X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"אינתיפאדת הסכינים" מתרחבת ומאיימת להתפשט לבטן הרכה של ישראל בתוך הקו הירוק. ישראל צריכה לנקוט בצעדים מושכלים שלא יאפשרו לפלשתינים לצרף מגזרים נוספים לגל האלימות כדי להופכה לאינתיפאדה כוללת
▪  ▪  ▪
פיגוע ביפו

כחצי שנה חלפה מאז פרצה "אינתיפאדת הסכינים" וכרגע אין סימנים המעידים על כך שהיא הולכת ונחלשת, ההפך הוא הנכון, הפלשתינים מעריכים כי היא תלך ותגבר בהעדר דיבידנדים מדיניים עד כה מגל הטרור.
ישראל שילמה עד כה ב-34 אזרחים הרוגים הפלשתינים מדווחים על 250 הרוגים מצדם. הדלק העיקרי של מנוע הטרור ממשיך להיות ההסתה ברשתות החברתיות, אולם גם בחלוף שישה חודשים של אלימות אין גוף אחד שמרכז ומכווין את גל הטרור, אף ארגון פלשתיני לא הצליח לרכוב על האינתיפאדה ולממן אותה, אין לה אג'נדה מוגדרת והיא החלה להתפתח לכיוונים נוספים, המחבלים החלו לפעול לעיתים בזוגות, לנסות לחדור לתוך התנחלויות בגדה, גובר השימוש בנשק חם, בעיקר נשק מאולתר כמו תת המקלע המכונה "קרלו", ולעיתים משתתפים באינתיפאדה גם פלשתינים ופלשתיניות מבוגרים מעל גיל 30. אולם, עדיין האינתיפאדה היא ברובה אינתיפאדה של יחידים או "זאבים בודדים".
הפועלים הפלשתינים, שיש להם אישור עבודה זמני או קבוע בישראל, כמעט ולא משתתפים באינתיפאדה הזו, הם מזדהים עמה אך רוצים לשמור על פרנסתם, ישראל מצדה איננה אוסרת כניסת פועלים פלשתינים עם אישורים לעבודה בישראל, היא איננה מעוניינת בהרחבת מעגל השנאה והאלימות ולהחריף את המצב הכלכלי של תושבי הגדה. לאינתיפאדה הצטרפו באחרונה צעירים פלשתינים השוהים בישראל ללא אישור (שבח"ים) המכירים היטב את השטח ואת נקודות התורפה הביטחוניות.
תופעת ההפגנות האלימות סמוך למחסומי צה"ל בגדה כמעט ונעלמה,פיגועי הדקירה והדריסה נמשכים אך בשטחים יש תחושה כי האינתיפאדה מתגלגלת לתחומי הקו הירוק וכי בקרוב יגברו פיגועי הטרור בערים המרכזיות בישראל, בתל אביב, נתניה, חיפה, פתח תקוה, אשקלון וכו, כדי לפגוע עוד יותר בתחושת הביטחון של אזרחי ישראל.
לדברי הפלשתינים, ההסלמה בטרור בימים האחרונים נובעת מהצטברות של גורמים, מהתחדשות המתיחות באזור הר-הבית בירושלים, ביקורו של ג'ון ביידן, סגן נשיא ארצות הברית בישראל ובתחומי הרש"פ, העדר אופק מדיני והתנגדות ישראל ליוזמה הצרפתית, ההתבטאויות בישראל על קריסה קרובה של הרש"פ, מבוי סתום במאמצי הפיוס הלאומי בין פתח לחמאס וקרב הירושה ברש"פ. כל ההתפתחיות האלה מגבירות את תחושת היאוש, התסכול והזעם בקרב הדור הצעיר הפלשתיני.
הצלחת הפיגועים והפגיעה ב"בטן הרכה" של ישראל מעודדים את הדור הצעיר הפלשתיני, מערכת ההסתה מתארת את המחבלים הצעירים כגיבורים לאומיים המביאים כבוד למשפחותיהם ולעם הפלשתיני בדרכם לגן העדן שם ייהנו מכל המנעמים של ה"שהידים" ובראשם ההנאה המינית בחברת 72 בתולות "שחורות העין" (אלחוריאת-בערבית).
האמצעים הצבאיים שנוקטים כוחות הביטחון של ישראל הם יעילים רק במידה מסוימת מכיוון שהקושי המודיעיני הוא גדול לאסוף מידע מראש ולסכל כוונות של יחידים המתכוונים לבצע פיגועים, חלק מהמחבלים הצעירים נמנעים מלפרט את כוונותיהם בדפי הפייסבוק כדי להקשות על ישראל ללכוד אותם.
המניעים של ביצוע הפיגועים הם אישיים, חלקם מונע מאמונה דתית קיצונית בדרך הג'יהאד אך יש גם סיבות נוספות בעיקר שנאה לישראל ותסכול ודיכאון מהמצב הכלכלי והמדיני בגדה.
רבים מן הצעירים הפלשתינים מתהלכים בתחושה כי "אין להם עתיד" במציאות הנוכחית וכי אין להם מה להפסיד, להפך באמצעות הפיגועים הם יזכו להכרה וכבוד בקרב חבריהם, משפחותיהם והחברה הפלשתינית. ה"שהיד הצעיר" הפך לסמל של כבוד וגאווה לאומית בשטחים.
האתגר הישראלי הוא לא לאפשר לאינתיפאדה להתרחב וללא לנקוט בצעדים בלתי מושכלים שיצרפו עוד מגזרים בחברה הפלשתינית לגל האלימות, המלחמה בהסתה הדתית והלאומית היא חשובה מכיוון שהיא מהווה את אחד המקורות העיקריים שממנה יונק הטרור.
בהעדר משא-ומתן מדיני בין ישראל לפלשתינים יש חשיבות רבה שלא לפגוע בכלכלה הפלשתינית ולאפשר את המשך קיומה של הרש"פ.
קריסתה של הרש"פ, בשלב הזה, תיצור אנרכיה בגדה ותגביר את הייאוש והתסכול שינוצל על-ידי הגורמים המסיתים לדרבן את הפלשתינים להגביר את הטרור נגד ישראל.

תאריך:  10/03/2016   |   עודכן:  10/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אינתיפאדה מתגלגלת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
"קול קורא במדבר" ל"ת
הגוי..  |  11/03/16 18:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
ישראל רוזנבלט
שניים מהמחבלים שביצעו בימים אלו את גל הטרור הרצחני היו שב"חים. רבבות שב"חים נמצאים בתוכנו. רובם המכריע באו לחפש פרנסה, אבל למעשה מהווים פצצה מתקתקת שהיום חשופה להסתה יומיומית ואפילו להדרכה אינטרנטית היכן כדאי לדקור יהודים כדי להצליח. שורש הרע: בגדר ההפרדה שלא הושלמה בשל מחדל ממשלתי, התערבות בג"ץ ותעשיית ההברחות המשגשגת. הגדר הפרוצה תמשיך לגבות מחיר דמים
איציק וולף
שגרירת פינלנד בישראל טענה כי אירופה אינה מחרימה את מדינת ישראל    "למדינת ישראל הזכות להתקיים בשלום, אך השטחים הפלשתינים אינם חלק מישראל"
איתן קלינסקי
יחד עם ילדי הכפר הקמנו גן משחקים על שם הילדה אביר ערמין, שנורתה בראשה בהיותה בת עשר מאש שעל חיילי צה"ל, כשעמדה לתומה על מרפסת ביתה
רפי לאופרט
די בשינוי יסודי אחד, כגון החלפת המנהיגות אצל אחד השחקנים הראשיים או אירוע טרור יוצא דופן, בכדי לדרדר את היציבות הרופפת לעימותים כוחניים
איתמר לוין
החמיר במידה ניכרת את עונשיהם של ארבעה פלשתינים שיידו בקבוקי תבערה ואבנים בהר הצופים ובגבעה הצרפתית בשנים 2014-2013
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il