X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הסודות מאחורי המדפים

איך פועל ספק בשוק תחרותי שכזה?

היצרנים והספקים "משחקים" עם המבצעים, עם השקות המוצרים החדשים, עם תקציבי הפרסום בטלוויזיה, עם הגרלות ובונוסים לחו"ל למנהלים מצטיינים ועם צ'ופרים כאלה או אחרים
▪  ▪  ▪
פערי מחירים [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

השוק הישראלי הוא שוק מצומצם מאוד וכל פעולה שספק ו/או יצרן עושה עם רשת אחת מועברת לרשת המקבילה, או בגלל סמיכות הפריסה או בגלל "קשרים" של עובדים עם מקביליהם ברשתות האחרות.
אז איך בכל זאת פועל יצרן ו/או ספק בשוק כזה תחרותי, מבלי להשאיר אחרי פעילות שלו עם רשת אחת, אדמה חרוכה שלא תאפשר לו כניסה לרשת המקבילה?
במילה אחת - מתפתל!
בהנחה שמדובר על הרשתות המובילות, אזי הפרשים גדולים במחירי הקניה לא נמצא, שכן בעידן שהמידע עובר וקניינים נמצאים פעם אחת ברשת אחת ולמחרת ברשת מקבילה, הספקים לא מסתכנים בפערי מחירים גדולים מידי בין הרשתות.
מה כן הם עושים? היצרנים והספקים "משחקים" עם המבצעים, עם השקות המוצרים החדשים, עם תקציבי הפרסום בטלוויזיה, עם הגרלות ובונוסים לחו"ל למנהלים מצטיינים ועם צ'ופרים כאלה או אחרים, אשר הם מקצים לרשת אחת ודבר אחר לרשת המקבילה, באופן "שכולם יהיו מרוצים".
קחו לדוגמה את סנו - לקראת החג ראינו פרסום של שופרסל בטלוויזיה על מבחר חומרי ניקוי במחיר של 8.9 שקל ליחידה. האם נדמה לכם שהמחיר לצרכן שונה למשל ברשת יוחננוף? לא, הוא אותו מחיר. אז מה השוני בין הרשתות?
שוני נראה לעין הוא תקציב הפרסום שניתן לכאורה לשופרסל, אשר נותב לטלוויזיה. שוני אחר שלא נראה לעין, אלו אותן הנחות מחזור על קניות, אשר לכאורה גודלן בשופרסל גבוה מזה של יוחננוף.
התנגשות חזיתית
יוחננוף מה הוא קיבל? כנראה בנוסף להנחות מחזור, קיבל יעדי קניות מהספק ובמידה ויעבור אותן, יקבל לכאורה כרטיסי טיסה לחו"ל משולבים עם משחק כדור רגל טוב וכיוצא באלה.
מנגד רמי לוי לא נשאר חייב והוא מוכר יחידה אחת של סנו במחיר של 4.8, ואם מישהו חושב שבסופו של דבר זה לא בא על חשבון סנו, אז הוא טועה.
ספק ממותג נוטה לעשות פעילות שיווקית עם כל הרשתות, לרשת אחת הוא נותן מבצע על קטגוריה מסוימת ולרשת אחרת על קבוצת מוצרים אחרת, על-מנת שלא "תהיה התנגשות חזיתית" בעוצמות גדולות מידי. מנגד ישנם ספקים שלא "מתערבים" בשוק ומציעים לכל רשת את אותו מוצר במחיר קניה זהה וממנו נגזרות הנחות ולפי היקף הקניה של כל רשת ורשת.
ספקים אלה הם בדרך כלל ספקים חזקים ומאוד ממותגים, אשר הביקוש למוצריהם קשיח בדרך כלל. שאר הספקים וזה רובם הגדול, עורכים מבצעים עם רשת מסוימת "ומורידים את הראש" (וסוגרים את הנייד שלהם לכמה ימים), עד שיעבור זעם מצד שאר הרשתות וחוזר חלילה.
בתחום מוצרי הצריכה שאינם מזון רווחת תופעת הבידול, במילים אחרות יצרן ו/או יבואן מעדיף למסור/להקצות קו מוצרים אחד לרשת מסוימת וקו מוצרים אחר לרשת המקבילה ובמידה וברשותו מספר מותגים, יעדיף להקטין חיכוך ומתח ויציג בכל רשת מותג אחר.
תופעה נוספת הרווחת בעיקר בתחום מוצרי החשמל והמחשבים, זה להוציא מוצרים דומים תחת "סידרה חדשה", כאשר לפעמים ההבדל היחיד בין הדגמים הוא השם על גבי המספר הסידורי, דבר שמבדל בין הדגמים ומונע חיכוכים בין הקמעונאים, מאחר שלכל אחד יש "דגם טיפה שונה", עליו יכול לגבות עוד פרמיה במחיר לצרכן.

תאריך:  30/03/2016   |   עודכן:  30/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רמי  לוי / Rami Levi
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איך פועל ספק בשוק תחרותי שכזה?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ספק
dedi  |  5/04/16 15:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
מהפכת תעריפי התחבורה הציבורית נמשכת: מיום שישי הקרוב יתוספו שבעה אזורים חדשים שיחברו את כל הישובים בישראל לארבע המטרופולינים הגדולות
יורם שוייצר, עודד ערן
הפיגועים האחרונים בפריז ובבריסל מאיצים את התהליך שבו אירופה מתלבטת בין שמירה קנאית על חירויות הפרט השונות לבין ההחלטה למגר את בסיסי הטרור של האיסלאם הפונדמנטליסטי באירופה    בפועל המאבק הזה יצריך פיקוח הדוק יותר על מוסדות הדת באירופה, מעקב צמוד יותר אחר ארגוני צדקה למיניהם ועיבוי מערכי האבטחה במתקני השירות הציבורי למיניהם
דניאל גלילי
המקורות הפרסיים כינו אותו בשמו הפרסי - "חשיארש", המקורות היהודיים (חז"ל) כינו אותו - "אחשוורוש" והמקורות היווניים כינו אותו "קסרקסס"
יובל לובנשטיין
הבלוף רשום על גבי האריזה, בכל מה שקשור למנה של 30 גר', הרשומה על גבי האריזה ולפיה גם מוצגים ערכי המוצר וההרכב התזונתי    מי מאיתנו צורך 30 גר'? שהרי זו מנה לציפור קטנה וזעירה
הרצל חקק
אריה קומיי הלך לעולמו לפני שנה. קומיי היה מילונאי, מתרגם, משורר. השירה של קומיי סחפה אותנו למחוזות רגש קסומים, שירה שידעה להאמין בהאדרת הרגע, בהקשבה לביטוי החולף. לראות בהם שביבי נצח, תובנות שילוו אותנו. שיירת שיריו הלכה לפנינו: שירים שהפכו לפֶה לעלילות אילמות - והיטב הבינונו מצופן שירתו: קליפת האגוז של השיר הצרוף היא פרוזדור לעולם שמבקש לקבל תשומת לב אנושית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il