|
תאריך:
|
25/04/2016
|
|
|
עודכן:
|
25/04/2016
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
נכון שאין סיבה ענינית להתחשב בהחלטה החבלתית של בית המשפט, אך יש סיבה של השמרות. שופטי העליון ולא רק העליון ברוב טינופתם מקושרים היטב לפרקליטות. מי מהפוליטיקאים שאינו נושא חן בעיניהם מוצא לו כתב אישום! דוגמאות:
*חיים רמון היה שר משפטים אשר החליט והודיע שכך החליט, לבצע רפורמה מרחיקת לכת במערכת אכיפת החוק. הוא עמד לטפל בעניין התיקים הפתוחים נגד אישי ציבור וגם למנות נציב קבילות ותלונות על הפרקליטות. הפרקליטות מצדה התנגדה וממשיכה בהתנגדותה. היועץ המשפטי לממשלה בן יאיר גמר אומר למנוע ישומן של אפילו במקצת ממטרות אלו. סמוך לאחר הודעתו של חיים רמון הכריז היועץ בן יאיר שהתיק החקירה נגדו בעקבות מתלוננת, מתאים להגשת כתב אישום. זאת לפני שנעשה עימות בין חיים רמון למתלוננת. לחיים רמון גם שונאים רבים מהפלג הסוציאליסטי על כך שהעז לפרק את חברת העובדים המפסידנית שהמדינה היתה צריכה לשלם את הפסדיה. גם אם ההאשמות המתלוננת נגדו נכונות, הרי שהעיתוי בעיתי מאוד. ----------
*יעקוב נאמן היה מועמד להיות שר המשפטים אך לרעתו זכרו לו את עמדותיו שהביע בנושאים שלבית המשפט רגישות להם. במשרד המשפטים לא היו מעונינים בו בשל כונותיו לבצע שינויים שלא מצאו חן בעני היושבים שם. לפני השבעת הממשלה ותחילת כהונתו של יעקב נאמן כשר המשפטים. נודע על רצונו להחליף את היועץ המשפטי בן-יאיר מהממשלה הקודמת. יעקב נאמן אישר בפני בן יאיר את הכונה להחליפו. כעבור יומיים שעות ספורות לפני הצגת הממשלה הודיע בן יאיר לנתניהו שאסור לו למנות את נאמן לשר המשפטים, מהסיבה שהחליט על חקירה נגדו. ראש הממשלה הודיעו כי בכוונתו למנותו ואם יש חשד פלילי - שיעמידו לדין. עוד הודיע לו שאין בידו סמכות החלטה על מינוי שרים. נתניהו פעל באומץ ולפי כללי המינהל התקין. כתב אישום לא אחר לבא. באפלת הפרקליטות היה במשך שנים תיק חקירה נגדו. מייד הוא הוסב לכתב אישום בו שני סעיפי האישום העיקריים - בתצהיר כוזב לבית המשפט העליון ועדות שקר במשטרה. אישום כזה על ידי מי שאמונים על תצהירים כוזבים הינה עזות מצח בפני עצמה. התצהיר שהיה חתום עליו נוסח על ידי אחד מעורכי הדין המועסקים במשרד הוא ביקש להיחקר, במשרד המשפטים הוחלט לא לחקרו. עדותו הראשונה היתה בבית המשפט, לתמיהתו של השופט על שלא זומן לחקירה. נאמן זוכה לאחר שנה של דיונים תוך ביקורת קשה על המשטרה והבכירי התביעה. פרקליטת המדינה היתה עדנה ארבל והיועץ המשפטי היה מיכאל בן יאיר.
*צחי הנגבי בהיותו שר משפטים נפתח נגדו תיק חקירה. ההאשמות: מירמה, הפרת אמונים ושוחד בחירות. טענה מגוחכת נוכח שכיחותה של תופעת המינויים בשירות המדינה ומה גם שהיא אינה נחשבת תופעה פלילית. גם לדברי השופט יואל צור: 'החלטתו של היועמ"ש הקודם לפתוח בחקירה פלילית ולאחר מכן להגיש כתב אישום איננה שוויונית, ויש בה משום 'יצירת עבירה פלילית'. השופטים שחם ורומנוב דוקא קיבלו העקרונית את טענת הפרקליטות, כי מינויים פוליטיים הינה עבירת מירמה והפרת אמונים. עבירת הפרת האמונים לא יוחסה מעולם בהקשר למינויים פוליטיים. כמה מוסר כפול וצביעות יש בכך נוכח העובדה שפרקליטים ושופטים נבחרים על ידי עצמם על בסיס התאמתם הפוליטית. צחי הנגבי הורשע בעבירה אחת – עדות שקר וגם בכך מוסר כפול היות ואלו התובעים והמרשיעים עוסקים בכך בעצמם. הוא לא הסכים להתפטר מתפקידו כשר משפטים ותיק החקירה נגדו במשך כל זמן כהונתו נשאר פתוח. כך נעשה השר כנוע ונענה לרצון בית המשפט. תיק החקירה נסגר עם סיומו את תפקידו.
*ראובן ריבלין היה מועמד להיות שר המשפטים אלא שדעתו עד אז הית |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
טנא |
|
|
|
|
|
*ראובן ריבלין היה מועמד להיות שר המשפטים אלא שדעתו עד אז היתה שבית המשפט העליון נוטל סמכויות יתר ובניגוד לעמדת הכנסת. מייד נפתח נגדו תיק חקירה. ריבלין, נחשד כי בשל קשריו עם הקבלן דודי אפל - כיון שאפל מימן עבורו אירוע פוליטי וארוחה במסעדה בעלות של 800 שקל. חשד נוסף שסייע להסדרת ויזות לארצות-הברית לילדיו של אפל. כמו כן בסיוע לגיוס תרומות לארגון 'שמע', פעל לקידום החוק לשחרור מוקדם של אסירים. מעתה לצורך הענין מעשים אלו נעשו פליליים. הוא גם נחשד מסירת מידע לדוד אפל מתוך ישיבת של הוועדה לבחירת שופטים, גם בשיבוש הליכי חקירה נגד יצחק מרדכי. ריבלין נחקר במשטרה במשך אחת עשרה שעות רצופות. נפתחו נגדו שבעה תיקים רק משויתר על משרתו זו באפריל 2004 היועץ מזוז סגר ששה תיקים מחוסר אשמה ותיק אחד מחוסר ראיות.
לא רק בענייני עמדות כוח אלא גם למען עמדה אידאולוגית פוליטית מכופפים פקידי המדינה את הממשלה המפחדת לקדם את מדיניותה. הממשלה מקבלת החלטות ואילו הפקידים המשפטנים מודיעים על "קשיים משפטיים" ו"עמדה משפטית" שונה. העם שברובו אינו משפטן אינו יכול להתמודד מול פרקליטים שמגייסים את מקצועם על כל התחבולות המנומקות וכך הופכים את עיסוקם המקצועי קרדום מדיני לחפור בו. אלו השייכים לצד "הנכון" של המפה הפוליטית מקבלים גיבוי מצד "רשויות החוק" במיוחד מטעם פרקליטות המדינה. אלו שאינם בצד הנכון או פועלים בניגוד לעמדה המדינית השלטת בפרקליטות זוכים לנחת זרועה. הפרקליטות מגישה אישומי סרק לא רק נגד מדינאים. מדי שנה הפרקליטות מעמיסה על המשטרה אלפי תיקים פוליטיים כשזו מחוייבת לחקור עד הסוף, גם כשמתגלה כבר בהתחלה שאין כל חשד לפלילים וכך לעצור ולהגיש כתבי אישום בלתי מוצדקים בעליל. אלפי צעירים נורמטיביים נעצרים ונגד מאות מהם נכתבים כתבי אישום והם מובלים אל בתי המשפט. הפרקליטות גם מגבה את המשטרה בכל מעשי אלימות קיצונית ואף ללא כל מעשה לא חוקי מצד אלו ששדעתם המדינית שונה.
לעומת כל אלו, אלפי תיקים פליליים רגילים נגנזים כדי להפחית מעומס התביעה בגיבוי היועץ המשפטי לממשלה. כך מבזבזת המשטרה משאבים על מה שהפרקליטות מורה לה על חשבון מלחמה בעברינות ובפשיעה. האנרכיה הקיימת מקילה על המשפטנים לשלוט. זו הדרך להשגת השררה לפסוק בעניינים פוליטיים. הפרקליטות ביחד עם בית המשפט העליון שולטים על עם ישראל, הכנסת והממשלה. הבעיה הינה כוחם הרב של הפרקליטים המגובים על ידי אירגונים בינלאומיים הממומנים על ידי בנקים בינלאומיים. אלו תומכים ב'קרן לישראל חדשה' שחבריה עובדים בפרקליטות, הכל למען חיסולה של מדינת ישראל. פרקליטות המדינה מלאה בסוכני 'הקרן לישראל חדשה' אלו מאימים בשם החוק והמשפט הבינלאומי שאם לא יעשה כדרישותיהם יבולע לישראל בשל "החוק הבינלאומי" ו"המשפט הבינלאומי" מומחים ידועי שם למשפט בינלאומי סתרו טענותיהם מפורשות בהיותן שקרים ניבזיים. הממשלה הנבחרת כדי לשלוט פוחדת לבצע את תפקידה ואילו הפקידים שתפקידם לבצע את החלטות הממשלה הנבחרת מפחידים אותה ומחליט במקומה. כך תפסו הנוכלים השקרנים הגדולים ביותר את השלטון. פרקליטת המדינה, הינה זרוע ממשלתית שאמורה לבצע את מדיניות הממשלה אך זו פועלת ללא לאות כדי לחבל בהשגת מטרותיה בתירוצים משפטניים שונים ומשונים.
בגלל חוסר אמון הממשלה בעמדות המשפטיות של אלו האמורים לבצע את מדיניותה מונתה ועדה אדמונד לוי אשר המלצותיה המבוססות משפטית מבטלות את אמינות תרוצי הפרקליטות. הפקידים הממשלתיים ממשיכים לחבל בהחלטות הממשלה. דוגמא: החלטת הממשלה לבטל צוים כ"צו שימוש מפריע" שהוא עצמו |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
טנא |
|
|
|
|
|
שהוא עצמו מפריע לחיים התקינים של תושבי יו"ש, אלא שהפרקליטות בשלה. השרים מצדם חוששים מהפקידים הממשלתיים. התנהלותן הבלתי אחראית של המשטרה ושאר רשויות החוק פוגעת לא רק באזרחי ישראל, אלא גם באינטרסים הלאומיים של המדינה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
טנא |
|
|
3 |
|
|
בענין הפסיקה במתווה הגז. מראש בג"צ היה צריך להסיר את העתירה וכלל לא לדון בה.המדובר בהחלטה שהיא בסמכותה המלאה והבלעדית של הממשלה, הרשות המבצעת.תפקידו של בג"צ מצטמצם רק לגלוי חריגות מסמכות או חשש לשחיתות בעת קבלת ההחלטה על המתווה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
א.ל. רמת-גן |
|
|
4 |
|
|
1) רק סעיף אחד לא אושר במתווה הגז וזה לא בגלל "אי רגולציה" לעשר שנים , אלא ההתחייבות שהכנסת (!) לא תחוקק חוקים בעתיד שיפגעו בתנאי המתווה שהוסכמו וזה לא "מקרים שקיימים כל הזמן". 2)הבג"צ הינו כן "מעל הממשלה" בנושא קיום החוק , והחוק מסמיך את בג"צ לפסוק כנגד הרשות המבצעת , או מי שפועל בשמה ( ממשלה לעניין זה) , מול עתירה של הפרט כנגד החלטות שלה , שעלולים לפגוע בפרט. 3) בג"צ לא אמר כלל את דברו בעניין "מתווה הגז ויתרונותיו למשק הישראלי" , ולא פסל את המתווה ולא חלק על "מומחי הכלכלה" , אלא התייחס רק לסעיף אחד , שאוסר (!) על הרשות המחוקקת בעתיד לשנות חוק , ובנקודה זו ניתן בהחלט לוותר או לשנות בהסכם , ע"י הבטחת פיצוי באם התנאים ישונו לרעת צד זה או אחר להסכם. 4) על פי החוק , אי קיום צו שיפוטי הינה עבירה פלילית ועונש מאסר בפועל לעובר אותה , וכל עובד ציבור , כולל ראש הממשלה , אינו חסין מפני אישום פלילי וכבר בימ"ש הכניס אחד כזה לבית סוהר. 5)פסיקת בג"צ אינה "המלצה" ורק בור ועם הארץ ימליץ שלא "למלאה" . לסיכום , זה לא פעם ראשונה שאדון זיו מתיימר להיות משפטן ומחווה דעתו בנושא שאין לו מושג ומטעה ומסית את הקוראים כנגד בית המשפט , וחבל. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שלמה המגיב |
|
|
5 |
|
|
שלמרות שאינו איש ליכוד, הוא מגן על עמדת הממשלה, כשנראה לו שהדברים צודקים. וברור לכל ינוקא שבג"ץ התיישר עם האופוזיציה שהוא משתייך אליה, וקבע את אשר קבע נגד קיום המתווה, מסיבות פוליטיות. בעל המאמר מביע דעתו בתחומים ובנושאים לא מעטים על פי הצדק. הוא איש של יושר ושל הגינות. ואכן, נתניהו צריך פעם אחת לעמוד זקוף מול בג"ץ ולומר להם : "לא, הפעם לא תעמדו בדרכנו וזה למען המדינה". קצנו כבר בהתקפלות של נתניהו בכל פעם. |
|
כתובת IP: |
188.120.154.140 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הכל פוליטי |
|
|
|
|
|
מה אתה מתלהב מהתובנות של זיו , אדון הכל פוליטי ? , זיו "מביע דעתו בנושאים לא מעטים" , שאין לו מושג בהם , מטעה את הקוראים ואף מסית אותם ( ראה את הכותרת המטומטמת "ביבי תגיד לא לבג"צ" !), כנגד גורמי החוק. לא כל מי "שהדברים נראים לו צודקים" , הוא גם "צודק" בפועל וראוי שיספור עד 10 , לפני שיביע אותם , באופן רדוד שכזה , כאילו הוא נמצא בשוק , ובמיוחד כאשר הוא אינו בקי "בדברים הצודקים" (עאלאק !). יש לצפות מבלוגר שמחשיב עצמו כאדם רציני , שיעשה "שיעורי בית" ,לפני שהוא שולף את התובנות שלו לקוראים , בנושאים שמקוממים אותו , ואצל זיו , אנו מבחינים שהרדידות והשטויות האלה , הופכים כבר אצלו להרגל. פתאם הוא נותן לנו ניתוחים משפטיים למצב דברים , למרות שאינו משפטן ואין לו מושג במאטרייה !. תהיה לי בריא , אדון הכל פוליטי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שלמה המגיב |
|
|
6 |
|
|
או יותר נכון- איבדנו את האמון בו ובמערכת המשפט בכלל.אילו נתניהו היה "מורד" בו, היה מיישר אותו, אז האמון אולי היה חוזר. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
נתין המדמנה |
|
|
הדי כהן
כך לפי חברת הייעוץ ההולנדית "SGS" שמייעצת למשרד האנרגיה חברת ייעוץ בינ"ל אחרת בודקת את המספרים אם הכמות נמוכה מהצפוי, המשמעות היא אובדן של 100 מיליארד ש' במכירות גז והקטנת היצוא, וירידה של 50 מיליארד ש' במיסים
|
|
|
|
|
|
הדי כהן
סגן נשיא נובל אנרג'י והיועץ המשפטי שלה קיימו בשבוע שעבר פגישות בישראל, בין היתר עם שר האנרגיה בין היתר נידונו אופציות שונות להבטחת יציבות רגולטורית לחברות הגז והאפשרות של הענקת ערבויות לחברות הגז
|
|
|
|
|
|
עידן יוסף
פרופ' ראס רוברט על מתווה הגז: "ישראל מבריחה משקיעים ומייצרת מצב שבו ישנה תרנגולת שמטילה ביצי זהב שאיש לא יכול לקחת"
|
|
|
|
|
|
איתמר לוין
סומכת את ידיה על פסק הדין בנושא מתווה הגז: אסור לכנסת אחת לכבול את ידיה של הבאות אחריה; לעיתים צריכה הרשות השופטת לשמור על מעמדה של הרשות המחוקקת
|
|
|
|
|
|
יעקב שטרכר
כאשר טיעוניהם נדחו, נולד כנראה במוחם הקודח של היועצים המשפטיים, לדרוש את המתווה המפורסם רק כדי להיתקל בפסיקת בג"ץ
|
|
|