X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דויד הכיר בעליונותם הטכנולוגית והצבאית של הפלישתים, ולכן, במקום להילחם בהם עדיף לכרות איתם ברית צבאית
▪  ▪  ▪
דוד וגלית [צילום: גוסטב דורה]

כנען הפכה לפרובינציה מצרית ונשארה תחת כיבוש מצרי כשלוש מאות וחמישים שנה, ובסופה נחלשה ונסוגה למצרים, ובמקביל לנסיגה המצרית פלשו לכנען שבטי ישראל ושבטי הפלישתים. שני הפולשים פלשו לכנען בגלל הצורך במרחב מחיה, ולכן כבר בראשית הפלישה החל החיכוך בין הישראלים לבין הפלישתים.
חיכוך זה נמשך כמאה וחמישים שנים, למן סוף תקופת השופטים, ואשר בסופו ובשיאו, בקרב על הגלבוע שבו נפלו שאול ובניו, גברו הפלישתים על הישראלים, והיו למעשה השליטים על שפלת החוף ועל העמקים, כשהם מבתרים את הארץ לשני חלקים, ומונעים התקשרות המונית בין שבטי ישראל הדרומיים לשבטי ישראל הצפוניים.
תבוסות הצבא הישראלי מול הצבא הפלישתי נובעות מההבדלים של שני העמים. בעוד שהישראלים לא היו מלוכדים תחת מנהיג שהיה מקובל על כולם אלא מורכבים משבטים, וכול שבט דאג בראש וראשונה לאינטרסים שלו, הרי שהפלישתים היו מלוכדים תחת חמישה סרנים, שהיו שליטים צבאיים ואזרחיים בעת ובעונה אחת, וכול האוכלוסייה הפלישתית סרה למרותם.
ציוד מתקדם
מאחר שגם הישראלים וגם הפלישתים שאפו להרחיב את מרחב המחיה שלהם, הרי שהתנגשויות ביניהם, שנמשכו כמאה וחמישים שנים, היו בלתי נמנעות. ואולם בעוד שצבא ישראל היה מורכב מיוגבים, כורמים ורועים, מחוסרי אימון וציוד מלחמתי מתקדם, הרי שהצבא הפלישתי היה מורכב מחיילים מאומנים, ומאחר שהם שלטו בסחר עפרות ברזל, ובנוסף היו חרשי ברזל מיומנים, הרי שאמצעי הלחימה שלהם, שכללו בין השאר מרכבות לחימה, שאפשרו לקשתים ניידות ועוצמת לחימה שעלתה עשרות מונים על עוצמת הלחימה של הצבא הישראלי.
בניגוד לשאול, דויד, ששהה תקופה מסוימת בממלכת הפלישתים, הבין כי אין כל טעם להמשיך להילחם בפלישתים, שעליונותם הצבאית היא עובדה שאין כול טעם להתכחש לה, ולכן עדיף לכרות איתם ברית צבאית.
ואכן, לאחר כריתת הברית בין דויד וסרני הפלישתים, ובסיוע גדודי הפלישתים, החל דויד בסדרת מלחמות ארוכה, שכללה את כיבוש ארם, עמון, מואב ואדום, ואשר אפשרה את הרחבת שטחי ההתנחלויות של שבטי ישראל בצפון עד נהר פרת, בדרום עד נחל מצרים, ובמזרח עד המדבר הגדול, כאשר כל העמים הנכבשים חויבו לשלם מיסים לדויד - בצורת תבואות, עדרי צאן ובקר, עבדים ושפחות - ואשר אפשרו לו לממן את צבא הקבע הגדול, שכאמור היה מורכב מגדודי שבטי ישראל ומגדודי הפלישתים.

תאריך:  19/04/2016   |   עודכן:  19/04/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קואליציית דויד עם הפלישתים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כל אחד יכול לחרטט פה באתר?
אביב אורון  |  19/04/16 16:14
 
- שמואל טועה והכותב צודק
לא ככה?  |  19/04/16 17:11
2
הערה לשונית
אברהם שלום  |  20/04/16 00:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי שרגיל
בשביל הגויים היהודים הם 'עדי ה", נקודה    כמה מעליב    הרחוב מוריד אותנו לרמה של גווילים, של פונקציה
מרדכי צבי
הקאדים והאימאמים (לא כולם כי יש שפויים אבל הם מעטים) מטיפים לאנדרלמוסיה ושליטה, כיבוש, ג'יהאד ושאהדה כדרך חיים (ומוות)    התרבות שהייתה ושצריכה להיות מעשירה ומלאת השראה, לפי ערך, רחוקה כרחוק מזרח ממערב כפשוטו. איפה היא? במזרח הרחוק? בהודו או בכוש?
שמעון זיו
מנסים לאמר לנו כי כיצד ייתכן שלאב ציוני, כמו מתי, בשר מבשרה של הציונות, נולד וחונך ילד כמו מיקו פלד, מאידך מי שקורא קצת את קורות חייו של מתי פלד מבין כי התפוח לא נפל רחוק מהעץ
טל שלוש
שומרי מצוות, אוכלי מצות, מסורתיים, חילוניים וכל אוהבי הכלבים - כולם מוזמנים לקיים את מצוות חג הפסח ה'מורחבת' - לאמץ כלב ולשחררו מהכלוב ומהבדידות, כך גם הוא יוכל לחגוג את חג החרות
איתן אראל
אני מצפה בכליון עֵינַי וְאָזְנַי להצהרה מפי ראש הממשלה ושר הביטחון מעין הבאה, קבל עם ועדה: "מדיניוּת ממשלת ישראל, צה"ל וכוֹחוֹת הביטחון; לא תִּקָּבַע על-פי הקולות הבוקעים מתוך הַלְּשָׁכוֹת הַנִּשָּׂאוֹת-חֲסוּמוֹת, של ביהמ"ש הגבוה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il