X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כדי להימנע מחזרה סדרתית על שגיאות קריטיות, על מדינות המערב ללמוד מנסיון העבר על-ידי הינתקות מ-ולא חזרה על - הנחות יסוד פשטניות ושגויות מרכזיות לכאורה של העניין הפלשתיני
▪  ▪  ▪
שר החוץ הצרפתי, לורן פאביוס [צילום: AP]

היוזמה הצרפתית לחידוש המו"מ הישראלי-פלשתיני מצטרפת לרשימה ארוכה של יוזמות לפתרון הסוגיה הפלשתינית שנכשלו עקב ההנחה השגויה שהעניין הפלשתיני הוא לב הסכסוך.
מכאן, החיזור הנואש אחר מנהיגי הטרור הפלשתיני האש"פי - המקהה חושים מוסריים, ביטחוניים ומדיניים - שהגיע לשפל מוסרי בהענקת פרס נובל לשלום לערפאת, והתעלמות מתפישת העולם של ערפאת ומחמוד עבאס, המתבטאת באופן האמין ביותר בחינוך לשנאה השיטתי מאז 1993 בגני ילדים, בתי ספר, מסגדים ותקשורת המונית.
בניגוד לתובנה המקובלת, צבאות ערב לא פתחו במלחמת 1948 למען הפלשתינים, אלא למניעת הקמתה של מדינה יהודית "כופרת", ולקידום אינטרסים לאומיים, באמצעות כיבוש שטחים בעלי חשיבות אסטרטגית והיסטורית בין נהר הירדן לים התיכון.
ירדן הצטרפה למלחמה כדי להתפשט עד ירושלים והים התיכון, כצעד לקראת הנהגה בין-ערבית. מצרים לא הייתה ערוכה למלחמה ב-1948, אך שאפה לבלום את ירדן. עירק רצתה למנף את המלחמה כדי לשלוט על צינור הנפט מכירכוך לחיפה. סוריה ראתה במלחמה הזדמנות להשתלט על שטחים בדרום "סוריה הגדולה".
בתום המלחמה כבשה עירק את השומרון והעבירה אותו לירדן ולא לפלשתינים. ירדן כבשה את יהודה ובאפריל 1950 סיפחה את יהודה ושומרון לגדה המזרחית, אסרה פעילות פלשתינית וגרשה פעילים פלשתינים. מצרים כבשה את רצועת עזה, אסרה פעילות פלשתינית והטילה עוצר לילי. סוריה כבשה וסיפחה את אל-חאמה ברמת הגולן ולא העבירה אותה לפלשתינים.
ב-1948 הקימה הליגה הערבית את "ממשלת כל פלשתין", אך כמחלקה בליגה הערבית שפורקה ב-1959.
מלחמת סיני פרצה ב-1956 ללא קשר לעניין הפלשתיני, עקב המגלומניה של נשיא מצרים, נאצר, ששאף להשתלט על העולם הערבי, הקים פיקוד צבאי משותף עם סוריה וירדן, חתם על עסקת נשק דרמטית עם צ'כוסלובקיה, הלאים את תעלת סואץ מבריטניה וצרפת, סייע למרד האלג'ירי נגד צרפת, הטיל סגר על נמל אילת, והפעיל טרור אנטי-ישראלי מעזה, במטרה להשתלט על שטחים בנגב.
גם מלחמת 1967 לא פרצה עקב העניין הפלשתיני, אלא בתגובה לסגר מצרי נוסף על נמל אילת, חדירה מסיבית של צבא מצרים לחצי האי סיני בניגוד להסכם הפירוז מ-1957, הקמת פיקוד צבאי משותף מצרים-סוריה-ירדן להשמדת ישראל, הפגזה סורית על ישובים ישראלים והפגזה ירדנית על ירושלים. כך גם לגבי מלחמת 1973 שנועדה לחסל את המדינה היהודית ולקדם אינטרסים של מצרים, סוריה, ירדן ועירק.
מנהיגי ערב מעתירים על הפלשתינים מלל, אך לא מעש, ולכן לא השתתפו באף מערכה בין ישראל לפלשתינים. לדוגמה, מלחמת שלום הגליל פרצה ב-6 ליוני 1982, אך מנהיגי ערב התכנסו לדון בסיוע לאש"פ רק בספטמבר, לאחר גירוש אש"פ מבירות. מנהיגי ערב גם לא השתמשו בנשק הנפט, או בנשק צבאי, כדי לסייע לפלשתינים באינתיפאדה הראשונה והשנייה ובמלחמות ישראל בטרור החמאסי.
כדי להימנע מחזרה סדרתית על שגיאות קריטיות, על מדינות המערב ללמוד מנסיון העבר על-ידי הינתקות מ-ולא חזרה על - הנחות יסוד פשטניות ושגויות כגון מרכזיות לכאורה של העניין הפלשתיני.

תאריך:  02/03/2016   |   עודכן:  02/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היוזמה הצרפתית נועדה לכישלון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ניתוח גלותי יהודוצנטרי
אבשלום  |  10/03/16 11:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יהודה דרורי
איציק וולף
אדם אחד נפצע קל כששני מחבלים פלשתינים תקפו אותו באלות בשכונת היובל בעלי    כוח של גדוד 50 מהנח"ל חיסל את המחבלים
עמוס גלבוע
שלוש סיבות מרכזיות: האחת, החמאס לא בא ואומר: תנו לי נמל ואחדל מטרור. להפך. השנייה, נמל לישות טרוריסטית, יעזור רק לישות ולא לאוכלוסייה; השלישית, זה רק יסבך אותנו עם המצרים, יבדל יותר את הרצועה, ויחליש עוד יותר את הרשות הפלשתינית לטובת החמאס
יוני בן-מנחם
הרש"פ מתנגדת להקמת נמל ימי בעזה בטענה כי הקמתו פוגעת באחדותה של קפריסין. הרש"פ חוששת מפגיעה קשה במעמדה אך איננה מוכנה להתעמת עם טורקיה התומכת בחמאס
עידן יוסף
כוחות רבים של הצבא נכנסו למחנה הפליטים האלים מצפון לרמאללה לחלץ חיילים שתעו בדרך    הפלשתינים דיווחו על נפגעים בצידם    אין נפגעים לכוחותינו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il