X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שני סקרים של מכונים שונים, שהאחד נערך לפני חודש והשני לפני מספר ימים, מצביעם על ירידת העבודה מ-24 ל-15 מנדטים. לו ירד הליכוד באורח דומה, הייתה התקשורת חוגגת בכותרות ראשיות. אבל את קריסת העבודה הס מלהזכיר.
▪  ▪  ▪
הרצוג. שמאלה מהעם [צילום: תומר נויברג]

רק לפני שנה חגגה התקשורת את תבוסתו הצפויה של נתניהו, והעיתונאים התחרו זה בזה בחיזוי ממדי התבוסה. באופן טבעי ניצח בתחרות הארץ, שתחת הכותרת "הרצוג ירכיב את הממשלה הבאה", חזה: "נתניהו יתפטר בעקבות התבוסה, ייתכן מאוד שכבר בליל הבחירות. הוא נראה מותש ומנוצח בימים האחרונים, ומסביבתו הקרובה ביותר מתקבלות אינדיקציות שהוא מריח את ההפסד המתקרב."
אז אחרי שקיבלנו אינדיקציות לגבי רמתם השכלית של האנשים שחושבים שהם הכי חכמים מכולם, הוצגו בפנינו בחודש האחרון תוצאותיהם של שני סקרים: הראשון שנערך לפני חודש על-ידי קמיל פוקס, והשני שנערך לפני מספר ימים על-ידי מכון פאנלס, ובשניהם מתקבלת תוצאה זהה לפיה מפלגת העבודה יורדת ל-15 מנדטים, לעומת 24 מנדטים שקיבלה בבחירות.
שערו בנפשכם מה היה קורה לו ירד הליכוד על-פי סקרים אלה בצורה דומה, מ-30 מנדטים ל-19 מנדטים. האם לא היו מוצגות תוצאות אלה בכותרות הראשיות של כל העיתונים? האם לא היו נערכים דיונים אינסופיים בכל ערוצי הטלוויזיה? והאם לא היו כל הפרשנים מעריכים את סיכוייהם של המורדים בנתניהו המכינים את הדחתו?
ואילו את קריסת מפלגת העבודה בסקרים הס מלהזכיר. ואפילו כשדנים במאבק הצפוי במפלגה בין הרצוג ליחימוביץ' מעדיפים לספר לנו על ברית בין פרץ ליחימוביץ', ולא על פעילי מפלגת העבודה המתבוננים בתוצאות הסקרים, ולא מצליחים להבין מה בדיוק קרה להם.
וכיוון שהם באמת לא מבינים, נסביר להם. בסקר של קמיל פוקס לוקח לפיד מהעבודה חמישה מתוך התשעה שהיא מאבדת, ואילו בסקר של פאנלס הוא מגדיל לעשות ולוקח שבעה מתוך התשעה. מסתבר שמצביעי מפלגת העבודה רואים את לפיד שמצהיר שהוא פרו-ישראלי למרות שהוא באופוזיציה, מול הרצוג שלא הוציא מפיו מילה פרו-ישראלית אחת מאז הבחירות, וחלק ניכר מהם מעדיפים לתמוך בלפיד ובמדינת ישראל.
רבים מפרשני האינדיקציות מספרים לנו שלפיד שבר ימינה, כי בעיניהם כל אדם שאיננו שונא ישראל ותומך בחרם נגדה נמצא בימין. אלא ששבירה ימינה הייתה אמורה להביא ללפיד קולות מהימין, ולאבד קולות לשמאל. ולא כך קרה. שני הסקרים מצביעים על עלייה בכוחו של הימין.
הסיבה האמתית לתוצאות אלה היא פשוטה: העבודה שברה שמאלה מהעם! העם רואה לנגד עיניו התפרצות שנאה של ערבים שמוכנים למות רק כדי לרצוח אותנו, ורואה את הרצוג מאשים בכך את נתניהו, ואת לפיד המגדיר אותם בתור אנשים שלקו בשיגעון קבוצתי, ומסכים עם לפיד.
בן גוריון לא האשים את היהודים בהתפרצות מסע הרצח הערבי יום אחרי קבלת החלטת האו"ם להקים מדינה יהודית (Jewish State), ואף הכריז בעצמו על הקמתה של מדינה יהודית בארץ ישראל. ואילו רבים מחברי מפלגת העבודה של היום מתייחסים למדינה יהודית כאל מדינה גזענית בהגדרתה.
אביו של יצחק הרצוג קרע מעל בימת האו"ם את ההחלטה המשווה את הציונות לגזענות. וכשקיימת תחושה שיצחק הרצוג היה מוביל את הסיעה להימנעות מהצבעה כפשרה בין התומכים בהחלטה למתנגדים לה, מובן מדוע מפלגת העבודה קורסת בסקרים.

תאריך:  22/02/2016   |   עודכן:  22/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יצחק הרצוג
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העבודה קורסת בסקרים, והתקשורת מתעלמת
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
חוששני
שמ  |  22/02/16 13:36
 
- בטוחני שאתה הוא זה שטועה
אהוד פרלסמן  |  22/02/16 14:34
 
- חוששני
שמ  |  22/02/16 16:17
 
- מעריב, אכן, איבד את שפיותו.
לדר׳ פרלסמן  |  29/02/16 14:18
2
ספינת השוטים
באום  |  22/02/16 17:20
3
הערת הבהרה לטיעון המרכזי במאמר
אהוד פרלסמן  |  22/02/16 19:28
4
תודה למחבר ולאתר על המאמר ל"ת
פלמוני  |  23/02/16 10:25
5
בשביל ליצן וצבר טיפשות
פסח  |  23/02/16 14:55
6
ברוב כסילותם המתנשאת
ה.א  |  24/02/16 07:43
7
כמו שלא הפציצו את אושוויץ,
ההסטוריה חוזרת.  |  29/02/16 11:12
 
- מזל שפרלסמן שומר על ערנות,
באמת זוועה  |  29/02/16 12:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסתר שניאורסון גרי
יובל למלחמה שבה מדינת ישראל עשתה את הלא ייאמן    בשלוש שעות נמחקו כל חילות האוויר של האויב
עילי צוף
יום האהבה בא השנה בדיוק בזמן    חשוב מאוד לזכור את זה, כי בחורות מאוד נעלבות אם אתה לא מביא בלונים ושוקולד ועושה להם כל מיני הפתעות
יוני בן-מנחם
ההודעה המפתיעה של סאיב עריקאת כי איננו מעוניין לרשת את מחמוד עבאס וכי הוא תומך במועמדותו של מרוואן ברגותי לתפקיד החריפה את קרב הירושה ברש"פ. מחמוד עבאס מתכוון למנות בקרוב לעצמו סגן בניסיון להרגיע את הרוחות בצמרת פתח
רפאל ישראלי
מיסוד ואישכנוז של בני עדות המזרח    התפתחויות חיוביות אלו נשאו בשוליהן גם רצון בלתי מודע ל"הכשיר" את המזרחים שאומצו על-ידי המימסד בשל כשרונותיהם ויכולותיהם המוכחים, על-ידי כך ששמותיהם ה"זרים" אושכזו
אסף מנשה
רק אחרי שמתחזק ביטחונו העצמי של התלמיד באמצעות חוויות הצלחה ונוצר קשר אישי משמעותי בין התלמיד למורה, מתחיל החינוך האמיתי. כאן המורה יכול לעצב את התלמיד כחומר ביד היוצר. פה מתחילה העבודה החשובה והאחראית ביותר בעולם ששום מקצוע אחר לא משתווה לו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il