השמאל הקיצוני הוא גם אויב.השמאל הקיצוני מסית את הפלסטינים אבל הוא לא מייצר טרור בעצמו כך שהוא לא יכול להבטיח לי שלא יהיה טרור אם ניסוג מיו"ש.הבעיה שהוא כן מבטיח ופה אני אומר שאין עימות עם השמאל הקיצוני משום שהוא לא חלק מהמריבה על הארץ,הוא כן חלק מהמריבה על הדרכים לפתור או לא לפתור את הסיכסוך.משום כך אין להקשיב לשמאל כשהוא בא לדבר בשם הפלסטינים,צריך להקשיב רק לפלסטינים עצמם ולנהוג בהתאם.האמת שהשמאל שתפקידו הוא לגשר,שכח את תפקידו והפך באמת למסית הלאומי גם תוך כדי מעשים פליליים שגורמים לאבדות משני הצדדים ונקווה שיום אחד יבואו איתו חשבון. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
באום |
|
|
|
|
|
בהתייחסו לקריאת בנימין נתניהו ליהודי צרפת לעלות לישראל אמר עבאס, כי "הוא שם את מבטחו בזמן ובמאבק הדמוגרפי שימוטטו את התיאוריה הציונית".אלה דברים שאמר אבו מאזן בין השאר בראיון לעורך סוכנות הידיעות הפלסטינית "עמן" ומובאים במאמר של יוסי קופרווסר ב"הארץ" 11.1.16.כלומר, אבו מאזן, לא אחר, מדבר על מיטוט התאוריה הציונית, כלומר, יש לו מילחמה נגד הציונות. הוא לא אומר שאין לו בעיה עם הציונות ומדינת ישראל ורק שיעזבו את יו"ש,הוא מדבר על חיסול הציונות. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
באום |
|
|
|
|
|
אי-אפשר להכיר במדינה יהודית" - כך אמר אבו מאזן, בראיון שנתן ל"אח'באר אל-יום" המצרי ב-30 בנובמבר 2014 (אתר ממר"י, 17 בדצמבר 2014). לדבריו: "נתייצב נגד המפעל הזה לא מתוך עקשנות בלבד, אלא משום שהדבר סותר את האינטרסים שלנו. הראשונים שיינזקו מהחוק הזה הם מיליון וחצי ערבים שיוצאו מישראל עקב החוק בשל דתם...יש [גם] סיבה אחרת - [ישראל] לא תאפשר חזרת פליטים. יש שישה מיליון פליטים המבקשים לחזור, ואגב אני אחד מהם. צריכים למצוא פתרונות יצירתיים משום שאי-אפשר לסגור את הדלת בפני מי שרוצה לשוב".סוף ציטוט. אלה דברים שאומר אותו אבו מאזן שטוען שהסיפור הוא להחזיר 6 מליון פלסטינים לארץ והוא אחד מהם.אם הסיפור הוא רק להשתחרר מהכיבוש אז מה הקטע עם 6 מיליון פלסטינים שיחזרו לארץ והוא אחד מהם? נסתפק בזה אבל המחסנית מלאה. אגב, פה מדובר באבו מאזן הפרטנר המתון שחי על הכידונים שלנו וימצא את עצמו עם כדור בראש ברגע שנסיג את כידונינו לאחור. להביא לך דברים שאומר החמאס, השליט האמיתי? אולי כבר לא כדאי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
באום |
|
|
|
|
|
מתוך חוקת אש"ף (אחרי הסכם אוסלו!): a democratic state... will come true when the Zionist illusion comes to an end, the thing that has begun to occur in the Labor Party and Merits
(מדינה דמוקרטית...תתממש כאשר האשליה הציונית תגיע לקצהּ, דבר שכבר החל להופיע במפלגת העבודה ובמר"צ).
ח"כ (לשעבר)בישארה: אין עם פלסטיני youtube.com
זוהייר מוחסיין, ראש ה"צא'אקה", חבר הוועד הפועל של אש"ף, אמר בריאיון ב- 1977, לעיתון ההולנדי "טרוב": רק למטרות טקטיות אנחנו מקפידים לעודד זהות פלשתינית נפרדת, כדי להעמיד אותה מול הציונות: ייסודה של מדינה פלשתינית הוא מכשיר חדש במלחמה המתמשכת נגד ישראל. לאחר שנשיג את כל זכויותינו בכל פלשתין אסור שנדחה, אף לרגע אחד, את האיחוד מחדש של ירדן ופלסטין.
סאדאת, בספרו "האסכולה הפוליטית של סאדאת והשמאל המצרי":
על איזה שחרור, על איזה ערבים מדובר? אתם מדברים על לאומיות ערבית ועל אחדות ערבית. אומה זו אינה מאוחדת. זהו מקסם שווא. הערבים הם בדואים, מה להם ולשחרור, ומי יתאחד ועם מי? מדינות של שבטים מסוכסכים וחסרי משמעות, ללא יכולת וללא כוח. הם שאיבדו את פלסטין, הם סיבכו אותנו... הם המשיכו לחלוב אותנו ...חלקם התעשר עושר אדיר בזכות הנפט... ובזכות המלחמה שניהלתי עם ישראל, וניצחתי. הם אמרו: זה לא מספיק. אין לכונן שלום עד שנטהר את פלסטין מכל יהודי. זו הלאומיות הערבית?. לי יש תשובה אחרת מהמעשייה הנקראת לאומיות ערבית.(יוסף אלגזי(קומוניסט!), הארץ, 20.10.95)
נראה לכם מספיק?
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רותי איזיקוביץ |
|
|
|
|
|
כנראה שהבדל זה בנינו האו שמפריע לך לראות את הסתירה שבדבריך.
אם זו מולדתם אנו כובשים ואין מקומנו כאן.
אם זו מולדתנו וגם מולדתם, זהו שורש הסכסוך - שתי תנועות לאומיות שאינן יכולות להתקיים בכפיפה אחת.
אם זו מולדתנו, הם אינם מתקוממים, אלא פולשים, כובשים ומתחזים - לדעתי זו העובדה הנכונה.
בכל מקרה, כרוצחי אזרחים לא לוחמים ולא חמושים בכוונה תחילה, הם פושעי-מלחמה ולא לוחמי חירות או "מתקוממים הירואיים".
בכל מקרה: אם אתה מרגיש כאן כובש, אין זה מקומך. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רפי לאופרט |
|
|
|
|
|
לא יתקיימו בכפיפה אחת. תהיה הפרדה.
- אני,כצאצא לאנשי ה"מאיפלאוור" הישראלי- לא צריך אישור או הסכמה שלך לדבר. |
|
כתובת IP: |
212.143.217.205 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הלאומיות |
|
|
|
|
|
יפה שסוף סוף הוצאת את המוגלה.ההכרה שאתם צאצאי המיאפלואר,גורמת לכם להתנשא,לא להקשיב לאחרים,לא להכיר בזכותם של האחרים לשלוט,רק אתם ואתם ואתם.וזה לא חשוב אם יש צדק בדבריו של השונה ממך,עצם זה שהוא לא מהמיאפלואר,הוא פסול.האמירה שאני מהמיאפלואר היא אמירה דוחה,מגעילה ברמות ושמה על השולחן את הבעיה הפסיכוטית החמורה של השמאל.אז לא אתה היית על המיאפלואר,אבותיך היו אז תתאפס. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
באום |
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
היו חמורים. כנגד דבריו - יש להעביר לתלמידים אלה את המאמר הזה כדי שישמעו גם דעות אחרות, שהן הצודקות והנכונות. מדוע חמורים? בארה"ב ובצרפת ובארצות מערביות אחרות - יורים והורגים מחבלים ואנשי טרור ללא הנד עפעף. הציבור במקומות אלה מבין ויודע שזו הדרך, אין דרך אחרת. שם הרמטכ"לים לא ינאמו בפני תלמידים נאומי ביקורת מעצבנים. וברור ששרי הבטחון שם לא יגבו נאומים שכאלה. --- מכעיס ומקומם עד מאד שראש ממשלתנו נבהל בעקביות ממה שמפריחה לאויר התקשורת השמאלנית, ומיד מגיב על כך. להחריש - זו הדרך, שהתקשורת תאמר מה שתאמר. לא יקרה דבר אם הוא לא יגיב. הרי ממילא כבר שנים מבקרים ומכים אותו, פעמים רבות ללא צדק. אתמול בעתון ידיעות בלטה כותרת באותיות קידוש לבנה: "נתניהו הפקיר את הרמטכ'ל". דברים כאלה משפיעים עליו מיידית, ולכן אף הוא גיבה את הרמטכ"ל. מיותר לחלוטין. למחרת (היום) הוא "זכה" לכותרת חדשה בידיעות: "גיבוי מאוחר". היינו מעריכים אותו לו היה שותק. שכן אנו יודעים שבתוכו פנימה הוא מתנגד לדברי הרמטכ"ל. בסיכום: מעיק ומצער שמנהיגינו עדיין מתנהגים כמו היהודי הגלותי, שחוח ראש ושפוף גו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
גיבויים אומללים |
|
|
4 |
|
|
לא מהיום דואגים קברניטי הבטחון לרוח הגייסות.גייסות הפרקליטים,"מתקני עולם" באשר הם,אנשי תקשורת,אמנים ומה שנקרא אנשי רוח,פעילי שמאל ישראלים שמסיתים פלסטינים,אלה הגייסות שקברניטי הבטחון דואגים לרוח שלהם שחס וחלילה לא תפסיק לנשוב ולא תפסיק למרר את חיי אזרחי ישראל.החייל העומד על המשמר שעות ארוכות בגשם ובשרב לא ממש מעניין את שר הבטחון והגנרלים שמסביבו וכל פלסטיני יכול לירוק עליו כאוות נפשו.מה בדיוק יכול אותו חייל לתת לאותם גנרלים?כלום.אבל מתקן עולם שבא מאירופה יכול בבוא היום לפתוח הרבה דלתות לאותו גנרל שעכשיו אחראי על האזור אבל מחר הוא יעמוד בראש חברת מזל"טים ובטח ירצה למכור את מרכולתו.שם טוב שווה יותר משמן טוב אמרו חכמים והגנרל כבר דואג לשמו הטוב ומייצר לעצמו תדמית של נאור,ליברל,אוהב אדם,לא מתלהם,שומר על זכויות,שיוויון בפני החוק,צדק ומוסר כדי שבבוא היום הוא יוכל למכור מזל"טים.ככה זה עובד.והחייל,רוחו באדמה.כמה אפשר לסבול רוק של פלסטיני?תנועה לא נכונה שלו והוא כבר בחקירת מצ"ח ולך תדע איפה הוא יגמור.אולי האמירה האחרונה של הרמטכ"ל לא מצריכה בלגן תקשורתי אבל כשזה בא אחרי שנים של אפיזודות דומות,זה כבר מדאיג.את אל"מ אייזנר שהוריד כת בפרצופו של הדנמרקי וגמר באחת את מסעות האופניים המבזות של החבר׳ה מאירופה,הדיחו.גנץ הדרדל׳ה,שאייזנר עשה את העבודה שהוא היה צריך לעשות,ימכור עכשיו מזל"טים או מל"טים או השד יודע מה ולמה? כי הוא דאג ל"שמו הטוב" על חשבון החייל שעומד על המשמר. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
באום |
|
|
|
|
|
שאני בודד בתחושה הרעה שיצרו בי דברי הרמטכ"ל.לשמחתי טעיתי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שמ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
תיקון - "...לשמחתי...". |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שמ |
|
|
5 |
|
|
מוכתבים מגישה פוליטית מסויימת המסרסת בכוונה(!) את יכולת הלחימה של הצבא, או שגישה פוליטית זאת נוצרה כשירש מקודמיו צבא מסורס, ואימת המלחמה (תפקיד מובהק של צבא) נפלה עליו. במלים פשוטות האם הרצון להשפיע בכיוון הקמת מדינה "פלסטינית" (תחת כותרת הדקלום "אופק מדיני") דחף את אייזנקוט לנאום המספריים, או שעובדת היות הצבא מסורס עם הדקלום "אין פתרון צבאי", הולידה אצלו את הפחד "לרוקן מחסנית". מה שברור הוא, שטבעם של דקלומים הוא שהם אינם תוצר מחשבה של המדקלם. או, כמו שאמר לי צוער בבה"ד 1, מגורש ש"שוחרר" מגירוש בני משפחתו: "בדרגות האלה מפסיקים לחשוב".
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רותי א. |
|
|
|
|
|
לי נראה שהמספריים מוכתבים דווקה מגישה פרוידיאנית שבתת-מודע נגזרת מהתמכרות בלתי-רציונלית לתכנית החלוקה – משפט שלמה טריטוריאלי.
מר צפוני, מצאצאי יוצאי המייפלאור המקומי, הוא מייצג טיפוסי של זרם הזה. זרם המחקים אחרים מתוך התבטלות מוחלטת, באיצטלה של השתייכות לעולם "מתקדם". מי שאין לו עבר, אין לו גם הווה ולא יהיה לו עתיד – לא אני המצאתי אמירה חכמה זו. אנשי המייפלאור רוצים להיות אמריקה כמעט בכל מחיר, רוצים שת"א תהיה ניו-יורק כמעט בכל מחיר, מקדמים את הפוסט מודרנה והפוסט ציונות כמעט בכל מחיר – בקיצור: מנוכרים ומתבוללים בפוטנציה, והכל במסווה של קידמה ומוסר.
צפוני הוא איש "מדעי המדינה". הוא מאמין באמפיריקה וכופר בלוגיקה. השיטה היא תחילה נחלק ו"נחזיר" את הגזילה כביכול (כי אם זו אינה גזילה, מדוע צריך להחזיר?!) ואז הכל יהיה טוב. אם הניסוי של צפוני לא יצליח, או אז נשנס כולנו מותניים ובמחיר דמים איום נלחם על חיינו – כמו בניסוי יום הכיפורים 1973!
לניסוי הזוי זה הוא אינו זקוק להסכמה שלי. למעשה הוא אינו זקוק להסכמה של איש. הפקרות הוא יכול לחולל בכוחות עצמו ובעזרת ידידים מבחוץ. אבל הוא שוכח שגם אני לא זקוק להסכמה שלו בכדי ללכת בדרך אחרת. וכאשר הוא נוכח שזה מה שמתרחש בפועל, הוא כועס ורוגז ומגנה, ומחרים וומאמץ לו שפת רחוב, עד אשר גם דבר זה חוזר אליו כבומרנג. אז אולי צריך להזכיר לו שאאנו חלוקים אמנם בדברים רבים, אבל עדיין מסכימים שהשלטון המקומי הוא דמוקרטיה. כשגם בכך נהיה חלוקים, לא ישאר הרבה מן המשותף בינינו ומאחר והוא רואה עצמו ככובש, יוכל להשתחרר מן העול ולרחוץ בנקיון כפיו.
אינני מכיר אישית את איזנקוט אולם קל לקבוע שההגיון מאחרוי "נאום המספרים" איננו המצאה אישית. הדימוי היה מקורי למדי אבל החשיבה אופינית לרבים. אפשר שאמירה אפילו הוזמנה אצלו בכדי ללגהץ כמה קילקולים בתקינות הפוליטית של הזמן האחרון. שהרי התקינות הפוליטית כיום, בין היתר מבית מדרשם של יוצאי או צאצאי המייפלאור עוסקת בנסיונות נמשכים ליצור אנלוגיה, אם לא זהות בין תוקף למתגונן ובין רוצחים לקורבנם – פוסט מודרניזם במיטבו; הכל קונסטרוקציה.
אני מקווה שאיזנקוט לא העמיק לחשוב על הדברים שאמר, ואילו העמיק לחשוב לא היה אומר אותם ומכל מקום לא בנוסח זה. יש לי קושי הולך וגובר עם קציני צבא שעיקר עיסוקם הוא תקינות פוליטית, תדמית וכסת"חים. צבא איננו תפאורה להוכחת ריבונות. צבא הוא מכשיר לשמירה על הריבונות. לשם כך משלם הציבור הון עתק, לשם כך משרתים האזרחים בצבא ולשם כך נלחמים כאשר צריך. חובת המפקדים היא להכין את הצבא הטוב ביותר, לנהל אותו בצורה הטובה ביותר כאירגון מקצועי וליצור באמצעותו את מנגנון ההגנה הטוב ביותר לאזרחי ישראל, לרבות אלה שמשרתים בו, לו אנו מסוגלים. יותר מדי גנרלים שוכחים לעיתים מזומנות שזה תפקידם העיקרי ושיותר מדי אנשים אינם חשים שהם מקבלים דווקא מצמרת הצבא את התמורה לאגרה שהם משלמים. מסע הרצח של החודשים האחרונים הוא התזכורת האחרונה לכך ושום דברי כיבושין אינם מסתירים זאת.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רפי לאופרט |
|
|
יעקב שטרכר
אפילו אם נניח שהוצאות ההפקה בישראל גבוהות יותר כיצד הגיעו למחיר של 5.2 דולר אותו משלמת חברת החשמל? קרי כולנו
|
|
|
|
|
|
גולדבלט משה
אולי מותר לקוות שחבורת האסירים שהתקבצה באגף 10 תשכנע את המחוקק לערוך רפורמה מקיפה בדיני השוחד בישראל שתתבטא באימוץ דיני ראיות הנהוגים במשפט האזרחי
|
|
|
|
|
|
יורם דורי
מסתבר כי גם בימים של חרמות וגידופים ישנם גם שתופי פעולה ונכונות אירופית לשלב ידיים ולסייע לישראל להתגבר על מצוקות אזרחיות כמו זו של בניית הרכבת הקלה והשלכותיה על התושבים והמרחב העירוני כולו. על כל זה נאמר - פיקחות היא למידה מניסיון עצמי וחוכמה היא הפנמת ניסיונם של אחרים
|
|
|
|
|
|
שמעון זיו
צריך לשרש את ההודעה אין ענין לציבור מהלכסיקון של המשטרה, אלא תשובה אחת והיא לא הייתה עבירה על החוק, ולכן התלונה נסגרה. נסגרה מחוסר ראיות, או מחוסר אשמה, אולם העניין הציבורי אינו פקטור פה
|
|
|
|
|
|
יהודה דרורי
בדנמרק, כמו שאנו רואים, זה פשע לבקר את האיסלאם, בעוד שהאיסלאמיסטים שם קוראים ליהודים: "צאצאי קופים וחזירים" והסתה לרצח יהודים במסגדים נמשכת ללא הפרעה
|
|
|