X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
עדי עציון-זק, "פנטזיה לובשת אישה" [צילום: יונתן זק]
עדי עציון-זק יוצרת עולם
לא יכול להיות מקום מתאים יותר מתיאטרון הבימה לתערוכת 50 הצילומים "פנטזיה לובשת אישה" שצילם יונתן זק את רעייתו עדי עציון-זק, שחקנית, בימאית ובעיקר זמרת אופרה. הצילומים מהווים סיכום ביניים של הקריירה העשירה של האמנית הוותיקה הרב-תחומית הזו
[צילום: יונתן זק]

[צילום: יונתן זק]

בצילומים המדהימים ביופיים ובעושר ההבעה שבהם, מאזכרת עדי עציון-זק את עשרות התפקידים שמילאה באופרה ובתיאטרון. הכל - תוך שהיא זו שמביימת את עצמה עם שלל תלבושות ססגוניות שאותן עיצבה, עם הבעות כה רבגוניות, שיופי רב אצור בכל תמונה. כך היא מזכירה בצילומים את תפקידה כ"אלמה מאהלר" במונודרמה שכתבה, ביימה ושיחקה, וכן במונודרמות אחרות שיצרה ובהן החייתה עולם שלם שהיה ואיננו עוד: ביניהן היו הציירת הגרמנייה הנודעת אלזה לסקר שילר שנשכחה ונזנחה לאחר שעלתה לישראל, ומתה בעוני רב; על ג'ולי הרצל, אשתו הטראגית של, מאדאם באטרפליי, ועוד ועוד. תמונות מרהיבות בתלבושות המסוגננות ושופעות הדמיון כאחד, בשימוש בנוצות, בכובעים, ביריעות בד הגולשות על הגוף, הנוסכות הוד והדר ואווירה שלא מחיי היומיום בעולם הזה.
עדי עציון זק נודעה בראשית הקריירה כזמרת אופרה מחוננת. בת הקיבוץ, שלמדה מוזיקה בקונסרבטוריון בפריס ובאקדמיה בפרייבורג, גרמניה, היא טיפוס אקלקטי. מפריס היא ספחה את האהבה ליופי, לאופנה, ורכשה את הידע כיצד לנצל את הלבוש כאמירה שהיא חלק מהדמות שהיא מגלמת על הבמה. את העושר הצורני הזה אנו יכולים לראות בשפע הצילומים הכה צבעוניים ומרגשים, שנדיר לראות כמותם בתערוכות. בהמשך הרחיבה את היריעה והחלה בהופעות יחד עם בעלה, המוסיקאי, הפסנתרן והמורה יונתן זק בקונצרטים של שירה מלווה בנגינתו, וכן העלתה מונודרמות מאוד מוצלחות ובלתי נשכחות אותן כתבה, ביימה, עיצבה ושיחקה. אמנית מולטימדיה מושלמת.
אין זו עוד תערוכת צילום של אחד מהכישרונות הישראלים הצעירים העושים חיל בניו-יורק, עד כי גלריה אנדריאה מייזלין מציגה רק אותם, והם מתייחדים בצילומי דמויות על-רקע נופים, כשהדמויות הן כמו חפץ, איזה חלק מכל הנוף והקומפוזיציה. ללא הבעה מיוחדת, אך המכלול נעים ומרשים. זהו כעין סיכום ביניים של עבודת הצוות הזו, עם הדגש על השחקנית שכל צילום שלה הוא כמו סצנה במחזה.
כאן, באכסדרה של הקומה העליונה לפני אולם מסקין בהבימה, כל אחד מבאי התיאטרון עובר על פני התמונות בדרכו לאולם, וסופג את החוויה. גם כאלה שבאים להיכל התרבות מוקדם, יכולים לעלות ולצפות בתערוכה בהבימה, ללא תשלום וללא החובה לרכוש כרטיס להצגה.
בקרוב יצא סרט וידאו בעריכת נורית שרת, שישלב בצילומים שרשרת וולסים וציטטות משירת משוררים נודעים. כמו-כן, מתוכננת יצירת מולטימדיה בליווי תזמורת שתשתלב בהקרנת התמונות, כאשר הטקסטים יושמעו מפי עדי עציון-זק.
אם חשבתם שעדי עציון-זק היא רק "אימא של עלמה זק", אז שגיתם. השחקנית והזמרת הזו היא אמנית היוצרת עולם ומלואו בהופעותיה, הודות לכישרונה לחבר בין כל תחומי האמנויות גם יחד. באשר לבחירה בצילומי דמויות נשים מפורסמות בלבד - הרי שדמויות נשים העסיקו את גדולי האמנים בכל תולדות האמנות, ואף בימינו, זכורה דמותה של הרוזנת האיטלקייה שהייתה מאהבת נפוליאון ה-3, "הקונטסה", שהצייר הישראלי יגאל עוזרי התרשם מדיוקנה שנוצר במאה ה-19, ויצר תערוכה שלמה שהוקדשה לקונטסה. היועץ האמנותי לתערוכה הוא ד"ר דורון לוריא, האוצר הראשי של מוזאון תל אביב.
לרוצים להתפעם ולהתרשם - התערוכה תוצג עד סוף חודש מרס באכסדרת הבימה בקומת אולם מסקין. שאפו להנהלת הבימה שהשכילה לחבר כה יפה בין אמנות התיאטרון והצילום הנובע מעולם התיאטרון, ועל הנוהג שלה להציג תערוכות אמנות מתחלפות בכל החללים הציבוריים של התיאטרון הלאומי.

תאריך:  20/03/2016   |   עודכן:  20/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צילה שיר-אל
עליהם נאמר המשפט "כשאת אומרת לא, למה את מתכוונת"... והדבר מתאים לגברים ונשים כאחד
איציק וולף
ראש המוסד לשעבר, שנפטר בשבוע שעבר, סיפר כי פנה למפקד מחוז תל אביב במשטרה בבקשה שיחקור את הצתת גן יצחק שדה וכי הובטח לו שיתבצעו כל החקירות הנדרשות - כולל באמצעים טכנולוגיים - אך הבדיקות לא נערכו והתיק נסגר
עילי צוף
איך תפקדתי בשעת חרום כשהתכוננתי לשובה הביתה של החברה שלי
יואב יצחק
הנאמן בתיק מילומור ובא-כוחו עו"ד שולי גולדבלט מסתירים מידע מהנושים    בפועל הם סייעו לאיש העסקים פרדי רובינסון להמשיך במעלליו ואף שיתפו פעולה באופן מפוקפק עם איש השוק האפור שלי נרקיס    למרות החובות הגדולים, ממשיך רובינסון להתגורר בבית מידות בתל ברוך ששוויו נאמד בכ-15 מיליון דולר
אריה אבנרי
אריה דרעי סידר לאמנון כהן ג'וב במכון התקנים, למרות שידע על החשדות נגדו    נתן אשל ממשיך לבחוש מאחורי הקלעים בנעשה בלשכת ראש הממשלה    ג'ודי שלום-ניר-מוזס מגנה על בעלה בכל האמצעים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il