X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
לכאורה זה מרגש מאוד לשמוע כל חצי שעה בתקשורת פרסום על כספי צדקה. אך מהר מאוד שמחה זו הופכת לתוגה נוראה כאשר נודע שזו קרן הידידות הנוצרית ושיאכילו בחזיר את עמנו
▪  ▪  ▪
לא צריכים את הכסף הזה [צילום אילוסטרציה: AP/Alexandre Meneghini]

אף יהודי חלש ביהדותו מזדעזע בעומק נפשו כאשר הוא עומד מול מאכל של חזיר. עד כדי כך שרבותינו הקדושים בגמרא אף נמנעו מלבטא את המילה חזיר ובמקום זה כתבו: "דבר אחר". ומובן לגמרי מה שכתוב: "אוכלי דבר אחר פסולים לעדות" [סנהדרין כ"ו, ב']. ורש"י פירש: "מקבלי צדקה מן הנכרי דהוי חילול השם". וכן בתוספות. נכון הדבר לגבי היחיד, קל וחומר לגבי האומה. אומה בריאה היא אומה עצמאית, בלי תלות בגויים. והרי הקייטנות האלה ממומנות חלקית על-ידי הקרן לידידות נוצרית-יהודית הניזונה מתרומות של גויים נוצרים.
מה שמחמיר נבלה זו הוא שמדובר בנוצרים אוונגליסטים, כלומר תומכי מיסיון, כך שמקבלי כספם נותנים לגיטימציה למיסיון, אחיזה למיסיון, דריסת רגל למיסיון. כך שאין זו אכילת חזיר רגיל אלא חזיר בריבוע, חזיר חזיריים.
אך בל נטעה לחשוב שמדובר כאן באיזו מידת חסידות, איזו חומרא, איזו הנהגה טובה בלבד. לא כן! זו הלכה מפורשת בגמרא שנפסקה ברמב"ם ובשולחן ערוך, וכן פסקו גאוני הדור שאסור לקבל כסף מאותה הקרן לידידות, הלא המה: הרבנות הראשית לישראל, בד"ץ העדה החרדית, בית דין חב"ד, הגר"א שפירא, הגר"מ אליהו, הגרי"ש אלישיב, הגר"ע יוסף, הגרי"ט וייס, הגר"א וייס, הגר"ש אוירבך, הגר"נ קרליץ ועוד רבים.
לו היינו במצב של פיקוח נפש, השאלה אם מותר לקבל הייתה מובנת, אך ברמת החיים שלנו, אין שום הצדקה להיות קבצן, או ביידיש - שנורר. אך האמת חייבת להיאמר, שגם במצב של פיקוח נפש של שנת תר"פ פסק מרן הרב קוק שחולים אנושים לא יקבלו תרופות וטיפול רפואי מאותם נוצרים. הוא מחה בכל תוקף נגד ה"פרצה המגואלת הזאת", בשביל "ריוח קטן של כסף נמאס". הוא קרא למסירות נפש, כי כל המקבלים אותו כסף "ערבים הם האנשים הללו בעד כל הפעולות השמדיות העלולות לצאת על-ידי ההתקרבות השפלה הזאת... נעשים הם שלוחים לדבר עבירה... וכל המכשלה הארורה הזאת... הלא הקולר תלוי כן בצוארם של אלו הנטפלים לדבר עבירה... על כן קולי קול מר צורח...". ועיין שם באריכות באגרות [חלק ד, עמ' עד-עו].
לכן אנו אומרים לקרן לידידות נוצרית: קחו את כספכם הארור בחזרה, קחו בחזרה את ה-180 מיליון שקל שאתם זורקים לנו כל שנה, איננו צריכים שתאכילונו בחזיר. ברוך השם לא חסר לנו כסף, יש לנו 46 מיליארד לחינוך, 74 מיליארד לרווחה, 45 מיליארד לבריאות, סך הכל 165 מיליארד, וסך הכל תקציב השירותים החברתיים 185 מיליארד. כלומר כספכם הוא בטל באלף!
מנהל הקרן הוא מלך השנוררים, כשמו של הספר ההומוריסטי של הסופר ישראל זנגוויל, אלא כאן זה לא מצחיק אלא טרגי. כי אותו מלך השנוררים של הסיפור היה אוסף עבור עצמו, אבל ראש הקרן לידידות נוצרית, מינה את עצמו לשנורר לאומי שלנו, הוא מציף את ארצות הברית בסרטים ובפרסומות, המציגים אותנו כעניים מרודים, מדינה נגועה ברעב מזוויע עם סובלים בכל פינה, הכל פצוע ומתפורר והכל עגום - ולכן לא נותר אלא להתחנן בפני אבירי דת החסד והרחמים, עבור היהודי המסכן, למען יעניקו לאותו יהודי נואש מזון ותקווה.
מדינת ישראל המשגשגת בחסדי השם - הראשונה בעולם בכוח היוזמה והפיתוח, ולכן מושכת משקיעים רבים מארצות הברית - מוצגת כמדינה מהעולם השלילי, מרוסקת, אומללה וחבולה, לכן אנו אומרים למנהל הקרן, אשר בספרו "The Journey Home", כתב: "I have become... a Jew for Jesus", נהייתי יהודי למען ישו (עמ' 204), לשמור את החזיר לעצמו, או לחלקו ל-40 מיליון העניים שבארצות הברית, ולחדול להוציא שם רע על מדינתנו המאושרה.

תאריך:  14/04/2016   |   עודכן:  14/04/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חזיר יותר מחזיר
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
בגלל האדישות של אבינר וחבריו
צפיחית בדבש  |  16/04/16 08:30
2
אתה איש מצחיק
טבח מומחה  |  16/04/16 11:41
3
הבל דיברת
יוא"ב  |  16/04/16 18:05
4
הרב מביך את עצמו
רועי ירושלמי   |  17/04/16 09:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הראלה ישי
ההנאה הפיזית, כשהיא עומדת בפני עצמה, גורמת לכל אחד מבני הזוג להתרכז יותר ויותר בעצמו ובמקרים מסוימים אף מרחיקה במקום לקרב. זו הסיבה שהתורה מגבילה את הקשר הפיזי בין השניים
רפאל בוכניק
מדוע לייצר כמעט בכוח, דימוי מופרך של "אפרטהייד" ישראלי בבתי חולים, בשעה שגלוי וידוע שדווקא בתי החולים שלנו הם חממה מוצלחת של דו-קיום הראוי לחיקוי בכל חברה שאינה הומוגנית?
דביר מור
(טור ראשון מתוך שניים) האם נעשה די והותר על-מנת להוריד את רמות הזיהום של המפעלים המזהמים במפרץ חיפה? מה באמת רמות הסיכון של בריאות הציבור?
דניאל גלילי
כאשר אנשים שואלים עד כמה מרחב תמרון יש לתת ללוביסטים בפעילותם אל מול חברי הכנסת? חשוב לציין כי מהכתבה הזאת אפשר להבין כי גם חברי הכנסת בעצמם יכולים להיפגע נפשית ממידה גבוהה של חופש פעולה וממידה ירודה של פיקוח על פעילות הלוביסטים
שמעון גרובר
העונשים המוטלים על עברייני תנועה סדרתיים אינם מידתיים ואינם מרתיעים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il