X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
תוכנות כופר, שחוטפות קבצים מהמחשב שלנו ודורשות מאות דולרים עבור שחרורם, עושות את דרכן למכשירי האנדרואיד שלנו איך נתגונן?
▪  ▪  ▪
העליה בתוכנות הכופר לאנדרואיד [צילום: ESET]

האם תוכנות הכופר היא בעיה שצריכה להתחיל להדאיג את משתמשי אנדרואיד? מגוון תוכנות הכופר למחשבים האישיים גרמו לנזקים כספיים גדולים ולאובדן של מידע רב בשנים האחרונות, ולאט-לאט הן החלו לעשות את דרכן לסמארטפונים ובעיקר למכשירים בהם מותקנת מערכת ההפעלה אנדרואיד. כך עולה ממחקר מקיף שערכה חברת ESET ופורסם בתערוכת הסלולר בברצלונה.
בדומה לסוגים קודמים של איומים לאנדרואיד, תוכנות הכופר למערכת ההפעלה הסלולרית עברו שיפור ניכר בשנים האחרונות כאשר התוקפים מאמצים טכניקות של הדבקה והצפנה שהוכחו כאפקטיביות במחשבים הביתיים.
סוגי תוכנות כופר לאנדרואיד
תוכנת כופר, כפי שהשם מרמז, יכולה להיות כל תוכנה זדונית שדורשת תשלום בעבור הקבצים השמורים על המכשיר של המשתמש. ישנן שתי קטגוריות עיקריות לתוכנות הכופר לאנדרואיד: תוכנות כופר לנעילת מסך ותוכנות כופר להצפנת קבצים.
שתי הקטגוריות של תוכנות כופר שכיחות מאוד במחשבים האישיים מאז 2013, וכעת אנחנו רואים שמגמה דומה ניכרת גם בהדבקות של מכשירי אנדרואיד ברחבי העולם.
תפוצה כלל עולמית
נתון מעניין נוסף העולה מהמחקר של ESET הוא שהתוקפים באמצעות תוכנות הכופר אינם מתרכזים יותר במדינות מזרח אירופיות בלבד, והיקף הפעולה שלהם מתרחב למדינות רבות נוספות, בעיקר בארצות הברית.
כדוגמה למגמת ההתפשטות של תוכנות הכופר במדינות העולם, מציינים ב-ESET ש-72% מההדבקות בתוכנת הכופר לאנדרואיד LockerPIN, שנחשפה בשנה שעברה, התרחשו בארצות הברית.
"הטרנד היום הוא לנדוד ממכשירי PC למכשירי מובייל, בעוד שהרבה יותר מידע אישי או עסקי מאוחסן על המכשירים האלה מאשר בעבר. כל עוד המגמה הזו נמשכת, תוכנות כופר לאנדרואיד פשוט הופכות לעסק משתלם ביותר עבור ההאקרים, וכתוצאה מכך אנחנו צפויים לראות התפתחות ניכרת של האיומים בתחום", אומר גיל נוילנדר, מנכ"ל ESET ישראל.
ב-ESET ממליצים למשתמשי אנדרואיד לנקוט בצעדים מקדימים על-מנת להימנע מאיום הכופר - כמו, למשל, התקנת אפליקציית אבטחה על המכשיר וגיבוי המידע השמור עליו. כמו-כן, מומלץ להימנע מחנויות אפליקציות לא רשמיות או מלחיצה על קישורים חשודים בהודעות דואר אלקטרוני או בהודעות SMS.

גיל נוילנדר הוא מנכ"ל ESET ישראל.
תאריך:  03/03/2016   |   עודכן:  03/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זינוק חד בתוכנות כופר לאנדרואיד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן כצנלסון
"היום אני יכול לקבוע שהפתרון של הבעיה היהודית בליטא הושג על-ידי 3EK... המטרה - לנקות את ליטא מיהודים - הושגה עם אנשים מובחרים בהנהגת המן, לו הייתה הבנה מוחלטת של המטרה שלי..."
אורי אורנשטיין
הזכאות של מפעל לעידוד בהשקעות הון נקבעת באופן אנכרוניסטי לפי סוג חומר הגלם שנכנס בשעריו וכך ענף כלכלי אדיר של מיליארדי שקלים נותר מקופח
ורד כהן, רענן בר-און
בשנים האחרונות התפתח מאוד תחום הרפואה האסתטית    אין מדובר רק בטיפולים פולשניים, אלא יש בנמצא סוגים רבים של טיפולים שאינם פולשניים
עליס בליטנטל
ברטולד ברכט (1956-1898), מחשובי המחזאים במאה ה-20 בהובילו את התיאטרון מסגנון קלאסי לתיאטרון אפי. מחזהו "אדם הוא אדם" (1926) - שכיוון לעורר מחשבות, בנטייה לקומוניזם וחברתיות, טבול בקטעי שירה - עולה בביצוע מבריק בתיאטרון החאן הירושלמי
יובל לובנשטיין
חדי העין מביכם ישימו לב שלא אחת על פרק ידן של הקופאיות ישנן תחבושות ולא מעט מהן סובלות מבעיות מדלקות בפרקים ואו בגידים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il