X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על-פי מקורות בחמאס התנועה דורשת את שחרורם של כ-5,000 מחבלים העצורים בישראל תמורת שחרורם ארבעת הישראלים המוחזקים בידיה. הצלחת העסקה תחזק את מעמד חמאס ברחוב הפלשתיני וכגורם אזורי חשוב
▪  ▪  ▪
הניה. בעיית האסירים בראש סדר העדיפויות [צילום: ראחים חאטיב/פלאש 90]

בימים האחרונים הולכת ונחשפת האסטרטגיה החדשה של תנועת חמאס שתהייה כנראה לגולת הכותרת שלה בחודשים הקרובים במאבק נגד ישראל ושאותה רוצה חמאס להפוך לאחת הסוגיות החשובות בסדר היום הציבורי של ישראל.
מדובר במגעים עקיפים עם ישראל באמצעות גורם שלישי שמטרתם לאלץ אותה להגיע להסכם עם חמאס על עסקת ענק, גדולה בהרבה מ"עסקת שליט" מ-2011, שתכלול שחרור כמה אלפי מחבלים המוחזקים בבתי הכלא בישראל.
תנועת חמאס עדיין לא העבירה לישראל את דרישותיה לגבי עסקת החילופין החדשה אך על-פי גורמים בחמאס ברצועת עזה מדובר בדרישה לשחרר כ-5,000 אסירים ביטחוניים מתוך כ-7,200 בתמורה לארבעה ישראלים שהיא מחזיקה בידיה, מדובר בשרידי גופותיהם של שני חיילי צה"ל סגן הדר דולדין וסמ"ר אורון שאול ז"ל והאזרחים הישראלים אברהם מנגיסטו והשאם אלסייד.
את הביטוי למגמה הזו נתן סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמעיל הניה, בדרשת יום השישי שנשא ב-14 באפריל במהלך עצרת גדולה מול משרדי הצלב האדום בעזה לקראת "יום האסיר הפלשתיני". הניה אמר כי בעיית האסירים הביטחוניים המוחזקים בידי ישראל, "עומדת בראש סדר העדיפויות של ההתנגדות והיא החשובה ביותר בהיסטוריה של המאבק בישות הכיבוש".
אסמעיל הניה הפגין ביטחון עצמי רב והודיע כי חמאס "מחזיקה בגורמי הכוח המלאים שיאפשרו לה להשלים עסקת חילופין חדשה". הוא קרא לזרוע הצבאית של הארגון "לטהר את בתי הכלא" ולשחרר את האסירים מבתי הכלא בישראל ואמר כי "מעשיה של ההתנגדות מקדימים את הצהרותיה".
תנועת חמאס מנסה לחזק את מעמדה בתוך הזירה הפלשתינית ובזירה הערבית, באמצעות קידום העסקה הזו, ולנצל את ההפשרה ביחסיה עם מצרים ושיפור היחסים עם סעודיה כדי למצב את עצמה מחדש על-רקע חולשתה של הרש"פ.
חמאס מנסה לנצל לטובתה את ההתדרדרות בפופלאריות של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס והשחיקה במעמדו הציבורי לאחר הופעתו בערוץ 2 הישראלי והתנערותו מהאינתיפאדה ותופעת הסכינאות.
ארגון החזית העממית לשחרור פלשתין יצא בימים האחרונים למאבק גלוי במחמוד עבאס וקרא בפומבי להתפטרותו על-רקע יחסו ל "אינתיפאדת הסכינים" ותמיכתו בהמשך שיתוף הפעולה הביטחוני עם ישראל. על-רקע החלטתו של מחמוד עבאס להפסיק את ההקצבות החודשיות לארגון יצאו פעילים של החזית להפגנות ברחובות עזה ושרפו את תמונותיו של עבאס.
את ירית הפתיחה למהלך החדש של חמאס נתן "אבו עוביידה", הדובר של הזרוע הצבאית של חמאס, אשר הודיע לפני כעשרה ימים כי ארגונו מחזיק בארבעה ישראלים, מבלי למסור מידע על מצבם, ובכך החלה המלחמה הפסיכולגית של חמאס בישראל בניסיון לנצל לטובתה את הרגישות של החברה הישראלית בנושא השבויים. להערכת גורמים בחמאס, השלב הבא במאבק של התנועה בישראל יהייה דרישה לשחרר אסירים ביטחוניים תמורת מסירת מידע בלבד על גורלם של ארבעת הישראלים.
על-פי מקורות בחמאס התנועה תדרוש את שחרורם המיידי של 56 אסירים ביטחוניים ששוחררו במסגרת "עסקת שליט" אך נעצרו שוב על-ידי ישראל לאחר שחזרו לעסוק בפעילות טרור. מעצרם מחדש על-ידי גורמי הביטחון של ישראל פגע באמינותה של הנהגת חמאס בעיני פעילים בתנועה אשר מתחו ביקורת על כך ש"עסקת שליט" לא העניקה חסינות לאסירים הביטחוניים ששוחררו ולמעשה ישראל חופשיה לשוב ולעצור כל אסיר ביטחוני ששוחרר במסגרת העסקה.
האסטרטגיה של חמאס היא להציף באופן קבוע את נושא העסקה החדשה הצפויה באמצעי התקשורת באמצעות הצהרות של בכירים בתנועה וגימיקים של הזרוע הצבאית כדי להגביר את המודעות של הציבור הישראלי לנושא ולנסות ליצור דעת קהל שתפעיל לחץ על ממשלת ישראל לבצע את העסקה.
פעילים של חמאס משווים את העסקה החדשה לחילופי שבויים עם ישראל לעסקת חילופין שהייתה ב-1982 כאשר ישראל שחררה כ-4500 אסירים פלשתינים שהיו מוחזקים במחנה "אנצאר" בתמורה לשישה חיילים ישראלים שנשבו על-ידי ארגון פתח ולעסקת חילופי שבויים עם חיזבאללה ב-2004 שבה שחררה ישראל 4,000 אסירים פלשתינים ולבנונים בתמורה לשלושה ישראלים.
הפעם מתכוונת חמאס להוסיף אלמנט חדש לעסקה, היא תדרוש את שחרורם של מאות אסירים מנהליים פלשתינים אשר עצורים מבלי שהורשעו בבית משפט ישראלים ושישראל מחדשת את מעצרם מדי חצי שנה.
האסטרטגיה של חמאס לשפר את מעמדה באמצעות טיפול בבעיית האסירים הביטחוניים, שהיא בבחינת "פצע פתוח" המקיף את כל רבדי החברה הפלשתינית, כבר מעניקה לה נקודות בקרב תשובי השטחים ואם העסקה החדשה עם ישראל תצא לפועל היא תהווה, מבחינת הפלשתינים, ציון דרך חשוב בהיסטוריה הפלשתינית ש"החזיר להם את כבודם" ושיפר את המורל שלהם למרות חולשתם הצבאית מול ישראל.
החשש בתנועת חמאס הוא שישראל תתעלם מדרישות התנועה כדי להתחמק מהלחץ של הציבור בישראל על הממשלה לבצע את העסקה, לכן צפוי שחמאס תגביר את מאמציה לחטוף ישראלים נוספים כדי להבטיח את ביצוע העסקה מהר ככל האפשר.

תאריך:  18/04/2016   |   עודכן:  18/04/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עסקת האסירים הביטחוניים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
משא ומתן
סתם אחד  |  18/04/16 12:56
2
ביבי גיבור פלסטין והחמאס
דניאל143   |  19/04/16 10:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
רפי לאופרט
על תוצאות המאבק על ארץ-ישראל, מדינת ישראל עשויה לקום או עלולה חלילה ליפול    עם כל שאר הבעיות נסתדר, במוקדם או במאוחר, מוטב במוקדם
יוני בן-מנחם
גורמים בצה"ל חושפים את ההתנהלות החלמאית של ממשלת נתניהו מאז "צוק איתן" אשר אפשרה את התחזקות חמאס ברצועת עזה    ראש הממשלה מוביל משא-ומתן מסוכן מול טורקיה שעלול לחזק עוד יותר את מעמדו של החמאס ברצועה
איציק וולף
ראש הממשלה פנה אל היועץ המשפטי לממשלה בבקשה שיבחן האם עבר ח"כ ג'מאל זחאלקה על החוק האוסר הסתה לאלימות ולטרור כשקרא לפלשתינים לעצור 'בכל דרך אפשרית' עליית יהודים להר-הבית וכשקרא לארגונים הפלשתינים להצטרף לאינתיפאדה
אליקים העצני
בוויכוחים עם ערבים - עד שאני מאשים אותם בהסתה ובטרור הם מקדימים אותי בשאלה: ומי הביא לכאן את ערפאת וכנופיית תוניס, אנחנו או אתם? ומי השליט אותם עלינו? יש לנו הרבה אויבים ערבים, אבל אין זה נכון שכל ערבי אויב
עזרא יכין
את מזכירה את אישך ז"ל שאמר שההתנחלויות הן אצבע המושטת לשלום    לא רק אצבע, יד שלמה על כל חמשת האצבעות הושטה לשלום מאז עם ישראל חזר להתנחל בארצו
רשימות נוספות
גלעד אינו צופה מלחמה בחמאס בקיץ   /  אריאל י. לוין
נענשו חיילים ששרפו את דגל הרש"פ  /  עידן יוסף
בית מחבל יהרס: אביו התעלם מההתראות  /  איתמר לוין
קושיות לקראת פסח  /  אריאל י. לוין
עולם השקר  /  מנחם רהט
גזענות בראש ישראל היום  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il