X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הרש"פ הסתבכה בחקירה בנסיבות מותו המסתורי של המחבל בבולגריה אשר רצח את תלמיד הישיבה אליהו עמדי ז"ל בשנות ה-80. ועדת החקירה התפרקה ובני משפחת המחבל וארגון החזית העממית מאשימים את השגריר הפלשתיני באחריות למותו של המחבל
▪  ▪  ▪
ריאד אלמאלכי. טיוח של הפרשה? [צילום: איסאם רימאווי/פלאש 90]

פרשת מותו של המחבל הפלשתיני עומר אלנאיף זאיד בנסיבות מסתוריות בבולגריה מסעירה את הרחוב הפלשתיני, ההאשמות על הסיבות למותו מתמקדות עתה בטענה כי השגריר הפלשתיני בבולגריה היה מעורב ישירות בנסיבות מותו וכי שר החוץ הפלשתיני ריאד אלמאלכי מנסה לטייח את הפרשה.
גופתו של עומר אלנאיף שהיה מבוקש על-ידי ישראל באחריות לרצח תלמיד הישיבה אליהו עמדי בעיר העתיקה בירושלים ב-1986 נמצאה בחצר השגרירות הפלשתינית בבולגריה ב-26 בפברואר והרש"פ הקימה ועדת חקירה בנסיבות מותו לאחר שבני משפחתו וארגון החזית העממית, שאליו הוא השתייך, טענו כי הוא חוסל בידי המוסד הישראלי.
הרשות הפלשתינית הקימה ועדת חקירה רשמית בראשותו של מנכ"ל משרד החוץ הפלשתיני תייסיר ג'ראדאת ובחברותם של נציג ארגון החזית העממית ונציג ממשפחת אלנאיפ אולם בסוף השבוע שעבר התפרקה הוועדה לאחר שהשניים התנגדו למסקנותיה והשמיעו ביקורת חריפה על האופן שבו נוהלה החקירה.
משפחתו של עומר אלנאיפ וארגון החזית העממית דורשים עתה מיו"ר הרש"פ מחמוד עבאס להקים ועדת חקירה חדשה "על בסיס מקצועי טהור" ולפטר את השגריר הפלשתיני בבולגריה מחמד אלמד'בוח.
אתר האינטרנט "אלרסאלה נט" המזוהה עם חמאס, דיווח ב-3 במרס מפי מקורות מדיניים מהימנים כי עמר אלנאיפ חשף שיתוף פעולה ביטחוני בין השגרירות הפלשתינית בבולגריה לבין המוסד הישראלי וכאשר הביע את מורת רוחו מכך איימו עליו גורמים בשגרירות הפלשתינית כי באפשרותו לעזוב את שטח השגרירות שבה מצא מקלט אם הדבר אינו מוצא חן בעיניו.
מחמד עוודאללה, חבר הוועדה המרכזית של ארגון החזית העממית טוען כי "ידים פלשתיניות בתוך השגרירות בבולגריה הן שקשרו את הפשע לחיסולו של אלנאיפ" וכי השגריר הפלשתיני הוא שהפעיל לחצים על אלנאיפ לעזוב את מתחם השגרירות במגמה להסגירו לשלטונות בולגריה ומשם לישראל.
רעייתו של עומר אלנאיפ אמרה בראיונות שונים לאמצעי התקשורת הערביים כי השגריר הפלשתיני בבולגריה איים על בעלה ואמר לו כי "למוסד הישראלי יש מפתחות לכל הדלתות בשגרירות והם יכנסו אליה כדי להורגו", וכי "מהיום הראשון לשהותו בשגרירות היה נתון לאיומים על חייו מצד השגריר הפלשתיני".
מלבד האשמת השגרירות הפלשתינית בבולגריה באחריות למותו של אלנאיפ, טוען ראיד אלע'ול, חבר הלשכה המדינית של ארגון החזית העממית כי שר החוץ הפלשתיני ריאד אלמאלכי התערב ישירות כדי לשנות את מסקנות החקירה בנסיבות מותו של אלנאיפ ו"ביקש למחוק מהדוח את אחריות של השגרירות לפשע".
מנכ"ל משרד החוץ הפלשתיני תייסיר ג'ראדאת שעמד בראש ועדת החקירה הכחיש את הטענות האלה.
שחיתות בשגרירויות הפלשתיניות בעולם
תנועת חמאס מנצלת את הפרשה כדי להבאיש את ריחה של הרש"פ. אתר האינטרנט של חמאס "אלרסאלה נט" פרסם ב-3 במרס כתבת תחקיר על השחיתות בשגרירויות הפלשתיניות בחו"ל כדי להדגיש כי גם השגרירות בבולגריה, שבה נמצאה גופתו של עומר אלנאיפ, הייתה מושחתת.
בכתבה נמסר כי מרבית השגרירים הפלשתינים בחו"ל הינם מינויים פוליטיים של תנועת פתח וכי כמה שגרירויות היו מעורבות בעסקות נשק, קבלת שוחד, גניבות, סחיטה ופתיחת בתי בושת. בין השגרירויות שהיו מעורבות במעשים האלה היו השגרירויות הפלשתיניות בהודו, סין, מצרים, צ'כוסלובקיה, דרום אפריקה וקזחסטאן.
נאצר ג'ומעה, חבר המועצה המחוקקת מטעם פתח אמר לאתר כי "למנגנון הדיפלומטי בראשותו של שר החוץ ריאד אלמאלכי יש מחדלים גדולים והם גרמו נזק לבעיה הפלשתינית הצודקת מכיוון שחלק מהשגרירים הסתבכו במעשים חריגים ושחיתות".
התפוח האדמה הלוהט הזה הושלך עכשיו לחיקו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס, הוא זה שצריך להחליט האם לאמץ את מסקנות ועדת החקירה שמינה או להסכים להקמת ועדת חקירה חדשה. בפועל, ההאשמות הפלשתיניות מתרכזות עתה בחלקה של הרש"פ בנסיבות מותו של עומר אלנאיפ ולא בחלקה של ישראל שעד כה לא נמצא אפילו בדל של ראיה או הוכחה כי היא קשורה למעשה.
מנגנון התעמולה הפלשתיני של הרש"פ רצה להטיל את ההאשמה למותו של עומר אלנאיפ על ישראל אך נראה שהמציאות חזקה יותר ובני משפחתו ונציג ארגון החזית העממית, שנחשפו למעשי השחיתות של השגרירות הפלשתינית בבולגריה וניסיונו של שה"ח הפלשתיני לטייח אותם, החליטו לחשוף את הדברים ולמקד את האשמה ברשות הפלשתינית.

תאריך:  07/03/2016   |   עודכן:  07/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבומרנג הפלשתיני
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ומה לגבי שחיתות ממוסדת של גפני
לשעבר באוצר  |  10/03/16 10:30
 
- פנה למבקר המדינה
דניאל143   |  10/03/16 18:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
שמעון זיו
גרמניה, שאינה ידועה כארץ לא דמוקרטית, אט אט ובאין רואה מגרשת מדי יום 200 פליטים לחו"ל, אין רעש, אין ארגוני נגד, אין ארגוני שוברי שתיקה, כלום
טל בן דור
את סיפור הידידות מזויפת של הרוצחים את שכניהם וחבריהם היהודים אסור לשכוח
יוני בן-מנחם
תנועת פתח קוראת לציבור הפלשתיני הרחב להשתתף באינתיפאדה וקוראת להפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל וביטול חלק מהסכם אוסלו. יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מצדיק את פרוץ האינתיפאדה ותומך בה
עידן יוסף
מחבלת ביצעה פיגוע דריסה בצומת, סמוך לכניסה לקיבוץ מגדל עוז    חייל נפצע קל ופונה לבית החולים "שערי צדק" בירושלים    המחבלת נוטרלה ונהרגה
אהוד פרלסמן
מדינת ישראל צועדת בכיוונה של מדינה דו-לאומית, שחצי מתושביה יהיו ערבים, וחצי מהיהודים החיים בה יהיו חרדים    זו דמותו של השד הדמוגרפי שהציגה בפנינו התוכנית "סלפי ישראל" ששודרה בערוץ 10    אלא שהשד הזה לא היה ולא נברא אלא בדמיונם של יוצרי התוכנית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il