X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
נרי אבנרי הצהיר כי איש תקשורת בכיר פעם אמר לו בביקור בביתו כי "פוליטיקאים ועיתונאים רבים אומרים את הדברים האלו מול המצלמות והם לא יודעים שיש משוגע בכפר-סבא שמקליט אותם"
▪  ▪  ▪
אבנרי. מחכה בסיבוב [צילום: גדעון אבינערי]

בבית צנוע בכפר-סבא יושב לו אבנר (נרי) אבנרי. בעל מסעדה לשעבר שנהייה משותק עקב מחלה בשנות ה-90 של המאה הקודמת, ומאז זכה לעסוק באהבה האמיתית שלו - בניית ארכיון של חדשות מאמצעי התקשורת המרכזיים בישראל המרכז הקלטות של תוכניות אקטואליה וגיליונות עיתונים.
משנות ה-90 של המאה הקודמת, הוא מקליט באופן קבוע את כל מהדורות החדשות ותוכניות האקטואליה בטלוויזיה הישראלית ואוסף את כל גיליונות העיתונים בישראל. לאחר מכן, עם יכולות זיכרון מרשימות, הוא מצליח "לשלוף מראשו" קטעים מעיתונים, ממהדורות חדשות ומתוכניות אקטואליה במטרה אחת מוצהרת - לתפוס עיתונאים ופוליטיקאים בשקרים ובסתירות. משמע, לחשוף את ההבדלים בין מה שהם הצהירו בעבר לבין הצהרותיהם והאירועים כיום. ועל-ידי כך, לדבריו, הוא מצליח לחשוף בפני הציבור שקרים וטעויות שנעשו על-ידי האנשים האילו.
כדי להפיץ לציבור חומרים מהארכיון שלו, הקים אבנרי את אתר האקטואליה "ארכיונרי" (הארכיון של נרי). בנוסף הוא מעלה את ההקלטות שלו ליו-טיוב. הרבה מאוד מקטעיו השונים מופצים בפייסבוק ואף מגיעים לשידור בתוכניות אקטואליה שונות בטלוויזיה הישראלית.
דוגמאות רבות
כך למשל, כאשר עיתונאי בכיר מרשות השידור רצה לרוץ במפלגת קדימה, נרי חשף אמרה שלו מלפני מספר שנים שבה הוא אומר כי ממשלת קדימה הייתה הגרועה ביותר בתולדות ישראל. דוגמה נוספת הינה חשיפה של אמרת שקר שסיפר פוליטיקאי מסוים בשידור טלוויזיוני שהוכחשה על-ידי הפוליטיקאי כי נאמרה על ידו. יתר על כן, נרי אבנרי אף נאבק עם אישיות פוליטית אשר רצה להוריד קטעים מהטלוויזיה שהוקלטו והועלו על-ידי אבנרי לאינטרנט, בהם אותה אישיות מהללת את העובדה כי ההינתקות תביא לעליית גורמים מתונים לשלטון בעזה, והדוגמאות הן רבות.
אבנרי טוען כי "הבעיה בציבור הישראלי היא שאנשים לא זוכרים". משמע, "אנשים רגילים לא זוכרים שאישיות ציבוריות ו/או עיתונאי אמרו אמרות מסוימות אשר סותרות את האמרות שלהם שנים אח"כ. אותם אישים ידועים (גם מהפוליטיקה וגם מהעיתונות) סומכים על העובדה שאנשים פשוט ישכחו. אך ראוי להדגיש כי ברגע שאתה חושף את הקלטות או את קטעי העיתונים מהעבר ומראה להם כי הם אמרו את מה שאמרו, אז הם כבר לא יכולים להכחיש".
אבינרי טוען כי הוא חושף שקרים וסתירות של עיתונאים בעיקר בשביל שמירה על האתיקה העיתונאית. לטענתו, "מפוליטיקאים אני לא מצפה שהתחייבו לאמינות, אבל עיתונאים הם אנשי מקצוע המחויבים לכללים אתיים. אך לצערי הם בכוונת מכוון לא מצייתים לתקנות האתיקה של מועצת העיתונות, ולפי דעתי, כללי האתיקה הם ראשונים בחשיבותם ואין ויכוח בכלל על כללי אתיקה".
משוגע שמקליט
הוא נותן כדוגמה את התמיכה החסרת פשרות שהייתה לתקשורת הישראלית בהינתקות. הוא מציין את רמת החומרה שבה, לא בגלל ההינתקות עצמה, אלא בגלל שהוא לא עברה שום משאל ציבורי אפשרי. הוא אומר: "האם הייתה מעלה בדעתך, בכל מדינה דמוקרטית, שנבחר ציבור יעשה מעשה פוליטי שלא עבר שום משאל ציבורי והתקשורת באותה מדינה תתמוך בו"? הוא מוסיף ואומר - "היה להם נוח שכל האמרות שלהם בטלוויזיה ובעיתונות ישכחו על-ידי הציבור לאחר שחמאס עלה לשלטון בעזה".
לאבנרי יש חשיבות מסוימת בעולם התקשורת הישראלי. מאז שהעלה את קטעי הטלוויזיה מהארכיון שלו ליו-טיוב והפצתם ברשת החברתית פייסבוק, הוא גרם להרבה תוכניות אקטואליה ישראליות להבין את חשיבותו של הארכיון לימינו אנו. ולפיכך, לא מעט עיתונאים אימצו את אותו מנהג וחשפו לא מעט אמרות סותרות של פוליטיקאים מהעבר אל מול אמרותיהם כיום.
אבנרי אף הצהיר כי איש תקשורת בכיר פעם אמר לו בביקור בביתו כי "פוליטיקאים ועיתונאים רבים אומרים את הדברים האלו מול המצלמות והם לא יודעים שיש משוגע בכפר-סבא שמקליט אותם". איש תקשורת אחר הצהיר בפני שיש לא מעט עיתונאים בישראל מפחדים מאבנרי מהחשש שיחשוף אמרות וציטוטים שלהם מהעבר המסוגלים לפגוע בהם כיום.
אבינרי מצידו מצהיר - "אני ממשיך ללא מורא וללא פחד! בהקשר לזאת, אני אוהב לצטט את ידידי יואב יצחק, עורך אתר החדשות News1, שאומר שיש לו מחויבות רק לאמת"!
קישור לאתר "ארכיונרי"

תאריך:  05/04/2016   |   עודכן:  10/04/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי מפחיד את העיתונאים?
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
נכס לאומי ושמו נרי ארכיונרי!!! ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  5/04/16 20:05
2
למה הפסקתם לפרסם אותו בnews1?
אפרתקקק  |  6/04/16 14:05
3
אני מצדיע לננרי אבנרי ! ל"ת
משה מיכאל  |  8/04/16 17:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תוכנית ההינתקות
איציק וולף
ראש הממשלה אמר שהעברת האחריות השלטונית בעזה לפלשתינים, שנעשתה על-ידי ממשלת שרון, הגבירה את התחמשות ארגוני הטרור ולא העלתה את הצדדים על דרך השלום
רביבה בן-זאב
במקום כל זה, אפשר לערוך בבתי הספר ימי עיון עם מרצים מהשורה הראשונה, בהם ידברו ויספרו על השואה כחלק מהאנטישמיות שהיוותה רקע למעשה הנורא ביותר של המאה העשרים
איתן קלינסקי
אם מעל תיאטרון "אל מידן" בחיפה הייתה מושמעת המילה היוונית "נקרופילים" לעברם של חיילי צה"ל היינו עדים למהומת אלוהים והתפרצות וולגארית של מירי רגב ונפתלי בנט
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - כוונה, רוח רעה, שמחה לאיד, שלטון החוק, שיטות חקירה ונמלט    שבוע טוב
אליקים העצני
אני מציע שלא לקנות את הגרסה הרשמית, לפיה "טרור היחידים" הוא פרי יוזמה עצמית, ספונטאנית ואין לו יד מכוונת
רשימות נוספות
פיצוי על גניבת מכולה בעת ההינתקות  /  איתמר לוין
שא-נור פונתה: לוחמי מג"ב סרבו פקודה  /  עידן יוסף
חוף אשקלון תובעת מרמ"י 30 מיליון שקל  /  יצחק דנון
אנחנו הבוגרים של סתיו, שנת 93  /  רון בריימן
כעבור עשר שנים  /  מערכת ארגון גישה
אם לא תשאל איך תדע?  /  אסתר שניאורסון גרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il