X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נאום האמוניה של המנהיג הנעלם הנאום התייחס לסיכון המרכזי שעליו מנסה ארגון הטרור לתת מענה - הסיכון המדיני-ביטחוני שעיקרו החשש שישראל תמשיך לשפר את יחסיה עם סעודיה ומדינות סוניות נוספות
▪  ▪  ▪
[צילום: פראן קוודו/פלאש 90]
ניסיון עשיר
חיזבאללה הוא שחקן בעל ניסיון עשיר בכל הנוגע לסחר הסמים הבינלאומי, ובהברחת סחורות מכל הסוגים: נשק, בני-אדם, מוצרים מזויפים וחומרי נפץ.

ימים ספורים לפני הכרזתה הרשמית של סעודיה בראש מדינות המפרץ על ארגון חיזבאללה, פלגיו ושלוחותיו כארגון טרור עולמי איסלאמי שיעי לכל דבר ועניין, שיגר מנהיגו חסן נסראלה נאום מוקלט בווידאו באורך של שעה ורבע שהוקרן בפני פעילי ארגונו בדרום ביירות בעצרת זיכרון למותם של שלושה שהידים מבחירי הארגון.
ברקע נאומו התייחס נסראללה להתפתחויות במלחמת האזרחים בסוריה, שבה מוצא את עצמו חיזבאללה מזה כמה שנים מתבוסס בבוץ הסורי. חיזבאללה שיגר אלפי אנשי-גרילה מאומנים לזירה הסורית. הללו הצטרפו לשליחי "משמרות המהפכה" של אירן. אחרי שאנשי משמרות המהפכה סבלו אבידות, הורתה אירן על נסיגתם, בהותירה את אנשי חיזבאללה בודדים במערכה. הזירות שבהן נלחם הארגון בשיתוף פעולה עם מתקפות הצבא הסורי הן במרחב חאלב, במרחב קלמון שבו מגן חיזבלללה על הגבול הסורי-לבנוני, במרחב דמשק שם שותפים אנשי הארגון בהגנה על הקבר הקדוש של סת זינב ובמרחב רמת הגולן - אזור שבו מנסה נסראללה להקים תשתיות טרור שיפעלו נגד ישראל.
הנאום התייחס לסיכון המרכזי שעליו מנסה ארגון הטרור לתת מענה - הסיכון המדיני-ביטחוני שעיקרו החשש שישראל תמשיך לשפר את יחסיה עם סעודיה ומדינות סוניות נוספות. הוא גם דיבר על טילים ארוכי טווח הנמצאים בידי הארגון שהם בעלי יכולת מדויקת לפגוע ביעדים נקודתיים בעומק ישראל, ובכלל זה במיכלי איחסון האמוניה באזור חיפה. לדעת נסראללה, שיפור יחסיה של ישראל עם סעודיה ועם מדינות המפרץ הנוספות יגרום בהכרח לכינון שיתוף פעולה שיופנה נגד אירן וחיזבאללה. לפיכך, לדבריו, ישראל היא האויב האמיתי של השיעים. לדבריו, ישראל כובשת את פלשתין, מטמאת את מסגד אל-אקצה ומערת המכפלה, ואם תתקבל ישראל אצל הסונים כבעלת ברית וידידה, תאבד פלשתין לנצח, יחד עם זכויותיו הלגיטימיות של העם הפלשתיני.
מניע עיקרי
ראשי מפלגות בלד וחד"ש גינו את החלטתן של סעודיה ושל מדינות המפרץ להכריז על חיזבאללה כעל ארגון טרור, בנימוק כי החלטה זו משרתת את ישראל וארצות-הברית ומלבה עימות שיעי-סוני. עמדת הרשימות הערביות זכתה לגינוי חריף מצד ראש הממשלה, הכנסת ופעילים מימין ומשמאל של המפה הפוליטית.
סעודיה אינה מסתפקת בהכרזות, והיא גם הפסיקה את העברת הסיוע הכספי להצטיידות צבא לבנון באמצעות צרפת בסך 3 מיליארד דולר ומיליארד דולר נוספים לכוחות ביטחון-הפנים הלבנוניים. פגיעה זו לא תשפיע מן הסתם על חיזבאללה המקיים, יחד עם משמרות המהפכה של אירן, קשר מבצעי וכלכלי הדוק עם קרטלי הסמים במקסיקו, קולומביה ומדינות אחרות ביבשת אמריקה הלטינית. אלה משמשים מקור לא אכזב של כספי פשע הזורמים לקופותיו של נסראללה.
על-פי נתוני הסוכנות האמריקנית ללוחמה בסמים (DEA), 19 מ-49 ארגוני הטרור שסווגו ככאלה על-ידי משרד החוץ האמריקני וכ-60 אחוז מכלל ארגוני הטרור בעולם, ביניהם בולט חיזבאללה, קשורים לשוק הסמים הבינלאומי. המניע העיקרי למעורבות הנרחבת של ארגוני הטרור בתעשייית הסמים העולמית הוא פוטנציאל הרווח הכספי האדיר הגלום בשוק זה המגלגל 320 מיליארד דולר בשנה.
חיזבאללה נחשב שחקן בעל ניסיון עשיר בכל הנוגע לסחר הסמים הבינלאומי. הארגון פעיל מאז היווסדו בשוק הסמים הלבנוני, החל מהגידול והייצור של הסמים וכלה בהברחתם ובהפצתם, במזרח התיכון, באפריקה ואירופה - ובדרום אמריקה. מעורבותו של חיזבאללה בשוק הקוקאין באמריקה הלטינית ענפה ועמוקה במיוחד. חיזבאללה יוצר קשרים ושיתופי פעולה עם קרטלי הסמים הגדולים במקסיקו, בקולומביה, בבוליביה, בגבול המשולש בין ארגנטינה, ברזיל ואורוגואי ומדינות אחרות, ואנשיו נוטלים חלק פעיל בשינוע הסמים לארה"ב ולעולם הרחב, בהלבנת רווחי סמים בהיקפי ענק ובפעיליות של הברחה ופשיעה מאורגנת. שיתוף הפעולה של חיזבאללה עם מבריחי הסמים מאפשרת לאנשיו להבריח, בנוסף לסמים, סחורות מכל הסוגים: נשק, בני-אדם, מוצרים מזויפים ואף חומרי נפץ, כפי שנחשף מדי פעם על-ידי שלטונות המכס והמשטרה של ארה"ב, מדינות אירופה וישראל.
בפרק נוסף של נאומו המוקלט, התייחס נסראללה באיחור מה לדברים שהצהיר הרמטכ"ל גדי איזנקוט עוד כשהיה אלוף פיקוד הצפון, שכל אחד מן הכפרים השיעיים בלבנון הוא למעשה אתר צבאי, שבמרתפיו ובעליות הגג שלו מוטמנים עשרות טילים, והזהיר כי אם הללו יופעלו, תדע ישראל להגיב בהפעלת כוח לא מידתי שיגרום נזק אדיר. נראה כי דברי איזנקוט נצרבו עמוק בתודעתו של נסראללה והוא איים לפגוע בטילים ללא אבחנה באזור חיפה ובכלל זה במכלי אמוניה. אך אם הוא וארגונו חפצים חיים, לא יעלה על הדעת שיבצעו ירי המוני.
נראה כי נאום האמוניה של נסראללה הוא ניסיון שגוי בנסיונו לנצל את המתח השורר בישראל בעקבות גל הטרור הנוכחי ולרשום לעצמו ניצחון של יוזמה פטריוטית הזויה. המנהיג העייף של חיזבאללה הסופג אבידות מדי יום, מאמין כי דקירות וירי נגד אזרחים, ביניהם תיירים, וכן נגד חיילים ושוטרים, פוגעים בחוסנה של ישראל ומקרבים את פתרון הסכסוך עם הפלשתינים לשביעות רצונם.

לאתר מגזין מראה
הכותב הוא עיתונאי ופרשן המתמחה במדיניות חוץ של מדינות אמריקה הלטינית, ספרד ופורטוגל.
תאריך:  13/03/2016   |   עודכן:  13/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
איציק וולף
שרי החוץ של הליגה הערבית הכריזו על הארגון הלבנוני השיעי כארגון טרור    מתקפה על זהות המזכ"ל הנבחר של הליגה, אחמד אבו אל-רייט: "חבר של ציפי לבני"
רפי לאופרט
די בשינוי יסודי אחד, כגון החלפת המנהיגות אצל אחד השחקנים הראשיים או אירוע טרור יוצא דופן, בכדי לדרדר את היציבות הרופפת לעימותים כוחניים
טל בן דור
את סיפור הידידות מזויפת של הרוצחים את שכניהם וחבריהם היהודים אסור לשכוח
איציק וולף
העיתון אל ג'רידה דיווח כי ישראל העבירה לרוסיה מידע מודיעיני על העברת אמצעי לחימה מתקדמים מתוצרת רוסית מאירן - דרך סוריה - לידי חיזבאללה בלבנון
יוני בן-מנחם
ראש הממשלה נתניהו מוביל תמיכה בהצעת "חוק ההדחה" מהכנסת שמהווה פגיעה באופיה של הדמוקרטיה בישראל. מדובר בטעות חמורה שעלולה להקצין עוד יותר היחסים בין יהודים לערבים במדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il