X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הגינה הקהילתית לגימלאים בעפולה מרס 2016 [צילום: אלי אלון]
נסגרה הגינה הקהילתית במרכז עפולה
גינה קהילתית במרכז עפולה שפעלה בשיתוף עירית עפולה, סגורה ומושבתת מזה למעלה משנה וחצי ובמקומה גדלים קוצים ועשבים שהגיעו לגובה של יותר ממטר . השלט הרשמי ועליו כתוב "גינה קהילתית לגמלאים" הוסר, וכפי שזה נראה, לא תחודש פעילותה בעתיד הנראה לעין
שלט גינה קהילתית לגימלאים בגינה הקהילתית בעפולה יוני 2015 [צילום: אלי אלון]

ב"פארק הרכבת", במרכזה של העיר עפולה סמוך ל"בית החייל" בעיר ומתחם הרכבת הישנה, פעלה מזה שנים לא מעטות גינה קהילתית לגמלאים שהופעלה על-ידי עמותת "דור לדור" עפולה, בשיתוף עיריית עפולה ואגודת אש"ל. הגינה שירתה במשך שנים לא מעטות עשרות רבות של גמלאים, רבים מהם קשי יום, שביקשו לצאת מעט מבתיהם ולעסוק להנאתם בהתנדבות בטיפול וטיפוח גינת ירק. הגמלאים נהגו לשתול ולטפח במקום ירקות כמו: כרוב, תירס, תבלינים ומיני ירק נוספים.
הגינה סגורה מזה למעלה משנה וחצי
מזה למעלה משנה וחצי ואולי אף יותר, מושבתת וסגורה גינה קהילתית זו. והמקום הפך לשדה קוצים ועשבים שאף מגיעים לגובה של יותר ממטר.
בתאריך 3.6.2015 פרסמתי כתבה (ראו קישור) " זה לא נעים לראות גינה קהילתית מוזנחת" ובה דיווחתי על השבתת הגינה הקהילתית בפארק הרכבת בעפולה ועל היותה במצב מוזנח.
יאיר כתר, מנכ"ל עמותת "דור לדור" שהפעילה את הגינה, הסביר לי אז, ודבריו הופיעו בכתבה, כי הגינה לא מטופלת בשל שנת השמיטה, והוסיף ואמר: "רוב רובם, אם לא כולם, של המתנדבים הפועלים בגינה הקהילתית בפארק הרכבת, הם גמלאים יוצאי העדה האתיופית, והם ביקשו לא לעבוד השנה בגינה בגלל שנת השמיטה ואנו מכבדים בקשתם כשתסתיים שנת השמיטה נחדש את הפעילות", אמר.
שנת השמיטה חלפה לה מזה כבר, עוד מלפני שמונה חודשים ויותר, אולם הפעילות בגינה לא חודשה. אבל לא רק זאת, השלט הרשמי של הגינה שהוצב מטעם עירית עפולה, עמותת "דור לדור" וארגון אש"ל שהפעילו את הגינה הוסר זמן קצר לאחר פרסום הכתבה לפני כ-8 חודשים ומאז לא הוצב מחדש, דבר שאולי מרמז על כך שהגינה הקהילתית למעשה נסגרה באופן רשמי. צילמתי את השלט בחודש יוני 2015 וצילמתי באותו מקום באותה זווית במרס 2016 וניתן לראות בברור שהשלט הוסר.
ביקשתי בימים אלה את תגובתו עם יאיר כתר מנכ"ל עמותת "דור לדור" עפולה שהפעילה את הגינה והוא לא הכחיש שהגינה הקהילתית אכן נסגרה ולא ידע לומר לי אם תיפתח בעתיד הקרוב.
כידוע בסמוך מאוד למיקומה של הגינה מתוכנן להיבנות בקרוב אתר בילוי ותיירות שיכלול בתי- קפה, דוכני אוכל וכיוצא בזה, ויתכן שסגירת הגינה קשורה להקמת מתחם בילויים זה. מכל מקום כפי שזה נראה עתה וגם משיחות עם אנשים המקורבים לנושא, הגינה נסגרה באופן סופי ואין כוונה לפתוח אותה בעתיד הנראה לעין. איפה הגופים הירוקים בסיפור?. פרנסי העיר עפולה מצהירים כי הם מאמינים גדולים ב"עיר ירוקה" אדרבה, יפה מאד, עליהם להוכיח זאת לא רק בדיבורים והצהרות בראיונות ובמודעות בעיתונים, אלא גם במעשים ויש לקוות שיפתחו את הגינה הקהילתית מחדש.

תאריך:  13/04/2016   |   עודכן:  13/04/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נסגרה הגינה הקהילתית במרכז עפולה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
מחזה של מולייר, הפעם זה "רופא בעל כורחו" - תמיד מצחיק. אך כשזה נעשה ביידיש, ועוד עם גדול שחקני היידישפיל יעקב בודו - זה הרבה יותר מצחיק. ואי-אפשר לצפות למנת צחוק כה גדושה יותר ממנה
יוסי ברנע
ביקורת על ספרו של אריק לארסון, בגן חיות הטרף, דיפלומטיה, אהבה ואימה בבירת הרייך השלישי
אלברט שבות
חוכמתה הפשוטה ניתנת לחלוקה לעשרים איש ועוד יוותר חלקים ממנה    היא הייתה אישה צדקת שידעה סבל מה הוא, וכנראה זה המס התמוה שכל צדיק עליו לשלם
איתמר לוין
לא מעט רגעי הומור יש באולמו של השופט הרווי גרובס הדן בתביעות קטנות - מה שמסייע להשרות אווירה רגועה, אם כי הוא אינו מנצל אותה כדי לנסות ולפשר בין הצדדים
חיים נוי
רגיש, שנון, צובט - דרמה קומית משובחת - בית צבי    קונצרט תיאטרלי של שלוש שחקניות צעירות ומבטיחות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il